Keresés

Részletes keresés

Takszi55 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 25686

Műszakizik a másik, még nem jött ki. Kunszigetről hallottam azzal kapcsolatban AAH-874 helyett, aztán majd meglátjuk.

Előzmény: BENczúr utca (25684)
matteo14 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 25685
Őőőőőő, ha Koroncó, akkor nem a CCZ-278-at váltotta?
Előzmény: BENczúr utca (25684)
BENczúr utca Creative Commons License 2019.10.02 0 0 25684

Írták múlt héten, hogy a KRR-180 koroncói lett AKE-903 helyett, a másikról nem olvastam még semmit.

Előzmény: norbee601 (25683)
norbee601 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 25683

A C80-asok átjöttek már? hová fognak kerülni?

Mr.Cross Creative Commons License 2019.10.01 0 1 25682

Hi!  Ma ment a hülyéskedés a munkahelyen: "Na milyen a Volán? Az első munkanap mindig nehéz szokott lenni"

Kíváncsi leszek a szabadjegyre, állítólag visszajön a megyei szabadjegy, ami visszalépés lenne az öt megye után. Pletykálnak olyant is, hogy megszűnik a gki oktatás munkaidőben, helyette oldjuk meg mi, viszont kifizeti a cég. Talán egy hét után okosabbak leszünk

Nyakas-kakas Creative Commons License 2019.10.01 -1 0 25681

Így is tökéletesen lehetett érteni az igaz mondatokat :(

Előzmény: Amphenol (25680)
Amphenol Creative Commons License 2019.10.01 0 0 25680
Bocsánat az érdekes karakterekért .... nem tudom miért kódokat jelenít meg az index .... pedig se telefont , se karakterkészletetbnem cseréltem ...
Amphenol Creative Commons License 2019.10.01 0 3 25679
Pár napja olvastam HVG-n , hogy valaki bérletet szeretett volna venni előre , de mondták neki , hogy nem lehet a szolgáltató váltás miatt .... A Volánbusz ezt cáfolta , ilyen nincs és nem is lehet .. 6 napja volt .... HVG-n visszakereshető ....

Ma délután megszokott rutinommal felszáltam a szokott helyközi buszomra ., a sofőr kedvesen tájékoztatott , hogy nàla bérlet nincs ... csak jegyet tud adni számla nélkül ..... mert szolgàltató ....

Bementem a "vidéki"-be ( Győr ) , hasonló sorsú emberekkel áltam 2 hosszú ( és ideges ) sorba ... ez megint érdekes mert hónap elején 4-5 ablak szokott nyitva lenni ... most 2 volt csak, pedig hónap eleje van ( 14 óra 45 perckor ) .... Ismerős sofőrt meglàtva ( következő járat ) utàna futottam , hogy nàla lehet-e bérletet venni ( a sor reménytelen hosszú volt ) .... nàla lehetett ....

Szóval gratulálok a szervezéshez .... remélem ismét lesz bérletregisztráció , hogy az a kevés utas is eltűnjön ... úgy is csak zavarjàk a forgalmat :-)

Szóval az új főnökasszony 6 èvig uralkodott a MÁV -nàl ... ennek a 6 évnek az egyenlegét a következő mondattal határozták meg most : szép volt , gazdaságilag látszólag jó volt ..
már csak azt kellene megtanulni , hogy nem a járatot kell leközlekedtetni , hanem az utasokat kellene elszállítani .....
norbee601 Creative Commons License 2019.09.30 -1 5 25678

Hát ezért ami az ENYKK volt nem kár...

Előzmény: Spaceliner (25677)
Spaceliner Creative Commons License 2019.09.30 0 1 25677

Elírtad a cikkben a dátumot. "2019. december 30-án 23 óra 59 perckor megszűnik az ország hat darab regionális közlekedési központja". Ennyi idő már sajna nincs :D

Előzmény: KZX003 (25674)
kzx526 Creative Commons License 2019.09.30 0 0 25676

Csak a dok jellegű kép erejéig volt időm megtekinteni egy fél perc időtartamra se, úgyhogy ezt most nemtudom, hogy CITY tábla van-e a buszon. Az biztos, hogy amik egymásra stócolva egymáson fekszenek a szélvédő mögött (talán látszik a képen), azok soproni táblák, de este már működött a kijelzője.

