Nekem pl a jőműves 34 millás árajánlatot adott, aztán amikor kezdtük volna, közölte, h felmentek az árak, 47M lesz.. vagy a födém gerendákrakaptam árat, majd amikor 3 hét múlva rendeltem volna, akkor közölték, hogy 20%-al több, s talán 2 hónap múlva lesz..
A kis dobozos még nehezebb volt, ugyanis ilyen sportvan gyakorlatilag nincs a Hahun, de még a mobile.de-n sem. Szerencsére az, amelyik 8 hónap keresés után felbukkant, jó volt. :-) S nemrég végre be tudtam szerezni a gyári, 16"-os felnit is rá, amit vmelyik előző tulaj meglovasított..
Még egy: egy korábbi hozzászólásomban nem állítottam, hogy nem lehet jó használt autót vásárolni. Persze, hogy lehet. KawaBazsy írta is: fél évbe és 50-60 autó megnézésébe fog kerülni. Én komolyan elkezdtem, és most szembesültem azzal, hogy ez nagyon nehéz eset, a leírtak miatt.
Hozzáteszem hogy mindent magam csináltam. Egyedül a szoba újra vezetékelésehez hívtam villanyost mert új nyomvonalak is lettek, meg felbővített dobozok + új elosztó szekrény az emeleten a belsőséggel együtt.
Ha mindenhez keresek valamilyen szakembert akkor bőven millió felett lennék szerintem.
Nincs igazad, és ellentmondásos az írásod: a bevezetésben azt írod, nem lehet sokkal többért adni a jó állapotú használtat, mint a bontószökevényt, aztán írod, hogy ki kell nyitni a pénztárcát. Hidd el, kinyitnám én, ha látnám értelmét. El kellene olvasni, amiket írtunk. Senki nem írta, hogy lehet olcsón jót vásárolni, bár a linkelt Saab 9-5 600-ért nyilván nem lesz jó. Senki nem nyafogott, de az tény, hogy pár éve még 2-2,5 MHUF-ért lehetett "elég jó" autókat venni, ma már ez nem mindig igaz. Azon felül nem mindenki rendelkezik több évtizedes szaktudással, mint te és nem minden szerencsétlennek van autódiagnosztikai műhelye. Te nyilvánvalóan tudsz jó használtat venni, mert szakember vagy, olyan tudásnak vagy a birtokában, aminek kevesen. Viszont az emberek többsége ki van szolgáltatva, és a márkeszervizes átvizsgálás sem garancia semmire. Az meg erős csúsztatás, hogy sok pénzért nem lehet romot venni. Lehet. Példa: ismerős elment dolgozni a 4 nagy könyvelő multi egyikéhez, elkezdett bitang jól keresni. Idővel vett egy nem túl öreg használt Lexust, "mert megtehette". Sokadszorra derült ki, hogy 2 darabból van összerakva. Az érzés, amikor a 6 milliód megy a kukába...
súlyos eltévelyedések áldozatai vannak köztünk :-D
Az stimmel, hogy a hazai használtautópiaci kínálat még mindig a balkáni állapotokhoz van közel, kicsit a "ki-kit b@sz át" című össznépi társasjátékhoz hasonlít (mély tisztelet a kivételnek!!).
Pont azért, mert a hazai átlagos autóvásárló helyzete olyan, amilyen, a nyugatról idekerülő autók zöme az ottani ársáv alsó részéről jött, kis pucova, a hibák valamennyire eltüntetése, Józsi erre vevő, a kétszeresébe kerülő, tényleg jó állapotú, hazai forgalmazású autót két mély sörbüfögés közben gyorsan átlapozza, nincs is rá kerete, másrészt színtiszta lenyúlásnak gondolja. Egy keveset futott, hazai, ápolt, gondozott autóért ma reálisan nem lehet sokkal többet kapni, mint a nyugatról becibált, háromszor szarrá tört, özön kilométeres hulladékért, mert olyan magas az "ócsó" hulladékok aránya. Hát ez van.
Az ócsó játékos később baromi drága lesz, és egy bármikor lerobbanó hulladékban tölti a szerencsétlen szerencsevadász a mindennapjait.
Az nem igaz, hogy nem lehet nagyon jó állapotú használt autót venni.
1. Kéretik az ebből élő neppereket kerülni.
2. Ajánlott hazai üzembehelyezésű, első tulajdonostól, követhető múlttal bíró autót megvenni.
3. Nem a panaszkodó szájat kell jajveszékelve nagyra kinyitni, hanem a pénztárcát. Később megtérül.
4. "Ócsón jót". Ugyan már. Lehet, de inkább lottózni kellene, ott nagyobb az esély.
Egyáltalán nem, rászánnám a pénzt. Ami még zavar, hogy nagyon felment a használt autók ára, úgy általában. Ahogy én látom, 2-3 M HUF-ért is sok elhanyagolt vagy sokat futott van, és nem "prémium" márkákról beszélek: Ford, Opel, Vw. A Saab tényleg különleges ár-érték arányt képviselt, ezt már régóta látom, viszonylag gyors, kényelmes, és biztonságos autók voltak. Ma már ezek közül választani kell...
