Keresés

Részletes keresés

robbanómotor Creative Commons License 2010.02.24 0 0 1591
Na, most kéne lefújni a tendert és beszólni Kaposvárra, hogy lenne még egy nagyobb megrendelés a Mecsek túloldalán is. :) De felőlem jöhetnek a 15 méteres MJT-k, olyasmit a NABI úgyse fog gyártani. :)
Előzmény: Törölt nick (1589)
Kuvik76 Creative Commons License 2010.02.24 0 0 1588
Ne (csak) nekem!
d:-)
Előzmény: verval (1553)
Kuvik76 Creative Commons License 2010.02.24 0 0 1587
Cikó: jogos
Megnéztem, tegnap az 50-est (és 154-est), tényleg "szűk". Klumpáson 2 perc várakozás, Baján 3 perc az érkezés és indulás között, v.mint Máza-Szászváron is az elsőbbség a "páros" vonatnak. Így tényleg necceske, még az egy plusz megállás is.

A 40-es, 150-es, 140-es ütemes => a "keresztirányt" nehéz összehozni, h. "jó" is legyen, sőt a 46-osra való csatlakozás meg már álomkategória...

Ha ráérnék, "eljátszanék" a lehetőségekkel (sajna elég esélytelennek tűnik).

Kivételesen örülök, h. ezúttal "felületesre" sikerült az előző hozzászólásom, lassan a topik több, mint egy oldala ment rá :-P
Előzmény: Törölt nick (1550)
archlinux Creative Commons License 2010.02.24 0 0 1586
Gyanítom, hogy ha megszavaztatnánk a falvakat arról, hogy melyik járatok maradjanak meg, akkor Cikó és Mórágy kb. ugyanazokra szavazna (gyanítom, hogy IR782 benne lenne). És mivel általában egy bizonyos napszakban jellemzően az egyik irányba erősebb a forgalom, a szembevonat esetleg elbírná azt is, ha onnan mindkettőt kihúzod. De ez csak találgatás, erről az érintett falvakat kellene megkérdezni, nem "íróasztal" mögül kijelenteni, hogy a szemnek tetszetős, 4 órás ütem biztos jó lesz oda. Bár ugye itt nem túl nagy utasforgalomról beszélünk, az a probléma.
Előzmény: Törölt nick (1585)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.24 0 0 1585

Na itt van egy lehetséges tervezet összedobva pár perc alatt. Persze ennél lehet jobbat is csinálni, majd ha lesz időm megnézem...

 

 

Mórágy-Alsónána kivételével semmit sem kellett megszüntetni (ezt is csak azért, mert ott tényleg egyáltalán nem volt utas). Kárász-Köblénynél akár mindegyik megállás belefér, persze szükségtelen, hiszen annyi utas úgysincs, így fakultatív, hogy melyik vonat álljon meg, mindenkinek a fantáziájára bízom:)

Cikón és Mórágyon is megáll 4 óránként a vonat, ami mindenféleképpen jobb annál, hogy semmi se álljon meg. (Utóbbi megállásokhoz szükséges idő Baja-Dunafürdő kinyírásával lett biztosítva, de ott megállhatnak a Baja-Sárbogárd személyvonatok (am,elyek jelenleg ott nem állnak meg), így oda is lenne kétóránként továbbra is személyvonat)

Előzmény: Törölt nick (1584)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.24 0 0 1584

Könyörgök, de hány kilométerre van egymástól Kiskunhalas és Dombóvár?

 

Sokra, de ebből még nem következik semmi :) Inkább az a lényeg, hogy a mértékadó csatlakozó pontok között a menetvonalak mennyire feszítettek, és így mekkora mozgásteret biztosítanak egymás közt.

 

Figyelmebe kell venni az infratsuktúrális korlátokat is a menetrendszerkezet megtervezésekor, ami itt főleg az 50-es vonali állomások kevés számában nyilvánul meg. 60 km-en van összesen 3 keresztezési helyed, ez eléggé leszűkíti a lehetséges változatok számát...

