A Michelin Primacy 3-ról milyen véleményen vagytok? Egy helyen azt olvastam, hogy nehéz, erős, gyors, de nem sportos autók, nagy egyterűek ideális gumija. Elvileg nekem tökéletes a grand espacera, vagy nem?
Arra figyelj, hogy ha nagy sebességgel autópályázol, hogy rendben legyen a guminyomás. Szoktak megadni a gyártók "autópályás "értékeket. Ha nálad nincs ilyen akkor a normál értékek fölé fújd pár tizeddel. Segít abban, hogy a gumi ne melegedjen túl.
Végül fel lett rakva a VREDESTEIN Quatrac Pro 225/45-R17 még a nyáron.
Úgy tűnik, hogy beválik a Civicen (143 LE nem félősen hajtva). Nyáron, esőben és immár télen is teszi a dolgát, ahogy illik. Nem gond a tempós autópályázás sem, esőben sem egyelőre.
Figyelem a kopást... és a korral járó várható tapadás változást is majd.
Az eddigi bő 9000 km alapján nem látszik vészesnek, tartja magát. Van benne cirka 3000 km autópálya is GPS limiten (~145km/h) ahol kiadja.
Egy jó nyári gumi annyira felkeményedik hideg időben (-7 fok alatt), hogy a jégbe fagyott kavicsok árkokat vágnak a profilon, ha kipörög a gumi.
A 4S nem keményedik fel, csak -15 fok alatt.
Mostanába furcsa az időjárás: téli gumival pályáztam ma 17.5 fokba. Két hete -22 fokban.
Haszonjárművekre évente 2-3 szettet 4S veszek, beválltak- nem panaszkodnak a sofőrök, csak havas -fagyott útburkolaton, üressen, oda kell figyelni velük- főleg, ha hátúl húznak.
Ha a kocsi fut évi 60-70ekm és évente kell cserélni, érdemes ősz végén megvenni az újat, friss profillal nem csúszik.
Sok biztosító használja már ezt a kedvezményt, általában 0,9 a szorzó, ha teljesíted.
Csak annyi a feladat, hogy november 1. és március 1. között téli vagy négy évszakos gumit kell használni (egyéb időszakra nincs előírás), valamint folyamatosan ellenőrzöd, hogy alkalmas-e közúti forgalomban való használatra (magyarul pl. megvan a minimum mintamélység, nem szálszakadt, nem lapos, azaz normál állapotban van).
Ha jól tudom (ha nem, akkor egy gumis kijavít), négyévszakos (vagy téli) minősítést akkor kaphat egy gumi, ha rajta van a három hegycsúcs hópehellyel. Ha nincs rajta, akkor az se nem téli, se nem négyévszakos.
Használtam Michelin cc-t főleg autópályán kb. 50e km-t 4 év alatt, nyáron még most is elmegy. Most egy Bridgestone A005-van, 25e km-t futott szintén többnyire autópályán, még 2 évig az is jó lesz.
Volt a Totalcaron még régen egy cikk a 7 fok legendájáról, vissza lehet keresni.
Ha az ember sima hideg időben, száraz aszfalton megy, akkor nem lesz anyaszomorító, gyerekgyilkos a nyári gumival.
OK, téli viszonyok között, hóban, latyakban, jégen életveszély. De hány ilyen nap van egy évben manapság? 5-10-15?
Aki nem jár síelni, és nem lakik hegyen, annak minek...
Nagyon remélem, hogy a 4 évszakosok, azoknak is a nyárra specializált változata tartanak már ott, hogy nem darálja le őket 140-nél az autópálya durvább aszfaltja, és a téli évszak pár durvább napjait leszámítva nagy biztonsággal használhatók.
all in all, a következő vásárlásom nekem is 4 évszakos lesz, mert unom, hogy mindig elöregszik a gumi, mielőtt elkopna.
Aki évi 30-40-50 ezret megy, és az év 365 napján el kell indulnia, a maradjon a bevált cserélgetésnél.
Mivel a síelős időtöltés nekem is kiesik én is így tennék de valami visszatart. Egyik autómon új biztosítást kötöttem. Húszon éve ugyanaz a bróker cég, ugyanaz az ügyintéző, régi ismerős nő intézte. Egyik kérdése az volt a papírmunka közben, hogy cserélem e a téli nyári szetteket? Kicsit meglepődtem de felvilágosított, hogy nem őt érdekli hanem a biztosítót! Szóval fenntartja magának a jogot a biztosító, hogy kártérítés esetén visszatartson egy részt(vagy ne fizessen?) ha nem évszaknak megfelelő gumi van a kocsimon. Per pillanat ez nem érdekes mert két kocsimon megvan a téli nyári szett felnin és én átdobom amikor jónak látom, a harmadik meg télen nem jön ki a garázsból, de pont mostanában gondoltam rá, hogy ha lemennek ezek a gumik, szívesen váltanék 4 évszakosra! Most nincs előttem a kötvény és fejből nem vágom, hogy Alianz vagy K&H volt a biztosító, de valamelyik a kettő közül.
