Keresés

Részletes keresés

mckmester Creative Commons License 2017.10.16 0 0 49736

+1

 

Szívemből beszélsz. Nem sok időm van így ebbe nem szállok be, de hajrá.

Előzmény: gravir007 (49734)
gravir007 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 49735

A sonyval az a baj, hogy megcsinálta az A7 sorozatot amik szépen bekúsztak a megfizethető kategóriába viszont három választása van az embernek, használja kit obikkal vagy megveheti a 600-1.000.000Ft-os objektíveket, pár kivételtől eltekintve. Itt nincsen középút. A harmadik megoldás az adapterezés, de akkor a fókusz már nem lesz olyan gyors, sok objektívvel kattog mint egy mákdaráló, mert 0,01mm fókusz különbségre is állandóan állítani akarja, és eltűnik pár fókuszbeállítás is.

Szóval szerintem a sony lőtt ezen a téren pár őngólt, nem csinált robosztus, időjárásálló profi vázat az A9 helyett vagy mellé és hiába vannak egyszinten a legjobb nikon obikkal, sőt még verik is minőségben a G-s obik, de megfizethető középkategória nincs. Pedig tudnának,  ott a 28 f2 obijuk ami egy brutálisan jó objektív és nem is drága, de más nem nagyon van.

Az APSC obijaiknál nem tudom mi  a helyzet, ott csak a A mountot ismerem, az FE-t nem, de amíg canon/nikon-ra kapsz Sigma, tamron obikat amik sokszor töredék áron tudják ugyanazt a minőséget addig ezeket Sony FE-re csak adapterrel lehet feltenni ami azért nem ugyanaz mint a gyári objektív.

Előzmény: kürtök (49733)
gravir007 Creative Commons License 2017.10.16 0 3 49734

Attól, hogy ezt gondolod még baromság...

A sony abban a szegmensben azért ritka, mert nincs strapabíró, időjárásálló váza jelenleg. 

Abból meg nem lehet kiindulni, hogy egy sport vagy akármilyen rendezvényen milyen vázakból van sok, mert a hírügynökségek nagyrésze adja a cuccot.

Az amazon eladási listáját pont egy canon vezeti, de szerintem ez is mindegy.

Az, hogy a "profik" mit használnak annak nem sok köze van a olcsóbb kategóriákhoz.

Az igazi baromság az, hogy annyira elvakult márkafüggő vagy, hogy a két kérdezett gép közül egyet sem használtál még, de rávágod, hogy minden szar, csak a nikon a jó.

Szerintem a valóság pedig az, hogy minden gyártónak megvannak a nagyon jó gépei meg azok amiket nem érdemes megvenni. Ráadásul minden felhasználási cél függő is, akinek az számít, hogy az esőerdőtől a sivatagig jó legyen a gép az vesz egy nikont, akinek az számít, hogy megfizethető legyen és sokat videózik saját célra az vesz egy sony-t mert arra van egész jó átfogású motoros zoom-os obi. Ami az egyik embernek jelentéktelen vagy akár nevetséges szempont az a másiknak fontos... Akinek nem számít annyira az érzékelő méret, de jó képminőséget keres, jó kit objektívekkel és mindezt olcsón, ott mindenkit megver az Olympos.

Szóval nagyon nem az a válasz mindenre, hogy a Nikon a király...

Előzmény: kürtök (49732)
kürtök Creative Commons License 2017.10.16 0 0 49733

Nem, a milla körül az milla. Ebben tényleg nincs különbség, általában. De ez a profi kategória, azért az amatőr és dx magasságban a Nikon jóval húzósabb mint a Canon vagy a Sony. A 2,8, és társai ütősek, de egy mezei felhasználónak a 3,5 elég. Egy állvány, ha meg mozgó, kevés fénynél, akkor nincs szerencséje...(

Előzmény: gravir007 (49731)
kürtök Creative Commons License 2017.10.16 -2 0 49732

A Nikon mindig is a vezető márka volt szerintem de hagyjuk... Talán mérvadó lehet hogy a profik alapból ezt használják, kicsivel kevesebben a Canont, a piac megosztása változó ugyan, attól függően melyik milyen újítással jön ki, de a sony minta  fehér holló. Ekkora baromságot...))))

Előzmény: gravir007 (49729)
gravir007 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 49731

Sonynál az igazán jó objektívek egy-két kivétellel, sajnos semmivel nem olcsóbbak mint a többieknél.

