Kb 30 zsák száraz akác lett vele darabolva. 4 cm a legvastagadd része a fának. A késeken meg sem látszik. A kardán szabadonfutós és van hozzá egy kuplongos toldat.
megszereztem egy szárzúzóból a késeket az aprítóhoz.lesz belőle 4db 10cm széles és 20cm hosszú késem.
tanácsotokat kérném hogy jobb e valamivel is egy 20cm hosszú kés vagy elég ha 15cm hosszút teszek föl?
a tárcsát 40mm vastag anyagból vágatnám és 50 vagy 55cm átmérőjű lenne.
de az még nem tiszta hogy akkor kellenek e a kivágások a kések előtt vagy nem.....mivel egyből zsákba aprítanám az anyagot nem tennék föl lapátokat a tárcsa másik oldalára,ilyen ejtős-csúszdás megoldással gondoltam megoldani az apríték kijutását a dobból.
a meghajtásról egy peugeot 205 dízel motor fog gondoskodni 3as ékszíjtárcsával, a behúzót is ez hajtaná meg egy difin keresztül(mivel nincs szöghajtőművem).
Mennyit dolgoztál már vele? Kések hogy bírják? Ha jól láttam a képen akkor kuplungos kardánnal hajtatod, vagy csak az szabadonfutó? A tengelyen én is sokat morfondíroztam, a neten is 70x70 eseket látni, de egy kicsit túlzásnak tartottam, így maradt az 50x50 es. Meg csapágyházam is olyan volt aminek 40mm es csapágya van mondjuk bivaj erős dupla soros csapággyal. No meg így a 120 x 20 as késekkel 5 cm marad kilógásnak. Ha gyenge lesz akkor kap egy 40 es edzett acél tengelyt, és a négyzet profilt rá esztergáltatom.
A lendkeréknél igazából nem csak a súly a lényeg hanem az átmérő, minél nagyobb annál nagyobb az erőkar és így a nyomaték, az enyém a 40 cm rel elég kicsi, egy 70-80cm es lenne az igazi.
Puhafából elbírhatja de a szalagfűrész nem rossz megoldás 5 cm felett. Hosszabb fa egyszerűbb pakolás. A lendkereket nekem is meg kell még növelnem kicsi lett.
A csapágy belső átmérője 65 mm, a tengely 70x70-es négyzet, a kés 170x120xlv10 C45-ös lemez hőkezelve. A késből 40 mm lóg ki tehát kb ekkora átmérőjü fát vág át. A kéttengelyest nem ismerem, de szerintem az sem 8-10 mm szereti. Száraz akácfánál már ez is elég jó durrog. A kéttengelyesnél szerintem kisebb hajtómű is elég de sokkal bonyolultabb. A 80 kg lendkerék biztos elég lesz de nehogy eltörje a tengelyt, védőburkolat legyen rajta.
Sziasztok!Bérelni szeretnék 220v os ágdarálót max3 napra olyat ami max3-4 cm vastagágakkal is megbirkozik Tudnátok ötletet adni?Budapest Velence utvonalon.
Üdv! Mekkorák a kések és a tengely? Én is most készítek egy hasonlót, már csak a késeket kell feltegyem, és pozícionálni. Az enyém 50x50 es tengelyen lesznek 200x120x20 as kések. A lendkeréknek kiskocka bálázó lendkereke a legjobb a youtubos verziókon is azok vannak, de elég nehéz levadászni, egyenlőre egy 80 kilós lendkerékkel kell beérjkem plussz a szíjtárcsa.
Eyébként én is úgy saccoltam rajz alapján hogy max 5-6 centis ágakat visz majd nagyobb nem fér el, viszont a kéttengelyes fogaskerekes simán viszi a 8-10 cm-t csak tized ilyen lassú, és az adagolása is macerásabb.
Egyrészt legalább 160 mm. széles kések kellenének, másrészről iszonyatos erő és nyomaték. Az egytengelyessel ezt nem érdemes megpróbálni, arra való a kéttengelyes.
A TLT-nek 500 körüli fordulatnak kell lenni. Egy termetes lendkerékkel lehet növelni a nyomatékot. A 8-10 cm-es fa az felejtős az ilyen késes megoldásnál. Azt szalagfűrész jobban viszi. A méreteket meg a csapányház és csapányazás adja meg. Egy kép a belsejéről.
Én 8-10 cm ágakat is szeretnék aprítani, ugyanis felénk az erdészet tarvágáskor ekkorákat is otthagy! Akkor mekkora tengelyre és késre lenne szükségem szerinted?
Az én gépem max 30-40 miliméteres ágakat visz. A kés és a tengely mérete adja meg a maximális vastagságot. Az én dépemen egy 8Le Brigs motor van de épp hogy megbirkózik a vastagabb ágakkal főleg ha nagyon hosszú. Most alakítóm át az 1000-es rordulatot kb 300ra ettöl remélem hogy nyomatélosabb lessz mint ahogy "Mannes" ajánlotta.
A szíjhajtást azért használjuk mert általában kisebb teljesitményű motorok hajtják a gépeinket és ha valami baj van akkor az ékszíj megcsúszik. A másik az hogy halkabb mint a fogaskerék meghajtás.
Venni vettem őket, de ebből a fajtából csak két ilyen garnitúrára való volt( a másikat kész tárcsástól eladtam ), a többi nútos. Szerintem ha mindenképpen ilyen, vagy hasonló kell, nyerskést vegyél, és valamelyik asztalosműhelyben síkköszörűn - amin a gyalukéseket is élezik - köszörültess élszöget. Ha nem tudsz ilyent, szóljál, a köszörülésben tudok segíteni.
Szabad kérdeznem,a késeket vetted , vagy tán magad gyártottad??Ha vetted hol,mennyiért,ha csináltad milyen anyagból??
Ugyanis nékem jobbra forgós kés kéne,neten nézegettem,sajnos nem sok eséllyel.Próbáltam kisgép szervízekben ,hátha rendelnének nékem,amennyíben számomra kedvező az ár,de elhajtottak,mert csak"cikkszám alapján tudnának segíteni!
Azért gondoltam a szijhajtásra ha a vágási sebesség meg a behúzó sebesége nem lessz azonos akkor csúszon meg. De lehet hogy egy csigakerél hajtás lessz a lasítás, még nem tiszta a dolog leköt a fogaskerék hajtás átalakítás a vágókéseknél.