 

Az egyik járatot itt gyorsítod be egy kicsit, a másik pár perccel később ér Dombóvárra, pár perccel előbb/később indul (a keresztről stb

 

Hát, a kereszttől előbb indulni eléggé nehézkes, pláne olyan szakaszokon, ahol éppen csak, hogy menetrendileg megoldható, hogy éppen beessek az adott állomásra időben. Ha gyorsítom, akkor max megállókat tudok alkalmadtán kihagyni.

És innen már csak egy lépés a 4 óránként A-ban, 4 óránként B-ben való megállás, ha másképp lazítani nem lehet a dolgon :)

 

uram-bocsá egy járatpárt ki is lehet húzni/szét lehet vágni stb.

 

Na ezaz, ami viszont nem lenne okos dolog, ugyanis több kárt csinálnál vele, mint amennyi hasznot hajtana.

 

Én csak azt mondom, hogy szerintem az ütemes menetrendnél a "könnyen megjegyezhetőség" egy olcsó lózung

 

Lózungnak nem nevezném, de abban egyetértünk, hogy a percre pontosan ugynakkor indulásnak nem akkora a jelentősége, hogy mindenáron rgaszkodjunk hozzá :) A 4 óránkénti megállásokkal tarkított rendszernek is minimális 2-2 perces indulási időbeni változásai lennének csak :)

 

És ebben az esetben megfontolandó, hogy papíron nem olyan szép valamit rakj össze.

 

Tehát akár váltott megállásokat? Egyszer itt, másszor ott? :)))

Előzmény: archlinux (1583)
archlinux Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1583
Előrebocsátom, hogy a vasúthoz nem (sem?) nagyon értek. :-)

"Kiskunfélegyházán, Kiskunhalason, Dombóváron ..."
"Mindegyik végponton megvan az ütemes csatlakozás kényszere. Akkor közte mi legyen, mert a végpontokon mindenféleképpen kell a csatlakozás?"

Könyörgök, de hány kilométerre van egymástól Kiskunhalas és Dombóvár? Annyi "perturbációt" csak lehet már rakni a rendszerbe, hogy ne kelljen egész nap megállókat kihúzni. Az egyik járatot itt gyorsítod be egy kicsit, a másik pár perccel később ér Dombóvárra, pár perccel előbb/később indul (a keresztről stb.), uram-bocsá egy járatpárt ki is lehet húzni/szét lehet vágni stb. Én csak azt mondom, hogy szerintem az ütemes menetrendnél a "könnyen megjegyezhetőség" egy olcsó lózung (a menetrendet már egy mobilon is meg lehet nézni, illetve a legtöbb utasnak kialakul az utazási szokása), inkább a tervezést könnyíti. És ebben az esetben megfontolandó, hogy papíron nem olyan szép valamit rakj össze. (Tudom, ez kitérő válasz volt, de én nem vállalom az egész vonal menetrendjének a megtervezését.)
Előzmény: Törölt nick (1580)
archlinux Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1582
Úgy értettem, hogy tömegközlekedésileg. :-) Az az egy szem Szeged-Zeg nem valami sok közúton. (A Baja-Hévíz busz is kihasználatlan Tolnában, de szempontunkból még az 50-es vonalnál is rosszabb.)

Én amúgy nem a lassú járatról beszéltem, annak a forgalmáról nem tudok nyilatkozni sulivasárnap/sulipénteken se. (Kaposvár környékén nem túl sok távolsági utast látok rajta.)

Egyébként a magyar utas nem szeret átszállni, buszról vonatra meg még inkább nem (arról általában nem is értesül jelenleg). Érdekes lenne a helyzet, ha a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal meglenne (és Szerbia EU tag lenne stb.), de ez itt egy OFF fikció, így inkább hagyjuk.
Előzmény: Törölt nick (1581)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1581

Tolna megyén lehetetlen máshogy átvergődni Bátaszék és Dombóvár között

 

Szerintem a Szeged-Zalaegerszeg járat is átvergődik a megyén:) Nem is akár hogyan, nem sokkal lassabban, mint a vonat, pláne a mindehol megállóshoz képest.

