Országos közlekedési szövetség tudtommal csak Hollandiában létezik, de náluk sem teljeskörűen.
Náluk a vasúton kívül valamenyi más tömegközlekedési eszköz (vagyis a helyközi, távolsági, helyi buszok, a villamook, metrók) beletartozik ebbe, de a vasút nem (bár vannak szép számmal kombinált ajánlatok).
Van a közlekedési szövetség keretében egy övezetes jegy a "Nationale Strippenkaart", amivel bárhol, bármely cég buszán, villamosán utazhatsz, az átutazott zónáknak megfelelő sávokat érvényesítve, a 2 zónás: 1,60 EUR = 400,- Ft, a 45 zónás: 19,20 = 4.800,- FT és közötte többfajta.
A 4-11 éveseknek, 65 év felettieknek és diákoknak létezik egy kedvezményes változaa: 15 zónás: 6,50 (teljesárú) helyett 4,30 EUR-ért.
Létezik országos busz+helyijárat napijegy 12,80 EUR = 3.200,- Ft-os áron ( a nyári "holtszezonban" bagóért kedvezményes napijegy is ZomerZwerfkaart néven, ennek az ára már csak: 8,60 EUR = 2.150,- Ft/nap ) ,sőt kombinált országos napijegy csak az NS (államvasút) járataira ( 39,80 EUR = 9.950,- Ft) éskombináltan, az NS és az "összes többi" tömegközlekdés , vagyis valamennyi holland tömegközlekedési eszköz igénybevételére (OV-Dagkaart - 44,80 EUR = 11.200,- Ft).
Léteznek heti, havi és éves bérletek erre a tarifaközösségre és az NS-sel kombinálva is.
Emellett megvannak a cégek házi tarifái is (pl. az Amszterdami Közl. Váll. napijegye, stb.)
Kétségtelen tény, hogy a hazai városok többségében jelenleg még a Volán üzemelteti a helyijáratos autóbuszokat, de azt mindenki - a döntéshozók is - érzik, h. ez alapjában véve számukra profilidegen tevékenység. A VOLÁN TRÖSZT 1983-as megszűnése - az anyagi érdekeltség bevezetése - óta a cégek a városi közlekedés területén nagyon sokáig igen mérsékelten ruháztak csak be. A városi közösségi közlekedés nem volt rentábilis, és ma sem az. (Az új helyijáratos kocsik vétele tudomásom szerint egyértelműen önk.i támogatásnak köszönhető) Az EU-ban az az általános gyakorlat, h. kvázi minden város saját BKV-t tart fenn. valószínűleg Mo.n is errefelé fogunk menni, ha lesz Volán privatizáció, ha nem. Az értékesítés előtt ugye meg kell szabadítani a cégeket a veszteség legfőbb forrásától, de ha az állam meg is tartaná az elővárosi - helyközi - távolsági autóbusz-közlekedést, a városi tömegközlekedés veszteségeinek finanszírozását - a szolgáltatás leromlásának/lerontásának ódiumát az önkormányzatokra fogja áthárítani á lá Margaret Thatcher - Ronald Reagen. Megérzésem szerint ha nem lenne a helyijárat üzemeltetésének kötelezettsége - kolonca a Volán vállalatok nyakán, a MÁV már megnézhette volna magát...
Gyuri!Tudod, h. nekem abszolút nem erősségem a matematika, de azt már megtanultam, hogy a részek optimuma nem = az egész optimumával. Hazánk a maga 10 M lakosával nyugodtan lehetne közlekdési szempontból "egy egész", ui. a Duna és a Tisza elválasztó jellege az elkövetkező 15 évben a hídépítéseknek köszönhetően csökkeni fog. Tisztában vagyok vele, h. v_peti kiátkoz ezért, de az új hidak - különösen a kapcsolódó úthálózat biz, szintű kiépítésével - egyértelműen az autóbusz-közlekedést mozdítják elő. Pl. Győr/Veszprém/Zeg/Kaposvár/Szekszárd/Székesfehérvár - Szeged között a majdani M8 - M9 autóutak jóvoltából egyértelműen kedvezőbb eljutási lehetőséget fog adni a távolsági autóbusz, mint a Bp. érintésével történő vasúti utazás. Viszont - ennél sokkal fontosabb - az agglomerációk, ill. vonzáskörzetek kiterjesztésének lehetősége (lásd Dunaújváros)
AZ V. kerületben életvitelszerűen lakó, állandó bejelentett lakcímmel rendelkező, 18. életévét be nem töltött kiskorú, valamint a felsőfokú tanulmányokat folytató 23. életévét be nem töltő felnőtt szeptember elsejétől augusztus 1-jéig alanyi jogon tömegközlekedési támogatásra jogosult, melynek mértéke a mindenkori diákbérlet összege. A támogatást kérelem alapján az önkormányzat adózási okokból az oktatási intézménynek utalja át, ahol a jogosultak készpénzben vehetik fel.
Nem tévedsz! Valóban nem volt ilyen rendszámú busza a Kisalföld Volánnak. Valószínűleg ez az ex BVX-480, de hogy miért lett átrendszámozva, azt nem tudom.
