Szerintem az emberek igen nagy többsége nincs is tisztában azzal, hogy az országban hol, milyen járművekkel lehet tömegközlekedni. Pl. nemrég egy vetélkedőben volt kérdés, hogy a felsorolt 4 város közül hol lehet villamossal utazni. A tisztelt játékos erősen (ha jól emlékszem) Pécs megjelölésén gondolkozott...
Kecskemét érintése szerintem se valószínű, nagyon sok idő elmenne vele. A mostani expresszjárat sem érinti a várost.
Tényleg, a mostani expresszjárat az M5 új szakaszának átadása óta használja vajon a pályát Szeged-Kkfélegyháza között, vagy az új expresszjárat beindításáig marad minden a régiben?
Minden valószínűség szerint most még ott sem, mert vannak olyan Volánok, ahol csak pénteken érkezett meg, sőt olyanok is, ahol csak hétfőre, vagy jövő hét közepére ígérték, hogy kapnak a sajátjukból, gondolom csak azután küldenek belőle a Volán Egyesüléshez, hogy egyáltalán a saját megyébe megérkezett a nyomdából.
ezen már én is gondolkoztam (szerencsére nincs jelenleg annyi pénzem, hogy gondot okozzon:)) :(
szerintem most, hogy mindenki a magáét árulja, már nem evidens, hogy mindenhol lesz a többi területi kötet is (tehát mondjuk szegeden nem biztos hogy fogják árulni a fejér megyeit, stb).
más kérdés, hogy az ország legnagyobb (?) pályaudvarán talán lehetne árulni a többit is, de ez nyilván megegyezés kérdése.
egyébként ha ki volt írva, hogy nem lehet kapni, akkor valószínűleg tényleg nem lehet.:)
A Budapest, Népliget Autóbuszállomáson az volt kiírva a pénztárablakba, hogy HAM-ot a Teréz körúton a Volán Egyesülésnél lehet vásárolni (név + tel. szám), az autóbuszállomáson csak a Pest megyei járatokat külön-külön vonalcsoportonként tartalmazó kb. 10 füzet és a Budapestről induló távolságiakat tartalmazó füzet kapható. Nem álltam végig a sort, hogy megtudjam valószínűleg ugyanezt élőszóban is. Van valakinek tapasztalata Hivatalos Autóbusz Menetrendkönyvhöz jutásról a Fővárosban? Tényleg csak a Volán Egyesülésnél árulják egy irodai szobában?
A menetrendi adatok jelentős megváltozása és a vonal meghosszabbítása miatt gondoltam arra, hogy nem simán csak kimaradt a Tedej-buszra utaló megjegyzés, hanem a Hajdú Volán lett az üzemeltető, ettől persze maradhatott is minden a régiben, ahogy Te gondolod.
Régóta tervezem, hogy kipróbálom, de valahogy sohasem sikerült eddig.
Csak annyit tudok, amennyit a TV Rt. a honlapjuk fórumán írt, hogy tervezik és egyeztetnek más Volánnal is erről. Ha lesz, én egyértelműnek tartom, hogy Kecskemét érintése nélkül.
Bár személy szerint jobban szeretek vonattal utazni, de ha beindulna egy ilyen expresszjárat megfelelő időpontokban megfelelő kapacitással, akkor lehetséges, hogy én is szívesebben mennék busszal. Szóval esélyt látok arra, hogy komolyabb utasszámot hódít(has)son el a Volán a vasúttól az új M5 szakasz átadása által.
Tegnap este a sógoroktól történő hazakecmergések közepette volt alkalmam kipróbálni egy Tempo100-as busz utasaként az M5-öst az M0-ás csomóponttól Szegedig. 150-155 kilométert (nem vagyok pontos km-adat birtokában) 1:35 alatt teljesítettünk. Ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy a Budapest-Szeged között beinduló/beindítható expressz autóbuszjárat menetideje 1:50-2:00 közötti intervallumba tartozik. Szép!