Előzmény: archlinux (1579)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1580

Ha ezt így kérdezed, akkor azt válaszolom, hogy ütemes menetrend: kuka.

Érdekes.

Akkor mi legyen helyette?

Mert ugye a Dombóvár-Kecskemét vonat Kiskunfélegyházán az ütemes Szeged-Bp gyorsokhoz csatlakozik.

Kiskunhalason szintén az ütemes Bp-Kelebia sebesvonatokhoz csatlakozik.

Dombóváron szintén az ütemes Bp-Pécs és Dombóvár-Kaposvár-(Gyékényes) vonatokhoz csatlakozik.

 

Mindegyik végponton megvan az ütemes csatlakozás kényszere. Akkor közte mi legyen, mert a végpontokon mindenféleképpen kell a csatlakozás?

Vagy esetleg 4 óránként felváltva történő megállások a kismegállókban jobbak lennének és akkor nem kéne megszűnniük (ha már utasuk úgysincs nagyon)? :)

 

A Zeg-Szeged járaton iskolapénteken és iskolavasárnap lehet vannak néhányan. Viszont láttam én már ezt a buszt Dombóváron is és Baján is nem iskolapénteken és iskolavasárnap. Hát nem volt vmi szívderítő látvány. És még az akkor rajta levő utasok egy része sem távolsági utas, hanem egy-két faluval odébb megy...

 

Írtad, h Szeged és Pécs közt is kevés az átutazó. Így van, mivel én elég gyakran használom ezeket a járatokat meg tudom erősíteni. De viszont, ha Pécsről alapból kevesen járnak, akkor Kaposvárról Pécsen át is igencsak kevesen járnak.

 

Megmondom őszintén, én is eredetileg nagyon nagy lehetőséget láttam a Szeged-Kaposvár "tengelyben". Aztán rá kellett jönnöm, hogy alapból Pécs-Szeged közt sincsenek eget verően sokan (amin talán egy-két expresszjárat beindítása és az autópálya használata valamicskét segíthet), akkor Kapovár fele még annyian sem lesznek. Ráadásul a Szeged-Kaposvár eljutást még hátráltatja a Bajai és a Dombóvári átszállási kényszer. Baján ugye, mert buszról vonatra, Dombóváron meg vonatról vonatra kell átszállni. 2 átszállás meg akárhonnan nézem nem valami vonzó...

 

Max abban az esetben lehetne valami érdemiről beszélni, ha lenne napi több pár Szeged-Kaposvár közvetlen buszjárat. Na az kb a vonattal megegyező menetidőt nyújtaná, csak közvetlenül. De viszont ebben az esetben kérdéses, hogy egyszerre Baja és Dombóvár közt a buszok mellett az 50-es vonalra lenne-e egyáltalán valós szükség...

 

Előzmény: archlinux (1578)
archlinux Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1579
javítás: "Tolna megyén lehetetlen máshogy átvergődni Bátaszék és Dombóvár között."
Előzmény: archlinux (1578)
archlinux Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1578
"Induljunk ki csak a Szeged-Zalagereszeg buszból, ami enyhén szólva nincs jól kihasználva"

Sulicsütörtökön (!), sulipénteken és sulivasárnap kb. tele van a gyorsjárat Kaposvár és Szeged között. (Pár éve sulivasárnap még másodrész is volt Kaposvárról Szegedre.) Nyilván nem azt várom, hogy egy keddi napon dél körül tömegek fognak utazni az 50-esen, hanem azt, hogy legalább néha lehessen elégedettséggel végignézni a vonalon. Amúgy a Szeged-Pécs buszokat sem sokan utazzák végig (leszámítva egy-két gyorsjáratot), de azért az egyetemistáknak jó szolgálatot tesznek. Nyáron meg a Szeged-Hévíz van fullon, szóval akár Balatonra igyekvő utasokat is lehetne csípni.