Lehet, hogy rossz ársávban keresel, a legóccsóbb kéne a legtutibb állapotba'! :-)
Anno pl a Sharan úgy lett, h először pickupot akartam, de pár hónap keresés után kiderült, h 2M-ig nincs értelmes. Aztán kitaláltam, h akkor ez nem nyert, legyen busz, vontatni azzal is tudok. Először V6 Voyagert, meg a tesót a Dodge Caravant kerestem, de ezekből választék is kicsi, meg csak közepesen szart, meg nagyon szart találtam (volt, amit elvitettem Usa autó szervizbe, s ott derültek ki drága dolgok). Köv tipp volt az Alhambra/Sharan/Galaxy trió, itt találtam több tucat autó megnézése után egy jót.
Azta, fél év és 40-50-et megnézel? Gondolom, a típus kőbe van vésve, nem 40-50 különböző, vagy?!
Amire számítottam, az a viszonylag igényes autótartás, legalább a székesfővárosban, ahol azért magasabbak a jövedelmek. Tényleg senki le se sz*rja mi van az autójával? Ehhez képest az autós fórumokon mindenkinek a legjobban karbantartott legszebb állapotú autója van.
Sajnos nekem is hasonló a tapasztalatom, 10 autóból 9 (ha nem több) tákolt. Ha találok egy jót nem merem azonnal megvenni, mert mi van, ha tévedek :) Amint meggyőzöm magamat, már el is vitték. Amúgy egész jó az új lekérdezős rendszer, látod hány tulaj volt, vagy fotókat az eredetvizsgáról. Több autónál is kiderült, hogy törött volt, mert ugye a sérülés után nem akarták megjavíttatni, ezért eladták, viszont az átíráshoz eredetvizsga kell...
Pár hete megnéztem ezt a Saabot, hirdetés alapján jónak ígérkezik:
Tavaly október óta hirdetik, többször hívtam a kereskedőt, nincs infó az előéletről, beszámolt autó, de nagyon szép, meg kell nézni. Megnéztem:
3 féle gumi van rajta, téli nyári vegyesen egy tengelyen, széleik lenyalva, hiányoznak kerékcsavarok (gondolom a kerékőr), bal hátsó ajtó nehezen csukódik, az alján láttam egy lyukat, motornál hiányzik a szelepfedéltömítés egy része (vez.tengelynél), ablakmosó tartályon Cappy-s kupak, karosszéria elemeken színeltérések, stb. és a belső sem hibátlan. Tudom, öreg autó, de látszik a tákolás rajta, és nem lehetett túl komoly a műszaki vizsgája sem. Sok pénzből biztosan jó autót lehetne varázsolni belőle...
Körülnéztem a használtpiacon megint a hétvégén és gondoltam, megosztom veletek a véleményemet.
Súlyos. Szerintem olyan mélyen van ez a piac, mint a pöcegödör alja. 10 autóból legalább 9 masszív átverés, ebből kb. 7 már a hirdetés alapján bűzlik.
A legnagyobb kedvencem, hogy a nepperek nem engedik vezetni az autót, az anyósülésről élvezheted az új használt autód első körét. És az emberek egy ilyen próbakörnek csúfolt varázslat után letesznek milliókat is akár. Magánszemély: a mai napon a TC kezdőlapja egy magánszemélytől vett, 2 darabból összehegesztett, vásárlás előtt márkaszerviz által átvizsgált és rendben talált autóról szólt. Totál észak-balkán.
Néztem láthatóan magyar, rendszámmal ellátott autót is, lecsekkoltam a JSZP-n. 10 tulajdonos, vagy 8-szor kivonva a forgalomból, és ez még a kevésbé meredek eredmény.
Még egy dolog, ami eszembe jutott, hogy abban a kategóriában amiben keresgélek, azaz 2008-2012 között erősen válság sújtotta volt a magyar autópiac. Ennek megfelelően tonnaszám van budget szedán (Fiat Linea, Renault Fluence) és kisautó, magasabb felszereltségű nagyobb motorú középkategóriás szinte alig.
Persze a fentiek nem jelentik azt, hogy kitartó munkával ne lehetne jó vételt találni, ebben biztos vagyok de az rengeteg idő, amiből nekem nincs túl sok, így marad a Saab, egyelőre.
Apropó Mester, nem tudod véletlenül, hogy egy 2005-ös MB S500-nak (5462ccm, 285kW, m.kód 273961....) mekkora üzemanyagnyomásának kéne lennie? 3,0-3,2-nél nem megy feljebb, és ez elég kevésnek tűnik.
Én voltam, aki pár hete arról írt, hogy senki nem tudja megmondani mi szívja le az aksim.
Bár azóta nem volt alkalmam letenni a kocsit több napokra átnézésre, de egy nagyon érdekes jelenségre lettem figyelmes.
Minap este szálltam ki a kocsiból.
Én emiatt az aksi dolog miatt mindent lekapcsolok manuálisan mielőtt zárok, biztos, ami biztos. Lámpa, rádió, fűtés, mindent.
Pár napja is így tettem, majd kulcs ki a helyéről, és már szálltam volna ki, mikor megszólalt a rádió. Azt, akkor elfelejtettem lekapcsolni és lőn, kulcs és gyújtás nélkül elindult a rádió. Néztem is bután, hogy he?
Hát ezt csak úgy érdekességként írtam le, hátha valakit érdekel. :)
Hátsó abs jeladók kábeleit nézném meg legelsőnek! A gégecsőből kivéve a kábeleket. Jobb hátsóval kezdeném, majd bal hátsóval. Ha szerencséd van, akkor a jobb hátsó (barna szál) lesz szakadt/ kidörzsölődött.
Nekem pl reggel elindultam munkában még minden rendben volt. Délután indultam haza és indítás után azonnal ki is dobta.