én olyanról, hogy teljesen felépült Plus áruház nem nyithatott meg hónapokig, mert az általa elkészített jelzőlámpás csomópontra az önkormányzat nem bólintott rá... vagy: teljesen elkészült, áruval feltöltött, dolgozókkal feltöltött Tesco hipermarket megnyitását intézték el hosszú hónapokra... eredmény: dolgozók vagy bevállalták, hogy elmennek 30km távolságra dolgozni egy másik Tesco-ba, vagy felmondanak önként. Jónéhány hónap eltelt természetesen, mire megnyílhatott mégis az áruház...
Ezek vidéki városokban történtek meg, Magyarországon, tavaly ill. 2-3 éve.
>ha nem kap engedélyt, nem nyithatja meg az áruházat Megnyitja. És senki nem fog kimenni rendőrökkel, hogy bezárassa. Tudok lakóparkról, ahová már kétezer ember beköltözött, pedig még nem volt meg a használatbavételi engedély (éppen egy elmaradt infrastrukturális beruházás miatt).
nekem igazából nyóc, mer én nem vagyok beruházó, csak kicsit ellentmondásosnak érzem azt, hogy egyrészről támogassuk soksok adópézzel a haver vállalkozókat, másrészről akinek nem teccik a pofája, az fizessen mindent a parasztja, aztán meg adózzon is, de vastagon... (különben miből osztogatunk a haveroknak?)
szerintemmeg a vállakozásokat egyáltalán ne támogassuk adópénzzel, ellenben szedjünk ennyivel kevesebb adót, és biztosítsuk nekik az infrát (um.: megfelelő kapacitású utat, csomópontot)
persze ez így túl 1xű, ellenben lopni kifejezetten nehézkes...
ha nem kap engedélyt, nem nyithatja meg az áruházat, nem "helyezheti üzembe" a lakásokat, satöbbi..
Győr önkormányzata mindenesetre sportot űz ebből, hogyan tegye minél nehezebbé némely (még mindig) beruházni kívánó társaság életét. Magyarországon élünk, nem gondolom, hogy más városban másképp menne.
Mondjuk ez lenne a normális. Egy ekkora volumenű beruházásba vegye bele a beruházó az infrastruktúrát. Ugyanez volatkozik az irodaházakra, plázákra, bevásárló központokra is.
hát ahhoz képest, hogy egyes beruházók komplett autópályákat kapnak (pl. hankokk az M6ot, vagy kapolyiék az M3 folytatást) nekem kicsit furcsa, hogy más cégek milliárdokat ölnek olyan fejlesztésbe, amit azután nem az ő tulajdonuk lesz...
nekem 1xűbnek tűnik néhány 100-assal kibélelni a pártkasszát a csp-ért cserébe, mint milliárdokért bevállalni a saját zsebből építést...
ezeket a magántőkés csp fejlesztéseket nem igazán értem...
ilyenkor a beruházó ingyen (vagy nagyon nyomott áron) kapja meg a területet az önkormányzattól?
vagy mitől éri meg neki 100milliókat / milliárdokat az utakra költeni?
Miért az önkormányzattól venné meg a telkeket? Ez egy magáncégé volt, ők adták el. Az önkormányzatnak a telekhez semmi köze. Hogy miért épít csomópontot? Mert az egy forintosítható érték, hogy neki (az általa árult ingatlanoknak) közvetlen autópálya lehajtója van. Egyik kosárban hogy ez mennyibe kerül, másikban hogy mennyit hoz. Ősszehasonlítja, és azt mondta megéri még így is.
ráadásul amennyiben télleg ilyen barterügylet történik abban az önkormányzatnak mi az üzlet?
jelentős ingatlan árbevételtől esik el, azért, hogy egy gyorsforgalmi út legyen fejlesztve...
miért nem inkább a nifnél lobbizik csp építésért?
Miért harcolna ő egy csp-ért, ha kap egyet készen? Miféle barterüzlet? Most komolyan: mit tudna adni egy átlagnál fejlettebb magyar önkori egy milliárdos projektcégnek? Egy dolgot: engedélyt. Felőle lehetne ott továbbra is búzamező (mint eddig), nem az övé a föld. Igaz, hogy a búzamező nem fizet iparűzési meg kommunális adót, az irodák után meg igen.
Csak két dolog, hogy mennyire szabad ezt komolyan venni:
1., Ez egyetlen oldalra van leírva, csak kitöröltem a két pont közül néhányat, ami másról szól, kiemelés tőlem: - MÁV és TóPARK Express vonatok a Déli pályaudvar – Kelenföldi pályaudvar – Törökbálint/TóPARK útvonalon – 20 perc menetidővel, 20 percenként
- A TóPARK hatékonyságához nagyban hozzájárul az a tény, hogy nagy hangsúlyt fektettünk egy innovatív és egyedi közlekedési-megközelítési rendszer kidolgozására Kezdetben buszjáratokat fogunk üzemeltetni, de a TóPARK megnyitására elindítjuk a Nyugat-Európában megszokott vasúti közlekedési formát: A TóPARK Expressz vonatjárat menetideje 12 perc lesz a Déli pályaudvar és a terület között
2., - Jelenleg is a TóPARK elérése a Déli pályaudvartól 2 metróvégállomás érintésével (Déli pályaudvar – 2-es metró, Etele tér – 4-es metró) negyedórányi utazást jelent.