Én amúgy az 50-es vonalat ideálisnak tartom távolsági utasok szempontjából, de az utasok többségének eszébe sem jut az igénybevétele vonat-busz összevont internetes menetrend hiánya miatt. (Tolna megyén lehetetlen máshogy átvergődni Baja és Szeged között.) Jó páran Pécs felé mennek Kaposvárra Szegedről csak busszal (tavaly ez ugyanannyi idő volt, mint a busz-vonat kombó a válogatottan rossz bajai átszállások miatt), amikor nincs Szeged-Zeg gyorsbusz, vagy Szegedtől végig vonattal (ők a mazochisták).

"Namost, akkor melyik a jobb? Jó csatlakozás Baján mindenhonnan mindenhova, vagy inkább 3 kismegálló, de ekkor Baján az átszállóknak 30 percet kéne várni a másik irányba? Melyiket választanád?"

Ha ezt így kérdezed, akkor azt válaszolom, hogy ütemes menetrend: kuka.
Előzmény: Törölt nick (1576)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1577

C változat, hogy Baján van a kerszet, azután Bonyhádon, így Cikó, Mórágy megmaradhat, ekkor viszont menetidőhiány miatt a Dombóvár-Bonyhád szakaszon kéne kilőni Kárász-Köblény helyett még lehet egy másik megállót is.

 

Nos, akkor a három közül melyik a jobb?

(Én speciel a C-re szavaznék:)

Előzmény: Törölt nick (1576)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1576

Én azt hittem, hogy azért, mert Dombóvár-Kaposvár között villamosított a pálya.

 

Kiskunhalas és Kecskemét közt is villamosított, és mégis Usgyik járnak végig :))

 

Csak pl Kiskunhalason és Kiskunfélegyházán jóval több volt az átutazó, mint Dombóváron, plusz Dombóvár a túlsó vég, ami messzebb van a Szentesi telephelytől, ezért lett ott elvágva.

 

Amúgy én utazom néha az 50-es vonalon, és siralmas a kihasználtsága. (Tavaly is az volt.)

 

Ez így van sajnos.

 

Ezt már sokszor leírtam, hogy szerintem addig halálra van ítélve ez a furcsa vonalvezetésű vonal, amíg Baján nem lesz normális Szeged-Baja (busz) és Baja-Dombóvár (vonat) csatlakozás, megfelelő promócióval...

 

Furcsa vonalvezetés helyett inkább nevezzük irtózatosan szerencsétlennek. Ennél jobban a településeket el sem kerülhetné. Ezekből is adódik, hogy kevesen használják a vonalon belüli megállókból.

 

A Szeged-Pécs, és a Kecskeméti tengely csatlakoztatása már másoknak is felmerült, és többen szeretnénk azt, hogy ez megvalósuljon, mert eljutási lehetőségekbnen egy jelenleg tátongó űrt töltene be.

Viszont olyan "hatalmas" eredményeket én nem várnék tőle. Induljunk ki csak a Szeged-Zalagereszeg buszból, ami enyhén szólva nincs jól kihasználva, holott az adott relációkba (Kaposvár-Szeged közt) lényegileg az az egyetlen lehetőség. Persze valamekkora utasszámnövekedésnek kéne összejönnie.

 

A kismegállókkal kapcsolatban viszont:

 

Akarjuk csatlakoztatni a Szeged-Pécs, és a Kecskemét-Baja, esetleg még a Budapest-Baja buszokat plusz a baja környéki vonalakról is szervezzünk csatlakozást. Szerintem ebből beláthatjuk, hogy a póknak ekkor Baján kéne lennie. Nem? Úgy teljesülne a mindenhonnan mindenhova eljutás. De viszont ekkor a Baja-Mázaszászvár szakaszon nem férnének be a kismegállók, ahogy jelenleg. Tehát az egyik serpenyőben van az, hogy 3 megálló kinyírva, az ő kis jelentéktelen forgalmukkal.

