Én január elején, márciusra ígérték, most meg az van.
Érdekesnek találom, hogy az értékesító szerint gyárból nem lehet cápauszonnyal rendelni az autót az csak tartozékként létezik, és utólagosan beszerelhető, jó nagy marhaság.
Az enyém állítólag jövő héten érkezik a kereskedésbe, ezután személyesen is meg kell jelennem, ahol az értékesítő szerint "megnézzük az autót", és megbeszéljük a továbbiakat.
A múlt héten pénteken jártam a Níregyházi kereskedésben és megérdeklődtem, mikor érkezik a kocsim. Az udvaron kint állt két Duster egy fehér és egy arizona vörös, azokon is a cápauszony antenna volt fent, fekete színben, ezért is kérdeztem, milyen a vétel vele, mivel nekem is felkeltette a figyelmemet. amúgy kis pofás darab volt. A lényeg, hogy a Dustim már elkészült és felrakták a trailerre, és úton volt románból Budaőrsre. Ebben a hónapban már benne fogok ülni.
Egy fémtiszta motorba, egy rendesen minőségbiztosított helyszínen, a forrástól nyomonkövethető, megfelelő olaj, megfelelő mennyiségben kerül az autóba.
Soha többé nem lesz ilyen lehetőség az autó életében. Kishazánkban meg pláne.
Nem hiszem, hogy szeretném ezt tovább ragozni. 3e km-nél kidobni egy olajat szimpla környezetszennyezés, ha ez meg az első feltöltés, akkor meg hülyeség is.
Minden szerepel a tartozék árlistán én is onnan sasoltam ki ezt is, a cápauszony antenna 23690 ezer Ft + 0.80 munkaóra a beszerelés.
Én mondtam az értékesítőnek, hogy mi mennyi, ugye ő sem tudhat mindent fejből.
De, ezt meg kell rendelni, nem így jön a gyárból hanem a collostokkal a tetején....aztán majd ők beszerelik.
Nincs színrefújás, ez fekete műanyag, teljesen o.k.
Antenna.....még mindig nem fér a fejembe, hogy mi értelme van egy alsó középkategóriás SUV-ra seprűnyélhosszú antennát tetőre biggyeszteni ?
- Pl. 1:1988-as gömbölyű Audi 80-asomon már akkor sem volt botantenna hanem a hátsó szélvédő fűtőszálai közé rakták a gyár mérnökei, mégis tökéletes volt a vétel.
- Pl. 2: ősrégi céges VW Transporterek egyikén sincs külső antenna, az első szélvédőben van egy szál, az az antenna, a vétel szintén tökéletes.
Ergo ki tudja miért éri meg a Daciának külső, hosszú antennákkal szerelni modelljeit, lehet jelentős kedvezményt kapnak mivel km-ekben mérhető a beépített antennák össz. hossza.:)
Már miért ne lenne? Épp ellenkezőleg! A gyártó az RN17 szabványt írja elő, és a Castrolt ajánlja, de ilyen szabványnak megfelelő olajat a Castrol, a Mobile1 és még pár gyártó is készít már, tehát még választék is van, a szabvány a lényeg, és mivel ezek teljesítik, így azt teszed bele, amelyik Neked szimpatikusabb.
Mególdódott az antenna probléma, mivel azzal az autó ( új Duster) összmagassága 1.95 m ezért eleve nálam ez szóba sem jöhet.
Amúgy agyrém, hogy manapság még mindig "méteres" antennával szerelnek bizonyos autókat, mikor már ezer éve létezik a cápauszonyos megoldás vagy legalább rövidebb változatot biggyesztettek volna a tetejére.
Ezért már meg is van rendelve a cápauszony az autóhoz, ami az értékesítő szerint jövő héten fog a kereskedésbe érkezni.
Gyári riasztóról lebeszélt, így azzal fogok beszereltetni aki eddig is minden autómba szerelt riasztót.
amikor átvettem a TCE130-as Dustert, akkor azt mondták, hogy 3000 km után megváltozik a motor viselkedése és ennek előre beállított szoftveres okai lesznek. Ekkortól lesz teljes a kenés is stb. Ez igaz lehet?
3000 km után nekem is olajcserét javasoltak, de csak javasolták, ha nem kérem, akkor nem kell. Ez még nekem azért odébb van, mivel csak 128 km van benne.
A gyári feltöltés =/= gyári olaj. Ahogy Renault olaj sincs.
Csak abban lehetsz biztos, hogy Castrol, belevaló olajjal töltötték fel, megfelelő mennyiséggel és eredeti olajjal. A magyar átlag szerviz ezt sem tudja megugrani, egy sima 5w30-0w20 választás is magas.
Semmi nem indokolja, hogy 3e km-nél lecseréld, ennyi.
Nem is fogsz találni, mert nincs köztük különbség, az elején, amíg a lelked meg nem nyugszik, ne hajtsd a nyomaték és lóerő görbe tetejére, a 3000 alatti élet pont jó. Egyébként az átlag magyar autós elég kevés alkalommal hajt 3000 felett... :-)
Az olajat le ne cseréld 10e km előtt, mert egy ideig nem lesz benne olyan olaj, mint a gyári feltöltés...
Hidegen nem hajtjuk, hőmérsékleteket, rázkodásokat figyeld, használd egészséggel :-)
Szia! Olvasd el a használati utasítást! Tényleg nem bunkóságból írom, ott minden le van írva. A lényeg, hogy az első 3000km során ne pörgesd 3000 fölé, és lehetőleg ne padlógázon közlekedj. Nem kell félni tőle, átlagosan használd a kocsit, csak ezekre figyelj. Érdemes bejáratás után megejteni egy olajcserét, de ez csak ajánlott, nem kötelező.
Március végén fogom megkapni az új Dusterem, Tce100 lpg motorral. Az lenne a kérdésem, hogy bejáratás alatt milyen üzemben használjam? Gázos vagy benzines vagy vegyes üzemben? Nincs tapasztalatom még gázos autóval, sőt eddig 10 évesnél fiatalabb autóm sem volt. Bármilyen észrevételt, tanácsot szívesen fogadok.
Új Dustert rendelve gondoltam, hogy az újra lehet érteni a kérdésemet, de köszönöm a fáradozásodat, talán vki csak megméri, hogy mekkora a földtől, padlótól stb.-től az antenna tetejéig lévő távolság.