Még Trabantozni se nagyon Trabantoztam,:-( sajnos(?)
De azt olvastam most vmelyik magazinban, hogy a sebességi rekord jégvitorlással 235vagy 275 km/h óra , de nem emlékszem pontosan. nekem egy kicsit brutélisan hangzik, de ha jól tudom a jégvitorlás annál gyorsabb minél nagyobb a látszólagos(?) szél. ha nem így van akkor javítsatok ki. Ha ez igaz akkor az elméleti sebbessége végtelen, de vannak veszteségek(surlódás, közegellenálls) is sajnos.
A rekordot talán Peter Harken tartja?
Ez kicsit zagyva lett, de este tíz lesz mindjárt.
Kedves Will!
Én egyszer megpróbáltam úgy húsz (úr Isten!?) éve, de nem nyerte el a tetszésemet. Krva hideg van azon a micsodán és nem lehet mozogni benne. Meg a napozni, sörözni, fürödni meg .... , úgyhogy én megmaradok a folyékony halmazállapotú víznél.
A jég csak a dupla whisky-hez jó!
Amíg a balcsi nem folyik, addig csak virtuálisan vitorlázom.
Vmelyik reggel én is hasítottam rendesen mégpedig spinakerrel nagyon jó volt.
De tavaszig be kell érni a jégvitorlázással, az álmodozással, vagy ha valaki akar elmehet a tengerekre is. egyik ismerősöm december közepén jött haza az adriáról és azt mondta, hogy nagyon jó volt, három pulcsiban...
Állítólag füreden lehet jégvitorlást bérelni. Tudtok ti erről valamit?
Valaki mesélje el nekem, hogy milyen is egy jégvitorlással száguldozni...
Egy vmit elfelejtettünk(felejtettem) a MAHART Balatoni részlegének új tulajdonosi szerkezete van, új tulajdonosai vannak. A mostani HVG külön cikket szentelt a dolognak!
Persze a 30% az 100ezres nagyságrendnél már nem teljesen mindegy...
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!
Vagy inkább fogalmazzak úgy, hogy hosszú-hosszú napos szeles hidegsörös vitorlázós nyarat mindenkinek?! Asszem a kettő egyenértékű!
Magyar hajókon csak nagyon rövid ideig vannak szűzlányok, a magyar vitorlázási szokásjog következtében. Annál rövidebb ideig csak Unicumok és sörök vannak a fedélzeten.
Kivételt képeznek a női kapitánnyal rendelkező úszó egységek, de ezek egyelőre nincsenek túl sokan.
Természetesen mindkettő jó. A Balatonon a 30°-ot leginkább megközelíteni képes hajóformát - az utóbbi tíz év modern hajóit nem idegondolva - eleve cirkálóknak hívják, szemben a haditengerészetnél használt fogalomrendszerre, ahol ha jól sejtem a cirkáló egy közepesen nagy hajóméret összefoglaló neve és természetesen semmi köze a huszadik század vitorláshajóihoz. :)