 

Másik verzió az, hogy legyen Pörbölyön a kereszt, így meg tudunk állni az összes kismegállóban, viszont, ha pl a bajára Kecskemétről, Budapestről, Hercegszántóról beérkező buszokkal is szeretnénk csatlakozni mind Kiskunhalas, mind Dombóvár fele, akkor a tavalyi menetrendnek megfelően a buszoknak már óra:40-re be kéne érnie a vasútállomásra, hogy az onnan Dombóvárra óra:43-kor induló vonatra átszállhassanak az utasok. De hoppá, Kcsekemét fele pedig ekkor csak óra:09-kor indulna a vont (ugye Pörbölyről a szembe jövőnek vissza kell érnie Bajára), így az óra:40-re beérkező utasoknak a következő óra:10-ig kéne várniuk közel 30 percet a csatlakozásra.

 

Namost, akkor melyik a jobb? Jó csatlakozás Baján mindenhonnan mindenhova, vagy inkább 3 kismegálló, de ekkor Baján az átszállóknak 30 percet kéne várni a másik irányba? Melyiket választanád?

 


Előzmény: archlinux (1570)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1575
Nekem az jobban megfelelt. :) Ezért nem sírok. Csak a megállókat emeltem ki.
Előzmény: archlinux (1574)
archlinux Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1574
Hát, nekem volt bajom a tavalyi (ütemes) menetrenddel...
Előzmény: Törölt nick (1571)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1573
Tudom, hogy ugyanaz van meg neked.

Az ovisok mutogatnak egymásra, meg a MÁV és a Volán.. :) Vicces.
Előzmény: Törölt nick (1572)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1572

Akkor érezheted időfecsérlésnek, ha az érveid laposak és a másik jogosan enm fogadja el azokat

 

Én inkább azt tapasztalom, hogy te egy idelizált álomvilágot képzelsz el. Persze egy rózsaszín szemüvegen keresztül minden másnak, akár laposnak is tud látszani.

 

A közlekedésszakma kérdése is.

 

Mindösszesen csak egy darabig. Ha egy Volán vállalatnak veszteséges egy vonal, akkor mindaddig ritkítani fogja a járatait, míg nyereséges, vagy a legkisebb mértékben veszteséges nem lesz. Mert neki a gazdasági eredmény produkálása a dolga, a tulajdonos ezt szabta meg feldatául. Az, hogy pl az állam, régió, megye, települések nem támogatják kellő mértékben a veszteséges vonalakat, vagy eddig lusták voltak létrehozni az ehhez szükséges finanszírozási modellt, hogy ott szép és az utasnak tetsző menetrend legyen, az nem a menetrendszerkesztő hibája, aki gazdasági kényszer miatt kénytelen kihúzni a járatot. Hanem jóval inkább azoké a döntéshozóké, akik megtehetnék, hogy először is szándékot, ezek után pedig még fontosabbat, anyagi forrást teremtsenek erre a vidéki kis buszozgatásra. Ha nincs elég járat, utóbbi helyeken kell keresgélni, nem pedig pl a volánokat vagy a vasutat szidni. (Csak aztán nehogy az derüljön ki a végén, hogy egy bizonyos mértéknél többet még a döntéshozók sem lennének hajlandók a vidéki közlekedésre áldoni...)

 

Töltsed fel az adatokat, ha annyira hiszel magadban. Aztán még kiderül, hogy mindkettőnknek ugyanaz van meg...

Előzmény: Törölt nick (1569)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1571
Szerintem senkinek sem az ütemes menetrenddel volt baja...A megállók megszűnése a baj.
Előzmény: archlinux (1570)
archlinux Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1570
"Ezért járnak csak Dombóvárig az IR-ek, innen távolabb már V43-as vontatta szerelvények közlekednek."

Én azt hittem, hogy azért, mert Dombóvár-Kaposvár között villamosított a pálya.

Amúgy én utazom néha az 50-es vonalon, és siralmas a kihasználtsága. (Tavaly is az volt.) Ezt már sokszor leírtam, hogy szerintem addig halálra van ítélve ez a furcsa vonalvezetésű vonal, amíg Baján nem lesz normális Szeged-Baja (busz) és Baja-Dombóvár (vonat) csatlakozás, megfelelő promócióval... (Szeged-Pécs/Kecskemét-Dombóvár pók lenne a legjobb, de az szerintem nem kivitelezhető.) Megkockáztatom, hogy anno a Dombóvár-Szeged gyorsvonaton több utas volt, mint 4 mostani Uzsgyin együttvéve. (És érdekes módon elég sokan végigutazták Baja-Szeged között is.)