Előzmény: LTL-924 (25675)
LTL-924 Creative Commons License 2019.09.30 0 0 25675
Még mindig city felíratú tábla van a vezetőablakban?
Előzmény: kzx526 (25667)
KZX003 Creative Commons License 2019.09.30 -1 1 25674

Megszűnik az ÉNYKK, indul az országos Volánbusz.

Részletek a gyoribuszok.hu-n!

cherry_picker Creative Commons License 2019.09.30 -1 0 25673

Az a baj a "12 SARUDI UTCA"-val, hogy az ott lakókon kívül szerintem senki nem tudja, hogy hol van. Én speciel a létezéséről sem tudtam, amíg meg nem láttam a kijelzőkön. Ráadásul a busz be sem hajt a Sarudi utcába…

Persze nem egyszerű a kérdés, hiszen a megálló a Kőszegi és a Harkai út kereszteződésénél van (a Sarudi pár méterrel odébb van), azok viszont a Harkai elején és végén is metszik egymást, így nem lehetne egyértelmű a "Kőszegi út, Harkai út" elnevezés sem. Régen ez a megálló Harkai útként szerepelt a műanyag táblákon (lásd 25648-as hsz), majd később Kőszegi útként. Ha akkor jó volt, továbbra is jó lehetne. Ugyanez igaz a 7-27-re is: a 7-es tábláira is évtizedeken keresztül Csengery út volt kiírva, pedig messze nem az volt az egyetlen megálló a Csengery utcában. Így ma is tökéletesen megállná a helyét.

Hangsúlyozom: ez a kijelzőre kiírt szöveg lenne. Ennek nem feltétlenül kéne betűről betűre egybeesnie a menetrendben szereplő névvel – az nyugodtan lehet hosszabb és precízebb.

 

Az utasok kb. 90%-a törzsutas, akik csak a szám alapján szállnak fel a buszra. De amúgy is szükségtelen elolvasniuk a kiírt célállomást, mert nemigen van olyan megálló Sopronban, ahol ugyanaz a járat mindkét végállomás felé megállna, tehát esélyük sincs rossz irányba felszállni. A helyi tömegközlekedést használó turisták éves száma meg valahol az elenyésző és a mérhetetlenül kicsi körül mozoghat (VOLT Fesztiválon kívül). Szóval tulajdonképpen alig van jelentősége annak, hogy mi van a kijelzőkre kiírva. Mégis, ha már ekkora kijelzők vannak beszerelve, akkor azok szolgáltassanak érdemi információt a járatról, de ne legyen, nem lehet céljuk a teljeskörű tájékoztatás. Arra ott a térképes online menetrend. Ezért mondom azt, hogy észszerű rövidítéseket használva, a lehető legnagyobb méretben jelenjenek meg rajtuk a végállomások, mert szerintem itt is igaz, hogy a kevesebb több, és nem érdemes elárasztani a megállóba beálló busz kijelzőjére felpillantó utast információval, mert ideje sincs esetleg feldolgozni az olvasottakat. Ezért nem baj, ha a felirat nem teljesen egyértelmű, mert ahogy írtam korábban, a JEREVÁN LTP sem az, mégis évtizedek óta bevált és működik.

Előzmény: kzx526 (25665)
Takszi55 Creative Commons License 2019.09.30 0 3 25672

Holnaptól nincs ÉNYKK, jogutódlással minden megy át a a Volánbuszhoz...dolgozó, jármű, telep, és a helyis közszolgáltatási szerződés is, szóval minden marad a régiben, csak majd idővel mindenre fel lesz nyalva a VB logó.

 

Előzmény: cherry_picker (25670)
UTorn Creative Commons License 2019.09.30 -1 1 25671

Nem csak a helyközire vonatkozik én szerintem. Mivel Sopronban nem városi cég csinálja, hanem a központi volán ( 4 évvel ezelőtt Kisalföld Volán, ma még Énykk, holnaptól Volánbusz ) ezért nem lesz 2 külön cég. Én szerintem semmi változás nem lesz, főleg helyin, ott ugyanaz a szar lesz minden. 