Idén egy autómon volt négy évszakos gumi, egyen egy M+S, hópihés hegycsúcs nélkül, egyen meg sima nyári. Én már nem veszek téli gumit soha többet az tuti.
Ebben igazad van. Neked írtam, de nem rólad szólt!
És látod az átlag vidéki gumis pont nem azt mondja amit Te. Az elmúlt 10 évben több ilyen gumit vittem különböző gumisokhoz(költözés miatt is meg azért is mert nem szeretek olyan szakihoz járni aki általa nem ismert dolgokat jobban vél tudni mint aki tapasztalattal rendelkezik), 1 kivétellel mind kis vagy alsöközepes autó volt évi pár ezer km futással, de mindig megkaptam, hogy ezek szarok, semmire sem jók, akkor inkább járjak mindig télivel. Amikor azt kérdeztem miért mondja ezt, soha sem kaptam olyan válszt, hogy xy úgyfél autóján ilyen volt de eldobta miatta, stb.
Továbbra sem mondom azt hogy mindenkinek jók ezek a gumik, de egy bizonyos rétegnek igenis teljesen biztonságos, környezettudatos, gazdaságos döntés.
A Vredi Quatrac5-ös nálam is verte havon a Hankook télit.
Nekem még nyáron, autópályán is bevált. Egyszer egy erősebb fékezésnél teljesen átrendezte nyaraláskor az EV-II belsejében a csomagokat úgy, hogy az ABS be sem indult.
" ha pl. beállítasz egy sportautóval, hogy négyévszakost kérsz, akkor nyilván megpróbálnak lebeszélni, de az egységsugarú Fabia, Clio, tulajdonosnak szívesen eladják a négyévszakost. "
Ősrégi gumisműhely tulaj a fent említett egyik kisautóhoz szerelésre vitt aluszett+ 4 évszakos Vredesteinra azt mondta ez semmire sem jó, ha már nem 2 külön külön garnitúra akkor inkább egész évben a téli a jobb választás.....jól van Pityu persze.....hadd mondja.....nekem meg jó egy kisautóra, kevés km-re a 4 évszakos is.
Mert a kisautón megöregedett 7 éves téligumi 7mm-es profillal csúszott, mint a takony, helyette lett a Vredestein 4 évszakos, ég, és föld a különbség.
Nézd, nem látok bele a gumisok zsebébe, szóval ezt akár el is hihetném, de mégsem tudom, mert ha így lenne, akkor nem fagyna le kb az összes gumis arcáról a mosoly amint szóba kerül a 4s gumi. Kb mintha a sátánról lenne szó..persze a legtöbbnél semmiféle magyarázat, csak általános szlengek, mint hogy nincs olyan ruha sem, ami egész évben jó,stb.
Ez elég vicces, hogy pont egy olyan gumisnak mondod ezt, akinek pont nem fagy le az arcáról a mosoly a 4S gumik hallatán, sőt, egy hosszabb elemzést is írt a témáról (amit nem mellesleg 5400-an olvastak el eddig) :-)
Szerintem a szövegkörnyezettől sok függ, ha pl. beállítasz egy sportautóval, hogy négyévszakost kérsz, akkor nyilván megpróbálnak lebeszélni, de az egységsugarú Fabia, Clio, tulajdonosnak szívesen eladják a négyévszakost.
És közben várják a napot, amikor a sportautó tulajdonos (feltételezett) használati módjához is lesz majd négyévszakos gumi. T.i. a gumis szakma két legnagyobb problémájától lehetne megszabadulni: csökkenhetne a raktárkészlet és kiegyenlítődne a műhelyek terhelése. Ez nemcsak azért fontos, hogy azon a pár héten is lássa a gumist a saját családja, inkább azért, mert jobban lehetne az alkalmazottak létszámát menedzselni, csökkenne a fluktuáció, megérné a saját alkalmazottak képzése. Az esetleg felszabaduló kapacitással pedig lehetne új szolgáltatást nyújtani, a szélvédőjavítástól a klímatisztításon át akár az egyszerű gyorsszervizig.
Nézd, nem látok bele a gumisok zsebébe, szóval ezt akár el is hihetném, de mégsem tudom, mert ha így lenne, akkor nem fagyna le kb az összes gumis arcáról a mosoly amint szóba kerül a 4s gumi. Kb mintha a sátánról lenne szó..persze a legtöbbnél semmiféle magyarázat, csak általános szlengek, mint hogy nincs olyan ruha sem, ami egész évben jó,stb.
Flotta meg kevés esetben lehet mérvadó, mert a lagtöbb 4s-ban gondolkodó pont nem megy sokat.
Hankook négyévszakos egy hátsó meghajtásű 3.5 tonnás platós haszonjárművön őssz 52e km bírta, elkopott- szinte egyenletesen- a tavaly februárba volt feltéve- azaz egy nyári és egy téli szezont bírta.
A kocsi ritkán jár nagy súllyal. Méret 235-65-R16c.
Most Falkent rendeltem, az ára kb. ugyanaz, mind a Hankooknak.
Volt rajta négyévszakos Continental is, ami kb. 70% drágább- mind ez a kategória, az talán 65e km bírta.