A vitához annyit, hogy szerintem a "szép" ütemes menetrend nem ér annyit, hogy ekkora vérengzés legyen a vonalon.
Előzmény: Törölt nick (1559)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1569
"Itt nincs menekülés, csak olykor-olykor az embernek be kell látnia, hogy néhány emberre kár fecsérelni az időt."

Akkor érezheted időfecsérlésnek, ha az érveid laposak és a másik jogosan enm fogadja el azokat. Akkor igazad van, időfecsérlés az egész.

"Az, hogy egy országban számít-e a vidék, az nem kimondottan a közlekedésszakma kérdése"

Hasítani a két éves kisgyerek szokott. A közlekedésszakma kérdése is. Meg lehet közelíteni erről az oldalról is ugye?

"Ugyanis nekem 2007-ből származó, adott napokon (hétközben és hétvégén is végzett, KHEM által készíttetett) minden vonatra kiterjedő utasszámlálási adataim vanak. Te is 2007-es adatokkal dobálóztál, ennyi erővel én pedig a tieidre foghatnám, hogy ferdítesz. Ennyit erről..."

Ha akarod fel is töltöm ide a KHEM által 2007-ben készített utasszám adatokat és akkor meglátjuk, hogy ki mondott igazat.
Előzmény: Törölt nick (1567)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1568

Az, hogy én az utast fogom képviselni,

 

Képviseld. Csak akkor ne próbáld az álláspontodat tökéletesen közlekedésszakmainak beállítani.

Előzmény: Törölt nick (1566)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1567

Erre nincsen mentség.

Az 50-esen is mellőzhető lett volna ez (jelenleg), ahogy írtam is. Úgyhogy ezeket kár felhánytorgatnod nekem. 

 

De azért mondok valamit. A mai magyar közelkedsészakmában igencsak elfogadott nézet, a többség részéről, hogy olykor-olykor a kismegállók feladása árán is, de jobb menetrend készíthető.

 

Elég szomorú, hogy az utas téged nem érdekel és a vidék fejlesztése sem.

 

Az utasok egem érdekelnek, nem is értem miért kell neked ilyen alaptalan vádakkal dobálóznod...

Csak be kéne látni, hogy egyszerre minden utassal jót tenni nem lehet.

 

Én adatokat írtam le, te pedig alaptalan és helytelen információt hoztál ide.

Tévedés, már már rágalomnak is nevezhetném.

Ugyanis nekem 2007-ből származó, adott napokon (hétközben és hétvégén is végzett, KHEM által készíttetett) minden vonatra kiterjedő utasszámlálási adataim vanak. Te is 2007-es adatokkal dobálóztál, ennyi erővel én pedig a tieidre foghatnám, hogy ferdítesz. Ennyit erről...

 

Csak az menekül el aki fél és nincsen elég önbizalma ahhoz, hogy tovább folytasson egy olyan vitát ami nem történne meg akkor, ha az országban a vidék számítana is egy ici-picit.

 

Itt nincs menekülés, csak olykor-olykor az embernek be kell látnia, hogy néhány emberre kár fecsérelni az időt.

 

Az, hogy egy országban számít-e a vidék, az nem kimondottan a közlekedésszakma kérdése, azon jóval túl mutat, az ebből adódó problémákat egyértelműen a közelkedésszervezésben részt vevőkre ráhárítani egyszerűen szűk látókörűség.

Előzmény: Törölt nick (1565)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1566
Tudod mi a probléma és nem haragszom ezért rád.

Az, hogy én az utast fogom képviselni, te pedig a profitorientált vállalatot. Ez a menetrend sántít egy picit...
Előzmény: Törölt nick (1564)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1565
"egy menetrend megtervezése során milyen kérdéseken is kell keresztül rágnia magát az embernek, és milyen szempontok szerint mérlegelve kell meghozni az olykor nehéz döntést."