Előzmény: cherry_picker (25670)
cherry_picker Creative Commons License 2019.09.30 -2 1 25670

Engem az érdekelne, hogy ha az összevonás csak a helyközire vonatkozik, akkor ezek szerint a soproni helyközis üzletág holnaptól egy másik cég lesz, mint ami a helyi szállítást végzi. Ezután hogyan fognak a már volánbuszos gépek és sofőrök helyi, ÉNYKK-s járatokat csinálni fordaszinten?

Előzmény: Amphenol (25668)
UTorn Creative Commons License 2019.09.30 0 0 25669

Egyre rosszabb buszaink vannak. Ez minek kellett ? 

Előzmény: kzx526 (25667)
Amphenol Creative Commons License 2019.09.30 -1 0 25668

Ma olvastam a 168 órában   :     https://168ora.hu/itthon/volan-kozlekedes-menetrend-174892

 

Nem akarom az egész cikket idemásolni  , de pár dolog szemközt vágott :

 

 

 

Október 1-jétől egyetlen állami társaság, a Volánbusz Zrt. látja el az ország egész területén a közúti helyközi személyszállítást. Az egyesülés nem befolyásolja sem a menetrendet, sem a tarifát, a járművek és az autóbuszvezetők ugyanazokon a viszonylatokon fognak közlekedni és ugyanazokon a megállóhelyeken fognak megállni - mondta a közlekedési vállalat elnök-vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek.

 

........

 

Megkezdtük a menetrendek összehangolását, először a Volánbusz és a DAKK Zrt. dél-alföldi menetrendjét optimalizáltuk. Ennek eredményeként ugyanahhoz a teljesítményhez most kevesebb autóbusz és autóbusz-vezető szükséges, csökkennek a működési költségek, de az utasokat ugyanúgy kiszolgáljuk, hiszen csak a régiók közti párhuzamos közlekedést számoltuk fel” - mondta.

 

Szerintem mintha némi nemű ellentét volna felfedezhető a két bekezdésben ... pedig az egész cikk sem hosszú ....

 

Más  : Érdekes ez a közlekedés biznisz ...    6 évvel ezelőtt egy 40 éves közgazdászra  bizták a MÁV-ot  ---  Dávid Ilonának hívták  ... tudjuk milyen megbizható szolgáltató , nyugodt munkahely lett belőle 6 év alatt .... mindenki menekül onnan aki tud és van esélye máshol ... ordító munkaerőhiány ..

 

 

Most az új Volán cég főnökasszonya egy 46 éves Dávid Ilona ...  (véletlenül)

 

    hát fiúk  kapaszkodjatok ....

 

 

kzx526 Creative Commons License 2019.09.30 0 1 25667

GSA-483 a Jereván lakótelepen, vele együtt már 5 db E94 szaladgál Sopron utcáin (illetve ha helyközibe küldik őket akkor Pinnyén, Rákoson, Balfon, Harkán :DD)

paca664 Creative Commons License 2019.09.30 0 0 25666

Akkor két eset lehetséges. Vagy körjáratot láttam nagyon régen, vagy egyszerűen fordítva került ki a tábla. De több is. A győri 14-esen ugye az első kizárt.

Előzmény: Freehill (25663)
kzx526 Creative Commons License 2019.09.29 -1 0 25665

Bennem még az a lehetőség merült fel, hogy ha rövidebb verzióban jelenítjük meg a végállomást a kijelzőkön, akkor akár pl. a "Király Jenő utca" helyett lehetne az is hogy: 27 Aranyhegy-Híd u.-Csengery u.
A 27Y járatnál ez tökéletesen működik. A Boldogasszonyi utcától elindul 27Y Csengery utca-Táncsics utca-Jereván lakótelep kiírással (vagy 27Y Híd utca-Táncsics utca-Jereván lakótelep, ezt most hirtelen nem tudom), majd ahogy halad, úgy a már nem szükséges feliratok törlődnek a kijelzőkről és a Rákóczi utcai megálló után már csak 27Y Jereván ltp. felirat marad.
Ha ezt alkalmaznák a többi járat esetében is, akkor helyismerettel nem rendelkezők, turisták dolgát is meglehetne könnyíteni.

