Keresés

Részletes keresés

Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.08 0 0 3421
Csak úgy:

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3420
Off: az iwiwen írtam neked. ON
Előzmény: civil (3419)
civil Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3419
zúzottkövet meg 1900/tonna + szállítás (16/tonna/km), homlokrakodó 8000/óra, darus tgk 7000/óra, a 800 ft bérre számolj még rá 1200-t állambácsinak (vagy számold a büntetés összegét), +hatósági engedélyek, tervezés, és a cég központi költségei.
Szerszámok, kisgépek vannak? Vágó, fúró, csavarozó... Vagy ezeket "kikölcsönzik" a pft telepről a hétvégére :)
Mi átlag 3-5% haszonkulccsal dolgozunk, mint a "csúcson" lévő építőiparban mindenki más. A fizetési morálról meg annyit, hogy minél nagyobb cég a megrendelő, annál inkább nem fizet.
Előzmény: Törölt nick (3413)
Infós Creative Commons License 2008.09.04 0 0 3418
Igazából a négy pont helyén nem erre gondoltam, hanem vonalbezárásra...
Az az érdekeltségi kör, aki dönt, az korábban azt csinálta, hogy a döntéshozóknak mondta folyamatosan a fülébe, hogy nem lehet olcsóbban megcsinálni.. Most fordult a felállás, aztán majd visszafordul. Vagy ha nem is vissza, akkor a saját maguk által kinevelt emberek fogják ugyanezt mondani. Hogy ez reális ár vagy nem? Nem tudom. Ennyibe kerül, ez legalább biztos. Lehetne olcsóbban, hatékonyabban? Lehet. El lehet érni ezt? Kétlem. Az nagy bukás lenne annak, aki ezt akarná meglépni.
Előzmény: Törölt nick (3416)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.09.04 0 0 3417
A csendet megtörve itt egy képsorozat, aminek a címe az, hogyan cseréljünk új technológiával fatiplis betonaljat műanyag tiplisre.
1. kép: A fatiplibe nagyfuratú furóval belefúrnak.
2. kép: Véső és csipesz segítségével kiszedik a fatipli maradékát a betonaljból.
3. kép: A műanyag tipli a beépítés előtt
4. kép: A tipli első eleme bekerül a betonaljba
5. kép: A második elem is beépül
6. kép: A harmadik elem is a helyére kerül
7. kép: A bekerült műanyag tiplit a helyére ütik
Az eljárás előnye, hogy nem kell a betonaljat kiszedni a csere alkalmával.






Törölt nick Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3416
"Vagy több pénz kell, vagy...."

A négy pont után gondolom azt akartad írni, hogy: ....vagy picsán kéne rúgni egy csomó embert, és olcsóbb kivitelezőket kellene keresni.
Előzmény: Infós (3404)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3415
Igaz, köszi.
(de azért még mindig sok anyag van deponálva)
Előzmény: cecilke (3408)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3414
A gépláncz megcsinál egy éjszaka alatt (8 üzemóra) kb 3,5 vkm-t.

Nem kell a géplánchoz KIAG. Lakószerelvény meg a kivitelező gondja, engem mint megrendelőt az hidegen hagy. Benne van az árban.
Önűrítős kocsik meg akkor kellenek, ha követ akarok pótolni a vonalon. Nem mindig kell.

Mérővonat díját mailben elárulom, évente kétszer jön.
Gyomirtó díját nem tudom, az is kétszer jön évente.
Előzmény: Rbatka (3405)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3413
Betonaljakat lehet 600 Ft-ért venni használtan, a vasanyagot meg 70 Ft-os ócskavas árral számold.
Munkadíjat meg 800 Ft/óra, ennyiért már dolgoznak a szakmunkások is, akik igazán értik a dolgukat.
De ha kft-nek adod oda a melót, akkor azok felszorozzák az árakat és béreket legalább öttel.
Előzmény: Törölt nick (3412)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3412
OFF, lenne egy kérdésem,

egy régi felszámolt iparvágány (sinek felszedve) újrafektetése kb. 800 méter hosszban mekkora beruházás lehet? +1 váltó
a töltés megmaradt, de azon kívül mindent pótolni kellene

ON :)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3411
Amellett vízzsákos pályarészeket aláveréssel, kőpótlással javítani, szvsz felér egy halottgyalázással....
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3410

Ha az az a kettő, amire gondolok, ott a világon semmi műszaki "baj" nincs. Adminisztratív baj van.

Ha nem arra a kettőre gondol, amire én, az a kettő akkor is létezik, amire én gondolok.

Előzmény: Infós (3404)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3409

Egyrészt nem megoldás mindenre a vágányszabályozás.

Másrészt meg van olyan lassújel is kint, pont az általad említett szakaszon, amit ugyan megcsináltak már egy éve, de még mindig nincs átvéve valami miatt. Addig pedig nem adják vissza 100-ra.

Különben igazából abban sem volnék biztos, hogy folyamatosan munka nélkül lennének a gépek.

Előzmény: easa (3400)
cecilke Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3408
Tavaly átépült a Vásárosnamény-Nyírmada kb 10 km hézagnélküli 54-re.
Előzmény: Törölt nick (3393)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3407
mármint a ROMÁnok, nem tudom miért maradt ki az a rész.
Előzmény: Rbatka (3406)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3406
Lefogadom hogy a nok legalább 30%-kal olcsóbban megcsinálnák.
Előzmény: Rbatka (3405)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3405
És a géplánc(mondjuk az a bizonyos 'D' típusú) mondjuk 500 métert mennyi idő alatt csinál meg?
Meg ugye nem ennyiből áll a dolog, nyilván lakószerelvény, KIAG, önürítős kocsik..?

És a mérővonat meg a gyomirtóvonat mennyiért jön, és milyen sűrűn kell?
Előzmény: Törölt nick (3399)
Infós Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3404
"csendben jegyzem meg, hogy itt volt kapirgálás, de a lassújel még ott van."
Lehet, hogy arra ment ki a játék, hogy ne is csökkenjen tovább a sebesség?

"Volt olyan vonat, amivel lassítás nélkül mentünk át, meg sem rezdült a kocsi...."
AZ a kocsi, AZZAL a forgóvázzal AKKOR... És a harmadik rossz futású szerelvény is a pályán maradna? Azonkívül gyanítom, hogy alacsonyabb sebesség esetén később kell hozzányúlni a pályához: mondjuk ha tudod, hogy tavasszal biztosan lesz pénzed rá, akkor kirakod most a 40-et, különben októberben a vörös tárcsa kerülne ki...

"(...) hosszabb a menetidő - Szesza gondja, (...)"
??? A tehervonatok menetidőtöbblete miért a Start baja lenne? :-)


"és nem lesz népszerú, amit most írok: amíg a nagyforgalmú vonalak tele vannak lassújelekkel, addig nem igazán a kisforgalmú vonalakra kellene költeni a közös pénz."
Ezt már sokan megmondták: ennyi pénzből ekkora hálózat több mint luxus. Vagy több pénz kell, vagy .... :(((
Előzmény: easa (3400)
zugkraft aargau Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3403
Akkor jó, mert egyezik :)
Előzmény: easa (3402)
easa Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3402
én meg ezt: Vonallista
Előzmény: zugkraft aargau (3401)
zugkraft aargau Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3401
Mór-Pusztavám között a vpe.hu-n én ezt látom...
Előzmény: easa (3400)
easa Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3400

Igen ezek nagy számok, de miért ilyen drága? Az nem drága, hogy állnak ezek a gépek? 

