Keresés

Részletes keresés

D H Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16052
na de ne OFF-oljuk szét a topicot ezzel..
D H Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16051
én olyanról, hogy teljesen felépült Plus áruház nem nyithatott meg hónapokig, mert az általa elkészített jelzőlámpás csomópontra az önkormányzat nem bólintott rá...
vagy: teljesen elkészült, áruval feltöltött, dolgozókkal feltöltött Tesco hipermarket megnyitását intézték el hosszú hónapokra... eredmény: dolgozók vagy bevállalták, hogy elmennek 30km távolságra dolgozni egy másik Tesco-ba, vagy felmondanak önként. Jónéhány hónap eltelt természetesen, mire megnyílhatott mégis az áruház...

Ezek vidéki városokban történtek meg, Magyarországon, tavaly ill. 2-3 éve.
Előzmény: attus germanicus (16050)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16050
>ha nem kap engedélyt, nem nyithatja meg az áruházat
Megnyitja. És senki nem fog kimenni rendőrökkel, hogy bezárassa.
Tudok lakóparkról, ahová már kétezer ember beköltözött, pedig még nem volt meg a használatbavételi engedély (éppen egy elmaradt infrastrukturális beruházás miatt).
Előzmény: D H (16048)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16049

nekem igazából nyóc, mer én nem vagyok beruházó, csak kicsit ellentmondásosnak érzem azt, hogy egyrészről támogassuk soksok adópézzel a haver vállalkozókat, másrészről akinek nem teccik a pofája, az fizessen mindent a parasztja, aztán meg adózzon is, de vastagon... (különben miből osztogatunk a haveroknak?)

 

 

szerintemmeg a vállakozásokat egyáltalán ne támogassuk adópénzzel, ellenben szedjünk ennyivel kevesebb adót, és biztosítsuk nekik az infrát (um.: megfelelő kapacitású utat, csomópontot)

 

persze ez így túl 1xű, ellenben lopni kifejezetten nehézkes...

Előzmény: Rooger Preed (16047)
D H Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16048
ha nem kap engedélyt, nem nyithatja meg az áruházat, nem "helyezheti üzembe" a lakásokat, satöbbi..

Győr önkormányzata mindenesetre sportot űz ebből, hogyan tegye minél nehezebbé némely (még mindig) beruházni kívánó társaság életét. Magyarországon élünk, nem gondolom, hogy más városban másképp menne.
Előzmény: attus germanicus (16036)
Rooger Preed Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16047
Mondjuk ez lenne a normális. Egy ekkora volumenű beruházásba vegye bele a beruházó az infrastruktúrát. Ugyanez volatkozik az irodaházakra, plázákra, bevásárló központokra is.
Előzmény: Törölt nick (16046)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16046

hát ahhoz képest, hogy egyes beruházók komplett autópályákat kapnak (pl. hankokk az M6ot, vagy kapolyiék az M3 folytatást) nekem kicsit furcsa, hogy más cégek milliárdokat ölnek olyan fejlesztésbe, amit azután nem az ő tulajdonuk lesz...

 

nekem 1xűbnek tűnik néhány 100-assal kibélelni a pártkasszát a csp-ért cserébe, mint milliárdokért bevállalni a saját zsebből építést...

 

Előzmény: kvte (16045)
kvte Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16045

ezeket a magántőkés csp fejlesztéseket nem igazán értem...

 

ilyenkor a beruházó ingyen (vagy nagyon nyomott áron) kapja meg a területet az önkormányzattól?

vagy mitől éri meg neki 100milliókat / milliárdokat az utakra költeni?

 

Miért az önkormányzattól venné meg a telkeket? Ez egy magáncégé volt, ők adták el. Az önkormányzatnak a telekhez semmi köze. Hogy miért épít csomópontot? Mert az egy forintosítható érték, hogy neki (az általa árult ingatlanoknak) közvetlen autópálya lehajtója van. Egyik kosárban hogy ez mennyibe kerül, másikban hogy mennyit hoz. Ősszehasonlítja, és azt mondta megéri még így is.

 

ráadásul amennyiben télleg ilyen barterügylet történik abban az önkormányzatnak mi az üzlet?

jelentős ingatlan árbevételtől esik el, azért, hogy egy gyorsforgalmi út legyen fejlesztve...

 

miért nem inkább a nifnél lobbizik csp építésért?

 

Miért harcolna ő egy csp-ért, ha kap egyet készen? Miféle barterüzlet? Most komolyan: mit tudna adni egy átlagnál fejlettebb magyar önkori egy milliárdos projektcégnek? Egy dolgot: engedélyt. Felőle lehetne ott továbbra is búzamező (mint eddig), nem az övé a föld. Igaz, hogy a búzamező nem fizet iparűzési meg kommunális adót, az irodák  után meg igen.

