Keresés

Részletes keresés

M41-2142 Creative Commons License 2006.07.08 0 0 152

Én is gondolkoztam rajta sokat mikor mondta :))) De a TAPASZTALT kolléga a berúgás fázisaira gondolt. Már nem jegyeztem meg mivel nincs közöm ilyen téma. earny csöndbe vagy :D

Előzmény: KÖNIGNORBI (151)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.08 0 0 151
Ezek a rövidítések talán valami szexmagazinoké??? :)))
Előzmény: earny (150)
earny Creative Commons License 2006.07.08 0 0 150
Heheheeee Mindketten bevettétek! :P:P

Azt a két sört meg megisszuk valamikor, egy offtopik találkozó keretében... Lesz IHB, IHM és FSZT! :D
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.08 0 0 149
Igen volt rá példa. Még fotóm is van róla :)
Előzmény: earny (147)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.08 0 0 148

A kérdésaz volt, amire válaszoltam, hogy Kaposváron milyen látnivaló mozdonyok vannak, amiket érdemes fotózni.

 

Természetessen Arnold úr a Sió vonalon nem járnak M41 mozdonnyal továbbított vonatok. a sió vonalon Bzmot a személyszállításban, a teherszállításban pedig az M40 300 -as mozdonyok dolgóznak.

 

Az M41-esek amin éppen kötözködöl a Kaposvár-Fonyód vonalon továbbítják hosszú szerelvényeiket.

 

Csak helyesbítettem, de azért meglátogathatnál, a két sör még áll.

 

Üdv: Kemenczei

Előzmény: earny (147)
earny Creative Commons License 2006.07.08 0 0 147
lencsevégre kaphatunk a mellékvonalakon éppen erőlködő Clasik M41-et (11-13 kocsival) vagy újabb társát a Remot M41-et (5-8 kocsis vonatokkal).

He? A sió vonalon csörgő? Nem is tudtam... Na azt majd elmegyek megnézem. :)
Előzmény: Törölt nick (146)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.08 0 0 146

Szevasztok!

 

Igen van itt bőven fotózni való érdekesség. Állomásunkon teljesít szolgálatot az orsszágossan elkészült 2 darab remot M40-es, ezek rendszerint állomási tartalékként, illetve a vonali tólatos tehervonatok vonóerejeként szolgálnak.

ezeken kívül van itt még számos Bz motorvonat, illetve lencsevégre kaphatunk a mellékvonalakon éppen erőlködő Clasik M41-et (11-13 kocsival) vagy újabb társát a Remot M41-et (5-8 kocsis vonatokkal).

 

Az érdekességek közzé tartozik az állomáson kiállított múzeúmi műemlék ABymot 473 motorkocsi, illetve a 376 642 gőzős.

 

Ezeken kívűl egy lelkes vasútbarát közösség is várja a vasút irán érdeklődőket az egykori Kaposvár-Textilműveknek hívott megálló épületében (ma Kapostüskevár) berendezett állandó, barátságos, de szerény- érdekes élményeket nyújtó Vasúti Emlékmúzeumba.

 

Nyitva: Szombat-Vasárnap 10-13, 14-17 óráig

 

Belépőjegyárak: Felnőtt 120 Ft, Gyerek 80 Ft, MÁVosoknak Arcképes Igazolmány bemutatása mellett díjmentes.

 

Telefon: 30-244-8188

 