 

Pár példa (zárójelben a szakasz, amelyen megjelenne):
1 Várkerület-Felsőlővér-Lővér szálló (Jereván ltp.-Lackner K. utca)
1 Felsőlővér-Lővér szálló (Lackner K. utca-Aluljáró)
1 Lővér szálló (Aluljáró-Lővér szálló)

 

2 Várkerület-Alsőlővér-Lővér szálló (Jereván ltp.-Lackner K. utca)
2 Alsőlővér-Lővér szálló (Lackner K. utca-Aluljáró)
2 Lővér szálló (Aluljáró-Lővér szálló)

 

5Y Híd utca-Ipar krt., AWF (Jereván ltp.-Kőrösi u.)
5Y Ipar körút, AWF (Kőrösi u.-AWF)

 

10 Várkerület-Ady Endre út-Kertváros-felső (Jereván ltp.-Lackner K. utca)
10 Ady Endre út-Kertváros-felső (Lackner K. utca-Ibolya út)
10 Kertváros-felső (Ibolya út-Kertváros, felső)

 

12 Ógabona tér-Sarudi utca (Jereván ltp.-Lackner K. utca)
12 Sarudi utca

 

Az útvonal kisebb betűméretben felül, míg a végállomások alul, nagyobb betűméretben jelennének meg a kijelző, vagy akár a felső sor kisbetűkkel, az alsó pedig nagybetűkkel, hasonlóan ehhez vagy ehhez (igaz a két linken látható péda ebben a formában már nem létezik, első eset: nagybetűket Budapesten már nem alkalmaznak, második eset: a viszonylat nem létezik).

Visszairányban az előzőekhez hasonlóan, azonban a Mátyás király utcai megállótól az Ógabona tér és a Várkerület feliratok nemcsak eltűnnének, hanem Juharfa út vagy IV. László király utca feliratok jelennének meg a helyükön, ezzel is jelezve, hogy a lakótelepen belül merre közlekednek.

1 Juharfa út-Jereván lakótelep
20 IV. László király utca-Jereván lakótelep

 

Az előzőekhez visszatérve, én is támogatom azt a hozzáállást, hogy egy megállónévnek minél rövidebbnek és lényegretörőbbnek kell lennie, hasonlóan a kijelzők tartalmához. A példákhoz visszacsatolva a 10Y Hajnal tér feliratot teljes mértékben támogatom. Azonban a 12(A) Kőszegi út és a 27 Csengery u. kijelzést kicsit már pontatlannak érzem, ugyanis a Kőszegi út 2000 méter, míg a Csengery 2200 méter hosszú utca. A 12-esnél a Sarudi utca, a 7-27-nél a Király Jenő utca pontosabb információval tud szolgáni, véleményem szerint.

 

A 415-ösök hátsó kijelzőjén pedig tényleg nagyon apróban jelennek meg a számok, pedig valamikor ez is jól működött

 

(Egyértelmű, hogy a fenti ötleteket a 415-ösök kijelzőjén nehezebb (lehetetlen) értelmesen megcsinálni, a nagyobb kijelzőkkel rendelkező buszokon viszont működhet, az értelmetlen hosszú kiírásokat átlehetne variálni információt is hordozó szövegekre, vagy a hosszúakat csak lerövidíteni.)

 

Előzmény: cherry_picker (25664)
cherry_picker Creative Commons License 2019.09.29 0 1 25664

"nyilvánvaló, hogy a kisebb kijelzőre csak "LTP." fér ki, míg a nagyobb kijelzőre a "LAKÓTELEP" is, és akkor miért lenne rövidítve?"

