Keresés

Részletes keresés

Grimbi Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30381
Bpesten kívűl mindenhol lehetőség, vagy kötelesség az első ajtózás. Nos innentől kezdve értelmét veszti a második második ajtó. Nem igazán értem mit akar a Vasi Volán egy ilyen ajtóelrendezésű busszal, hazánkban véleményem szerint ennek az előnyeit a budapesti 7-es család járatain lehetne kiaknázni, máshol feleslegesnek tartom. Vagy mehetne repülőtérre ennyi ajtóval.
Előzmény: sosiforda (30362)
atinform Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30380

OFF

A www.credobusz.atw.hu meg fog szűnni a tárhely méretének korlátozottsága miatt!

A lap viszont változatlan formában, továbbra is elérhető a www.credobusz.fw.hu -n!

Megértésüket köszönöm! :)

ati

ON

Carpy Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30379
:)
Előzmény: Alkaa (30378)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30378
Valóban nincs, mert nem CNG-üzemű. :-)))) Amúgy értem a poént.
Előzmény: Carpy (30376)
BGab Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30377

Hm, nem tudom, én még nem láttam ezeket a buszokat élőben, így nincs róla semmiféle tapasztalatom, ezért kialakult véleményem sincs igazán. Az, hogy külsőre hogy néz ki, az egy dolog. Az ajtóelrendezés megint egy másik dolog, az 1-1-0-t én sem tartom a legszerencsésebbnek, de nem tudom, hogy milyen buszokat, milyen utastarhelésű vonalakon akarnak ezekkel kiváltani.

A kényelmetlen utastérhez nem tudok hozzászólni. Ezt kifejthetnéd, hogy mit értesz alatta? Az ülések kényelmetlenek, a hely szűk, vagy miért?

A nyitható ablakok hiánya valóban lehet kellemetlen, de úgy látom, hogy a buszon van légkondi. Ez nyáron igen jó szolgálatot tehet. Pl. a kunságos háromtengelyes MAN-en sincs egyetlen nyitható ablak sem, nyáron mégis igen kellemes benne a hőmérséklet (csakúgy, mint télen). Sokkal kellemesebb, mint egy nyitható ablakú 200-ason.

Az erős motorzaj pedig relatív. Attól függ mihez képest. Én még nem hallottam, hogy mennyire hangos, de nem gondolnám, hogy a 200-asoknál zajosabb lenne (lehet, hogy tévedek).

Én nem akarom védeni a buszt, mert mint írtam, nem is ismerem (épp ezért szidni se), de szerintem írtál néhány olyan dolgot, ami nem jogos bántás a busz irányába. De ez csak az én véleményem.

(Ja, és persze én is jobban örültem volna, ha ezek helyett háromtengelyes E94-eseket vesznek.)

Előzmény: Alkaa (30375)
Carpy Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30376
Ráadásul még sapka sincs ezen a buszon!...
Előzmény: Alkaa (30375)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30375
"1990-ben szétválláskor pont a létszámmegtakarításból vettek két darab Cummins motoros 396-os buszt."

Szerintem az 1992-ben volt.

"Elővárosi közlekedésre másfajta kocsi kell, mint a távolsági forgalomhoz, az egy ajtós meg a "turista" jellegű buszok utascseréi hosszabbak, alkalmatlanok az elővárosi közlekedésre."

Kérem szépen, a frankó ki lett mondva, ezért van bajom a Tisza Volán 17 db most beszerzett, 1-1-0 ajtóelrendezésű 15 méteres kocsijával. Ismét csak ne jöjjön senki üzemeltetési meg ilyen szempontokkal, nem kell hozzá nagy ész, hogy előre meg lehessen mondani, az utasok hihetetlenül elégedetlenek lesznek a buszokkal a kevés és szűk ajtók miatt - ha másért nem, pl: kényelmetlen utastér, alig nyitható ablakok (vagy esetünkben nincsenek is?), erős motorzaj, stb. Nagy rá az esély, hogy a Tisza Volán belefutott egy jókora baklövésbe ezzel az alkalmi vétellel, bár nem vagyok rosszindulatú, kívánom, hogy minél jobban jöjjenek ki belőle.



foto: TLP (thx :-))
Előzmény: borsodvolan (30366)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30374
OFF-Tudod ezen a topicon rengeteg ember dolgozik, vagy nőtt fel ezen a szinten. Ha ez nem tetszik neked akkor szerintem jobb ha máshol terjeszted a világmegváltó nézeteidet.

