Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
de hogy ő mint MOZDONY funkcionáljon, arra azért -valljuk be- nagyon kevés esély van.
Az, hogy tartalékolják, ha valamelyiket baleset éri, és maradjon ép váz, még akár (relatíve) jó döntés is, legalábbis ahhoz képest, hogy ha felaprítanák (mert tudtommal közel álltak hozzá...)
Persze igazság szerint vontatnia kellene, de ezt most hagyjuk. Induljunk ki a mostani állapotból.
Ki kéne állítani vhol a Balaton partján, nem hinném hogy olyan irdatlan összeg lenne az optikai helyrehozatal (ha vki tud közelebbi összeget, ne tartsa magában), még talán némi pályázati pénzt is lehetne szerezni hozzá, (örökségvédelem, stb.)
Némi információs táblával + fotókkal kiegészítve, szépen csíkosan hirdetné a Nohabok dicsőségét azon a helyen, ahol az emberek többsége megismerte.
Szerintem, ez a legjobb amit eséllyel remélhetünk.
Én valszeg nem a Nosztalicskával megyek Mohácsra hanem alternatív úton.(IC-vel)
Én egész . Samuval Dombográdig (=kedvenc IC-típus), lent alszom a MÁV-szállón (1400Ft/éj), reggel egy személyvonattal Abaligetre az alagúthoz, onnan meg haza.
Mostanában csak DVD-n tudnám megnézni mert a videóm ki van kötve a rendszerből.Ahhoz hogy vissza lehessen kötni ahhoz a faterom kellene csak ő általában este esik haza holtfáradtan,egyedül meg én biztos hogy elkefélnék valamit.
Én is jártam már így, hogy sikerült hátra osonnom Ketteshez, de később egy "szemfüles " biztonsági őr észrevett és odajöttek okoskodni. Én azt mondtan nekik, hogy XY úr vendége vagyok, mire udvariasan elköszöntek és békén hagytak.
Nekem van egy csomó,de papírkép,scannerem meg nincs...bizony jönnének azok a képek ide,ha lenne!
Habár kifejezetten kalandos módon készültek,de aki járt már a helyszínen,annak nem kell bizonygatni,milyen jó kis stratégiai játékot kell játszani,hogy valaki ott fotózhasson...
A többi is megvan,a MVP-ben lévő szerelőcsarnok-szerű roncstárolóban,egy Es vagy Eas kocsiban tárolják a nagyját (motor,fődinamó...stb).(Ugyanitt teljesen felújított háromtengelyes gépes forgóváz is tárolás alatt van,valószínűleg valamelyik Kádáré)
Egyszer ottani fickó azt mondta,hogy meg akarják tartani,és kívülről rendbe hozni,hogy kiállíthassák,mármint a kettest.Azt mondta,a lyuk is megoldható,állítólag azért lett,hogy bizonyos alkatrészeket ki tudjanak szedni az orrából.(Erre én magamban azt mondtam,hogy barbárok)Korábban olyat is lehetett hallani,hogy ezt az orr-részt beépítették a 017 szétkorhadt lámpájának a helyére,de később kiderült,hogy nincs így.Továbbra is kérdés persze,hogy hová lett ez a darab.
Tehát csak szobor volna...úgyhogy mindezek után,és az előbbieket olvasva,hajrá alapítvány!
Hmm ez érdekes,bár nem hinném hogy a 002-ből még bármit össze lehetne hozni mivel elég sok mindent kiszedtek belőle,jóformán csak a váza maradt meg belőle+az egyik lámpa helyén egy jókora lyuk is tátong.
Kedves NoHAB-rajongók! 22-én a vezálláson felcsillant egy halvány reménysugár: a 002-est talán... egyszer... valamiből... megvenné a MÁV-tól az Alapítvány (darabokban), és... felélesztené! Állítólag papíron még nincs is selejtezve: az ocsmány fehér szégyenbélyeget csak a Romkert mázolta rá.
Mindezeket az a vezír mondta (... István), aki a négy gép átállítómenetét hozta anno. Bővebb suttogó propaganda? Esetleg?