 

Például azért, hogy az így rövidebbé váló szöveget nagyobb betűkkel lehessen kiírni, hogy jobban olvasható legyen. Nem tudom, valami belső előírás-e, hogy a kijelzőre a végállomás menetrendben szereplő megnevezését kell kiírni, de én úgy gondolom, a kijelző elsődleges célja, nem az, hogy tudassa, pontosan hol, melyik kereszteződénél van a végállomása, hanem hogy megnevezze az irányt, ami felé megy. Az utasok többsége úgysem a végállomásig utazik, nekik csak az a fontos, hogy melyik végállomás felé halad a busz. Ilyen szempontból szerintem teljesen felesleges és helypazarló azt kiírni, hogy pl. "7 CSENGERY UTCA, KIRÁLY JENŐ UTCA", amikor a "7 CSENGERY UTCA" vagy akár csak "7 CSENGERY U." is bőven elegendő információ lenne. Cserébe viszont nagyobb méretben és egy sorban jelenhetne meg akár már a BC-11-esek kijelzőjén is.

 

Azért sem gondolom ezt ördögtől való ötletnek, mert pl. a jelenleg is használt "JEREVÁN LTP." ennél semmivel sem konkrétabb helymegjelölés: elég nagy kiterjedésű a Jereván lakótelep, és négy megálló is van a határain belül. Mégsem úgy hívják – szerencsére – a végállomást, hogy "JUHARFA ÚT, IV. LÁSZLÓ KIRÁLY UTCA", pedig az volna a precíz megjelölés, és mégsem okoz fejtörést az utasoknak, hogy a négy közül melyikre vonatkozik.

 

Ez alapján szerintem bőven elég lenne annyit kiírni, hogy "10 KERTVÁROS", "10Y HAJNAL TÉR", "12(A) KŐSZEGI ÚT", "20 KÓRHÁZ", meg a már említett 7-27 járatcsaládnál "CSENGERY U.", és persze visszafelé is elegendő lenne mindegyiknél csak annyi, hogy "JEREVÁN LTP.".

 

A kijelzők általában 16 képpont magasak, ebből legfeljebb a középső tízet használják az egysoros feliratok, a fölső három "üres" sorba csak itt-ott csúszik be egy-egy ékezet; az alsó három a viszonylatszámon kívül tök üres. Szóval a kijelző harmada kihasználatlan. Kidobott pénz ;)

 

A legtöbb végállomás neve a BN-ek és a Mercik kijelzőjén simán kiférne 12-13 pont magas (és arányosan 8-9 pont széles) betűkkel is, plusz a maradék pár sor felül az ékezeteké, mert szerintem esztétikusabb, ha az ékezet nem vesz el az alapbetű magasságából. Ez a mostanihoz képest 20-30%-kal növelné meg a betűméretet, és így az olvashatóságot is, ami ugye a kijelzőkkel szembeni egyik legfontosabb elvárás az utasok részéről.

 

Amúgy a jelenleginél nagyobb betűméretet használták a mostani rendszer bevezetése előtt is.


Előtte 12 pont magas alapbetűkkel:

http://www.gyoribuszok.hu/Kepek/album/HELYI/SOPRON/Credo%20Bn18/KMG-558/slides/DSC08211.html

 

Azóta 10 pont magas alapbetűkkel:
http://www.gyoribuszok.hu/Kepek/album/HELYI/SOPRON/Credo%20Bn18/KMG-558/slides/IMG_69135.html

 

És akkor már jó lenne a 415-ösök és az BC-k hátsó kijelzőjének betűméretét is megnövelni a BN-ek és Mercik méretére, mert ez a mostani nagyon kicsi:
http://www.gyoribuszok.hu/Kepek/album/HELYI/SOPRON/Ikarus%20415/EVL-421/slides/IMG_69140.html

Előzmény: Freehill (25661)
Freehill Creative Commons License 2019.09.27 0 0 25663

Akkor viszont ezt a korábbi mondatodat nem értem: "Győrben a balra rendezett viszonylatjeles és útvonalas volt a régebbi"
2011 előtt, amióta az eszemet tudom, nem láttam balra rendezett KÜLSŐ táblaoldalt (legfeljebb a körjáratok esetében, de ott sem általánosan). Amit leírtál, az régebben a BELSŐ oldalra volt igaz.