Hogy egy drágát nézzünk a 70-200 2.8 mindegyiknél olyan egy misi körül van.

Azt hiszem ott már nem számít, hogy az egyik 989.000ft a másik meg 1.099.000Ft....

Előzmény: kürtök (49728)
Westman41 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 49730
Ha valakinek nincs összehasonlítási alapja természetes hogy az őgépe a jobb. Én nemrég vettem meg a negyedik gépemet egy fuji tízmega pixeles tizenkétszeres optikai zummal. Eddig ez a legjobb gépem. De a sony semrossz.
gravir007 Creative Commons License 2017.10.15 0 1 49729

Ez aztán a megalapozott vélemény....Tökmindegy, hogy mi a másik, ami még a kezedben sem volt, de a Nikon jobb....

Ekkora baromságot...

Előzmény: kürtök (49726)
kürtök Creative Commons License 2017.10.14 0 0 49728

Nem elhanyagolható az árkülönbség az egyes, más gyártók által, különböző típusokhoz gyártott objektívek között. A canon és a sony egy klasszissal olcsóbb mint a niki.

Előzmény: kürtök (49727)
kürtök Creative Commons License 2017.10.14 0 0 49727

Neked adok igazat, a retus lr vagy photoshop a fotó vége, és nem amikor az ember a gombot felengedi, ettől függetlenül mindent megteszek én is azért, hogy a bemeneti anyag tuti legyen, és ne a sz...ból kelljen várat építeni.

Én is gyalogzoom párti vagyok, ezért vettem a sigma 20 mm fixemet, hogy végre mindig az legyen a gépen. A 18-200 zoomobi, nikon, és a benne lévő vr nagyon hiányzik, a nyugodt kézre visszaállni az elmúlt évek után nem volt könnyű. De a zoomot már régóta csak akkor használtam, ha égett a ház.

A kolléga statisztikája nagyon jó. Nekem még eszembe sem jutott, figyelemre méltó ötlet, vásárlás előtt, amikor az ember a működési területét próbálja behatárolni, több mint ésszerű.

Ha hobbifotós, egy 18-200 mm-es zoom, és egy 10-20 mm-es széles elegendő lehet, de különösen az utóbbinál nem elhanyagolandó az árkülönbség.

Előzmény: mckmester (49722)
kürtök Creative Commons License 2017.10.14 -1 0 49726

Sajnos én csak Nikont használok így nem tudom összehasonlítani a Sonyval, de sztem a Nikon jobb. Viszont nem árt előtte megnézni az objektív árakat is, a sonyhoz biztos olcsóbban fogsz mindenféle tartozékot vásárolni később. Ez is szempont, és nem ártanan tudnunk azt is, mihez kell? Csak fotózni jártában-keltében, vagy ennél percízebb távlataid vannak? 

A Nikon nekem teljesen bejön, nem gondolkodtam még típusváltáson az elmúlt 13 évben, de zsebbenyúlós, a más gyártóktól neki szánt obik terén is. A minőség, a könnyű kezelhetőség, és ahogy az árát tartja használtan is kárpótol mindezért. 

Előzmény: esc0bar (49725)
esc0bar Creative Commons License 2017.10.14 0 0 49725

Sziasztok,

 

nikon d5300 vagy sony a6000?

Kellene néhány pro és kontra a döntéshez!

 

Köszi

s.feco9 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 49724

Elnézést, nem ide akartam!

s.feco9 Creative Commons License 2017.10.11 -1 0 49723

Típusváltás miatt eladó kedvenc Canon EF 200mm f/2.8L II USM objektívem és Sigma 2X teleconverter EX APO. Az obi gomba, karcmentes a napellenzőnél van 3 kis kopás, első (után gyártott) hátsó sapka, gyári napellenző kicsit kopottas a hord táskától), gyári szatyorban, hibátlan működésű, eladó.
Sn: 114355
Ár: 162 ezer Ft.
A telekonverter karcmentes, nincs doboza, nagyon jól teljesít az obival, vele készült képek, ahogy kikerült a gépből: https://photos.app.goo.gl/zH4gPl0CoMEdmT2f2
Sn: 2009302
Ár:32 ezer Ft
A kettő együtt: 182 ezer Ft
Veszprémi, igény esetén Budapesti átadással.
sfeco9@freemail.hu

mckmester Creative Commons License 2017.10.04 0 0 49722

"Bár ez picit ellentétben van azzal, hogy egyes kivételes eseteket leszámítva nem nagyon szeretnék utómunkával foglalkozni."