Megjegyzem, jelenleg a Tópark tervezett helyén nincs vasúti megállóhely, és ha lenne is, a vasúti utazás a Déliből kb. 20-21 percig tartana.
ahogy nézem a térképet, itt biza belenyúlnak az m0-ba és m1-be is fel-, lehajtókkal, hidakkal.
de a transzparencia miatt nem kell aggódni, kuncze gábor a projekt-fb elnöke. a beruházás nagyságrendje pedig 300 mrd, ebből kijön az a vacak 4-5 mrd, ami a szélesítéshez és lehajtókhoz kell.. http://index.hu/politika/belfold/kuncztopart0/
ahhoz képest, hogy egyesek mit össze vinnyognak, hogy tönkretette a zéletüket és ifjúságukat a melléjük épült autópálya, ezekmeg itt beleépítenek a 3 legforgalmasabb autópályaszakasz által 6árolt 3szögbe... :-))
ha ezt a térképet megnézitek, hát jóval komplexebb dologról van szó, mint holmi lakóparkról. állítólag itt lesz a hángörien TGV végállomása is majd...
mindenesetre kíváncsi leszek, hogy mi lesz a szépkis tervekből, vagy amolyan rétestészta hosszúságú marinapart-szerű lesz-e, márha egyáltalán megépül minden.
>akkor nem kap használatbavételi engedélyt És akkor mi van? Semmi.
>az önkormányzatoknak ezer és egy eszközük van a beruházók sakkban tartására Ja, kérhetik szépen, kérheti csúnyán, kiabálhatnak vele, vagy térdre borulhatnak előtte, és adott a lehetőségek kimeríthetetlen tárháza... Kényszeríteni viszont nem tudják, ez sokéves tapasztalat.
akkor nem kap használatbavételi engedélyt (vagy hogy hívják ezt pontosan) az önkormányzatoknak ezer és egy eszközük van a beruházók sakkban tartására és további invesztíciók kieszközlésére...
gondolod, fussa neki? ilyen ínséges időkben? amikor legtöbben egyébként is inkább konzerválják a folyó lakóparkberuházásokat -- nem kapnak hitelt a kivitelezés finanszírozására, és nem tudják eladni a lakásokat, mert nincsenek pénzes vevők, és akik vannak, azok sem kapnak hitelt a lakás megvásárlására.
pont most adna ajándékba a tópark beruházója egy autópályaszakaszt az államnak...
Teljes mennyiség: M0 autópálya déli szektor M1-M6 autópálya közötti szakaszának (2+840 - 9+400 km sz.) bal pálya, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkái. Főbb műszaki paraméterek: Tervezési osztályba sorolása: K.I.B. (tervezési sebesség: 100 km/h). Kiépítés jellege: 2x2 sávos autóút 2x3 sávos autópályává bővítése, hézagaiban vasalt, mosott felületű kétrétegű beton burkolatú új bal pálya megépítésével, a meglévő jobb pálya forgalmának folyamatos fenntartásával. Hossz: 6,6 km. Jellemző keresztmetszeti kialakítása. Koronaszélesség: 36,20 m. Forgalmi sáv/útpálya szélessége: 3,75/11,25 m. Leállósáv szélessége: 3,00 m. Burkolatszélesség: 14,50 m. Belső elválasztó sáv szélessége: 5,00 m. Csomópontok száma: 3 db. Műtárgyak száma: 10 db. Dulácska völgyhíd 1db feszített monolit vb felszerkezetü. Felüljáró: 5 db. Aluljáró: 1 db, vadátjáróvá alakítása. Támfal: 3 db, (Támfal kiviteli terv készítéséhez szükséges vizsgálatok elvégzése). Műtárgy kiviteli terv készítése, hatósági jóváhagyatása. Földmunka: 380 000 bevágás, 87 000 töltés, Környezetvédelmi létesítmények. Növénytelepítés: fa, fenyő, cserje: 74458 db; Erdőtelepítés: 11000 db; Füvesítés: 19 ha. Védőkerítés építés: 3518 m; bontás: 3582 m, Zajárnyékoló fal: 2472 m. Vadátjáró: 1 db. Közműkiváltások. Hírközlési vezeték: 7 db, Elektromos vezeték: 8 db+ ÜHK energiaellátása, Víz- és csatornavezeték: 13 db, Szénhidrogén-vezeték: 3 db. Üzemi hírközlő vezeték: alépítmény teljes hosszban, Felépítmény: 3 db segélykérő oszloppár, 4 db meteorológiai mérőállomás, 9 db kamera, 2 db forgalomszámláló állomás, 9 db változtatható jelzésképű tábla.