"ahogy olvaslak, lehet hogy keveregtem az orrod előtt 1980-ban. akkor a Bp-
Szeged-Arad járatot, vagy a Bp-Szeged-Makót jártam, Ik-255-el."
Szerencsémre "hazataláltam" és most a fecsegő oldalon rontom a levegőt.
De napok óta porolom az agyamat és van remény arra, hogy azonosítsalak, de majd nézz át az - IKARUS FAN CLUB - oldalra és ott majd leírom, hogy kire is emlékszem? - de névtelenűl!
Én úgy sejtem, hogy a gyakorlatban a Tedej-busz esetében nincs semmi változás, csak simán kikerült a menetrendből a rá utaló megjegyzés. Egyszerűbb így. A Volánbusz se tökölődjön azzal, hogy értesítéseket adogasson ki arról, hogy éppen melyik alvállalkozó végzi a járatokat.
A segítségeteket szeretném kérni! Valamikor régen letöltöltöttem egy Excel fájlt, ami a Kisalföld Volán autóbuszállományát tartalmazta, viszont elfelejtettem, hogy melyik buszos oldalról. Megköszönném, ha valaki segítene nekem ebben.
Az új HAM, nem is csak kinézetre lesz tarka, de a belbecsben is változatlanul vannak eltérések, ahhoz képest, hogy melyik Volán hogyan írja, szerkeszti a járatokat egy-egy mezőben.
Mondjuk ez eddig sem volt másként és mindig a járatot üzemeltető Volán sajátja a jó.
Van, ahol szerepelnek a Volánbusz ünnepi korlátozásai lábjegyzetben (ez újdonság), van, ahol nem.
Az 1079-es vonalon a Jászkun Volán által üzemeltetett Szolnok-Budapest járatpár a Jászkunosok szerint most már csak a hét első iskolai előadási napját megelőző munkaszüneti napokon, vagyis 15-ös korlátozó jelzéssel közlekedik, míg más Volánok “úgy tudják”, hogy a hét első munkanapját megelőző munkaszüneti napokon, mint eddig.
Hajdú-Bihar Megyében érdekesség, hogy eddig éveken keresztül 2 vonalon a
Tedej-Busz Kft-t jelölték meg üzemeltetőként.
Ez most kikerült a menetrendből és a 4467-es vonal üzemeltetője a Hajdú Volán lett, a vonalat mindkét végén meghosszabbították a végponti településeken belül és a korábbinál több járatpárt indítottak rajta.
A 4
486-es Hajdúnánás-Görbeháza-Bagota vonalon Hajdúnánás és Görbeháza között iskolai előadási napokon közlekedő 2 járatpár esetében is a Hajdú Volán lett az üzemeltető, itt sűrítés nem volt, csak az indulási időpontok módosultak.
Valakinek van személyes tapasztalata arról, esetleg képe arról, hogy hogyan nézett ki ez a Tedej-Busz Kft-s üzemeltetés?
Újdonság még ezen a részen, hogy az évek-évtizedek óta “csütörtöki napok kivételével munkanapokon” közlekedő Borsod Volános Tiszaújváros-Polgár-Tiszacsege-Deberecen járatpár, az 1450-es távolsági mező egyetlen járatpárja ezentúl munkanapokon jár majd.
(A busz csütörtökönként eddig a tiszafüredi piacot célozta meg Tiszaújvárosból Debrecen helyett.)
Az előző években már "leszoktak" a két ünnep közötti munkanapok lekorlátozásáról, most újabb pozitívumként a helyközi közlekedésben a december 31-i korábbi üzemkezdet és a jaunár 1-i későbbi indulás is kimaradt, a helyközi járatok ezeken a napokon is egész nap a menetrend szerint közlekednek.
Orosházán a foyamatosan termelő Üveggyár miatt eddig sem volt korlátozás a helyi forgalomban, de most már nem lesz korábbi üzemzárás a többi városban sem szilveszterkor, csak Gyulán és a kisebb forgalmú békéscsabai vonalakon maradt meg a január 1-i későbbi üzemkezdet.