ON A tartalékos buszok kivételével a sofőrök nagy többsége (vannak kivételek) takarítja szépítgeti a kocsiát.
Előzmény: volánbarát (30371)
Jump424 Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30373
FLAME ON

Ember! Abbahagyhatnad a hisztit, mert sok lesz!

Ha valakinek igaza van, es az nem a te szajad ize szerinti, akkor rogton a szemelyet probalod a foldbe degradalni?

Miert nem nyugszol el? Menjel oda, ahol az "iagzsagodert" tenni tudsz!

FLAME OFF
Előzmény: volánbarát (30371)
István Gyuri Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30372

Carpy: nincs igazad, de szerencséd viszont igen, mert most nem érek rá szétcincálni a felvetéseidet :)

Várom a válaszod, különösen arra vagyok kíváncsi, hogy miért jó az utasoknak, hogy esetleg évekig azért nem indul egy járat, mert a T. volánok egyezkednek :)

Előzmény: Carpy (30364)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30371
Erre a szintre nem tudok lemenni a keszonbetegség veszélye nélkül.
Előzmény: borsodvolan (30366)
v_peti Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30370

Az tény, hogy a sofőrök és buszok gyakran szorosan összetartoznak. Ez meg az embert arra ösztönzi, hogy jobban vigyázzon rá. Amúgy meg pl. a Vasi Volánnál egyes buszokat kiadnak maszekba, és ilyenkor a sofőr üzemelteti a buszt. (Nem tudom, hogy a karbantartás-javítás hogyan kerül elszámolásra.) De a busz ugyanúgy rendes menetrendszerinti forgalmat lát el, mint az összes többi.

 

Előzmény: borsodvolan (30366)
v_peti Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30369

Egyszer én is kiakadtam rajta.

12 óürakor zárt a bérletpénztár. De a nőci 11:45-kor már nem volt a helyén, és ott virított a postára mentem felirat az ablakban. Gondoltuk, visszajön. Vissza is jött 12-kor. Zárni....

Aztán egy buszsofőr meg elkezdett pampogni, hogy nem ilyenkor kell jönni.

Pedig ő is biztos morogna, ha a busza 12 óra helyett 11:45-kor menne el.

 

 

Előzmény: Grimbi (30368)
Grimbi Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30368
Ez olyannyira igaz, hogy egy-egy Volánnál, ahol az adminisztratív állomány egy része a buszállomáson van elhelyezve, de pl. a buszállomáson nem tud leszámolni a bevétellel, ahelyett szabadiőből megy a postára és feladja csekken.
Előzmény: borsodvolan (30366)
borsodvolan Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30367
Azt tudtad, hogy maguk az alkalmazottak, egyes helyeken tulajdonosok is?

MRP. (Munkavállalói Résztulajdonosi Program)

Általában 90% állami tulajdon a többi a dolgozóké, többek között gépkocsivezetőké is.

Ha jól tudom a MÁTRA VOLÁN-nál 67% állami tulajdon és maradék dolgozó kézben.

Jelenleg a legtöbb helyen a VOLÁN dolgozók gondos gazdái a Cégnek.

Például, a busznak van gazdája, általában 1-2-3 ember jár egy géppel, karba vannak tartva, én maszekkal többet robbantam le, mint VOLÁN menetrendszerinti autóbusszal.

Ja és utaztam elég sokat és utazok 16-17 éves felújjított, motorcserés, belső kárpitcserés busszal, amire semmi panaszom nincs, de az utasok is meg vannak vele elégedve.

Kocsik idejében bekerülnek a műhelybe, maga a sofőr intézi, megszerelteti, megszereli.
Útközben nem robbannak le.

Sajnos én csak pozítív példát láttam eddig.
Előzmény: volánbarát (30363)
borsodvolan Creative Commons License 2005.12.17 0 0 30366
Ahhoz a VOLÁN-hoz amihez én lakok közel, ott nagyrészt gépkocsivezetőkből és szerelőkből, takarítókból, ellenőrökből, pénztárosokból áll a létszám, pár irodista van, ezeket "Nállunk" még 1990-ben leépítették, elküldték.

Az egykori "megyei" vezetőség székhelye az irodaház, most nyomda (1991-től).