Előzmény: paca664 (25658)
Freehill Creative Commons License 2019.09.27 0 0 25662

Általános probléma, hogy a vidéki közlekedési vállalatok többségénél jellemzően egy-egy ember több olyan feladatkört is egy személyben ellát, amelyet a budapesti cégeknél (BKK, Volánbusz) feladatkörönként önálló, több fős csoport végez! Ebből adódik, hogy sokszor ha megszakad, akkor is csak a legfontosabb feladatokra marad kapacitása, és pl. az ellenőrzésekre már kevésbé, így ha nem kap visszajelzést, nem is tud róla, hogy amit szépen megszerkesztett, az valamilyen beállítási, vagy éppen hardveres hiba miatt nem jól jelenik meg (főként ha másik városról van szó). Ebből fakad az is, hogy bár a vidéki vállalatok utastájékoztatási hirdetményei alapvetően korrektek, de nem tudnak annyira designosak lenni, mint pl. egy BKK-s kiadvány, amelyet profi grafikusok készítenek. Meglátjuk, az országos Volánbusz milyen változást hoz majd az utastájékoztatás terén a vidéki városokban! Szerintem legalább annyira létszám kérdése, mint hozzállásé.

Előzmény: kzx526 (25660)
Freehill Creative Commons License 2019.09.27 0 1 25661

"A kijelzők tábláképei hogyan készülnek? Kézzel szerkeszti meg valaki minden lehetséges méretben?"
Így van, kézzel szerkesztik meg őket minden alkalmazott kijelzőtípusra. A rendszer által tartalmazott betűtípusoktól, a kijelző felbontástól és a konkrét szöveg tartalmától is függ, hogy mi, hová, hogyan fér ki optimálisan. Van, amikor egy szöveg éppen nem fér ki, és akár egy sorba, akár két sorba törve csak viszonylag kisebb betűmérettel, vagy rövidítve fér el, ezt persze csak az látja, aki végigpróbálgatja az összes variációt. (Félreértés ne essék, NEM én vagyok az, csak ismerem a munka hátterét :).) Persze olyan is lehet, amikor egyszerre nagyon sok táblaképet kell leszerkeszteni (mivel sokféle kijelző van), és nincs ideje az illetékesnek annyit játszani, így nem mindig találja meg a még esztétikusabb verziót, de nem ez a jellemző. Nagy gond különben szerintem alapvetően nincs a táblaképekkel. Az, hogy sokfélék, szerintem önmagában nem probléma: nyilvánvaló, hogy a kisebb kijelzőre csak "LTP." fér ki, míg a nagyobb kijelzőre a "LAKÓTELEP" is, és akkor miért lenne rövidítve?

 

Ami viszont szerintem is súlyos probléma, ha nem jól van beállítva egy adott buszon található kijelzők típusa. Így hiába szerkeszti meg a táblaképszerkesztő tökéletesen a képet, nyilván egy fizikailag kisebb felbontású kijelzőn nem jól fog megjelenni! (Pl. nem fér ki a szöveg vége.) Ha ilyet lát valaki, szerintem bátran írja meg az ÉNYKK-nak rendszámmal és vonalszámmal együtt (de akár ide is írhatja, én is szívesen továbbítom, a már leírtakat is), hiszen ezek szerint aki látja, az eddig nem jelezte, mert ha jelezte volna valaki, akkor már régen meg is lett volna oldva a javítás (ha csak nem valamilyen egyedi hardveres, lassan javítható oka van). Ugyanez igaz a véletlenszerű pixelhalmazra is, ami egyszerű fájlsérülésre utal, a táblakép újragyártásával egyszerűen megoldható (persze csak ha van infója az illetékesnek).

Előzmény: cherry_picker (25655)
kzx526 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 25660

Jól látod, a cégnél senki sem felel az utastájékoztatásért (már ami a bemondásokat, táblaképeket illeti). A kijelzőket, fedélzeti számítógépeket győri emberek javítják, akik csak nagyon-nagyon ritkán járnak Sopron felé. A bemondások hangerejét, a kijelzők fényerejét pedig csak Pécsett tudják szabályozni az utastájékoztató rendszert szállító cég központjában (legalábbis jó pár évvel ezelőttig ez így működött, volt rá kísérlet, hogy ne így legyen, ezt végül nemtudom, hogy sikerült-e megoldaniuk). 

