Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2024.01.10 0 1 21748

Mintha a 30a ledes térközjelzői tudnák ezt. Éjszaka nem vakítanak, világosban is jól láthatók.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21747)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.01.10 0 0 21747

Csillebérc kivételével nem találkoztam még vele, és szívesen venném ha tudnál több információt is mondani.

Előzmény: r1232 (21746)
r1232 Creative Commons License 2024.01.10 0 1 21746

Akiknek olyan úri huncutságaik vannak mint az éjjel-nappal átkapcsolás. :)

 

Szvsz itthon is van már ilyen huncutság.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21743)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.10 -3 0 21745

"Vagy a láthatatlant nappal.

Van, amikor tud ebből gond is lenni."

 

 

Vagy ha villog, azaz érvénytelen jelzésképet ad. Alap esetben a biztber jól meg tudja figyelni azaz trafó sekunder része  után van egy relé. Azon az elven megy, hogy ha áramot vesz fel

akkor világít. De sajnos van olyan sorozat kapcsolás ahol a relé azt érzékeli és mégsem világít vagy az egyik nappali a másik éjszakaiba, vagy villog, esetleg egy fény nem világít.

Ha a trafó után nem 12/12V egyenletes a feszültség elosztás sekunder oldalon. A Thales SEA a legprofibb ebben mert maga CAN-BUS adat és áramellátás és diagnosztika meg minden egyben.

 

 

"Általában alkonykapcsolós, de kézivezéreltet is ismerünk."

Hol és milyen rendszerrel üzemel az alkony kapcsolós?

Előzmény: segélyvonókészülék (21744)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.01.10 0 0 21744

Vagy a láthatatlant nappal.

Van, amikor tud ebből gond is lenni.

Általában alkonykapcsolós, de kézivezéreltet is ismerünk.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21743)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21743

Akiknek olyan úri huncutságaik vannak mint az éjjel-nappal átkapcsolás. :)

 

(Ami egyébként jó dolog tud lenni, elég csak megkérdezni bármelyik járművezetőt a Szentendrei HÉV-ről, mennyire jó fényes lámpákat nézegetni sötét környezetben.)

Előzmény: oldmumus_v.2 (21707)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21742

Úgy tudom, ott 75 Hz-es foglaltságellenőrzés van. Váltókörzetet nem tudom. Egy baleset miatt hozzá kellett nyúlni a bekötéséhez, azt tudom.

Azok nagyállomási berendezések, úgy tudom; nem ismerem őket közelebbről.

Előzmény: V43 1448 (21736)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21741

Jaj, azt ne emlegessük. :)

Nagyon nehezen született meg és olyan is lett..

Előzmény: Fizolti (21739)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21740

Ajka, Apafa - Császárszállás egy egészen más berendezés. A kérdezett foglaltságérzékelés ott 75 Hz ütemezett - a váltókörzetben is. (Ajka a villamosításig 50 Hz-es volt.)

Előzmény: V43 1448 (21736)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21739

Jó, hát cikket azért nem én írtam az itteni D55-ök beüzemeléséről.  :)  

Előzmény: _Nyuszi (21729)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.08 -1 0 21738

van még egy tippem: biztber és komponenseinek áramellátása

Előzmény: _Nyuszi (21734)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.08 -1 0 21737

aha, tehát akkor nem a villamos járgány zavarja

Előzmény: _Nyuszi (21734)
V43 1448 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21736

Köszi ,ezt egészen eddig nem is tudtam. Egyszer azt hallottam (nem hivatalos forrásból) ,hogy az volt a csere oka ,hogy nem távkezelhető. 

 

Amúgy annál a fajta szovjet berendezésnél ami pl: Apafán van ott a foglaltságérzékelés van másképp megoldva?

Előzmény: _Nyuszi (21728)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21735

Érzésre: Polacsek az, ahol kell nyomogatni a jelzőoldó, vágányútoldó gombokat. (Alakjelzős esetben a főkulcsos jelzőkarkiválasztás sokat segít a felismerésben*.)

 

SH az, ahol van valami vágányútválasztó herkentyű, vannak vágányúti és különféle jelzőblokkok, mindemellett még biztosított is.

 

*Persze volt annak idején provizor berendezés jelleggel Polacsek működésű SH is. (A vágányúti blokk elzárása összehasonlítja a rendelkezőherkentyű és az állítóbakban elfordított kulccsal valamelyik vágányútra már lezárt őri kulcsszekrénykét.)

Előzmény: Fizolti (21732)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21734

?

Ez a fajta biztber (szovjet kisállomási) nem tud üzemelni hazai villamosított vonalakon (függetlenül attól, hogy jármű van-e ott vagy nincs).

Előzmény: oldmumus_v.2 (21733)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.08 -2 0 21733

DIN EN 50121-3-1

Előzmény: _Nyuszi (21728)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.08 -1 1 21732

Kecskemét-alsó pu. inkább Szeged Rókus rokona, nem Polacsek (de egykoron valóban volt).

 

Eben a tekintetben meddig tart a Polacsek, honnan számítják/számítod másnak? 

 

Hasonlóan jó kérdés lehet az SH határa is.

 

(Remek megfogalmazás Bácsbokod-Bácsborsód ÁVU-jából: "SH rendszerű kulcsrögzítős biztosítóberendezés")

Előzmény: Divrotcé (21694)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21731

Tamásit eddig kihagytuk.