Vannak olyan vonalak, ahol csak időnkénti aláverés, rostálás kellene, nem komplett átépítés. Meg sem lehet számolni, hány olyan rövid lassújeles szakasz van, ahol némi aláverés és szabályozás sokat jelentene. )kedvencem a 30-os Fehérvár-Szabadbattyán közötti két db 40-es, ahol a 29-re menő csörgők 80-10 kocsival lassítanak le naponta+ a 30-as vonatai.

(csendben jegyzem meg, hogy itt volt kapirgálás, de a lassújel még ott van. Volt olyan vonat, amivel lassítás nélkül mentünk át, meg sem rezdült a kocsi....)

 

Ördögi körben van ma a vasút: pályavasút nem akar költeni, mert minek, a rossz pályaállapotok miatti többletköltség nem nála jelentkezik: hosszabb a menetidő - Szesza gondja, sok lassújel miatt nagy energiafelhasználás - trakció gondja.

Szép árak vannak a Vpe honlapján, de szeretnék egyszer olyat is látni, ahol a lassújelek, pályahibák miatti korrekció is ott van.

 

 

 

Még vpe-ről: nem is tudtam, hogy a Mór-Pusztavám szakaszon 80 km/h a vmax!

 

(és nem lesz népszerú, amit most írok: amíg a nagyforgalmú vonalak tele vannak lassújelekkel, addig nem igazán a kisforgalmú vonalakra kellene költeni a közös pénz. Arra helyi forrásokat+pályázati pénzeket kellene felkutatni)

 

Előzmény: Törölt nick (3399)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3399
Egy aláverőgép üzemórája pl 80 ezer Ft.
Ágyazatrendezőé: 40 eFt.
Aljköztömörítőé: 40 eFt.
Tessék szorozni!

Továbbá: a vonalak többségének nem gépláncra, hanem tömeges aljcserére és síncserére lenne szüksége. A gépláncozás csak a következő lépés...
Előzmény: easa (3398)
easa Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3398

Az a szomorú, hogy nincs a máv-nak saját vasútépítő részlege. Kiszervezték, így lehet csapolni az államot. Szépen fel van ez osztva, mint az off autópályaépítés, meg minden más terület, ahol nagy állami pénzek mozognak.

Én azt sem értem, hogy éjszaka miért nem folgoznak az aláverő és sínszabályozó gépek? Ilyen lepusztult pályaállapotok mellett állnak méregdrága eszközök, igaz, nekünk volt drága, nem a tulajdonosának :(

Előzmény: 5341 008-0 flirt (3396)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3397
Nem is neveztem meg céget.
Sőt még arra sem utaltam, hogy csak egyetlen külső kivitelező van.
Több is van, árajánlatuk között 3-szoros szorzó is előfordul.

Ugyanakkor vannak olyan (általam részletesen nem ismert) megállapodások, miszerint a MÁV-nak előnyben kell részesítenie a róla levált cégeket, így van olyan eset, mikor nem az olcsóbb nyer.
De előfordul a kartell is.
Előzmény: 5341 008-0 flirt (3396)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3396

Szomorú.

Ez az egy cég van ami vasútépítéssel foglalkozik a környéken?

Előzmény: Törölt nick (3395)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3395
Ugyanez van nálunk is: hegyekben áll a bontott 48-as és 54-es anyag, de a kivitelező olyan drágán építené be, hogy inkább hagyják a fenébe.
A vasútvonalak emellett meg szétrohadnak. Olyan ez, mintha valaki a kajával teli hűtőszekrény mellett éhenhalna...
Előzmény: easa (3394)
easa Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3394
Oroszlányban lassan 1 éve ott van egy csomó bontott anyag, csak pénz nincs a beépítésére, így az 1-es vonal mindig el van verve emiatt.
Előzmény: Törölt nick (3393)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3393
Nagyon sok fővonali vissznyereményi anyag keletkezett az országban az elmúlt kb 1 évben.
Ebből a kőszegi vonalba beépült néhány vágánykm. De hol van a többi?
Tudtok-e olyan munkáról a közeljövőben, amikor (a kőszegihez hasonlóan) mellékvonal épül át?
(én egyet tudok: Kunszentmárton-Nagytőke vonalból kb 3 vkm használt 54-esre).
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.27 0 0 3392
Jó, végülis igaz...  :D
Előzmény: Infós (3391)
Infós Creative Commons License 2008.08.27 0 0 3391
Hogy miért? Miért ne....
:-(((((
Előzmény: kettős vágányút (3387)
Infós Creative Commons License 2008.08.27 0 0 3390
Valóban, 34 t-s 4 tengelyes motorvonatok, 10-zel, fél óránál nem nagyon sűrűbben..
:-) / :-(
Előzmény: kettős vágányút (3389)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.26 0 0 3389
Jelen esetben azért nem heti 3 tehervonatot produkáló vonalról van szó.......
Előzmény: gmarc (3388)
gmarc Creative Commons License 2008.08.26 0 0 3388
Lepsény-Enying között se pótolták őket anno, megjavították úgy, hogy kirakták a pályaszakasz két végére az 1/2-et. Fotóztam 3-4 m-es szakaszokat, ahol semmiféle leerősítés nem volt, és heti 3 tehervonat haladt át a szakaszon...
Előzmény: kettős vágányút (3387)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.26 0 0 3387

Azért az kicsit durva lenne, ha ezt nem pótolnák, minimum egy Darwin díjra méltó cselekedet....

A pályásokat meg mégis miért támadják? bár akérdés költői jellegű...

Előzmény: Infós (3386)
Infós Creative Commons License 2008.08.26 0 0 3386
Segítséget szeretnék kérni tőletek!
Aki esetleg tudja, hogy geo csavar, geo kengyellel, grower gyűrűvel mennyibe kerül, az kérem nézzen át a Hév mániások topic-jába! A ráckevei vonalon sorozatban lopják őket, jelenleg most 10-es lassújel van és a topiktársak azon aggódnak, hogy a vezetés a tetemes anyagi vonzata miatt nem fogja pótolni a lopott vasanyagot (ahogy korábbi esetekben sem tette). Szegények nagyon támadják a pályásokat, hátha tudtok jót/értelmeset hozzászólni a témához. :-)
Előre is köszönöm. :)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3385
Nálunk meg nem az volt...
Előzmény: Infós (3371)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3384

A sínt nem, csak a képet.

Micsinájjak? Engem ez várt.

És még 1 Felsőpulyáról

Előzmény: eMPet (3383)
eMPet Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3383
A legalsót nem hiszem el. 2008-as és te gyártottad? :-))
Az első kép meg Haracsony, de a GySEV-es 5047-es jobban megy az állomásépület színéhez.
Előzmény: Sinbiciklis (3381)
eMPet Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3382
Ja, mentem is egy oda-visszát. :-)
Oda mintha gyorsabb lett volna +4 perc késéssel, de visszafelé szerintem szötyörgött. 13:14-esen Kőszeg felé voltak rendesen, visszafele is összegyűlt a nép, és a következőre is sokan felszálltak Szhelyen.
Viszont megtaláltam Sankt Gotthard határszelvényét, ami 1704,54 hm.
Már csak a többi kellene...
Előzmény: gmarc (3380)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3381

 

Felsőpulyai aljak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iparvágány Bécs után, Korneuburg ésaDunapart köz5t.

