Keresés

Részletes keresés

Izsó001 Creative Commons License 2014.03.25 0 0 10289

Hát, az állomás előtti buszsűrűségből ítélve elkezdődött....

Izsó001 Creative Commons License 2014.03.23 0 0 10288

Ma a Keletiben a frászt hozták a 838 utasaira: a géprikkancs már ma át akart szállítani mindenkit vonatpótlóra. :)

Dieseles85 Creative Commons License 2014.03.23 0 0 10287

Megelőztél:-)Emig alapján cserélgették az egységeket,gondolom a Baja felé néző egységgel lehetett valami gond ezért nem tudott időben sv-be átmenni Bajára.

Előzmény: Borkó (10285)
Dieseles85 Creative Commons License 2014.03.23 0 0 10286

Na,Bátaszéktől már visszaáll a rend,innentől már 3 dezső.

Előzmény: Dieseles85 (10284)
Borkó Creative Commons License 2014.03.23 0 0 10285

Nyugi, csak Bátaszékig. Onnan már a három Dezső megy tovább. Éppen azt is akartam kérdezni, hogy mi történt?

Előzmény: Dieseles85 (10284)
Dieseles85 Creative Commons License 2014.03.23 0 0 10284

Mai Sugovica 1 db uzsgyi.Nem lennék a jegyvizsgáló helyében,de utas sem.

p.a.t.a. Creative Commons License 2014.03.22 0 0 10283

Valamit nagyon fúrnak annál az őcsényi hídnál. Csak kicserélik azt is?

gyoparOHs Creative Commons License 2014.03.21 0 0 10282

Valamikor szerda este tünt el Orosházáról...Elmehettem volna a rokonokhoz Dombóvárra. Úgy mint régen, közvetlen vonattal átszállás nélkül a sebessel...

Előzmény: vonatles (10280)
Borkó Creative Commons License 2014.03.20 0 0 10281

Tegnap arra jártamban két kitűzött 20-as is volt. Az egyik a Decshez közelebbi hídon, ahol már javában ügyködtek,

a másik pedig Decs és Őcsény között, ahol szintén lázas munka folyt, mégpedig nem is hídnál. Mintha valami felüljárót alapoztak volna.

Előzmény: Izsó001 (10278)
vonatles Creative Commons License 2014.03.20 0 0 10280
p.a.t.a. Creative Commons License 2014.03.16 0 0 10279

Valóban 20-as, rosszul ítéltem meg. :) Ha jól tudom, Szekszárd és Decs között csak az az egy híd van. Ha azt már megcsinálták, akkor ott más miatt lassulnak le a vonatok.

Előzmény: Izsó001 (10278)
Izsó001 Creative Commons License 2014.03.16 0 0 10278

20-as, írásbelis lassúról tudok. De mintha az egy olyan hídnál lenne, amit már felújítottak az előző átépítésnél. Lehet, nem ugyanarról a hídról van szó, amit most készülnek szétkapni?

 

Előzmény: p.a.t.a. (10277)
p.a.t.a. Creative Commons License 2014.03.15 0 0 10277

Az említett őcsényi híd környékén 10km/h-val haladtunk. Lassújel, vagy már dolgoznak valamin?

 

kadajo92 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 10276

Elvileg tartható az a 2 perc. :) IC 4-ről egyenesbe tud kifelé tépetni Rétszilas felé, és a legkedvezőtlenebb térközáthaladás is szerintem max 1,5 perc Sárbogárd - Rétszilas között, ami alatt a vágányútbeállítás, bőven megvalósul.

Előzmény: Borkó (10273)
kadajo92 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 10275

Desiro nincs, mert a szezonon kívüli 29-es fontosabb vkinek... Uzsgyi beforgatása meg költséges a 40-esen való oda-vissza történő szerelvénymenettel. A Start pedig potyára nem fizet szerelvényvonatokra menetvonalakat.

 

A Sió-híd vágányzára annó 2-3 hónapig tartott. Pontosan nem emlékszek, de valahol a gyűjteményemben megvan még a annak a vágányzárnak az ideiglenesen kiadott szolgálati menetrendkönyve, ha fontos megkeresem.