Mérlegelni kell. A döntést viszont az hozhatja meg, aki el meri viselni a kritikát és tisztában van az adott helyzettel.

Elfogadom, sarkítottam a jó és a rossznál. Talán úgy lenne helyes, hogy tényleg javítani kellene és nem alaptalan érvekkel alátámasztani azt, hogy miért öljük meg a kistelepüléseink közlekedését. Erre nincsen mentség.

"Ez elég szomorú, mert ezzel egy szakmai vitában nemnagyon fogsz zöld ágra vergődni..."

Elég szomorú, hogy az utas téged nem érdekel és a vidék fejlesztése sem. Egy jó mérnök az utasokkal is foglalkozik.

"Rendkívül alacsony volt ezen megállók forgalma"

Az hiszem elsiklottál az adataim felett. Én adatokat írtam le, te pedig alaptalan és helytelen információt hoztál ide.

"De tudod mit, én kérek elnézést, hogy ide jöttem"

Csak az menekül el aki fél és nincsen elég önbizalma ahhoz, hogy tovább folytasson egy olyan vitát ami nem történne meg akkor, ha az országban a vidék számítana is egy ici-picit.
Előzmény: Törölt nick (1564)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1564

Hát, elnézegetve amit írogatsz, nem is igazán tudom, van-e értelme vitatkozni, mert eléggé széles a szakadék köztünk, ahogy elnézem.

 

Az 50-es jármúállományához: Fenntartani fenntartható lett volna a csörgős szisztéma is, végül is a vasút Magyarországon akármit szerencsétlenkedik és pazarol sajnos az adófizetők ígyis úgyis kifizetik az árát. A csörgős közlekedés is egy lett volna a sok ilyen közül. De nem lett az, mert szerettek volna egy gazdaságosabb (és az utasok számára jobb) járműállománnyal dolgozni. És igen, a korlátozott járműállományból lett összekaparva, de sikerült. Jelenleg már egész jól működik a rendszer, talán még tovább is fog javulni.

 

Nos, a megállóbezárási mizéria nem egy évnek a végterméke. Ugyanis nemcsak tavaly, nahem már elég hosszú ideje rendkívül alacsony volt ezen megállók forgalma. Mondjuk meg lehetett volna oldani jobban is, de ezt már ecseteltem elégszer, még egyszer felesleges.

 

Hidegen hagynak a szakmai érvelések most már.

Ez elég szomorú, mert ezzel egy szakmai vitában nemnagyon fogsz zöld ágra vergődni...

 

Az az igazi szakember, aki észreveszi a vidék értékeit és nem elveszi őket, hanem CSAK javít rajtuk.

Tévedés. A szakembereknek nem ez a feladata, hanem a közlekedés szervezése az adottságok mellett. (A szakember feladata mindíg szakmai megoldást hozni, és tetszik-nem tetszik igen sokszor az anygiakat kell szem előtt tartani. Az, hogy néhány veszteséges vidéki vonalon leépüljön-e a közlekedés, vagy egy jobb, de még drágább menetrendet vezessenek be, meg a szakma dolgán kicsit túlmutat... Az már össztársadalmi, és politkai konszenzus kérdése, hogy az adott közösség számára megér-e annyit néhány veszteséges vonal jobb szinten tartása-e vagy sem. Ilyenekről önmagában a szakma aligha hozhat döntést, maximum adatokkal, tényekkel segítheti ezt a döntési folyamatot). És olykor-olykor fájó döntéseket kell a szakmának meghoznia. Olyat jelenleg nem lehet csinálni, hogy csak adsz (maximum politikusok képesek még ilyeneket állítani). Mert előbb utóbb az Isten pénze sem lenne elég. Persze lehet jönni azzal, hogy nemcsak a pénz oldaláról kell szemlélni a dolgokat, de mikor az anyagi lehetőségek is korlátozottak, sajnos nincs mit tenni, mint bizonyos dolgokról lemondani.

 

Menetrendnél kompromisszumot nem szabad kötni.

