Keresés

Részletes keresés

Nohabf Creative Commons License 2005.01.14 0 0 395
Valszeg délelőtt én is meg fogok ott fordulni,de én körülnézek Rákosrendezőn is.
Előzmény: by-169 (394)
by-169 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 394
Holnap megyek a Nyugatiba azt megnézem hogy van ott-e Nohab.
by-169 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 393
Lehet valahol venni engedélyt? Éves engedélyt a fotósáshoz vagy külön kérvényt kell benyujtanni az ott dolgozóknak?
Előzmény: 127 (392)
127 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 392
  Szolnokra csak akkor tudsz bejutni ha hivatalos engedéllyel mész. Oka nem fórum-publikus. (MÁV-dolgozóként meg kell gondolnom mit írok. Magyar szólásszabadság, 2005.)
Előzmény: m61019andras (382)
Mopi Creative Commons License 2005.01.14 0 0 391
"Van rajzom és képem is a kiszerelt gépcsoportról, de ez időbe kerül."

Ki kell szaladni érte Marienborgba? Nembaj, majd kivárom valahogy. :-)

"légsürítő meg átkerült a generátoron túlra."

A fűtési generátoron túlra? Akkor ezért sem szerették a B végét használni, a segéddizel és a kompresszor is ott zajongott. Meg szűkebb is mint az M61-ek B oldala.
Előzmény: nohab (390)
nohab Creative Commons License 2005.01.14 0 0 390
Van rajzom és képem is a kiszerelt gépcsoportról, de ez időbe kerül.
Előzmény: nohab (389)
nohab Creative Commons License 2005.01.14 0 0 389
A kazán helyén van hosszában külön fűtőmotor és a generátora, a légsürítő meg átkerült a generátoron túlra.
Előzmény: Dash 9 (380)
nohab Creative Commons License 2005.01.14 0 0 388
Én nem mondom, hogy ez mindenre megfelelő magyarázat, csak azt, hogy az éremnek két oldala van.
Előzmény: Bárdos Imre (369)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.14 0 0 387
Várunk benneteket!!!
Előzmény: Nohabf (386)
Nohabf Creative Commons License 2005.01.14 0 0 386

András!

 

Majd összehozunk egy túrát Nagykanizsára,ott még talán csak egyszer jártam de igen kellemes tapasztalatokat szereztem ott,igaz a fűtőhátban nem jártam bent.

Előzmény: m61019andras (382)
Nohabf Creative Commons License 2005.01.14 0 0 385

Szevaa!

 

Valszeg valamikor Nagykanizsára is fog vinni az utam.Ha jövök akkor szólok majd előre.

Előzmény: Törölt nick (383)
Mopi Creative Commons License 2005.01.14 0 0 384
kapott egy fűtési tekercset, vagy külön oldották meg?"

Külön van. Ha jól tudom, akkor a kazán helyére pakoltak be egy dízelmotor+generátor párost, amik egymáson(!) vannak.
Előzmény: Dash 9 (380)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.14 0 0 383

Örülök a jó tapasztalatnak! Nagykaizsán jársz, ill. akarsz jönni, elötte keress emilen, vagy telon. Ugyan ez az ajánlat természetesen érvényes mindenkire, nem csak ezen topicon belül! Szívesen segítek. A Telóm: vasuti: 05 42 61 A mobilt emilen elküldöm.

Szívesn látunk mindenkit.   

Előzmény: m61019andras (382)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 382

Én ezt nem is mondtam, csak azért hoztam föl a tapolcaiakat, mert róluk tudtam mindezt.

Egyébként a nagykanizsai vasutasokról nagyon kellemes emlékem van 2003 nyaráról. Fotózni mentem Budapestről és annyira barátságosan és kézségesen segítettek és megmutattak mindent, hogy ilyet nem sok helyen tapasztaltam máshol az országban.  A 203-as Szergej fiatal vezére és egy középkorú vezér aki a bennt lévő Púposon volt mindenben a segítségemre voltak. Videófelvétel is készült az egész napról, melyet nagyon kellemes emlékként őrzök. Idén nyáron is tervezek egy túrát ide. Itt átlátták azt amit sok helyen nem ( pl. Szolnok, sajnos ide még nem tudtam bejutni, mert mindig elutasítottak ),hogy mi vasútbarátok nem akarunk semmi rosszat, csak megörökíteni azt amiért élünk-halunk, a vasutat.

Előzmény: Törölt nick (381)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.14 0 0 381
SZVSZ amikor Nagykanizsán is voltak beo NOHABOK, akkor mi sem voltunk rosssz gazdái. Értve itt  a mozdonyvezetőket. ill. a fútőházat.
Előzmény: m61019andras (373)
Dash 9 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 380

Sziasztok!