Előzmény: cherry_picker (25659)
cherry_picker Creative Commons License 2019.09.26 0 1 25659

Köszi a részletes választ.

Külső szemlélőként kicsit olyan érzésem van, mintha a fedélzeti utastájékoztatásnak nem lenne a cégnél felelőse, és az ahogy esik, úgy puffanik elve érvényesülne. Holott ez az egyik, ha nem A legfontosabb eleme az utastájékoztatásnak, és ez adja az első benyomást az utasnak az érkező buszról ill. szolgáltatásról. És most nem az állandó rázkódástól tönkremenő kijelzőkről beszélek, hanem a táblaképek megszerkesztéséről és korrekt feltöltéséről, mert az szerintem csak odafigyelés kérdése, így annak még anyagi vonzata sincs. Én szívesen besegítenék nekik, akár társadalmi munkában is. ;)

Előzmény: kzx526 (25657)
paca664 Creative Commons License 2019.09.25 0 0 25658

Én a külső, utca felé néző oldalról beszélek.

Előzmény: Freehill (25653)
kzx526 Creative Commons License 2019.09.25 0 3 25657

A különböző táblaképek tényleg a vicc kategóriába tartoznak. Én is megjegyeznék pár példát (variációk egy témára:)

1 JEREVÁN LAKÓTELEP

 

1 JEREVÁN
   LAKÓTELEP

 

1 JEREVÁN LAKÓTLP.

 

1 JEREVÁN LTP.

 

1 JEREVÁN 
     LTP.

 

Egyik bn18-on az egyik, másikon egy másik verzió stb.

 

A táblaképeket a kijelző méretéhez megszerkesztik, majd akár vezeték nélkül, interneten keresztül a kívánt busz fedélzeti egységére küldik, vagy akár laptoppal rácsatlakoznak és úgy töltik le a fájlokat.

 

Adott méretű képből egy verzió létezik, azonos méretű kijelzőkre kerülhetnek (és kerülnek is, nem is egy esetben) másméretű kijelzőkre generált képek. 

NKW-891 homlok kijelzőjén a saját tervezése, oldalsó kijelzőjén BC11-es verzió látható (ez a 2 JEREVÁN LTP. a kisebb betűméretben), KMG-558 esetében mindegyik kijelzőn a BC11-es változat látható (e végett a balra igazítás).

 

Az elmúlt néhány hónapban javításon átesett kijelzőkre/fedézeti egységekre valamiért a keskenyebb, BC11-es vagy 415-ös képeket töltötték fel, lásd az előző két példát. Azt hogy, ez technikai dolog, figyelmetlenség, vagy talán így üzembiztosabb a dolog, ezt nem tudom. 

 

NKW-892 és NKW-879 a saját táblaképeivel közlekedik, ezeken az oldalsó kijelzőn a 6-os járat a Jereván irányában valóban csak ponthalmazként jelenik meg. Viszont NKW-891 esetében a BC11-es táblaképnek köszönhetően megjeleníti helyesen. Ez a ponthalmazos probléma már tavaly nyáron is megfigyelhető volt, úgynézki nem törődtek vele (valamint szerintem seni nem is tud róla és nem is akar vele foglalkozni :D). A mercik kijelzőinek beüzemelésekor pl. a 2-es járat Jereván irányának is hasonló ponthalmaza volt a homlokkijelzőn, de ezt akkor pár nap alatt orvosolták. 

 

A 415-ösöknél pedig 2 éve az alábbi látható: 1 LŐVÉR SZÁL (az 1 LŐVÉR SZÁLLÓ helyett), holott régebben a jelenleg is használatban lévő

2 LŐVÉR

  SZÁLLÓ 
képhez hasonlóan nézett ki az 1-es is. 

 

Egy biztos, logika és értelem ebben nincsen.

 

 

Előzmény: cherry_picker (25655)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!