 

De még mennyire, hogy kell. Mert bizonyos esetekben rákényszerül az ember, mert az általa vélt legjobb megoldás nem megvalósítható ésszerű keretek közt.

 

Jó megoldás létezik és rossz megoldás.

 

Igazából csak sajnálni tudlak, hogy ennyire lesarkítottnak látod a világot, mint ahogy a menetrendszerkesztés, vagy a közösségi közlekedés tervezésének a folyamatát is. Sajnos a valóság ennél jóval összettebb, mert semmi sem egyértelműen fekete vagy fehér.

 

De tudod mit, én kérek elnézést, hogy ide jöttem, és megpróbáltam rávilágítani néhány olyan problémára, melyek megléte alapvetően befolyásolja, hogy egy adott helyzetből milyen jó, vagy jobb megoldások hozhatók ki. Ha tudom, hogy csak "jó" és "rossz" menetrend létezik (mint ahogy azt Te állítod), akkor nem írom le az egészet, mert csupán időpocsékolás.

 

De remélem, hogy rajtad kívül legalább egy-két topicot olvasóhoz eljtott az az üzenet, hogy pl egy menetrend megtervezése során milyen kérdéseken is kell keresztül rágnia magát az embernek, és milyen szempontok szerint mérlegelve kell meghozni az olykor nehéz döntést.

Előzmény: Törölt nick (1563)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1563
"Próbálkozz vele meg egy kicsit, hogy korántsem olyan egyszerű a dolog, mint amilyennek gondolod. Persze csak hülyézni és hőbölögni sokkal könnyebb és még nagyon gondolkodást sem igényel. Ezzel szemben valamilyen megoldást találni a problémákra jóval nehezebb."

Szerintem csináltam már menetrendet, ami nem elvett, hanem adott. Nem egy ördöngős dolog. Abból kell kiindulni, hogy te CSAK adni szeretnél és nem elvenni. Ha ez nem megy, akkor bele sem kell kezdeni.

Az érvelésed a csöresszel elég gáz. Gazdaságtalanul próbáltak jó menetrendet csinálni, de mivel nem volt fenntartható a járműállománnyal, ezért a korlátozott állományból kapartak össze párat. Természetesen bele estek abba a hibába, hogy 1 év utána bezárták a megállókat. Ez azért sántít nem gondolod?

Nagyon könnyen el lehet szállni. Olyan településekről beszélünk, amelyeknek az utolsó döféset adja meg az az ember, aki a menetrendet készíti. Bezárnak az iskolák, megszűnnek a munkahelyek és leépül a közösségi közlekedés.

Könnyen abba a szakmai hibába kerülnek a mérnökök, hogy csak a műszaki oldalát nézik a menetrendnek. Ha valaki belekeveredik ebbe, az nehezen tud kimászni belőle. Hidegen hagynak a szakmai érvelések most már.

Az az igazi szakember, aki észreveszi a vidék értékeit és nem elveszi őket, hanem CSAK javít rajtuk.

Menetrendnél kompromisszumot nem szabad kötni. Jó megoldás létezik és rossz megoldás. Az viszont rossz megoldás, ha profit oldalról nézünk csak mindent.
Előzmény: Törölt nick (1559)
i d ő u t a z ó Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1562
"A JVU-n 1-es volt kijelezve a másikon Garázsmenet!
Miért mentek oda Időutazó nem tudod?"

Arra jár az egyes, vagy ott van a garázs. :)
Nem is a MAN-hez mentek, hanem vissza a Pappashoz. Komlón voltak vizsgázni. Átmentek.
Holnap fog a csoda megtörténni.
Előzmény: puskas27 (1561)
puskas27 Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1561

Körülbelül egy órája láttam az egyik kék-fehér és a JVU-812 fogva tartott buszokat!

Jöttek ki a Komlói útról és mentek a MAN-hoz!

A JVU-n 1-es volt kijelezve a másikon Garázsmenet!

Miért mentek oda Időutazó nem tudod?

verval Creative Commons License 2010.02.22 0 0 1560
Egy kis laprugó feeling.. :)

Ikarus 266: ANS-691 @ Komló helyi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!