 

A norvég mozdony újjáépítésének kapcsán szeretném megkérdezni, hogy a villamos fűtéssel rendelkező Di 3-ban a generátor kapott egy fűtési tekercset, vagy külön oldották meg?

127 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 379
  Én sem akartam megbántani a Szergej-kedvelőket, de az olyan állapotú gépek nem a Balatonhoz valók, vannak jó Szergejek is.  Az 1991-es év a szállítási teljesítmény komoly visszaesését hozta. Ez 1990-ben a korábban megkötött államközi szerződések miatt kevésbé volt érzékelhető, ekkor még a KGST hatása érvényesült.  Nyilván ahol lehetséges az olcsóbb villamos vontatást tartották elsődlegesnek, így a 40 körüli gép a teherforgalom csökkenése miatt feleslegessé vált. És tényleg jók is voltak köztük, tőlünk 3-at selejteztek. Szétrohadásról szó nem volt, hiszen ekkor még fiatalabbak voltak (25-26 év) és valószínűleg a 80-es években főműhelyi javítást kaptak. Szerintem jobb lett volna pl. alkatrész célokra tartalékolni, de vkinek biztos sürgősen kellett a pénz.
Előzmény: Szütyi (377)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 378

Nálam nem számít szentségtörőnek a Szergej, mert én a Nohabok után Őket szeretm a legjobban. Meg én "mindenevő" vagyok a vasúttal kapcsolatban.

Én sem hiszem, hogy minden Szergej egyszerre hullott szét. Valakiknek ez nagyon jó kis nemesfém bolt volt. De ne menjünk bele jobban, mert megint csak elfajul a vita, ezt meg nem akarom. :-)

Előzmény: Szütyi (377)
Szütyi Creative Commons License 2005.01.14 0 0 377

Ezzel az így selejt, meg úgy selejt dologgal kapcsolatban eszembe jutott valami.

Más okból kifolyólag belenéztem a selejtezéseket tartalmazó excellbe és az 1991es évben 39 db M62 és 2db M61es selejtezést találtam. Amellett, hogy nem szeretnék senkinek sem az elképzeléseibe, hitébe gázolni, nehezen tudom elhinni azt, hogy az itt szentségtörtőnek számító másik típusnak ezen majd 40 képviselője mind egy évben egyik percről a másikra esett térdre, rohadt szét, hullott darabokra:-)

Az, hogy ezekben is elég sok réz van nem mellékes szempont.

 

abszolut OFF

A listában szereplő gépek közül 3ról van képem az S betű felfestése után, hát olyan állapotú gépekért szerintem most térdenálva könyörögne bármely még Mxx-t üzemeltető telephely:-))))))

abszolut ON

Előzmény: m61019andras (352)
127 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 376
  Sajnos a döntéshozók között vannak "zsebileg" érdekeltek a selejtezésben. Hivatalosan elhasználódott, javítása gazdaságtalan stb. De akkor miért nem a füstokádó, dübörgő, több tonna rozsdát viselő luganszki gépekkel kezdték? Bizony nem voltam rájuk büszke, hogy a Nohabok kivonása után főidényben ilyenek jártak a 29-esen. Volt amelyikről még a csillagot sem festették le, az már tizenvalahány éve lekopott.  Én elhiszem a 017-es megmentéséről a sztorit, és hálás vagyok érte Tapolcának, most így eggyel több szép gépünk van, hogy szervezetileg/fűtőházilag hova tartozik, ehhez képest részletkérdés.
Előzmény: m61019andras (352)
by-169 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 375
Szia ne ott nézd meg a honlapomon. Tölsd le a saját gépedre és a te winchesteről nézd. Video bemész ott van aszem 5-6 film na oda mész az egérrel és jobb gomb klikk mentés más néven arra katints utána ahová szeretnéd elhelyezni a gépeden. Előfordulhat hogy 2-er kell letöltést próbálni.
Előzmény: m61019andras (353)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 374
Imrém,ha Te vagy Én lettünk volna helyükben valószínű, mi is gyilkos pillantásokkal kísértük volna azokat, akik elviszik azt a mozdonyt, mellyel évtizedek óta dolgozunk. De ez most már mindegy, ennek így kellett történnie, ez van és örüljünk, hogy heten megmaradtak és hat működik is közűlük.
Előzmény: Bárdos Imre (363)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 373

Akkor egy pici kis iróniával, mégiscsak igaz a történet a Tizenhetes kapcsán. Lényeg, hogy meg lett mentve.