Üdvözlettel: Kemenczei Róbert

Előzmény: poznamokus (140)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.08 0 0 145
A szén valószínűleg a téli fűtéshez ( őrházak, forg.irodák, várótermek stb....) volt kiszállítva. M62-ről sem szabad megfeletkezni a vonalon, hisz a 88350 sz. és 88351 sz. menetrendszerinti tolatóssal közlekedtek Tab állomásig ('92-ben ott kezdtem az M62-247-es gépen). Továbbá az M44-esek a '90-es évek elején még végig mentek a vonalon a tol.tehervonattal! Akkor a vonal sebessége 60km/h, 50km/h és 40km/h-ás lassújelek voltak!!! '93-as menetrendben a legrövidebb menetrendszerinti menettartam (régi Bz-vel) 2óra 30 perc volt!Mikor N.kanizsa PFT. átvette a Karád-Siófok közötti vonalrészt, még a mérővonat leközlekedése előtt 1-2 nappal levették a sebességet (???) 40 km/h-ra..... Kaposvár VF-en az első állomásított BC mot-ok: BC mot450, BC mot451, BC mot452 (1934.09.22.), BC mot462 (1944.01.22.), BC mot468 (1934.09.22.), BC mot471 (1934.09.22.). Ezt követően selejtezték (1935) a BCa mot 06201-06207 psz. gőzmotorkocsikat. Az M43-asok a '70-es évek végén váltották le a gőzösöket (376), akkor még napi 2 pár tehervonat volt. Ma M40-301-es továbbítja Kisbárapátiig a 88380/88381 sz. tol.tehervonatot, heti 3 alkalommal (kedd, csütörtök és szombat).
Előzmény: Gashpy (142)
f_k Creative Commons License 2006.07.08 0 0 144

Elnézést az előző hozzászólásban szereplő OFF ért.

 

A 35 -ös egyelőre megmarad.

Egyrészt örvendetes, de halottam egy új +1000 km bezárási hullámról.

 

Szomorú,.

 

Nézegettem a VOLÁN menetrendeket, de árban olyan magas és menetidőben is hosszú az út.

 

Másik érv, eddig se volt divat, hogy a vidékieket foglakoztassák, de ha megnő a bérlet ára ezután már esély sem lesz rá.

 

Szurkolok, nektek!

Előzmény: f_k (143)
f_k Creative Commons License 2006.07.08 0 0 143

Királd esetében két iparvágánykiágazás volt.

 

Egyik a Péch Antal meg a kirádi bánya ipvk.

 

Szénbányászat kb 2000-ig volt.

 

Putnoki bánya egyik egysége volt itt 1996-os anyagban még szerepel az, hogy bányafát, meg vasanyagot adtak, le, a szén már ekkor is teherautókon lett elszállítva.

 

Iparvágánykiszolgálómenet még 1996 ban volt a Kirádi bánya jóvoltából.

 

Nagyon régen Kiskapudon volt rakodóvágány, Csokvaományon itt egy TSz még 93-94 körül adott fel valamit

 

Nagyvisnyó Dédesre 600 mm kisvasút vitt fát 1969-ig

 

Vízvételezés Mónosbélen, Nagyvisnyón, Kirádon volt.

Motorvonat is jéárt a 30-as években./1931-es menetrend/

 

Előzmény: Gashpy (142)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.08 0 0 142
OFF
a 87-es felső szakaszához.
Családom a héten szerdán Putnokról Szilvásváradra kirándult. 3 felnőtt+a 2 csemete (akik nem ismernek, azok kedvéért 6 és 2 évesek)
A menetrend kifejezetten "kedvező":
Vagy elmész reggel 7:20-kor,
vagy mész a következővel 13:20-kor.
Természetesen az elsőt választották, mert 1) meleg nap volt 2) valamit még látni is akartak 3) időben vissza akartak érni.

Természetesen ehhez még hozzájön az átszállás az egri szakaszon közlekedő csodára 1 megálló erejéig, mert ugye ki akar túl sokat kutyagolni a falu másik feléről a Szalajka-völgyig. (Elég séta az onnan is. Főleg visszafele...)

Nem csodálkozom azon, hogy a kihasználtság nem olyan szuper.
Viszont közvetlen buszjárat Putnokról Szilvásra (Egerbe) nincs! Akkor most majd lesz?

Kérdeztem a nejem, azt mondta, hogy nem volt a szerelvény üres. Volt aki Putnokról csak Királdig ment, de amire Sátára értek, minden ülés tele volt.

ON

Vissza a MTS-HÉVhez.