 

Pedig a végeredmény minőségén általában többet dob mint a 10x zoom. Egy kis retus itt, egy kis plusz fény ott, kis élesítés, kontraszt, torzítás korrekció + a horizont egyenesbe állítása után és mindjárt más az eredmény.

 

 

Az "utólag kivágom" stratégia még a DSLR -ek esetén is korlátozottan alkalmazható. A zoom kényelmes dolog ez tény. A 20% azért elég magas arány. Főleg úgy, hogy ebből elég sok felvétel az ami végállásban készült. Csak te tudod eldönteni. Ha úgy érzed, hogy túl nagy kompromisszum, akkor szerintem hagyd a fenébe.

 

Kis mellékág:

A  "gyalogzoom" többször működik mint nem. Jó a Hungaroringen mondjuk pont nem :-).

Én pl a fixek használatával tanultam meg egy csomó mindent a fotózásról.  Ott nincs ugye zoom, cserébe általában van képminőség. Úgymond rákényszerít a kreativitásra. Egy zoommal sokszor csak szemed elé emeled a keresőt, tekersz egy ránézésre jó kivágást és "katt".

A 35 és 50 -es fixekkel tanultam meg igazán azt az alaptételt, hogy ha az elképzelt képet keresve rendesen körbejárod a fotózandó témát, akkor sokszor megtalálod a "jó" helyet.  Na szerintem valahol itt kezdődik az, hogy nem csak "elkattintod", hanem "alkotod" a képet. Egyik oldalon bekorlátoz, a másik oldalon pedig megnyit egy csomó lehetőséget. Számomra az is beszédes, hogy az igazán haladók egy nem elhanyagolható része simán elvan 2 - 3 db fix objektívvel egy nyaraláson.

Vagy a fotós aki ha kedve tartja, akkor egy szál Fuji X100s -al utazgat. 

https://blog.light-phenomenon.com/wordpress/in-the-streets-of-marrakesh-with-the-fujifilm-x100s/
https://blog.light-phenomenon.com/wordpress/traveling-in-myanmar-with-the-fujifilm-x100s/

Van egy kiváló 23 mm objektív rajta (ekv 35 mm) és hali. Azért néha irigylem a fazont  a látásáért.

Előzmény: zsuri (49721)
zsuri Creative Commons License 2017.10.04 0 0 49721

Tegnap megcsináltam a statisztikát a fókusztávolságra (a régi gépem 28-210mm-t tudott), kb. ez az eredmény nagyjából 6000-7000 kép alapján:

- a képek 50%-a a 28-50mm tartományban készült

- a képek 80%-a a 28-120mm-es tartományban készült

Tehát van egy haranggörbe 28 és 120mm között 50mm-es csúccsal. A 120-210mm viszonylag kevesebbet használt, érdekes módon a 210mm-nél van egy kiugró tüske ami nagyjából azonos az előző harang maximumával (50mm). Szerintem ennek 2 oka lehet: az egyik, hogy makró módnál ide kell állítani (bár nem tudom, ilyenkor az exif-be mi kerül), másrészt gondolom mikor esetleg nagyobb kellett volna akkor is kénytelen voltam itt megállni, tehát a 210mm-es tüske szerintem a >=210mm-t jelenti.

 

Mondjuk a képet picit árnyalhatja, hogy - bár szoktam szelektálni a képek közül, hiszen a számláló 10e-nál már átfordult és mégis csak 6-7e képem van - azért nem mondanám, hogy csak a legjobban sikerült képeimet őriztem meg. Mondjuk úgy, hogy azokat amik nem sikerültek feltűnően rosszul :-)

 

Háát, elgondolkodtató: végül is nem elképzelhetetlen, hogy egy 3-4x-es zoommal lefedem a használat 80%-át, a maradék >120mm-t meg utólag kivágom, ha amúgy is nagyobb a felbontás. Bár ez picit ellentétben van azzal, hogy egyes kivételes eseteket leszámítva nem nagyon szeretnék utómunkával foglalkozni.

Előzmény: mckmester (49712)
zsuri Creative Commons License 2017.10.04 0 0 49720

Nem csak "kapd és lőjj" kell :-) Ez egy felhasználási terület. De szeretek tájképeket és makrót is fotózni.