Előzmény: eMPet (3379)
gmarc Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3380

A Szhely-Kőszeg vonalat is épp most tették rendbe, igen tisztességes pályát építettek használt fővonali anyagokból, öröm volt rajta Bzzzenteni.

 

Előzmény: eMPet (3379)
eMPet Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3379
Sopron és Sopronkeresztúr között a villamosítással egyetemben átépítették a pályát, 90 km/h-s jelet láttam rajta.
Sopronkeresztúrtól Haracsony-Sopronnyék állomásig csak egy 5047-es ingázik néha (csúcsban óránként), onnan Felsőpulyáig meg hajtánypálya vagyon. A hajtányosok most ruháztak be 2 db AS-re, hogy gond nélkül áthaladhassanak a nagyobb útkereszteződéseken. Röhely. Pozitív értelemben.
Egyébként Sktúrtól 55-ös tábla van kint, de szerintem 30-nál nem ment gyorsabban. Messziről - amatőr fejemből nézve - első osztályú a pálya, nem is dobált, nem hullámzott. Jobb, mint nálunk egyes mellékvonal. Hétköznap 13 óráig van rajta teher, délután és a hétvégén hajtányozás ezerrel.

A 2003-as burgenlandi 40. tartományi ülés szövegkönyvéből az derül ki, hogy interpelláltak már az újbóli megnyitásért és a Kőszegig való meghosszabbításért.
53,7 km kb, és akkor volt egy tanulmány szeint 200-250 M€. Lehetne villamosítani is.
Nyerhetnek vele 170 utas/nemírtákhogymi.
Előzmény: Törölt nick (3375)
eMPet Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3378
Ha nem méretezem át, csak kivágom, akkor van. :-)
Előzmény: Süldő (3374)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3377
Jó.
Műhely is játszik.
Előzmény: Domi-V63-138 (3376)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3376

Sógoréknál is vannak még Monarchia-beli sínek?

 

Miaz hogy!

Bár gondolom nem műhelyre gondoltál.

"0" km-es MÁV Talent Florisdorban

 

 

Előzmény: Törölt nick (3375)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3375
Sógoréknál is vannak még Monarchia-beli sínek?
(de gondolom nem a nyíltvonalban).

Ausztriában megtörtént-e már a kisállomási rakodóvágányok és a nem használt ipv-ok bontása?
(ugyanis Németo-ban nemrég fejezték be, nálunk meg most kezdik).
Előzmény: eMPet (3372)
Süldő Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3374
A harmadik képen ha jól látom Padrol e lekötés van. Közelebbről készült képed van-e erről?
Előzmény: eMPet (3372)
Süldő Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3373
Off
Mail ment kérdéseddel kapcsolatban!
On
Előzmény: Lee kapitány (3364)
eMPet Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3372
Haracsony-Sopronnyék állomás:
Infós Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3371
Nálam a b' az az elméleti keresztezési pont és a kitérő ág vége közötti távolság, ami gondolom szinte mindig egyenlő b-vel, csak talán az ívesített kitérőknél tér el (meg ha ideszámít a "kis" vágánytengely-távolságra befaragott hózentróger, akkor az is).
Előzmény: kettős vágányút (3370)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3370

hmm, nálunk miért azt tanították, hogy b'. . . .

Előzmény: Infós (3368)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.08.23 0 0 3369

Előzmény: Infós (3368)
Infós Creative Commons License 2008.08.22 0 0 3368
Az elméleti keresztezési pont és az utolsó közös alátétlemez közötti távolság, azaz a sraffozási hossz. Legalábbis a D.54. sz. Összeállítás I. kötetének 241. oldala alapján nekem így tűnik.
Előzmény: kettős vágányút (3367)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.22 0 0 3367
Melyik az a c méret?
Előzmény: Infós (3365)
Infós Creative Commons License 2008.08.22 0 0 3366
"(...) és csak csepegtetve (...)"
Kinyitottam a csapot.

:-))


Érdekes, a buta németek eredetileg nem használtak a rugalmas kitérőkhöz kampózárat vagy más, csúcssínrögzítő szerkezetet. :))
Előzmény: Lee kapitány (3364)
Infós Creative Commons License 2008.08.22 0 0 3365
Eredetileg az I., II., III. stb. rendszerű kitérőket jelölt, ezek természetüknél fogva gyökcsaposak voltak. Ha ezt tudod az adott kitérőről (+a sínrendszert), akkor nagy bizonyossággal mindent tudsz róla: a, b, c méretét, és a b'-t, ahol van, eltérítő sugarat, végérintőszöget pl.
Aztán valamikor a XIX/XX. század fordulóján kitalálták a németek, hogy milyen jó lenne a rugalmas kitérő, azok pedig a megkülönböztetés okán a XI., XII., XIII. stb. jelölést kapták. (Ezért nincs pl. X. rendszerű kitérő.) És hogy értelme is legyen, adott alfa-szögű lírához szépen sorba így kell(ett) lepakolgatni őket: a római-egyes a líra első kitérője, a római-kettes a líra második kitérője, a római-hármas pedig a líra harmadik és további kitérője. Aztán később belebonyolódtak mindenféle nagysugarú problémákba, azok már nem ilyen könnyen besorolhatóak (sőt, nincs is ilyen római-számuk).
Előzmény: Rbatka (3363)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.08.22 0 0 3364

Akkor  folytatás a másikból: és csak csepegtetve az információt: A  líra első három kitérője.

 

( És akkor majd én válaszolok. miután helyes vágányra terelődött a téma.)

Előzmény: Rbatka (3363)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.22 0 0 3363
Lenne egy ON kérdésem:

Mit jelent a kitérőknél az, hogy XI., XII. vagy XIII. rendszerű?

még mindig ON
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.22 0 0 3361
7 kg/m. De hol?
(talán az 53 szelv labirintban?)
Előzmény: Törölt nick (3360)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.19 0 0 3359
Vki tuti jól jár a sok ipv. bontással meá llomás felszedéssel. Kiadják alvállalkozóknak és megnyernek maguknak pár színes fémgyüjtőt, ugye nemsokára választások 2009-ben lesz sok bontás eltarthat 2010-ig is, lehet vele szavazókat nyerni, a sínnek úgysincs szaga. A szníes fémgyüjtők meg ha nincs használva előbb-utóbb úgyis ellopják, nem egy iparvágányba sőt szünetelő vonalba is beleloptak már. Sőt vmelyik erdei kisvasútból a vona előtt szedték ki a sínt, látták ,h jön, de ők "dolgoztak" tovább vagyis flexelték a sínt.
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.19 0 0 3358
erre céloztam...
Előzmény: SÜNÖCSKe (3357)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.08.19 0 0 3357
Megélhetési bűnözésre gondoltam igen, de nem szeretném, ha népcsoportra koncentráljuk. A többit magánban beszéljük meg, mert kezdünk off lenni.
Előzmény: Rbatka (3353)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.19 0 0 3356
Szó sincs arról, hogy elnézem a cigányok és mindenféle más emberek lopkodását.
Előzmény: kettős vágányút (3354)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.19 0 0 3355
Az első eset valószínűleg hülyegyerekek unatkozása, vagy "megélhetési bűnözés", de semmiképpen nem kleptománia. A második eset.. arra nem is találok szavakat.
Előzmény: kettős vágányút (3354)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.19 0 0 3354

Hát lehet, hogy ezzel népszerűtlen leszek, én nem vagyok ennyire elnéző.....