Én a legrosszabb esetben is 10% alá becsülöm az irodai dolgozók létszámát.

1990-ben szétválláskor pont a létszámmegtakarításból vettek két darab Cummins motoros 396-os buszt.

Jelenleg a VOLÁN sok helyen minimális adminisztratív létszámmal működik.
Hatékonyabban mint a MÁV valaha is fog.

A takarító, a jegypénztáros, az ellenőr, az információs, az autószerelő, a gépkocsivezető Neked mind vízfej????????

A létszám belük áll.
A bérszámfejtő, meg a 1 fő/VOLÁN cég menetrendes belefér az adminisztratív keretek közé.


Saját tapasztalatom a kis helyi VOLÁN-ok jobban ismereik a helyi igényeket.

Ha lenne egy nagy központi igazgatóság, olyan mint régen a VOLÁN TRÖSZT nem tudná rugalmasan, helyi módon kezelni hatékonyan a problémákat.

Jelenleg egyes városok vezetői erkölcsileg, és szerényen anyagilag támogatják a VOLÁN-okat.

Ha ez nem lenne, még több pénzbe kerülne a jegy.


Maszekokról:

Carpy már leírta, de én is megerősítem, semmi keresnivalója a maszeknak a VOLÁN-ok között.
A Nyíregyháza környéki magánbuszos és a 90% jegynyomtatós trükkje azt hiszem ismert, 10% ot fizet zsebből a vállakozó , a 90% ott az állam, ha csalnak a jegykiadással.

Mindenki pénzéből adóforintjából, ne kelljen már kiadni többet, sokkal többet, alaptalan kedvezményes jegy árkiegre, olyan utazás után ami meg se valósul, fiktív kedvezményes jegyre.

Ellenőrzésről: Nem ellenőrizhető több száz esetleg ezer magáncég, mert jelenleg is ha nyitott szemmel jársz, nézd meg hány esetben nem adnak számlát.
APEH ellenőrzések jelenleg is 55% nyugtaadási kötelezettségelmulasztást állapítottak meg a karácsonyi ellenőrzésnéla kereskedőknél.

Sajáát tapasztalataim is ezt támasztják alá.


A fordaoptimalizálásról:

Én nem látom ennek esélyét, jelenleg a távolsági kocsik 400-500-550 km futnak, több nem nagyon férne bele. Másrész van pihenőidő, meg EU norma, a jelenlegi fordák is szűkösek.

Másrészt a sok dugó és egyébb okok miatt a jelenlegi fordulók nem véletlenül lettek úgy kialakítva ahogy.

Elővárosi közlekedésre másfajta kocsi kell, mint a távolsági forgalomhoz, az egy ajtós meg a "turista" jellegű buszok utascseréi hosszabbak, alkalmatlanok az elővárosi közlekedésre.

Előzmény: volánbarát (30365)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.16 0 0 30365
Például ott, kedves barátom, ahol annyi adminisztratív dolgozó van, ahány autóbusz.
Előzmény: Carpy (30364)
Carpy Creative Commons License 2005.12.16 0 0 30364
Hol van vízfej, ember....

István Gyuri,
nincs igazad, de szerencséd viszont igen, mert most nem érek rá szétcincálni a felvetéseidet :)
Előzmény: volánbarát (30363)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.16 0 0 30363
Vagy privatizálni és akkor lesz valódi tulajdonosuk, aki majd eldönti, hogy mit érdemes csinálni a vízfejekkel.
Előzmény: István Gyuri (30361)
sosiforda Creative Commons License 2005.12.16 0 0 30362

A Szombathelyen készülő csuklósbuszról újabb cikk, fényképpel együtt a mai Népszabadságban:

http://www.nol.hu/cikk/387802/

 

Elsőre kicsit furcsa, hogy a jármű első részében 3 ajtó van, az első duplát 2, egymás melletti dupla követi, mint a régebbi olasz városi buszokon (az újabbakon ezt már ott sem alkalmazzák, de néhány éve ott még ez volt a standard).

 

 

István Gyuri Creative Commons License 2005.12.16 0 0 30361

Carpy: Erre a járatra nyilvánvalóan szükség volt - csak eddig lehetőség nem. Értelemszerű, hogy ha egész délután minden óra 15-kor és 45-kor megy busz Egebe, akkor mennie kellene 16:45-kor is. Csakhogy 17:15-kor épp Borsod Volán közlekedik, aki éppenhogycsak jelen van a vonalon, de azért épp elég erős arra, hogy évekig tudja vétózni a 16:45-ös új indulást.