Előzmény: Törölt nick (16038)
RadiX Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16044
erősen kétlem hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben össze tudnák kalapozni azt a 300 milliárdot rá
Előzmény: attus germanicus (16041)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16043
Csak két dolog, hogy mennyire szabad ezt komolyan venni:

1., Ez egyetlen oldalra van leírva, csak kitöröltem a két pont közül néhányat, ami másról szól, kiemelés tőlem:
- MÁV és TóPARK Express vonatok a Déli pályaudvar – Kelenföldi pályaudvar – Törökbálint/TóPARK útvonalon – 20 perc menetidővel, 20 percenként

- A TóPARK hatékonyságához nagyban hozzájárul az a tény, hogy nagy hangsúlyt fektettünk egy innovatív és egyedi közlekedési-megközelítési rendszer kidolgozására
Kezdetben buszjáratokat fogunk üzemeltetni, de a TóPARK megnyitására elindítjuk a Nyugat-Európában megszokott vasúti közlekedési formát: A TóPARK Expressz vonatjárat menetideje 12 perc lesz a Déli pályaudvar és a terület között


2.,
- Jelenleg is a TóPARK elérése a Déli pályaudvartól 2 metróvégállomás érintésével (Déli pályaudvar – 2-es metró, Etele tér – 4-es metró) negyedórányi utazást jelent.

Megjegyzem, jelenleg a Tópark tervezett helyén nincs vasúti megállóhely, és ha lenne is, a vasúti utazás a Déliből kb. 20-21 percig tartana.
Előzmény: part_wish (16042)
part_wish Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16042
ahogy nézem a térképet, itt biza belenyúlnak az m0-ba és m1-be is fel-, lehajtókkal, hidakkal.

de a transzparencia miatt nem kell aggódni, kuncze gábor a projekt-fb elnöke. a beruházás nagyságrendje pedig 300 mrd, ebből kijön az a vacak 4-5 mrd, ami a szélesítéshez és lehajtókhoz kell.. http://index.hu/politika/belfold/kuncztopart0/
Előzmény: part_wish (16037)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16041
Hót komolytalan az egész.
Előzmény: part_wish (16037)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16040

azt nem nagyon értem, hogy az M0xM1 csp-ből minek kellenek a drága leágazások...

 

hiszen tök príma kapcsolatok vannak betervezve a 3szög 2 másik csücskében lévő csp-okhoz is...

Előzmény: Törölt nick (16039)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16039

komoly...

 

ahhoz képest, hogy egyesek mit össze vinnyognak, hogy tönkretette a zéletüket és ifjúságukat a melléjük épült autópálya, ezekmeg itt beleépítenek a 3 legforgalmasabb autópályaszakasz által 6árolt 3szögbe... :-))

Előzmény: part_wish (16037)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16038

ezeket a magántőkés csp fejlesztéseket nem igazán értem...

 

ilyenkor a beruházó ingyen (vagy nagyon nyomott áron) kapja meg a területet az önkormányzattól?

vagy mitől éri meg neki 100milliókat / milliárdokat az utakra költeni?

 

ráadásul amennyiben télleg ilyen barterügylet történik abban az önkormányzatnak mi az üzlet?

jelentős ingatlan árbevételtől esik el, azért, hogy egy gyorsforgalmi út legyen fejlesztve...

 

miért nem inkább a nifnél lobbizik csp építésért?

Előzmény: elemes2 (16032)
part_wish Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16037
http://www.topark.eu/downloads/topark_map.swf

ha ezt a térképet megnézitek, hát jóval komplexebb dologról van szó, mint holmi lakóparkról. állítólag itt lesz a hángörien TGV végállomása is majd...

mindenesetre kíváncsi leszek, hogy mi lesz a szépkis tervekből, vagy amolyan rétestészta hosszúságú marinapart-szerű lesz-e, márha egyáltalán megépül minden.
Előzmény: elemes2 (16032)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16036
>akkor nem kap használatbavételi engedélyt
És akkor mi van? Semmi.

>az önkormányzatoknak ezer és egy eszközük van a beruházók sakkban tartására
Ja, kérhetik szépen, kérheti csúnyán, kiabálhatnak vele, vagy térdre borulhatnak előtte, és adott a lehetőségek kimeríthetetlen tárháza...
Kényszeríteni viszont nem tudják, ez sokéves tapasztalat.
Előzmény: D H (16035)
D H Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16035
akkor nem kap használatbavételi engedélyt (vagy hogy hívják ezt pontosan)
az önkormányzatoknak ezer és egy eszközük van a beruházók sakkban tartására és további invesztíciók kieszközlésére...
Előzmény: Rooger Preed (16034)
Rooger Preed Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16034
Megígérte hogy megépíti. Mint a Budakalász elkerülőt a NIF?
Mi van, ha mégse építi meg annak ellenére, hogy a lakópark már megépült?
Előzmény: kvte (16033)
kvte Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16033
Nem értetted. Vagy megígérte hogy megépíti, vagy nem kapott volna engedélyt a bótra sem. Ez a két opció. Az, hogy hogy oldja meg, az ő dolga.
Előzmény: elemes2 (16032)
elemes2 Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16032
gondolod, fussa neki? ilyen ínséges időkben? amikor legtöbben egyébként is inkább konzerválják a folyó lakóparkberuházásokat -- nem kapnak hitelt a kivitelezés finanszírozására, és nem tudják eladni a lakásokat, mert nincsenek pénzes vevők, és akik vannak, azok sem kapnak hitelt a lakás megvásárlására.