Előzmény: Borkó (10269)
Borkó Creative Commons License 2014.03.11 0 0 10274

Na, közben ma a 8302/837-et "nagyon szépen" lemenedzselték... :-(

Előzmény: Izsó001 (10272)
Borkó Creative Commons License 2014.03.11 0 0 10273

A vágányzári menetrendből egyértelmű, hogy munkanapokon megint Bz-s pótlás lesz, hétvégén meg Desiro-s. Ezért variálták át a menetrendet a felső szakaszon is, elvileg 80-as vonatokra. Persze azok az óra 02-es bogárdi indulások igencsak terepasztal jellegűek...

Előzmény: Izsó001 (10272)
Izsó001 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 10272

Én Palánkot is kihagynám. :) Szvsz nem a távolsági ex.-nek a feladata az ottani iskola kiszolgálása.

Egyébként elvileg reális, hisz a páros irányban szekszárdi 5perces várakozással és +3 megállással is lazán bírja ezt a menetidőt. (Keleti-Bsz. 2:33)

 

Ami a BZ-t illeti: honnan az info, hogy megint az lesz? Nem kételkedem, csak kíváncsi vagyok. Mert ha tényleg úgy lesz, ahogy volt, hogy egy BZ+mellék bohóckodik Szekszárd és Sb. között, akkor komoly gond lesz. Egyrészt szerintem nem tudja már tartani a menetidőt, tehát Sb.-on késés lesz. Másrészt a pénteki 835-re már a szekszárdi utasok se férnek fel, nem hogy a buszról átszállók és akkor még ott van egy kisebb tömeg palánkon is. (Az Uzsgyi is fullon van minden pénteken.) A plusz pót nem megoldás (további dinamika csökkenés, nagyobb késés), plusz motor meg csak fél megoldás.

 

Előzmény: Borkó (10271)
Borkó Creative Commons License 2014.03.11 0 0 10271

Épp ma reggel gondolkodtam egy ilyen 839-en:

 

Baja           6:06

Bátaszék   6:25/26

Szekszárd 6:50/55

Tolna-Mözs 7:03/04

 

idáig a mostani megállási renddel, majd

innen csak Nagydorogon, Sárbogárdon és Kelenföldön megállva

(hisz ott van előtte a 8319, utána meg a 8307 kiszolgálni a többi állomást)

 

7:20/21; 7:44/45; 8:45/46; 9:00

 

Nyílván ez maga után vonná az érintett szakaszokon a 8300 és a 8319 5 perccel korábbi közlekedését is, illetve a 830-assal való kereszt átkerülne Vajtára, de a mözsi keresztre rendben leérne (Nagydorog alatt 100/100-zal a mostani 80/100 helyett).

A szabolcsi pókon 8:02 körül haladna át, ami, ha nehézkesen is, de beleférne. S ez a 9:00-ás érkezés talán a Keletiben is belefér.

 

Persze, ez csak játék, bár azért szép lenne, nem?

 

 

Előzmény: Izsó001 (10267)
Borkó Creative Commons License 2014.03.11 0 0 10270

Ja és mi tart ezen a munkán két hétig?

 

Jav.: két hónapig...  

Előzmény: Borkó (10269)
Borkó Creative Commons License 2014.03.11 0 0 10269

Nekem leginkább ez a most már szokásossá váló Bz-s pótlás a legbosszantóbb. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy nem lehetne megoldani (mint ahogy 2010-ben, az Őcsény és Decs közötti felújításkor meg is lehetett csinálni), hogy Szekszárd fölött Uzsgyik közlekedjenek az eredeti menetrend szerint, ahol kell, ott 100-zal, és az eredeti "IR" :-) komfortszint szerint. Ahogy tud két Uzsgyi "kvázi-szigetüzemben" pörögni Füzesabony és Fehérgyarmat között, ugyanúgy tudna itt is, dombóvári becseréléssel. Vagy Dezső(k) a 29-essel összeforogva. Ehhez még gépmenet sem kellene (csak elég Dezső). De végső soron még két csögős inga is tudná tartani az eredeti menetrendet. :-)

 

Ja és mi tart ezen a munkán két hétig? Nem emlékszik véletlenül valaki, hogy (talán) 2001. tavaszán a Sió-híd cseréjénél milyen hosszú volt a vágányzár?