(és semmiféle megkülönböztetést én ezzel itt nem írtam le, nekem bárki lopkod szét bármit, rohadjon le a keze....)

 

én kérek elnézést...

Előzmény: Rbatka (3353)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.19 0 0 3353
Hihetetlen, de azt kell mondanom, hogy ha a cigányok lopkodják szét, azt hamarabb "megbocsátom"...
Előzmény: SÜNÖCSKe (3352)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.08.19 0 0 3352
Jelen országos helyzetet ismerve akár aláírják, akár nem, bontás lesz. Csak nem mindegy, hogy a MÁV, vagy... (De úgyis tudjuk.)
Előzmény: Törölt nick (3349)
ROCOman Creative Commons License 2008.08.18 0 0 3351
Üdv Mindenkinek!
Ez is egy rugalmas sínleerősítés? (1. kép)
Ez aztán a sártenger! Nyolcvanas sebkorlát van rajta...
Egy komolyabb eső után itt áll a víz a pályán. (2. kép)

Törölt nick Creative Commons License 2008.08.18 0 0 3350

Váltó

 

váltó2

 

híd

 

északról mohásodnak a sinek...
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.17 0 0 3349
Amennyiben a helyi önkormányzat nem tiltakozik ellene (hozzá kell nekik is járulniuk a vágányfelszedéshez egy pecséttel és egy aláírással) akkor igen.
Előzmény: Rbatka (3344)
Siemens113 Creative Commons License 2008.08.17 0 0 3348
Sziasztok,

Ha jól láttam a múltkor a Keletiben a 12-vágányon a peron vége felé 4-5 talpfa elégett. (már csak a nyomai voltak láthatóak, égett fa meg hamu)

ezeket tervezik cserélni?

Köszi
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.08.17 0 0 3347
Ezt a sínt rögziti, ehhez a talpfáfoz, 1 működő osztrák iparvágányon.
Előzmény: Infós (3346)
Infós Creative Commons License 2008.08.16 0 0 3346
Hát, elég rugalmas...
:)
Előzmény: Sinbiciklis (3345)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.08.16 0 0 3345
Ez milyen leerősítés?
Rbatka Creative Commons License 2008.08.16 0 0 3344
Ez már ennyire biztos? :(
Előzmény: Törölt nick (3342)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.16 0 0 3343
Ez ám a műszaki megoldás!
Előzmény: division by zero (3332)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.16 0 0 3342
Nemsokára lesz az országban annyi állomásfelszedés meg ipv felszedés, hogy akár száz kitérőt is hazavihetsz, ócskavas áron!
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3334)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3341
Új vonal villamosításához általában pl. kell egy új alállomás(hozzá vezető távvezetékkel, szakemberekkel, közúti és vasúti járművekkel), továbbá állomási kapcsolókertekre, fázishatárokra, stb. is szükség van. Ezen kívül a felsővezeték nem csupán oszlopból és rézdrótból áll, kell rá szigetelő, általában optikai kábel, megkerülő vezeték, feszítők, földelőkábel, stb.
De simán bevillamosítani mondjuk egy egy km-es kihúzót egy-két éve 70-80 millába került. A felsővezetéktartó oszlopok ~50 méterenként vannak, ívekben sűrűbben. Egy oszlop ára 500.000-2.000.000 körül mozog, de ennél persze kerülhet többe is, csak legfeljebb nem kell rendszeresen csiszolni, festeni. A réz ára 900 Ft/kg, viszont 120 km/h-ig nem kötelező a munkavezeték mellé feszítő.
Most jut eszembe ez OFF.
Előzmény: Törölt nick (3337)
Süldő Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3340
Szeretném, ha nekem is elküldenéd az árlistás emailt! Előre is köszönöm!!
Előzmény: civil (3324)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3339
Miért csak holnap? Mind1 én tudok várni.
Előzmény: Rbatka (3338)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3338
Bővebben felsővezetékes topik, most volt téma, illetve régebben, de holnap el is mondom.
Előzmény: Törölt nick (3337)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3337
Ha meg az megvan akkro az én kérdésemre is meglesz a válasz. Mibe kerül egy már kész pálya villamosítása km-enként? Ahol semmit sem kell csak kihúzni a drótot meg lepakolni a tartóoszlopokat. Ill. amit még kell egy villamosításnál csinálni.
Előzmény: PvD (3335)
ROCOman Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3336
Üdv Mindenkinek!
Aszód.


PvD Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3335
Sziasztok!

Engem az érdekelne hogy 1 km villamosított pályának a kiépítése mennyibe kerül?
A 150-es vonal topikban Sutam úgy értesült, hogy 1,5 milliárd Ft/km.

Engem érdekelne hogy valóban ilyen sok-e és az is hogy pontosan miből tevődnek össze az árak.
Azaz mennyi betonalj kell, azok mennyibe kerülnek (és milyen típus), mennyi a sínek ára, az oszlopok ára, munkadíjak, kitérők, földmunkák, stb.. minden..

Van rá esély hogy ezeknek utána tudok járni?
Vannak ezekről valami dokuk a neten?

Köszi előre is!

Üdv.
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3334
Venni kéne egy kitérőt, csak nem fér el az udvarban...
Civilnek meg köszönöm a levelet!
Előzmény: Rbatka (3333)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3333
Előzmény: civil (3324)
division by zero Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3332
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3331
Elvileg a hídon dolgoznak, lehet azzal indokolják. De a leendő második vágánym ég sehol, a váltó amit be kéne építeni sehol. A híd túloldalán az új vágány sehol.
Előzmény: Törölt nick (3330)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3330
Innen is látszik, ebből a példából, hogy a vasút a mellékvonalak ügyét huszadrangúként kezeli.
Régen az olyan vágányzárért, amikor hetekig tényleges munkavégzés nem volt, fejek hullottak MÁV-körökben.
Előzmény: Törölt nick (3325)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.13 0 0 3329
Ahhoz képest, h milyen gyorsan felszedték a vágányt elég sokáig tart lerakni. Bezzeg Nagyapos-Mtúr szakaszon már le is van rakva a hídig.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3328)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.08.13 0 0 3328
Az a csehek bulija, ha így haladnak, még jövőre fognak neki a második vágánynak. Addigra még lehet, hogy lesz munkám és lesz keret egy újabb mezőtúri útnak.
Előzmény: Törölt nick (3325)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.13 0 0 3327
Azt a mailt megkaphatnám én is esetleg? azimut13[khukatz]gmail.com
Előzmény: civil (3324)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.13 0 0 3326

A vasút igazából nem "mostantól" hanyagolja az átszelési kitérő használatát.  Általában eddig is helyhiány esetén alkalmazták, mert bonyolult, csak 100km/h-val járható a Magyarországon alkalmazott, belső csúcssines konstrukció egyenesben, és a fenntartása kb a háromszorosába kerül, mint a két egyszerű kitérőé. Így ha nem muszáj, nem tervezik be, azt viszont nem lehet megcsinálni, hogy hipp hopp egyszercsak kég egyszerű kitérőt teszek be az átszelési helyett, mert ahhoz az egész lírát át kell építeni.

