Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Úgy tudom hogy igen,bár valamelyik nap asszem M61 019andras látta a 006-ost a Nyugatinál a motorszín előtt,nincs kizárva hogy esetleg a többi is mászkálni fog.
Bár hétvégén ennek kicsi az esélye de meglátjuk.
Én egyszer tavaly novemberben péntek este botlottam bele M61 019-be Kőbánya-Kispesten teljesen váratlanul.Asszem PStephenson be is linkelt egy képet róla,de sajnos nem találom.
Próbálj a Vezérig-től írásos fotóengedélyt szerezni. A második megoldás (külön kérvény az ott dolgozóknak) nem hatja meg őket, ott még kb.60-as éveket írnak fotózásilag. Pl. a magasfogadóra mentem MÁV formaruhában, a rendészek megtiltották a fotózást, pedig egy órával korábban ott mentem el mellettük mozdonnyal.
Szolnokra csak akkor tudsz bejutni ha hivatalos engedéllyel mész. Oka nem fórum-publikus. (MÁV-dolgozóként meg kell gondolnom mit írok. Magyar szólásszabadság, 2005.)
"Van rajzom és képem is a kiszerelt gépcsoportról, de ez időbe kerül."
Ki kell szaladni érte Marienborgba? Nembaj, majd kivárom valahogy. :-)
"légsürítő meg átkerült a generátoron túlra."
A fűtési generátoron túlra? Akkor ezért sem szerették a B végét használni, a segéddizel és a kompresszor is ott zajongott. Meg szűkebb is mint az M61-ek B oldala.
Majd összehozunk egy túrát Nagykanizsára,ott még talán csak egyszer jártam de igen kellemes tapasztalatokat szereztem ott,igaz a fűtőhátban nem jártam bent.
Örülök a jó tapasztalatnak! Nagykaizsán jársz, ill. akarsz jönni, elötte keress emilen, vagy telon. Ugyan ez az ajánlat természetesen érvényes mindenkire, nem csak ezen topicon belül! Szívesen segítek. A Telóm: vasuti: 05 42 61 A mobilt emilen elküldöm.
Én ezt nem is mondtam, csak azért hoztam föl a tapolcaiakat, mert róluk tudtam mindezt.
Egyébként a nagykanizsai vasutasokról nagyon kellemes emlékem van 2003 nyaráról. Fotózni mentem Budapestről és annyira barátságosan és kézségesen segítettek és megmutattak mindent, hogy ilyet nem sok helyen tapasztaltam máshol az országban. A 203-as Szergej fiatal vezére és egy középkorú vezér aki a bennt lévő Púposon volt mindenben a segítségemre voltak. Videófelvétel is készült az egész napról, melyet nagyon kellemes emlékként őrzök. Idén nyáron is tervezek egy túrát ide. Itt átlátták azt amit sok helyen nem ( pl. Szolnok, sajnos ide még nem tudtam bejutni, mert mindig elutasítottak ),hogy mi vasútbarátok nem akarunk semmi rosszat, csak megörökíteni azt amiért élünk-halunk, a vasutat.
A norvég mozdony újjáépítésének kapcsán szeretném megkérdezni, hogy a villamos fűtéssel rendelkező Di 3-ban a generátor kapott egy fűtési tekercset, vagy külön oldották meg?
Én sem akartam megbántani a Szergej-kedvelőket, de az olyan állapotú gépek nem a Balatonhoz valók, vannak jó Szergejek is. Az 1991-es év a szállítási teljesítmény komoly visszaesését hozta. Ez 1990-ben a korábban megkötött államközi szerződések miatt kevésbé volt érzékelhető, ekkor még a KGST hatása érvényesült. Nyilván ahol lehetséges az olcsóbb villamos vontatást tartották elsődlegesnek, így a 40 körüli gép a teherforgalom csökkenése miatt feleslegessé vált. És tényleg jók is voltak köztük, tőlünk 3-at selejteztek. Szétrohadásról szó nem volt, hiszen ekkor még fiatalabbak voltak (25-26 év) és valószínűleg a 80-es években főműhelyi javítást kaptak. Szerintem jobb lett volna pl. alkatrész célokra tartalékolni, de vkinek biztos sürgősen kellett a pénz.
Nálam nem számít szentségtörőnek a Szergej, mert én a Nohabok után Őket szeretm a legjobban. Meg én "mindenevő" vagyok a vasúttal kapcsolatban.
Én sem hiszem, hogy minden Szergej egyszerre hullott szét. Valakiknek ez nagyon jó kis nemesfém bolt volt. De ne menjünk bele jobban, mert megint csak elfajul a vita, ezt meg nem akarom. :-)
Ezzel az így selejt, meg úgy selejt dologgal kapcsolatban eszembe jutott valami.
Más okból kifolyólag belenéztem a selejtezéseket tartalmazó excellbe és az 1991es évben 39 db M62 és 2db M61es selejtezést találtam. Amellett, hogy nem szeretnék senkinek sem az elképzeléseibe, hitébe gázolni, nehezen tudom elhinni azt, hogy az itt szentségtörtőnek számító másik típusnak ezen majd 40 képviselője mind egy évben egyik percről a másikra esett térdre, rohadt szét, hullott darabokra:-)
Az, hogy ezekben is elég sok réz van nem mellékes szempont.
abszolut OFF
A listában szereplő gépek közül 3ról van képem az S betű felfestése után, hát olyan állapotú gépekért szerintem most térdenálva könyörögne bármely még Mxx-t üzemeltető telephely:-))))))
Sajnos a döntéshozók között vannak "zsebileg" érdekeltek a selejtezésben. Hivatalosan elhasználódott, javítása gazdaságtalan stb. De akkor miért nem a füstokádó, dübörgő, több tonna rozsdát viselő luganszki gépekkel kezdték? Bizony nem voltam rájuk büszke, hogy a Nohabok kivonása után főidényben ilyenek jártak a 29-esen. Volt amelyikről még a csillagot sem festették le, az már tizenvalahány éve lekopott. Én elhiszem a 017-es megmentéséről a sztorit, és hálás vagyok érte Tapolcának, most így eggyel több szép gépünk van, hogy szervezetileg/fűtőházilag hova tartozik, ehhez képest részletkérdés.
Szia ne ott nézd meg a honlapomon. Tölsd le a saját gépedre és a te winchesteről nézd. Video bemész ott van aszem 5-6 film na oda mész az egérrel és jobb gomb klikk mentés más néven arra katints utána ahová szeretnéd elhelyezni a gépeden. Előfordulhat hogy 2-er kell letöltést próbálni.
Imrém,ha Te vagy Én lettünk volna helyükben valószínű, mi is gyilkos pillantásokkal kísértük volna azokat, akik elviszik azt a mozdonyt, mellyel évtizedek óta dolgozunk. De ez most már mindegy, ennek így kellett történnie, ez van és örüljünk, hogy heten megmaradtak és hat működik is közűlük.
Akkor egy pici kis iróniával, mégiscsak igaz a történet a Tizenhetes kapcsán. Lényeg, hogy meg lett mentve.
Szerintem azt nem lehet elvitatni, hogy a tapolcaiak igenis szerették a Nohabokat. Arról pedig, hogy Ők is igen szűkös keretből gazdálkodhattak, igazán nem tehettek. Csoda, hogy ilyen feltételek mellett is üzemeltetni tudták a Gépeket.
Egyébként én amúgy is azt szerettem volna, ha békésen meg tudjuk beszélni a dolgot. Reméljük, a másik fél is hajlandó lesz erre, bár én inkább 10-eske fotózásával szeretném tölteni az időt. -:)