 

Mellesleg jól emlékszem középiskolás koromból (1984-88), hogy a Nagydorog fölötti hasonló hidakat úgy cserélték le, hogy közben végig volt forgalom! (Sőt, ha jól rémlik, még egy évtizeddel később a Fácánkert előtti felüljáróhoz sem kellett külön vágányzár.)

Előzmény: Izsó001 (10266)
Izsó001 Creative Commons License 2014.03.10 0 0 10268

olyan menetrendeket

Előzmény: Izsó001 (10267)
Izsó001 Creative Commons License 2014.03.10 0 0 10267

Szerintem símán lehetne lyan menetrendet kiszerkeszteni, amik úgy lennének vesenyképesek a pályás buszokkal, hogy közben egy csomó települést is kiszolgálnának. Ha pedig egyszer rendbe raknák a 40a-t, akkor még további előnyöket szerezne. Jelenleg a 838 a leggyorsabb Bp-Bsz viszonylatban, és még annak a menetrendjében is vanak tartalékok, a több felesleges megálláson túl. Szóval volna perspektíva, csak a szándék hiányzik.

Előzmény: kadajo92 (10264)
Izsó001 Creative Commons License 2014.03.10 0 0 10266

Nagyon tud bosszantani, amikor látom, hogy valamit sokkal rosszabban szerveznek meg, mint lehetett volna. Különösen, ha ez olyan többlet költséggel, macerával, stb. jár, ami elerülhető lett volna, amikor ennyire forráshiányos minden fejlesztés.

 

Előzmény: kadajo92 (10264)
Izsó001 Creative Commons License 2014.03.10 0 0 10265

Akkor a 8-as tétel alatti híd miatt fogok jövőre morogni? :)

 

Előzmény: Aladár46 (10261)
kadajo92 Creative Commons License 2014.03.10 0 0 10264

Ez az egész 46-os vonal valaki(k)nek egy kib@szott nagy biznisz volt az elmúlt 20 évben....

Előzmény: Izsó001 (10259)
kadajo92 Creative Commons License 2014.03.10 0 0 10263

Köszönöm, délután még nem volt fent. :D

Előzmény: konyitom (10260)
Izsó001 Creative Commons License 2014.03.10 0 0 10262

Köszi!

Akkor visszavonom a felét. De azt nem, hogy miért nem lehetett ezt a múlt évi 5 hónap alatt megcsinálni. Remélem, be is fejezik időre.

Sajnos mást nem látok a megrendelésben, csak a hidakat. :(

Előzmény: konyitom (10260)
Aladár46 Creative Commons License 2014.03.10 0 0 10261

Muhaha, itt a bátaszéki topikban már tavaly felhívtam erre a figyelmet. :)))

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124609404&t=9166131

 

 

 

 

(10) Szekszárd-Bátaszék vasútvonal 116+10 szelvényében vasúti híd felújítása
— 7,80 m nyílású, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új 9,00 m hosszúságú monolit ágyazatátvezetéses tartóbetétes vasbeton lemezhídra szigeteléssel,
— alapozás megerősítése D= 100 cm átmérőjű fúrt cölöppel - hídfőnként 4-4 db (48-48 m),
— cölöpösszefogó fejgerendák, felmenő falazatok, felszerkezet építés - 93 m³,
— szivárgó építés, betonfelület védelme - 128 m²,
— járulékos pályabontási, építési feladatok elvégzése 35 vfm,
— szerkezet hídvizsgálata, üzembehelyezése,

Előzmény: vöri_ae (10254)
konyitom Creative Commons License 2014.03.10 0 0 10260

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!