Vannak viszont helyek, helyzetek, amikor nem lehet elkerülni az angol vas használatát. Például ha a Keleti pályaudvarról ki akarnánk őket irtani, a váltókörzet elérne Fradiig :D:D:D:D:D

Kb egy éve kérdeztem rá az árra, majd aki jobban képben van, kijavít, de akkor azt mondta a fpm ott, ahol a termelési gyakorlatomat csináltam, hogy olyan 21-22 millió körül van darabja (egyszerű).

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3323)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.13 0 0 3325
Civil:

a 120-ason zajló építkezésekről mit tudsz? Főleg a hidak érdekelnének ill. az,h a szajoli új nyomvonalat ugye bekötték de mikor lehet teljes sebességgel használni?

Kitolják a vonatpótlózást Dévaványára vagy elkészül végre az a fránya vágány? Láthatólag semmit sem csináltak a hídig az üggyben már nő ki a gaz a vágány helyén.
Előzmény: civil (3324)
civil Creative Commons License 2008.08.13 0 0 3324
Mail ment az árakkal!

A fenntartás miatt használnak egyszerűt, ha helyszűke van akkor csak átszelésit, bár az elmaradt Pilis állomás átépítésnél új átszelési lett volna, pedig a helyszűke nem indokolta.

Civil
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3323)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.08.13 0 0 3323
Mennyibe kerül ma egy komplett kitérő? /átszelési, egyszerű/
Igaz-e, hogy a vasút mostantól hanyagolja az átszelési kitérő alkalmazását? Állítólag ezentúl két egyszerű kitérővel oldja meg az "ilyen" problémát.
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3322

106, 120:

 

 

ROCOman Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3321
Üdv Mindenkinek!
Kitérő rostálás és útátjáró átépítés ma Nagykátán a végpont felőli oldalon.
Rostáló gép "körmei".
A gép.
Kőzuhatag.
Ideiglenes sínkötés.
Zúzottkővel feltöltött kitérő.
Beépítésre váró útátjáró elemek.





Lee kapitány Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3320

Látszik hogy egyenesedik a vasút, de még nem tökéletes.

Kámon és Repülőtér között a -képeden- jelentős és hosszú irányhiba látható.

A Kámoni fel nem bontott utátjáró térségében meg a fekszint nem megfelelő.

 

(De hogy ne csak a hibákat lássam: ez egy nagyon jó vasút lessz -arra az igénybevételre amit ott fog kapni.)

Előzmény: V43 1305 (3318)
V43 1305 Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3319

 Gencsapáti alsó

 

 

 

 

 Győngyösfalú

 

Előzmény: V43 1305 (3318)
V43 1305 Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3318

MA:

 

 

 

 

 

 Sm-Reptér
Előzmény: V43 1305 (3303)
Süldő Creative Commons License 2008.08.05 0 0 3317
Helyreállt a vonatközlekedés Tolnában. Rövid felvétel a platovos helyreállításról:
http://video.hirado.hu/videok/hirado/20080805/hirado_vonat_080805.wmv

Rbatka Creative Commons License 2008.08.05 0 0 3316
Valami nincs rendben a képekkel. Most nincs meg a sínszeges, és úgy emlékszem van mégegy, amit nem látok, pedig írnÉk.. rá valamit.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3307)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3315

Az 5. és a 7. képen lévő hibás AT hegesztések helye is hibás , lévén szerencséssebb ha aljköz-középre esik. Gondolom ezek a sínek már ilyen hegesztett állapotban kerültek a helyszínre. (Azért abba a hajlított hevederbe még tennék két csavart...)

A KLOCKNER sínek érdekessége hogy az átlagnál keményebbek, így hajlamosabbak a síntörésre.

A 2. képen a sín anyaga, vagy a korábbi tárolási helye okozhatta az ilyen mértékű "rohadást". ( Ha lenne kép a keresztmetszetre merőleges irányból, valószínüleg mást is látnánk.)

 

Üdv. :)

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3307)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3314
Harmadik kép: itt volt az I sínek illesztése, de amikor 48-ra cserélték, akkor odébb került.
Negyedik kép: ha jól látom, útátjáró alátétlemez
Ötödik kép: [Klökner] sín Csongrád állomáson. Találta: Rbatka topiktárs, megtakarította: Törzsgyökeres szentesi, fotózta: szinte mindenki
A hatodik képen nem a 900-as szögheveder a lényeg, hanem a hevedercsavar alátétje.
Utolsó kép: százas számú sínhiba. Egy rossz hegesztés, amire a topikleírás utal :)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3307)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3313
Hát hamár "szakértő" vagyok :)
Feljogosítva érzem magam válaszadásra.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3312)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3312
Ha tudod, akkor igen.
Előzmény: Rbatka (3311)
Rbatka Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3311
Az én vagyok?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3307)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3310
A második kép az, érdekesség rajta a rohadás.
Előzmény: Infós (3308)
Infós Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3309
Szeretettel várom az itteni címemre a jegyzőkönyvet!
:))

Előre is köszönöm!
Előzmény: Önműködő térközjelző (3301)
Infós Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3308
1. kép: nyíltlemezes, sínszeges lekötés.
2. kép: szerintem ívhúr-kitűzés.

6. kép: 6 lyukú szögheveder.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3307)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3307
A képek tegnap készülte Csongrád alsó és Hékéd között.
A szakértőktől kérdezzük: miket láthatunk a képeken?






ROCOman Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3306
Hop, hop, hop! Jegyzőkönyvet, de izibe a publikus mail címemre plíz! :-)))
Előzmény: Önműködő térközjelző (3301)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3305

A vágánytologató ott pihent Gencsapáti felsőn.

 

Lehet pont ezért nem találta meg a Gencsapáti felső - 128-as utátjáró közti szakaszt. (Itt egyébként van két hibás ellenállás hegesztés is.)

Előzmény: V43 1305 (3302)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3304

Közérdeklődést kiváltó adatok...

(Irigység fél egészség.)

 

Kaphatnék Én is ilyen tartalmu mailt?

Előzmény: Önműködő térközjelző (3301)
V43 1305 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3303

 Eddig cserélik a helyiek.

 

 Elvileg itt lesz a kitérő.
Előzmény: V43 1305 (3302)
V43 1305 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3302

vágánytologató szerintem

 

A vágánytologató ott pihent Gencsapáti felsőn.

 

Szerintem a talpfás rész nem hegesztik össze, ott gondolom a helyi Pft cserélget talpfát, most van bőven jő állapotú.

 

Oki !!!

 

Csak azt nem értem hogyha összel folytatódik a felújítás akkor minek ebbe energiát feccelni...)

 

Ha így hagyják ezt a részt, igaz már más hol is láttam a helyiektől, toldozgatták, foltozgatták a pályarészt aztán rá egy-két hónapra az egészet, kicserélték biztos sok a pénz.