pont most adna ajándékba a tópark beruházója egy autópályaszakaszt az államnak...
Előzmény: kvte (16031)
kvte Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16031
Pedig így lesz. Szóltak a beruházónak, hogy a játék neve: "Mindent vagy semmit". Világos, egyértelmű megfogalmazás...
Előzmény: D H (16030)
D H Creative Commons License 2009.01.04 0 0 16030
"állítólag addig a biatorbágyi tópark beruházó magántökéből megcsinálja."

ez számomra kissé komolytalannak tűnik...
Előzmény: part_wish (16029)
part_wish Creative Commons License 2009.01.03 0 0 16029
állítólag addig a biatorbágyi tópark beruházó magántökéből megcsinálja.

ez szép:
II.3) A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMA VAGY A BEFEJEZÉS, A TELJESÍTÉS HATÁRIDEJE:
befejezés: 30.6.2011.

eddig 2010-es befejezésről volt szó.
egyébként ha optimális esetben idén nyáron elkezdik, akkor 6,6 km bővítésnél mi tart 2 évig?
Előzmény: Törölt nick (16027)
Rooger Preed Creative Commons License 2009.01.03 0 0 16028
Hol van a 2+840?
Az lenne a Cora csomópont?
Előzmény: Törölt nick (16027)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 16027

Növénytelepítés: fa, fenyő, cserje: 74458 db  -  hát ez jó precízen megtervezték... :-)) 

 

vajon miért csak a 2+840-nél idul a szélesítés?

 

az M1xM0 csp-t nem szélesítik ki 2x3-ra? (de legalább 2x2-re)

(vagy azt majd a nyugati szektor projektben?)

Előzmény: Roger Preed (16026)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.03 0 0 16026
Kiírták az első M0D tendert!

TED

Teljes mennyiség:
M0 autópálya déli szektor M1-M6 autópálya közötti szakaszának (2+840 - 9+400 km sz.) bal pálya, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkái.
Főbb műszaki paraméterek:
Tervezési osztályba sorolása: K.I.B. (tervezési sebesség: 100 km/h).
Kiépítés jellege: 2x2 sávos autóút 2x3 sávos autópályává bővítése, hézagaiban vasalt, mosott felületű kétrétegű beton burkolatú új bal pálya megépítésével, a meglévő jobb pálya forgalmának folyamatos fenntartásával.
Hossz: 6,6 km.
Jellemző keresztmetszeti kialakítása.
Koronaszélesség: 36,20 m.
Forgalmi sáv/útpálya szélessége: 3,75/11,25 m.
Leállósáv szélessége: 3,00 m.
Burkolatszélesség: 14,50 m.
Belső elválasztó sáv szélessége: 5,00 m.
Csomópontok száma: 3 db.
Műtárgyak száma: 10 db.
Dulácska völgyhíd 1db feszített monolit vb felszerkezetü.
Felüljáró: 5 db.
Aluljáró: 1 db, vadátjáróvá alakítása.
Támfal: 3 db, (Támfal kiviteli terv készítéséhez szükséges vizsgálatok elvégzése).
Műtárgy kiviteli terv készítése, hatósági jóváhagyatása.
Földmunka: 380 000 bevágás, 87 000 töltés,
Környezetvédelmi létesítmények.
Növénytelepítés: fa, fenyő, cserje: 74458 db;
Erdőtelepítés: 11000 db;
Füvesítés: 19 ha.
Védőkerítés építés: 3518 m; bontás: 3582 m,
Zajárnyékoló fal: 2472 m.
Vadátjáró: 1 db.
Közműkiváltások.
Hírközlési vezeték: 7 db,
Elektromos vezeték: 8 db+ ÜHK energiaellátása,
Víz- és csatornavezeték: 13 db,
Szénhidrogén-vezeték: 3 db.
Üzemi hírközlő vezeték: alépítmény teljes hosszban,
Felépítmény: 3 db segélykérő oszloppár,
4 db meteorológiai mérőállomás,
9 db kamera,
2 db forgalomszámláló állomás,
9 db változtatható jelzésképű tábla.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 16025

5 doboz az M0D-re. Nem tudja valaki, hogy pontosan hova kerülnek?

 

 

IDE
Előzmény: Roger Preed (15942)
kofy Creative Commons License 2009.01.02 0 0 16024
Nekem a Tihanyi-híd jutott eszembe...:)
Előzmény: Törölt nick (16023)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.02 0 0 16023
jólesz sietni a hévíz elkerülővel, mielőtt világökörségileg megtorpedóznák...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!