Előzmény: kürtök (49718)
mckmester Creative Commons License 2017.10.03 0 0 49719

"Úgy gondolom ritkábban fényképeznék raw-ban, emiatt a raw nekem nem is elvárás"

 

...Még  

 

;-)

 

Előzmény: zsuri (49715)
kürtök Creative Commons License 2017.10.03 0 0 49718

Igen, a 10x zoomhoz már nagyon nyugodt kéz kell... a kapd és lőjj, amire a topictársnak szüksége van, a vissza nem térő pillanatokhoz, majdhogynem kiüti ezt a zoomot a felhasználásból.

Előzmény: mckmester (49704)
kürtök Creative Commons License 2017.10.03 0 0 49717

Mivel törekszünk a lehetőleg kifogástalan alapképre raw-ban is, jó megoldás egyszerre raw és jpeg-t beállítani a gépen, így megmarad a gyors felhasználhatóság és a későbbi retusálás lehetősége egymás mellet.

Előzmény: zsuri (49715)
gravir007 Creative Commons License 2017.10.02 0 0 49716

A mai gépek jpg feldolgozása nagyon jó. Pl. a Canon amiről korábban szó volt, a tesztkép alapján baromi jó zajszűréssel és jpeg feldolgozással rendelkezik.

De komolyabb gépeknél is van amikor rendesen meg kell dolgozni azért, hogy utófeldolgozásban elérje az ember a gép jpg-jének a szintjét.

A raw-nak akkor van értelme, ha utólag komolyabban bele akarunk nyúlni a képbe.

Előzmény: zsuri (49715)
zsuri Creative Commons License 2017.10.02 0 0 49715

Úgy gondolom ritkábban fényképeznék raw-ban, emiatt a raw nekem nem is elvárás, feltéve hogy ami jpg-ben kijön a gépből az elfogadható. Persze ha van raw is annál jobb.

Előzmény: faki (49713)
zsuri Creative Commons License 2017.10.02 0 0 49714

Jó ötlet, próbálok egy statisztikát csinálni.

Előzmény: mckmester (49712)
faki Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49713

"De őszintén szólva jobban örülnék, ha a fényképezéskor már olyan lenne a képkivágás, mint amit szeretnék, és nem utólag kellene kivagdosni."

 

Régebbi Panasonic kompaktokban, talán pont a TZ sorozatban is volt egy extra optikai zoom vagy valami hasonló nevű funkció, ami a neked kellő képkivágást csinálta. Ha ez fontos, érdemes letölteni a használatit, nekik többnyire fenn van a magyar is, biztos van róla szó benne. Fujinál meg vedd figyelembe, ha nem RAW-ban akarsz fotózni, hogy a gépen belüli JPEG feldolgozás elég sokat hozzátesz az összképhez.

Előzmény: zsuri (49707)
mckmester Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49712

"Másrészt még sosem volt 18-20MP felbontású gépem és nem tudom megmondani, hogy ilyen felbontás esetén egy 4x zoom-os géppel croppolással el tudom-e érni ugyanazt a zoomolást a minőséget megtartva."

 

Többnyire nem. Ahhoz olyan objektív kell, amit szerintem csak a Leica kompaktokba építenek be, de lehet abba sem.

 

"De őszintén szólva jobban örülnék, ha a fényképezéskor már olyan lenne a képkivágás, mint amit szeretnék, és nem utólag kellene kivagdosni."

 

Helyes.

Mondom, hogy inkább spórolj egy TZ100 -ra, minthogy anyagi okok miatt ilyen kompromisszumokat kelljen kötni. 

Saját példámat tudom hozni. Én is régen leszoktam az ilyesmiről, mert a fotózás nem létszükséglet, a hobbimat meg csak olyan eszközzel tudom igazán élvezni, amit szeretek is és nem kell azon agyalni, hogy "mi lett volna ha...". 

 

 

A használt x20 -at azért mertem (halkan) javasolni, mert bőven befér a keretbe és a 7x zoomon kívül mindenben előrelépés a Minoltához képest. Na jó a fogása nem olyan, de cserébe befér egy nagyobb zsebbe is. Nekem az ekv. ~ 28 - 112 mm beleférne a kompromisszumba, de ebben ezek szerint különbözünk. 

 

Egyébként a döntéshez érdemes a kedvenc (megtartott?) képeidből fókusztáv statisztikát készíteni. Az ExifTool vagy az ExposurePlot jó erre. Ez utóbbi grafikus eszköz, talán azzal könnyebb.