Szerintem azt nem lehet elvitatni, hogy a tapolcaiak igenis szerették a Nohabokat. Arról pedig, hogy Ők is igen szűkös keretből gazdálkodhattak, igazán nem tehettek. Csoda, hogy ilyen feltételek mellett is üzemeltetni tudták a Gépeket.

Előzmény: nohab (361)
Nydqist Creative Commons License 2005.01.14 0 0 372
Köszi!  -:)
Előzmény: m61019andras (370)
Nydqist Creative Commons License 2005.01.14 0 0 371

Részemről OK. -:)))

 

Egyébként én amúgy is azt szerettem volna, ha békésen meg tudjuk beszélni a dolgot. Reméljük, a másik fél is hajlandó lesz erre, bár én inkább 10-eske fotózásával szeretném tölteni az időt. -:)

 

 

Előzmény: nohab (365)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 370
Természetesen, 22 viszem!
Előzmény: Nydqist (358)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.01.14 0 0 369
De az olyan gépet, ami véletlenül nem a kft.-é lett és nem is a tiétek (bár szerintem ez is véletlen, gondolom a kft. mindent megtett, hogy ez ne így legyen), miért kellett majdnem szétszedni? Miért Sárdi telefonja kellett ahhoz, hogy leállítsa őket?
Előzmény: nohab (368)
nohab Creative Commons License 2005.01.14 0 0 368
Az éremnek két oldala van. A másik oldal az, hogy van egy típus, amit Tapolcán mindenki elismer, mindenki szeret, megbízható stb., és mindenféle mondvacsinált indokokkal (szekrénykorrózió miatti selejt, kerékabroncs miatti selejt, Káefté elviszi, Káefté elviszi ezt is), húzgálják ki alóluk több, mint egy évtizeden őket és adnak helyettük szarabbnál szarabb állapotú M62-ket és M41-eket - akkor pszichésen mégis igazat kell adnom nekik azzal kapcsolatban, hogy azt mondják, hogy nem fogják ma összetörni magukat a gépért, amikor holnap jön a Juhász "S.04.01.01" Gyula távirata, és egy tollvonással megy a gép a kohóba/bárhová. Biztos vagyok benne, hogy egészen más lett volna helyzet, ha mondjuk 1985-ben azt mondják nekik, hogy "Gyerekek, itt van a 20 NOHAB, itt van ennyi alkatrész, ezen felül van ennyi éves keret, amíg ezekből üzemeltetni tudjátok a sorozatot, addig üzemelni fog", akkor egészen másképpen festett volna a helyzet, de a selejtbiznisz egyeseknek nagyon jól bejött. Ha a selejtgépek kivétel nélkül maradhattak volna alkatrészbányának Tp-n, akkor biztos vagyok benne, hogy minimum 10 gép megérhette volna az ezredfordulót, de könnyen lehet, hogy még több - mindenféle többletköltség nélkül, kannibalizmus segítségével.

A másik az, hogy hozott anyagból dolgoztak/dolgoznak Tp-n is. Ezt jól példázza a hengerfejpakolásos történet is.
Előzmény: Bárdos Imre (363)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.01.14 0 0 367

> A gép a robbanás és a zuhanás elenére megmaradt darabjaiból építettek be az új gépbe is, ezzel biztosítva azt, hogy ne csak ugyanaz a pályaszámú mozdony legyen, hanem tényleg legyen a balesetes gépből is.

 

Ez így van, de állítólag a gépből alig maradt valami felhasználható állapotban, így gyakorlatilag teljesen új gép épült, amibe bele rakták az egy-két használható alkatrészt a régiből. Ezt anno olyan ember mesélte, aki a vasúti balesetek és a gőzmozdponyok nagy szakértője is egyben.

Előzmény: Törölt nick (366)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.14 0 0 366

"A különbség az, hogy a biatorbágyi gép helyett gyakorlatilag egy másikat építettek ugyanazzal a számmal, legalábbis én így tudom.
A 3.608-nál mindent felhasználtak a gépből, amit lehetett, többek között a főkeret is maradt. Ez jól látszik a felújítás utáni képeken is, mert azért bárhonnan megnézve látszik, hogy "valami történt" vele (függetlenül a hiányzó alsó bordától)."

 

A gép a robbanás és a zuhanás elenére megmaradt darabjaiból építettek be az új gépbe is, ezzel biztosítva azt, hogy ne csak ugyanaz a pályaszámú mozdony legyen, hanem tényleg legyen a balesetes gépből is. Este vagy délután megpróbálom megkeresni ahol olvastam és pontosítok, ha ennél többet is írt a felhasznált elemekről.

Előzmény: nohab (364)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!