 

A kibontott átjárók valyon milyenek lesznek?

 

nem tudom

 

Kámon peronszegély festése Nekem tetszik. :)

 

Fő a biztonság, különben is ez elő írás.

 

 

Előzmény: Lee kapitány (3299)
Önműködő térközjelző Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3301

Mailben tudok jegyzőkönyvet küldeni.

Előzmény: Csöpp Csaj (3300)
Csöpp Csaj Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3300

Sír a szívem, hogy egyikőtök sem járt Kurd és Szakály-Hőgyész közt a kisiklásnál.. Pedig érdekelne egy kis szakmai vélemény. Esetleg így is kapok?

Lee kapitány Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3299

A kedvezőtlen időjárási körülmények ellenére igen jól halad a kivitelező a munkával. A hegesztések (500 db ellenálláshegesztés) készen vannak, mostmár csak a feszmentesítéshez kihagyott illesztések illetve a nem jól sikerült et-k kivágása van hátra és a sínszál folyamatos lessz.A korábbi képeden látható vágánytologató szerintem néhol nem kielégítően dolgozott, olyan nagy irányhibák maradtak a vágányban hogy azt az FKG csak több fogásrs, bizonytalan eredménnyel tudja majd helyrerakni...

 

Szerintem a talpfás rész nem hegesztik össze, ott gondolom a helyi Pft cserélget talpfát, most van bőven jő állapotú. (Csak azt nem értem hogyha összel folytatódik a felújítás akkor minek ebbe energiát feccelni...)

 

A kibontott átjárók valyon milyenek lesznek?

 

Kámon peronszegély festése Nekem tetszik. :)

 

Előzmény: V43 1305 (3298)
V43 1305 Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3298

MA SM-KŐSZEG KÖZT:

 

 

 Kámon peron

 

 Sm-Retér

 

 Gyöngyösfalu

 

 Vajon itt is hegesztenek?

 

 Ahol alának a kocsik attól azt átjárótól dolgoznak.

 

 Gencsapáti alsó
Rbatka Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3297
Szöges hevederről talán még nincs is fotó itt:
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3296
Bikaerős sín, rozsdás felület...
Romániában is mélyrepülésben a vasúti teherforgalom?
Előzmény: Törölt nick (3295)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3294
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! =)
Süldő Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3293
A Geismar cég honlapján metalálható a kakukk is.

http://www.geismar.com/siteflashpublic/imagespublic/RV100.jpg
Előzmény: Süldő (3292)
Süldő Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3292
Hidraulikus vágánykiemelő a gép neve, de kakukknak is szokták becézni. Többnyire a kézi vágányépítési munkáknál szokták felhasználni (lásd Civil blogját). A gép működése egyszerű: a két hidraulikus emelőtorony segítségével a vágányt maga alatt megemeli, és a vágánytengelyre merőlegesen a kellő távolságra eltolja, majd leteszi.

Előzmény: kettős vágányút (3286)
civil Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3291
Egy példa a gép használatára:

vasútépítés-istvántelek

utolsó két kép
Előzmény: kettős vágányút (3286)
Bz-Ps Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3290

Üdv!

A 46.-os vonalról nincs valami bíztató infód?

Előzmény: kozma555 (3272)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3289

Szívessen , de sajnos Én sem láttam még müködés közben ilyent...

A fenntartásban ritkán van használva mert a célját (a vágány oldal irányú mozgatása) a közelben lévő géplánc (esetleg KIAG) is el tudja végezni.

Pl. peron melleti rostálás előtt szokták vele a vágányt odébb taszigálni.

 

Előzmény: kettős vágányút (3286)
Rbatka Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3288
Inkább itt, mert engem is érdekel. Természetesen :)
Előzmény: kettős vágányút (3286)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3287
Igen, mindenhol szétszedték őket.

Kár, hogy újat nem építenek helyettük.

Előzmény: Lee kapitány (3284)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3286
Nem láttam még ilyet - elmesélnéd, hogyan működik, ha szépen kérlek? Akár mailben.. .
Előzmény: Lee kapitány (3285)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3285

Nem tom mi?

Ezzel teszik helyre a (nagyon)durva irányhibákat.

Előzmény: V43 1305 (3282)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3284
Reptérnél a szombathelyi végén szétszedték a "peront"?

Előzmény: V43 1305 (3281)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3283

 Arra felé el kell még egy kis vágányszabályzás?

 

Gondolom ez majd több lépésben fog megtörténni, lévén az Fkg nak is van ami már sok lenne... Azok a vágány jobb (bal) oldalán látható fakarók biztosan a régi vágány helyének a biztosítására szolgálnak, egyszer egy olyant is lefotózhatnál (lehet elég lenne az eredetiböl rázúmolni...).

Előzmény: V43 1305 (3279)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.27 0 0 3282

 Gencsapáti alsó

 

 Az átjáró

 

 Nem tom mi?

 

 Egyelőre itt marad a szörnyű pálya állapot ebben az irányban 60

 

 Ebben az irányban 40-ven
Előzmény: V43 1305 (3281)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.27 0 0 3281

 Sm-Reptér átjáró

 

 Sm felé

 

 A vágányzat

 

 

  Kőszeg felé

 

 

 

 Csak ők dolgoztak
Előzmény: V43 1305 (3280)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.27 0 0 3280

 

 

  Már nem sokat kell várni és itt 80-nal fog repeszteni a BZ.

 

 Sm felé

 

Előzmény: V43 1305 (3279)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.27 0 0 3279
Mai állás:

   

 Kámon Sm felé

 

  Kőszeg felé

 

 Arra felé el kell még egy kis vágányszabályzás?

 

 

 

 Itt gondolóm az,az előre gyártót bigyót építik be  

 

Előzmény: V43 1305 (3251)
gmarc Creative Commons License 2008.07.27 0 0 3278
A városba bevivős végső soron RegioTram, végül egy Kőszeg-Sm villamosvonal.
Előzmény: eMPet (3277)
eMPet Creative Commons License 2008.07.27 0 0 3277
Az jó. Jó lenne mégf viszont pár dézső, vagy hasonló, emelt peronnal.... bili, remélem csak rövidtávon.
Előzmény: V43 1305 (3275)
kozma555 Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3276
Sajnos a 106-osról nincs infóm... :-(
Előzmény: 5341 008-0 flirt (3273)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3275

Ja, és vajh jövőre folytatják?

Na a kérdésedre a pontos válasz majd nem 100% infó most őszkor folytatódik.

Előzmény: eMPet (3262)
Rbatka Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3274
A többin meg szépen lassan teljes szakaszon lesz 10-es lassújel.. :(
Előzmény: kozma555 (3272)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3273

(OFF)

A 106-ost mikorra igérik?

(ON)

 

Előzmény: kozma555 (3272)
kozma555 Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3272

Szép,hogy nekiestek a Sz.hely-Kőszeg vonalnak. :-)

 

Állítólag 2020-ig azt a 12 mellékvonalat,amit kihasználtnak találtak és a MÁV megtart,felújítják mind használt anyagból 80-90km/h-ásra.

 

A 38-ast 2012-2014 közt igérik.