 

No, akkor előhozom a gumicsontomat :)

Miért is van szükség erre az egyeztetésre? Hogy szívassuk az utasokat? Hiszen - Te is azt írod -, hogy erre a járatra logikusan szükség lenne, meg eszköz is lett volna rá, csak a volánok egymás közti egyeztetési ökörködése miatt nem lehetett bevezetni?

Kéretik nem a mÁV-val összehasonlítani, de ezek szerint  a volánok sem tudnak, akarnak az utasok érdekeinek mindenben megfelelni!

 

Körkérdés: Mi szükség van ennyi volántársaságra? Miért nem lehetne 3 cégcsoportba szervezni őket (akár a kötött pályás és a városi közlekedési cégekkel együtt)? Budapest (BKSz)-Dunántúl-"Tiszántúl" ?

Megszűnnének ezek a lehetetlen helyzetek, a fordákat optimalizálni lehetne (távolsági kocsi az "idegen" területen besegítene az elővárosban stb.).

 

Mégis kinek az érdeke, hogy fenntartsák ezt a rengeteg volánt ebben a kis országban? A vállalatvezetőknek, a különböző alosztályvezetőknek nyilván, de az utasoknak vagy az államnak érdeke ez?

 

Azt is mondhatnám, hogy én is vétóztam volna a helyükben. De persze nincs olyan vétó, amitől én valamiért cserébe el nem állnék :-)

A vállalatok közötti egyeztetések biztosan nagyon izgalmasak, és lehet taktikázni, pláne az erősebb volánoknak (amik erősségüket adott esetben annak köszönhetik, hogy jó helyen vannak a térképen, kirándulóhelyekkel, vagy azokhoz vezető főutakkal megáldva...), de közben az utasok (részben) elvesznek ezekben a pitiáner csatározásokban.

 

Ceterum censeo: a volán (és/vagy a közlekedési) vállalatokat össze kell vonni

Előzmény: Carpy (30329)
petikETO Creative Commons License 2005.12.16 0 0 30360

kár hogy az EAG nem gyárt új E98-t

 

nem kicsit lenne jó a busz. sztem,

Előzmény: atinform (30346)
698 Creative Commons License 2005.12.15 0 0 30358

Még engem sem hagytak cserben.

Előzmény: végállomás (30357)
végállomás Creative Commons License 2005.12.15 0 0 30357
Én is ezeket szeretem!

Nagy távolságoknál (130 km és e felett) nagyon sokat számít, én az öregebb cummins motorosokat is nagyon szeretem.

Ja és ilyen busszal még sohase robbantunk le. :)
Előzmény: 698 (30355)
Villámagy Creative Commons License 2005.12.15 0 0 30356

A zöld-fehérekre gondolok, Etele térről nem megy sárga.

Szóval úgy tűnik nem igaz a hír? Pedig már reménykedtem, hogy sikerül vmi normális IK-t visszatenni a helyükre, vagy vmi újat, ami működik is...

Előzmény: Törölt nick (30353)
698 Creative Commons License 2005.12.15 0 0 30355

Köszike!

Kipróbáltam már egy ilyet is, naon jó. És a cummins motoros kivitelt is. Zala Volános kocsi volt. Ilyen magas kocsiban nem érzed a sebességet.

Előzmény: atinform (30346)
LoLkA Creative Commons License 2005.12.15 0 0 30354
Ha van eszük, akkor a Hajdú Volánt és a Tisza Volánt nem hagyják ki.
Előzmény: Fahya (30352)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.15 0 0 30353

a zöld-fehéreket vagy a sárgákat (bár nem is tudom, az eteléről járnak-e a sárgák)?

felteszem, az előbbiekről van szó.

Előzmény: Villámagy (30350)
Fahya Creative Commons License 2005.12.15 0 0 30352

Sziasztok!

Ma Tarjánban volt kiállítva egy Tedom 123 G cseh bemutatóbusz. Láttátok már máshol is az országban?

Üdv! Fahya 

Tedom 123 G
Alkaa Creative Commons License 2005.12.15 0 0 30351
Nem vagyok meglepve, hogy ilyesmi felmerülhet...
Előzmény: Villámagy (30347)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!