"Kifogásként említést kell tennünk arról is, hogy a pályáztatók piacliberalizációra való hivatkozással zárt adatként kezelik forgalomszámlálási adataikat, lehetetlenné téve azt, hogy az adott területre belépni szándékozó vállalkozás a szükséges kalkulációkat és árképzést el tudja végezni. "
volánbarát 30188
"Ha én vállakozó lennék, akkor én felülnék a buszra és megnézném mekkora ott a forgalom. Vennék jegyet a sofőrtől, adnék neki egy kis "borravalót", leülnék előre, számolgatnám a népet, és kifaggatnám még az utazási szokásokról. A Volán pedig adhat nekem mindenféle számokat. Mert, mint tudjuk mi a statisztika. "
Grimbi 30204
Kifejtem neked bővebben, de gyanítom, hogy nem is fogod érteni, mert nem is ez a célod.
Ha adnak nekem egy utasszám adatot, arról azért meggyőződök, hogy hiteles-e, főleg, ha a mindennapi kenyerem ezen áll vagy bukik. Tudod ez olyan, hogy én veszek egy 10 éves autót, adnak hozzá szervízkönyvet, 10 ezrenként be van pecsételve. Ez alatti dőlt betűs rész értelmében simán beveszed, és megveszed. Én meg leelenőrzöm, hogy tényleg úgy van-e, rohad-e, stb.
"Szóval szerinted egy törvényileg szabályozott közbeszerzésen indulásnak az a módja, hogy adok egy liter pálinkát a sofőrnek?"
30206
Itt szokás szerint csak úgy beszólsz. Amit a lentebbivbel igazolsz is.
"A kiírások egy részénél pedig nem is árbevétel függő a dolog, tehát mindegy, hogy mennyien utaznak." 30209
Hmm, szerinted akkor nem is árbevételfüggő? Akkor ezekszerint megincst csak hozzászólógatsz, különösebb értelem nélkül.
Te érted, hogy miről beszélsz? Mindegyik Volán olyan járatokat írt ki, amilyet akart. Nem a "zsíros" falatokat, ami ez esetben ráadásul értelmezhetlen is.
"Kifogásként említést kell tennünk arról is, hogy a pályáztatók piacliberalizációra való hivatkozással zárt adatként kezelik forgalomszámlálási adataikat, lehetetlenné téve azt, hogy az adott területre belépni szándékozó vállalkozás a szükséges kalkulációkat és árképzést el tudja végezni."
Ha én vállakozó lennék, akkor én felülnék a buszra és megnézném mekkora ott a forgalom. Vennék jegyet a sofőrtől, adnék neki egy kis "borravalót", leülnék előre, számolgatnám a népet, és kifaggatnám még az utazási szokásokról. A Volán pedig adhat nekem mindenféle számokat. Mert, mint tudjuk mi a statisztika.
Másik.
A veszteséges vonalakat nem akarja senki, mindenkinek a zsíros falat kéne. De a zsíros falatot meg miért vegyük el a Volánoktól?
Persze azon is lehet dilemmázni, hogy eladták a Budapest Airport Rt. 75%-át, ami bevételt hozott, hogy jó döntés volt-e. Több lesz-e így az államkasszában?
Viszont a Volán odaadja a kasszát egy idegennek, akit nem biztos, hogy ugyanúgy tudok ellenőrizni, mint a saját dolgozóit.
A hétfő sem volt nagyon rossz, de a péntek annyival jobb, hogy nem volt vitás, hogy melyik napon marad meg, annál is inkább, mert közben sikerült beindítani a vasárnap esti Zeg-Győr expresszjáratot (Kanizsa felől jó csatlakozással), és ez tette igazából feleslegessé a hétfői közlekedést.
Keszthelyi kocsi lesz a Győr-Nagykanizsa járat, onnan este még visszamegy Keszthelyre.
Most nem lesz új járat Kanizsa-Keszthely között, de a 8:30-as (ami nyáron Balatonfüredig ment,) véglegesen marad (vissza 12:10)