 

2-es, 4-es vonalakon a szovjetek előtt sem.

 

Orosházi tanyák nyertek.

 

120a: Sülysáp, Tápiószecső, Mende, Gyömrő, Maglód, Rákoshegy. (Rákos kezdőpontját is volt aki lepolacsekezte/lepolacsekozta, mindenestre az nembiztosított volt .)

 

100: Tuzsér, Komoró, Fényeslitke, Kisvárda, Pátroha, Sóstóhegy (esetleg még: Demecser, Nyírbogdány, Kemecse).

Előzmény: V43 1448 (21720)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21730

"De azok elött is lehetett valamilyen berendezés (valószínüleg kulcsos)."

Általában jelzőberendezés volt a vonalon, egy-két kivételtől eltekintve. (Igaz ez egészen Neszmélyig.)

Előzmény: V43 1448 (21724)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21729

Jó, hát aki kézközelből végigkövette.. :)

Előzmény: Fizolti (21723)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21728

Ezeket villamosított vonalakon nem tudod üzemeltetni.

Előzmény: V43 1448 (21725)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21727

Az 50 Hz-es sínáramkörök miatt, tippem szerint.

Előzmény: V43 1448 (21725)
r1232 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21726

A hozzászólást nem találtam meg, csak az eset kitárgyalását, egymást követő vonatok voltak.

Előzmény: _Nyuszi (21716)
V43 1448 Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21725

Köszi a korrigálást! :-) 

Amúgy a Szovjet berendezéseket miért kellett kikapcsolni a villanymozdonyos próbákhoz? 

Előzmény: Fizolti (21723)
V43 1448 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21724

Igen ,Dorog 2018-ban (vagy '19-ben) lett D55 ,elötte egy többközpontos kr. üzemelt ,de valószínűleg az nem a Polacsek volt utólag fényjelzősítve ,hanem egy másik berendezés. (Majd valaki úgyis megírja az igazat. :-))

 

A vonal többi állomásán* (Esztergom ,Esztergom-Kertváros ,Leányvár, Piliscsaba, Pilisvörösvár, Solymár) a jelenlegi berendezések (D55, Simis IS) elött SzKA (Szovjet gyártmányú kisállomási biztosítóberendezés) üzemelt ,amik az 1970-es években lettek felszerelve. De azok elött is lehetett valamilyen berendezés (valószínüleg kulcsos). 

 

 

*Óbudát (SH) és Angyalföldet (D55) nem számítva (mára mindkettő Simis IS).

Előzmény: _Nyuszi (21721)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21723

Dorog talán 2018-ban szűnt meg - 2019 Nyara, de azért én is ellenőriztem. - Fura belegondolni, hogy szűk 5 év után már egy évnyi bizonytalansággal emlékszik az ember dolgokra.

 

2017 ősze - A felsővezeték elkészült, egy hétvégére a szovjet berendezések és a kapcsolódó dolgok lekapcsolva a villanymozdonyos próbákhoz. 

2017 menetrendváltás utáni napokban - Az első menetrend szerinti Flirtes betétjáratok Piliscsabáig. 

2018 év eleje - Leányvár, Kertváros és Esztergom D55 üzembe áll, majd késő tavasztól először a meglévő menetrenddel Flirtek Esztergomig (talán egy pár reggeli vonat kivételével), rövid idő múlva (még a 2. módosítás előtt) új menetrend. 

2019 nyara - Dorogi D55. 

 

Előzmény: _Nyuszi (21721)
superconductor Creative Commons License 2024.01.08 0 3 21722

A papír csak azt tanúsítja, hogy tudja a SILx szintet, amit kell.

A SILx viszont nem jelenti azt hogy MINDIG hibátlan. Csupán hogy a hiba valószínűsége olyan pici, amit már tolerálni tudunk.

Hány autó visszahívás volt csak az utóbbi 10 évben? Ahhoz képest szerintem hogy volt egy db. ilyen eset az elég jónak számít.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21718)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21721

Dorog talán 2018-ban szűnt meg és lett D55, akkor a többi (Leányvár, Kertváros és Egom) már egy rövid ideje D55 volt.

Előzmény: V43 1448 (21720)
V43 1448 Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21720

Elösször is köszönöm mindenkinek a Polacsek-témában írt hozzászólásokat! 

Amit sikerült sikerült eddig összegyűjteni: 

 

 

Még megvan:

Csorvás ,Székkutas ,Kisszénás (üzemen kívül), Mindszent, Szegvár (úgy tudtam eddig ,hogy kulcsazonosító üzemel itt) ,

Tiszaföldvár, Csongrád, Szarvas (fj.), Vámospércs, Nyírábrány, Nagycsere (erősen átalakítva ,fj. és motoros váltók).

 

Megszűnt:

Sümeg, Jánosháza, Zirc, Apátfalva, Lőkösháza, Monor ,Nagydorog, Szekszárd, Kecskemét-alsó ,Dorog (elképzelhető ,hogy a 2-es vonal többi állomásán is ,még az SzKA időszak elött) ,Balatonfenyves ,illetve valamennyi állomás az alábbi vonalakról: 120a, Nyíregyháza-Záhony.

Esélyes ,hogy Orosházi Tanyák állomáson is ilyen berendezés üzemelt, de ez csak feltételezés a részemről.

_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 2 21719

Ez nem az a világ, ahol ez így működne.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21718)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!