Elképzelhető-e, hogy volt valami kis szénbánya a vonal mentén?
Azért kérdezem, mert a 1907-1912 közötti forgalmi adatokban szerepel minden évben kb 6-900 t ásványszén, amit a vonalon adtak fel a saját vonalhálózatra.
Vagy ez csak a kintről érkezett szén elosztása volt?

További érdekesség, hogy a legkevesebb utast a fent említett időszakban Felsőmocsolád adta, mig az első 3 helyen alapvetően Tab és Siófok volt. Hozzájuk váltakozva Ádánd és Karád csatlakozott.

Előzmény: Törölt nick (123)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.08 0 0 141
Pontosabban te _is_.

(Meg a Norbi, a Robi, a Gabi, a Domonkos és a két barátja, stb.)
Előzmény: Törölt nick (139)
poznamokus Creative Commons License 2006.07.08 0 0 140
Üdv! Kaposváron van valami fotóznivaló? Vasárnap átutazóban töltünk ott egy órát, aztán érdekelne, hogy mit lehet látni.
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.08 0 0 139
Az anyaggyűjtéssel én foglalkozom: siofok35@freemail.hu Vekker András. ui:jegyeket is gyűjök.
szili1250 Creative Commons License 2006.07.08 0 0 138
Jár még Siófokra valamilyen vonattal Púpos, vagy csak nagyon egyedi eset volt, amikor az vitte? Köszi!
Gashpy Creative Commons License 2006.07.08 0 0 137
Valóban járt.

Az ok pedig meglehetősen egyszerű.
1) Mivel járt (és még van belőle), jelenjen meg.
2) Ha menetrend-szerintibe ki tudják állítani, akkor azért nem kell fizetni, mint pl egy BCmot-os vagy gőzösös különvonatért.
3) Igy tudunk szerezni egy kis örömet az MD-rajongóknak is. (:-))))

Szivesen indítanánk gőzmotorkocsis különvonatot, mert az tipikus volt 1908-1935 között, de hát sajnos...

BCmot, BCymot, 275, 376, majd Bzmot, M43 volt alapvetően jellemző. Néha egy BoBo, de azt pl nem láttam (szempontomból mérvadó időszak 1975-1988).

Üdv:
Gashpy (a. Bejczi Gábor)
Előzmény: sínbohóc (133)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.06 0 0 136
Az első szerelvény az MDa mot 3006-os volt. Kb. 6-7 évet közlekedett MDa szerelvény, bár jó párszor húzta haza gőzös, mivel fekve maradt. Még újak voltak akkor.....Btx009 De ha nem hiszed, kérdezd meg mdbz-t.
Előzmény: sínbohóc (133)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.06 0 0 135
Na Te beszélsz :)))))
Előzmény: earny (132)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.06 0 0 134
Igen járt!Sőt még gyerek koromból emlékszem is rá! Gőzösök közül a 275-ös és a 376-os volt még a jellemző akkor.....
Előzmény: sínbohóc (133)
sínbohóc Creative Commons License 2006.07.06 0 0 133

illetve egy menetrendszerinti MD motorvonatpárt közlekedtettünk

Nem kívánok kötözködni, de miért pont MD-t?

Járt azon a vonalon MD, de egyáltalán nem az a típus volt jellemző azon a vonalon.

 

Előzmény: Törölt nick (131)
earny Creative Commons License 2006.07.06 0 0 132
[í]mégtöbb embert, mint a Norbi

Belőle kettő is kijön :))))
Előzmény: Törölt nick (131)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.06 0 0 131

Tisztelt Vasútas és nem vasútas vasútbarátok, rajongók!

 

Ezúton is köszönöm, hogy létrejőtt ez a Topik. Norbi batátunknak hála, így nagyobb nyilvánosságot kaphat az idén 100 éves Felsőmocsolád-Siófok vasútvonal.

Egyesületünk a kaposvári Verebély László Vasúttörténeti Egyesület a fő védnőke, segítője és támogatója az előreláthatólag október 21-én megrendezésre kerülő megemlékezéssorozatnak, illetve rendezvényeknek.