Akkor kiderül, hogy a képek hány százaléka készült olyan zoommal, amit mondjuk a Fuji már nem tud. Meglepődnék, ha 10% fölött lenne ez, de inkább 5% körüli értéket valószínűsítek. Persze nem vagyok jós :-), nem ismerhetem a fotózási szokásaidat. Mondjuk ha videózol is, akkor az úgy macerásabb.

Ennek fényében kell értékelni, hogy mire van ténylegesen szükséged. Én pl. emiatt gondolkodom erősen azon, hogy lecserélem az túrás/utazó objektívemet egy kisebb átfogású, de jobb képminőséget adó darabra.

A múltkor valakinek kijelentettem, hogy hiányozna a 18-135 tele vége. Aztán ellenőriztem a dolgot és rájöttem, hogy nem annyira van az úgy, mint gondoltam. Nagyon nem.

Előzmény: zsuri (49707)
gravir007 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49711

Azért jobb a képe, tedd fel ISo800-ra, éjszakaira a képet és nézd meg pl. a boros üveget. Ott jól látszik, hogy a canon azért nem látszik sokkal rosszabbnak, mert nagyon erős zajszűréssel dolgozik. Így nem látszik annyira zajosnak, de tűnnek el a részletek.

Az egy másik kérdés, hogy melyik a jobb egy ilyen erősen, de elég jól dolgozó zajszűrés vagy egy érzékenyebb szenzor, de kisebb zajszűréssel. Lehet, hogy az aki nem utómunkázik, jpg-ben fényképez a canon zajszűrése többet hozz...

Előzmény: exhighand (49709)
gravir007 Creative Commons License 2017.09.29 0 3 49710

Ezt komolyan írtad, hogy a "nagy gyártók" kompaktjai jobbak mint egy nem "nagy gyártó" tükröse?

Elhiszem, hogy valaki canon/nikon fanatikus, de azért ilyen hülyeségeket ne írjunk már...

Előzmény: kürtök (49702)
exhighand Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49709
Előzmény: zsuri (49706)
zsuri Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49708

Amúgy nagyon tetszik a Canon G5x és Olympus Stylus 1 is (ráadásul az utóbbinak 7x zoom-ja van), csak a fránya kiemelt EVF miatt már elég nehéz zsebre dugni őket. Pont tegnap voltam a Media Markt-ban és ahová a TZ70 még becsúszott oda a G5x már nem. És az Olympus még nagyobb is a Canon-tól. Szerencsére éppen ott volt mellettem a biztonsági őr és nem utólag találták meg a zsebemben a fényképezőt :-)

 

Érdekes, hogy bár fogásra sokkal jobb a Canon G5x, mint a Pana TZ100, a Panasonic kereső elhelyezése a szélén sokkal ergonómikusabb (legalábbis aki a jobb szeméhez teszi annak), mert az orr pont elfér a fényképező mellett, nem ütközik az LCD-be.

Előzmény: mckmester (49704)
zsuri Creative Commons License 2017.09.29 0 0 49707

4x vs 10x zoom: hát annyit tudok, hogy a mostani gépemen 7x zoom van (28-210) és azt teljesen kihasználtam. De mondjuk az a gép 5MP-es volt. Biztosan tudnék élni kisebb átfogással is, de ha van lehetőség a 10x-re miért ne? Az én szemszögemből a TZ100-al az árán kívül más kompromisszumot nem kell bevállalni pl. az említett X20-hoz képest. A TZ70 már más tészta, ott ugye gyengébb fényben már erősebb zajosodás van - kérdés hogy ez a zajosodás nagyobb-e mint a régi gépemen. Ha nem, akkor nekem az is megfelel. Mondjuk az is igaz, hogy a zaj csak egy része a képminőségnek. A Minolta 7x zoom objektívja elég jó minőségű volt, nem biztos hogy a TZ70 30x objektívje tudja ugyanazt.

 

Másrészt még sosem volt 18-20MP felbontású gépem és nem tudom megmondani, hogy ilyen felbontás esetén egy 4x zoom-os géppel croppolással el tudom-e érni ugyanazt a zoomolást a minőséget megtartva. De őszintén szólva jobban örülnék, ha a fényképezéskor már olyan lenne a képkivágás, mint amit szeretnék, és nem utólag kellene kivagdosni.

Előzmény: mckmester (49704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!