 

Állítólag anyag van bőven most is,csak nincs elég pénz a beépítésre. q:-,

eMPet Creative Commons License 2008.07.24 0 0 3271
Háát, sok helyre kellene megint MÁVAUT, legalább saját magára ráhordana.
A következő bili az osztrák szakasszal történő ismételt összekötés, akkor Sopron is elérhető. :-)
Előzmény: Törölt nick (3269)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 3270

Meg nem nagyon hiszem hogy a Kőszegiek beengedik a vasutat a városba

 

Pedig ők akarják, ami végül is nem rossz ötlet.

 

De így meg a vasút nem sokat ér úgy jó 2 km-re a városközponttól.

 

Elvileg most a kőszegi vasútállomáson valami biciklis központot vagy mit akarnak kialakítani.

Előzmény: Törölt nick (3269)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 3269

Azt én is tudom.

Meg nem nagyon hiszem hogy a Kőszegiek beengedik a vasutat a városba. Már most sok a sportközpontról a vita. De így meg a vasút nem sokat ér úgy jó 2 km-re a városközponttól.

Előzmény: V43 1305 (3268)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 3268
Szívesen de ez nem 100% infó.

Előzmény: Törölt nick (3267)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 3267

Köszönöm.

 

Előzmény: V43 1305 (3266)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 3266

Valahol azt hallottam hogy a távlati tervekben szerepel

 

 

Igen a távlatiban a kitérő és a villamosítás van és Kőszeg városába bevinni a vasutat.

A pálya felújítás az elvileg ebben az évben teljesen de vagy jövő évégére, ha jól tudom.

 

Előzmény: Törölt nick (3263)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 3265
Villamosítás?
Előzmény: V43 1305 (3264)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 3264

Fog ez látszódni a menetrendben? A mai 26-27 percen lehet húzni?

 

Fog látszódni igen pontosan ez is volt a cél.

 

Gondolom egy 60 perces ütemhez tartozó 60 perces fordulóidőhöz ez még kevés

 

Jó kérdés!!!

 

Ja, és vajh jövőre folytatják?

 

 

Lesz folytatás, hiszen a fölső része igaz, hogy jobb állapotban van de ott is elég rossz a pálya.

Gondolom ki is, kell termelni anyagot hozzá Iván és Ukk közül.  "meg pénz"


 Nem is terveztek/nek valahova kitérőt?

Igen lesz kitérő Gyöngyösfaluban.

Márt tervezés alatt áll engedélyek meg ilyesmik, kellenek. "meg pénz"

 

Előzmény: eMPet (3262)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.24 0 0 3263
Valahol azt hallottam hogy a távlati tervekben szerepel a teljes vonal hegesztett sínekkel való ellátása, villamosítása, és egy kitérő építése Gyöngyösfalu mh.-nél.
Előzmény: eMPet (3262)
eMPet Creative Commons License 2008.07.24 0 0 3262
A kőszegi vonal átépítésével kapcsolatban volna pár kérdésem:

- Fog ez látszódni a menetrendben? A mai 26-27 percen lehet húzni?
Gondolom egy 60 perces ütemhez tartozó 60 perces fordulóidőhöz ez még kevés. Ja, és vajh jövőre folytatják?
- Nem is terveztek/nek valahova kitérőt?
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.23 0 0 3261

Augusztus 15-én indulhat meg a vonatközlekedés Kőszeg felé,

Még lehet előbb is.

Naponta 1500 méter új sínt fektetnek le.

Sínszálat vagy vágányt? Mert vágánynak ez nekem kicsit soknak tűnik.

Ma kezdték el lefektetni az új síneket

Képeidböl nem azt láttuk hogy ma! :-)

nem veszi igénybe annyira a vasúti kocsikat

Főleg mert motorvonatok járnak arra.

Túl sok volt már a lassú jel

Szerintem csak egy de az hosszú.

 

Éljenek az újságírok.

 

Előzmény: V43 1305 (3260)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.23 0 0 3260
Síneket fektetnek a Szombathely-Kőszeg vonalon

 

2008. július 23., szerda   12 óra 47 perc 

 adásban: 2008. július 23., szerda   19 óra 00 perc

 

Megkezdték a sínek lefektetését a Szombathely-Kőszeg vasútvonalon. A felújításra azért volt szükség, mert a talpfák már elkorhadtak, a közlekedés pedig nagyon lelassult. A 24 méter hosszú síneket az Ukk-Zalaegerszeg vonalszakaszról hozták el, azt ugyanis átépítik. Augusztus 15-én indulhat meg a vonatközlekedés Kőszeg felé, addig autóbuszok szállítják az utasokat. 

betűméret kisebb | nagyobb nyomtatás küldés e-mailben 

 

 Tíz napja keződött meg a munka a Szombathely-Kőszeg vasútvonalon. A régi, elhasználódott síneket és elkorhadt talpfákat felszedték, vágányzár lépett érvénybe. Közel hat km-es szakaszon kell a cserét elvégezni. Ma kezdték el lefektetni az új síneket, melyeket az Ukk-Zalaegerszeg vonalról hoztak át. Ott egy 120 km/h-s sebességre alkalmas pálya épül, ezek a sínek pedig erre alkalmatlanok, a Szombathely-Kőszeg közötti 80 km/h-s haladási sebesség lebonyolítására azonban épp megfelelőek. Naponta 1500 méter új sínt fektetnek le.

 

Danka Lajos - igazgató, MÁV ZRt. Területi Képviselet

"30 év egy vasúti szakasz élettartama, éppen ideje volt felújítani. Túl sok volt már a lassú jel, nagyon lelassult a közlekedés, ezt szerettük volna megszüntetni az új menetrend előtt."

 

Az új hegesztett sínek miatt a pálya nem lesz hangos, nem veszi igénybe annyira a vasúti kocsikat, és a vonal fenntartása is olcsóbbá válik. Az augusztusi vonalnyitásig vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat, a Volán járatain a MÁV-bérleteket természetesen elfogadják.

 

Forrás: SZTV

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3259
A Mezőtútnál fektető kékség is lassan végez múlthét pénteken mikor arra jártunk már majdnem végig megvan a vágány ( kb. a Hortobágy-Berettyó hídig). Még sétáltunk is felszedett vágány helyén végig le van már alapozva, ágyazatot is terítenek. Gyoma-Nagylapos között is végig le van dúrva simára a töltés meg homok is van már szóval elvileg lehet szórni az ágyazatot és fektetni a vágányt, mert Gyomán és Nagylaposon, sőt Mezőtúron is ott van már készen.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3256)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3258
Viharsarok.
Előzmény: V43 1305 (3255)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3257

Ez igen. Látom nem kis időt szántál a fényképezésre.

 

09:30-tól 11:40-ig de nagyrészt néztem, hogy mit csinálnak, mert nem minden nap látni ilyent.

 

A kámoni utátjárót úgy látszik most nem szedték szét, nyilván a közúti forgalom miatt csak a vágányszabályzás idejére,

 

Nem hiszem, hogy szétszedik nem rég lett felújítva, de a Gencsapátit és 87 úti átjárót biztos.

 

 

Előzmény: Lee kapitány (3253)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3256
De kár, hogy messze dolgozik Szentestől a Platov, mennék ezt is fotózni.
Nagyon hiányzik a gyűjteményemből.
Előzmény: V43 1305 (3249)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3255

Használt anyagból?