Az eddigi tervek szerint vasúti modell, fótó és vasúttörténeti kiállításokat rendezzünk Siófokon, Tabon, Mernyén és Kaposváron, illetve egy menetrendszerinti MD motorvonatpárt közlekedtettünk a MÁV ZRt szakszolgálatainak, területi-országos központjainak támogatásával Kaposvár-Siófok-Kaposvár viszonylatban. Továbbá egy Nosztalgia vonat is indul majd BCmot típusú járművel, amely a Siófok-Tab-Siófok útírányon közlekedik majd.

 

A rendezvénysorozatot, immár több mint 20 fő szervezi és koordínálja országossan. Jelenleg a tényleges megvalósíthatóság nyilvános háttéranyagán munkálkodunk, de tervek szerint legkésőbb augusztban leülünk az érintett települések vezetőivel tárgyalni.

 

Ez a projekt nagyon sok embert és mégtőbb embert, mint a Norbi kíván meg, ezért nagyon örülünk ha minnél többen csatlakoztok vasútbarátok.Ha segítenél szeretnél mi nyitottak vagyunk rá, keress meg minket a következő mailok egyikén Bejczi Gábor bejczi@freemail.hu, vagy Kemenczei Róbert verebelylaszlovte@vipmail.hu.

 

Mindezek mellett, ha ötleted van, vagy anyagi-dologi támogatást tudsz nyujtani, vagy tudsz olyan céget, vállalkozást keress minket, szintén a fenti mailok valamelyikén.

 

Reéljük és bízzunk az it leírtak megvalósításában. igen mutassuk meg, hogy hogyan is lehet sikeres a civelek összefogássa egy évforduló kapcsán, igen talán eljő az idő egyszer, amikor a MÁV-ot hozzáértő,a vasútat szívből szertő emberek építik újjá és nem a mai már unott közhely tárgyát képző tönkretevő, rivalizáló erők vasútat tönkretevő, a nemzet számára kártékony munkáját látjuk csak.

 

Várjuk csatlakozásodat, tisztelt segítő és érdelődő.

 

Addig is üdvözlettel: Kemenczei Róbert elnök Verebély László Vasúttörténeti Egyesület kapostüskevár

Krtek Creative Commons License 2006.07.06 0 0 130

Vettem, köszi!

Somogymeggyesen sincs már?

Előzmény: KÖNIGNORBI (129)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.06 0 0 129
Kéregjegy már nem létezik. Most kérdeztem meg.
Előzmény: Krtek (128)
Krtek Creative Commons License 2006.07.06 0 0 128

Szia KÖNIGNORBI!

 

Igen, Mernyén kérdezd meg légy szíves, hogy ők látják-e el Karádot és Somogymeggyest?

Illetve, hogy mi lett a sorsa a karádi kéregjegyeknek, beküldték megsemmisítésre?

Esetleg, ha nem megterhelő, van-e Mernyén kéregjegy és milyen.

 

A mailcímed nem publikus, dobj egyet légy szíves a kleine_maulwurf@freemail.hu címre. (aláhúzás van benne, csak nem látszik)

 

Ádándon jártam többször, most Tabon is sikerrel jártam.

 

Köszi szépen!

Üdv: Krtek

Előzmény: KÖNIGNORBI (125)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.06 0 0 127
Mernyén is :))
Előzmény: V43 1346 (126)
V43 1346 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 126
A Balaton északi partján még csomó helyen adnak, hol még nincs a számítógépes rendszer bevezetve pl.: Alsóörs, Badacsony....
Előzmény: KÖNIGNORBI (125)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.05 0 0 125
Tulajdon képpen a kéregjegyet kérdezzem meg hogy létezik-e még?
Előzmény: Krtek (121)
V43 1346 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 124
Juuuuuuj, de jóóóóóóóóóóó! :)))))))))))))))))))))))
Előzmény: Törölt nick (123)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.05 0 0 123

NEM!! :-))))))  

(de  pl.a 11-es(vprém-vvarsány)a 37-es , 62es, 87(várad-putnok)igen:-(((

Előzmény: V43 1346 (122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!