Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Ha még pár hónapig halmozódik a lottó és az utolsó lehetőségkor megnyerem, akkor igen :-))). Inkább erre, mint a dögkeselyűként megjelenő rokonoknak. Persze előbb egy 5047-et vennék...ez már nem bili, hanem ingovány...klutty! :-)))
"A harmadik megoldásra idehaza (az érzelmeket félretéve) esély sincs...pedig én is örülnék annak!" Akkor az esélytelenek nyugalmával kérdezném, hogy áldoznál-e rá, hogy örülhessél? :) 2585
"Az itthoni NoHAB-oknak honnan van most alkatrész-utánpótlásuk?" Ami van, az nagyrészt Tapolcáról van. 2 teherkocsiban hozták fel a cuccot 2001-ben. Volt abban minden: forgóváztól a dugattyúgyűrűig.
"002-ben volt még valami használható?" Attól függ, hogy mikor. Amikor Tapolcáról elhozták, akkor ezt pont azért tették, mert volt. A 2001 március 6-i árverésen is volt még. Ma nincs. A két időpont között persze történt egy s más. 2585
Szerintem ez lenne a kisebbik rossz a két lehetséges megoldás közül. Megveszi egy osztrák vasútbarát csoport, üzemképessé teszi, vagy eljut Sátoraljaújhelyre, ahol fölaprítják. A harmadik megoldásra idehaza (az érzelmeket félretéve) esély sincs...pedig én is örülnék annak!
Ma voltam kinn a Láng-börzén, sok-sok pici M61-et és külföldi tesót láttam, meg egy érdekes hírt hallottam.
Az M61 002-t állítólag osztrákok vették meg! Visszahegesztették a kimetélt lámpakeretet, a mögötte lévő E-kocsiba pakolták az alkatrészeket (fődinamó stb.), és közölték, hogy az összes alkatrészre szükségük van! A ketteskét az alkatrészkupaccal együtt mérlegelték is. Tud valaki bővebbet? Remélem nem pletyka!!!
Az a baj, hogy a tegnapiról már vagy két hete tudtam, de csak akkor derült ki, hogy Nohabbal jön, mikor ideért. Egyböl emlegettelek, mikor megláttam, hogy a 19. az!:))) De ha jó Neked, szólok, mikor jön erre noszi. Régebben lejött a távirat az állomásra, amiben a vonat összeállítás is benne volt, persze sokszor nem az a szerelvény jött, ami a táviratban szerepelt. Mostanában csak a menetrend jön meg (ha az jön egyáltalán) abból meg nem derül ki semmi.
Persze, elég sürün jönnek-mennek a lajosmizsei Tanya Csárdába csoportok. Mentek/mentünk már itt mindenféle gözössel (424, 324, 375, 204, 919, Árpáddal, ABb-vel, Nohabbal, a 242-est várom, talán egyszer az is erre vetödik.
Csak egyszer lenne olyan szerencsém, hogy a Tizenkilencessel mennénk nosztalgia útra. Pl. most Mohácsra. Nem is tudom miért mindig a csíkos festésű Gépek valamelyikével megyünk, miért nem lehet egyszer valamelyik narancssárgával menni?
Tegnap este Ócsán láttam a nosztalgiát Lajosmizséröl visszafelé menet. Meglepetésemre a 019. Nohab hozta, pedig eredetileg gözös volt tervezve. Ilyen ugyan már többször elöfordult, de azért jó volt látni a "müszert".
Bevallom, én meg a 019-est...'87-ben még kormányzati korában alkatrészt hozott teherkocsin a járműjavítóba, valószínűleg a kormányzati motorvonathoz. Egyszerűen szuperül nézett ki, még a mai állapotánál is jobban.
Más. Ennél meglepőbb érzelmi elragadtatásokra is képesek az egyébként visszafogott és távolságtartó angolok. A kép a Deltic 1982.01.02-i búcsúmenetén készült. A szakállas úrtól jobbra levő férfi megcsókolja a mozdonyt. (...kissing the locomotive")
Úgy tűnik, a NOHAB-forma az 50-es, 60-as évek mozdonytervezésére komoly hatással volt. Pl. svéd Ra vagy az AFB későbbi tipusainál feltűnő az "orros" kivitel 4 körablakkal, középső géptérajtóval. Továbbá finn Dr 12, dán MY 1201-02. Bár az utóbbi két tipus elég suta próbálkozásnak tűnik, nagyobb volt a nemzeti büszkeség (ilyet mi is tudunk) mint a tehetség, az eredetivel jobban jártak volna.
Ha eseteg van itt olyan, aki ismeri már a moderátorokat, többször is írt Nekik. Akkor intézze el hogy az említett fotót tüntessél el. Nagyon megköszönném.