 

Igen.

 

Mifelénk is így működik

 

Merre van az, a mi felénk?

Előzmény: Törölt nick (3252)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3254
-6 kg.

Előzmény: Törölt nick (3252)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3253

Ez igen. Látom nem kis időt szántál a fényképezésre.

A kámoni utátjárót úgy látszik most nem szedték szét, nyilván a közúti forgalom miatt csak a vágányszabályzás idejére, útzárban. Egyébként szerintem a Sztrél-ek alatt új LM aljak vannak , mint a környezetében is részben, a többi meg oda van már készítve.

Előzmény: V43 1305 (3251)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3252
Látom, hogy 54 kg-os hézagnélküli pályátok lesz. Használt anyagból?
Mifelénk is így működik (a fővonalakon) az egyszerűsített átépítés.
Előzmény: V43 1305 (3248)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3251
 Kőszeg irányába
Előzmény: V43 1305 (3250)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3250

 Ez már Gencsapáti alsó

 Sm irányba

 

 Kőszeg irányába
Előzmény: V43 1305 (3249)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3249

 Így megy arrébb szép, lassan de biztosan

 

 Itt meg a másik

 

 Már nyomják is

 

 kb.: 3 perces a folyamat.

 

 Ez már Sm-Reptérnél

 

 Vágányfektetés

 

 Szóval ezért Platovos vágányfektetésnek, ha ezt a gépet nem látom, soha a b..d..s életben nem jövőkrá, hogy miért hívják Platovos vágányfektetésnek.

 A gép.

 

 

 

 Jön a következő adag.  A vágányfektetésről készült videó is.

Előzmény: V43 1305 (3248)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3248

 Csavarzás előtt

 

 Csavarás közben

 

  Csavarás után

 

 

  Már húzzák arrébb a sínszálat.

 

 Ezzel itt

 

 

Előzmény: V43 1305 (3247)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3247

 

 

 

 A gép

 

 

 Sm irányba már végeztek is.

 

 Hegesztésre várva  

 

  Ők az alanyok

 

 

 

 Már alig egy hónap és a Piroska újra döcöghet Kőszeg felé.
Előzmény: V43 1305 (3246)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3246

Ma Sm-Kőszeg:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: V43 1305 (3190)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3245
Biztos:

Előzmény: vignol (3244)
vignol Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3244

Az alj biztos hogy L4 es? Szerintem L2 anaal két tipusa van 1:20 és 1:40 hajlással.

Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3243

Terv szerint Augusztus 16/17.

(De ember tervez, Isten végez.)

Előzmény: r1232 (3064)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.19 0 0 3242
Láttam már rosszabbat is és meszelni (festeni) sem mindenhol szokták.

Előzmény: V43 1305 (3241)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.19 0 0 3241
Oki, de azért nem egy borzasztó peron szerintem.

Előzmény: Lee kapitány (3240)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.19 0 0 3240
Ha lessz időd és lehetőséged , nezd meg Kámon megállóhely vicces peronszegély meszelését.

Előzmény: V43 1305 (3239)
V43 1305 Creative Commons License 2008.07.19 0 0 3239
Ma már bazaltoztak Kámonnál, Sm-től Kámon-ig új bazaltot Kámontól felfelé a régit építették vissza.

Holnap fényképek.

Előzmény: V43 1305 (3190)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.19 0 0 3238
Tévedni emberi dolog...A 17-es...

Előzmény: Lee kapitány (3237)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3237
Igen, a szelvényszám az első képen a sínszálon.

Előzmény: Törölt nick (3236)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3236
25-ös?
Előzmény: Lee kapitány (3231)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3235

Jobban már nem tudod, mert itt is az az utolsó három...  :-)

(De volt ott még vagy harminchárom ilyen.)

Előzmény: klapperes (3234)
klapperes Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3234
Ok nem reklámozom, csak terjesztem! :-)))  (érdekesek egyébként)
Előzmény: Lee kapitány (3232)
klapperes Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3233
Ludason nem csak szakanyag szertár van? Gyöngyösön van a szigetelt sínek gyártása is, sok más mellett (kitérő alkatrészek, Geo kengyelek, biztonsági betétek stb.)!
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3225)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3232

Elég sz...ok lettek így kicsinyitve, elküldöm ímélben.

(Az utolsó három nem a reklám helye!)

Előzmény: Lee kapitány (3231)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3231
Mindegyik ágyazatban volt már, és rajta voltak a sínek (amiken a vonatok gurulnak...). Tehát ez van:

Előzmény: klapperes (3229)
manhattani Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3230

Értem, kösz, nem tudtam, hogy Ludason van szigetelt sín gyártás. A MÁV csinálja, vagy valami outsourcing?

 

De miért vittek Ludasról normál, nem szigetelt, de azokkal szemre azonos hosszúságú sínszálakat? Ott szabják le őket? Pláne, hogy máshová vitték, mint a szigetelt síneket.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3225)
klapperes Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3229
Majd küldjél légyszí egy fotót az L4 jelű aljról...
Előzmény: Lee kapitány (3227)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3228
ööö, hát, szerintem nem így kellene...
Előzmény: Lee kapitány (3227)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.17 0 0 3227

Na igen, nem biztos hogy a képen látszik a kérdésem:

1:20- as hajlású LM alj (54-rendszerű sínnel, geokkal) után következik rögtön az 1:40- es hajlású L4 jelű alj (60-rendzserű sínnel, vossloh leerősítés). Semmi átmenet (mondjuk LM/3 illetve LM/4), hogy szokták ezt máshol csinálni?

Előzmény: Törölt nick (3226)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.17 0 0 3226
A sín kopása miatt kérdezed?
Vagy a leerősítések+betonaljak által előállított, a képen látható dolgokkal van baj?
Előzmény: Lee kapitány (3224)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.17 0 0 3225
Gyöngyösön komplett kitérőket gyártanak.
Ludason szigetelt sineket, illetve komplett vágánymezőket is gyártanak.
Előzmény: manhattani (3223)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.07.17 0 0 3224

Rendben van-e ez igy?

 

(Síndőlés ügyileg.)

manhattani Creative Commons License 2008.07.17 0 0 3223

Tegnap Jászapátin jártam, és síneket láttam szállítani. Egy 2t-4t-2t alacsony oldalfalú kombináción szigetelt sínek, egy ugyanilyenen hasonló hosszú sínszálak. A kocsi bárcája szerint Ludasról hozzák őket, a szigetelteket Pincehelyre, a nem szigetelteket Gyékényesre (de lehet, hogy fordítva :-) ).

 

Ludason gyártanak szigetelt sínt? És szabnak (hengerelnek?) nem szigeteltet? És csak nem állomási vágányfelújítás lesz a Dunántúlon?

V43 1305 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 3222
fektetek. fektetnek
Előzmény: V43 1305 (3218)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.07.16 0 0 3221
szerintem kihagyott egy n betűt :D
Előzmény: Törölt nick (3219)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.16 0 0 3220
Mivel fektetsz? KICSÉvel?
Előzmény: V43 1305 (3218)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 3219
Te végzed a munkát?
Előzmény: V43 1305 (3218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!