Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
EGY: a buszeladás, akármit is mondasz, hírhedt. Az előző HSZ-emben nem is minősítettem. KETTŐ: akkor is kínos, hogy a PK "saját magának" olyan buszokért fizet bérlési díjat, amik zárt kapuk mögött sóvárognak a graffitis utasok után. HÁROM: a pécsi média ugyanolyan hidegen hagy, mint a városvezetés. Amit pedig -eddig- szép kussban kísértem figyelemmel, az az állítólagos buszbeszerzés. Meg a mundér becsülete ("csak éppen az érem másik oldaláról nem beszéltek (1 milliárd tőkeemelés és több, mint félmilliárd részvényvásárlás, mondanom se kell ez mind "talált" pénz és a városnak a forintjába nem került)"). Csakhogy ezek a milliárdok amolyan pécsi szokásként nullszériás 15 méteres behemótokra folynak el, meg kínai kacatokra. Ha utasként akarom nézni a helyzetet, akkor nem vagyok kisegítve a pénzügyi tehermentesítéssel meg a milliárdos tőkeemeléssel, mert csoda, hogy működött a PK ezen a télen, az új, jelentős tapasztalattal bíró gyártók által összerakott kocsiktól én nem merek megváltást várni. De lehet, hogy én vagyok ezzel egyedül, nem érdekel, hiszen relatíve közel lakom a vasútállomásról, nyár eleje óta tudok gyalogolni, tudok majd eztán is. Csak imádom, amikor már olyan emberek is, mint Te, meg akarják magyarázni, hogy tulajdonképpen milyen jó dolgok is mennek a háttérben. Mielőtt kinyílna a bicska a zsebedben, nekem a fő bajom a várossal van, a Mecsekbusz egy tökátlagos (máltai? :p) magáncég, nem is várnék tőlük mást.
"Az ügy igen kínos pikantériája (lehet megköveznek, mert leírom) pedig az, hogy e három kocsi is része a hírhedt buszeladás - visszabérlés ügynek..."
Hát már bocsánat, de ezt az ügyet (buszeladás) az újságírók és a mostani városvezetés fújta fel. Azoknak a buszoknak, amelyeknek a piacon lenne némi értéke, azok mind vagy a lizingcégé vagy egy bizonyos bank tulajdonában voltak. Na ezek lettek tehermentesítve minden pézügyi kötelezettség alól. Arról nem is beszélve, hogy az új buszok árába a város egy árva kanyit nem ad bele (mint ahogy az utolsó 35 mercit is PK. nyögte ki, a város nem segített a cégnek). Akkor miért reklamál a város? Azért az nem járja, hogy valamiért nem fizetek (az igaz, a város 51 %-os tulajdonos a cégben), de követelem a részvények által rájuk jutó részt. Úgy látszik az emberek bekapták a csalit (te is) és elhitték az újságírok érdekes érveit, csak éppen az érem másik oldaláról nem beszéltek (1 milliárd tőkeemelés és több, mint félmilliárd részvényvásárlás, mondanom se kell ez mind "talált" pénz és a városnak a forintjába nem került). Vagy ha beszéltek is, nem fontos tényként említették meg.
Nem hiszem, hogy náluk a menetrend, vagy akár a betartatás lenne a fő gond. A probléma szerintem a jóval kisebb darabszámú és kapacitású kocsipark és annak megbízhatósága...
Erről nekem Debrecen jut eszembe. Csak egy különbség van: az ottani hatalom gond nélkül eladta az egészet a médiának (a mai napig alig hallani onnan rosszat, pedig nagyot zuhant a színvonal...), Pécsen viszont nincs ekkora hatalom. Mondjuk ahogy látom Zsoltinak mindent megbocsátanak.
Röviden: az új menedzsment látta, hogy miről szólt a Pappas - Pk szerződés (mindenről, csak nem a költséghatékony szervizelésről). A menedzsment ott hibázott, hogy úgy bontott szerződést, hogy három kocsi a Pappas telephelyén volt még. Pappas szerint a szerződésbontás nem volt törvényes, kábé pont akkora összegű kárt prognosztizáltak, mint a náluk 'ragadt' három csuklós értéke. Így azok 'zálogban' maradtak is. A menedzsent (most már helyesen) nagy ívben tojt erre (nem mintha nem hiányzott volna a három kocsi, de tény, hogy így ezerszer erősebb az érdekérvényesítés), míg végül Pécs megegyezett a Pappas-szal, hogy a szerviz cégből pont annyi részesedést átadnak, mint a kocsik értéke. Így szállhatnak a kocsik vissza. Az ügy igen kínos pikantériája (lehet megköveznek, mert leírom) pedig az, hogy e három kocsi is része a hírhedt buszeladás - visszabérlés ügynek...
KUY-842 (ex HBC-612 ), KUY-84?, és JVU-812. Az utóbbi még aránylag fiatal és most elég sokat állt. Legalább kiírhatják rá, ha eladó lesz, hogy kevés kilométerrel......
Miért akarod a lakosságot még ezzel is "terhelni"? Ha új vonalhálózat is lenne azt max nyárra lenne érdemes bevezetni, addig meg még sok víz lefolyik a Tettyéről.
Arról sem beszél senki,hogy a vonalhálózatot is változtatni akarják,pedig biztos vannak már elképzelések. Pedig ezt időben kéne "elfogadtatni"a lakossággal,nem csak bevezetni egyik napról a másikra.
Kijelentéseddel egyet tudok értek, csak ezzel nem: "Már dübörögni kéne a gyártósornak, de tudomásom szerint még meg sem rendelték őket." Már Pécsen kellene ezeknek a buszoknak szaladgálniuk! :-)
„azt is mondta a vezér,hogy csak egyféle busztipust szeretne....”
Ezzel szerintem minden üzemeltető így van :-) Ha leesne nekik még pár milliárd akkor biztos azokat is cserélnék. De addig is pénz beszél, kutya ugat...
Arról volt szó, hogy a következő télnek már nem szeretnének nekivágni ezzel a járműparkkal. Mindezzel az Ikarus gyártmányú buszokra célzott, amelyekből jelenleg megközelítőleg 80 darab található Pécsett. Tehát nem 140-150 buszról beszélünk, hanem jóval kevesebbről.
Sziasztok! Olvasom,hogy milyen buszokat tervez Pécs városa venni. Ezzel kapcsolatban kérdezném,hogy ezek a buszok milyen minőséget képviselnek? Egyáltalán van már tapasztalat,vagy ez egy teljesen új konstrukció? A 121 férőhely elég lesz csúcsforgalomba? Gondolom legalább 140-150 busz kellene,ezeket képes a gyár 4-5 hónap alatt legyártani? Mert a vezér azt mondta nyár végére,ősz elejére tervezik a cserét. Nekem egyébként tetszenek ezek a buszok és talán ezeket gazdaságosabban is lehetne üzemeltetni,kérdés hogy mennyit kell majd szervízre költeni. Azt tudja valaki,hogy ezek a buszok kb. mennyibe kerülnek? Most már csak azért kell szurkolni,hogy a város megegyezzen a magáncéggel....