Helló!
Ha jól emlékszem a busztípusok honlapon láttam egy IK-396-osról fényképet, rajta a két Kisalföld Volános csíkkal. Ami számomra furcsa, hogy a busz rendszáma GYL-876! Tudtommal ilyen rendszámú IK-396-os nem volt a Kisalföld Volánnak. Vagy netán tévednék? Amikor a G-s rendszámok mentek, már rég nem vettek 396-ost, hanem 398/E98-at.
Ausztriában TKSZ van, azaz tarományonként jöttek létre a szövetségek, és az ország területét 100%-ig lefedik. A távolsági buszokonés néhány kisvárosi helyijáraton kívül szinte minden busz vagy vonat benne van, néhány kivételtől eltekintve.
Németországban van regionális és tartományi szint is. Az előbbi nem fedi le teljesen az országot. Az utóbbi igen, de itt sok helyen csak napijegy van, kivéve, ha a tartomány=a régióval.
callaghan: A magam részéről inkább az OKSZ - Országos Közlekedési Szövetség - híve lennék
István! Köszi, hogy (ha már más nem nagyon) legalább Te válaszoltál. Az OKSZ-t én már túlzott központosításnak tartom, a Duna eléggé ketté választja az országot.
A városi közlekedési társaságok (egye fene) megmaradhatnának :)
Miért nincs ezen a buszon rajt a Somló Volán felirat?
Ez egy mai kép Győrből. Ugyanezen busz Tupolev honlapján is rajt van pl., ott még rajt a felirat. Itt már nincs. Mehet úgy Volános busz hogy nincs rajt az üzemeltető cég jelzése?
Ha jól látom, ez a KBS-644. Ha nem az, akkor már fáradt vagyok :) Na mindegy. Szóval szombat délelőtt épp vizsgára tartva várom a szokásos emmáennt az egyik megállóban egy Szeged melletti faluban, mikor is megjelenik "Őnagysága". Nagyon kényelmes, csendes, jó futású kocsi volt, néztem is nagyot több utas- és munkatársammal egyetemben, hogy mivel is érdemeltük ezt ki?! Az utasáramlás esetleges nehézségeiről nem tudok nyilatkozni, mivel nem volt zsufi a buszon (de ez nem azt jelenti, hogy el kell innen venni, mer' nincs reája igény... :)))
Ezeket a buszokat itt a Swebus (a svéd "Volán") és sok más buszvállalat helyközi forgalomban használja 30-50 km-es távolságig. 120-180 km-es járatokon már csomagtartó igény van, ezért ezek ilyen vonalakon nem járnak, lévén a kocsi alacsonybelépös (low entry) így értelemszerüen a csomagtartó behatárolt. Az is hozzátartozik, hogy itt csak a kimondott városi forgalomban elfogadott az álló utas szállítasa. Helyközi járaton, ha elöfordul, azonnal jelenteni kell a menetirányítónak, távolsági járaton pedig tilos. Különben nagyon jó ezeket vezetni, csendesek, lágy futásúak. Ikarus 280-ast nem vezettem, de ezek "látatlanban" verik öket.
Az, hogy "mögötte állnak" nem feltétlenül jelent tulajdont. Sőt ha a cégeknek van egy kis esze, úgy oldották meg, hogy formálisan nincs a volánoknak tulajdona a cégben, mert akkor jogosan ki lehetne őket zárni a tenderekből. Ezen felül persze lehetnek komoly személyi és cégi átfedések, ami szintén nem elhanyagolható.
A cikkben az is szerepel hogy az Alfabusz irodája egy ideig a Volán egyesülés székházában volt.
Kicsi a torta, de a meghívható gyerekek is kevesen vannak, hát nem lepett meg, hogy egyes döntéshozók akkor úgy gondolják, a saját kezükbe veszik az egészet, és akkor csak az ő fiaik kapnak...
Alfáék gyártanak csuklós buszt jelenleg?
Remélem, nem, és még sokáig nem, mert akkor legalább csekély esélye lesz másnak is...
Te tudod melyik Volán cégek állnak az Alfabusz hátterében? Ha nem akarod itt, akkor megírhatod levélben is. Van tippem (egy cégre), nem tudom, van-e másik is.
Alfa Busz Projekt Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság Székhely: 8000 Székesfehérvár, Repülőtér 7609/4. hrsz. Telephelyek száma: 2 Alapítás éve: 2005 Adószám: 13582896-2-07.
Volt az az Alfabusz-hoz közel álló cég, az írta ki mindig azokat a tendereket, ahol az Alfabusz győzött, vagy így valahogy. Na ez a botrányos, nem más.
"A törvény szerint először kérni kell a feladatellátás alóli mentesítést, ekkor a megrendelő eldönti, hogy pályázatot ír-e ki, vagy ha a pályázatra nem jelentkezett senki, elrendelheti a közszolgáltatási kötelezettség ellátását. Ez esetben ugyanakkor meg kell fizetnie a szolgáltatás ellenértékét."
"2002 szeptemberében 119 millió forint törzstőkével létrehozták az Alfa Busz Járműgyártó Kft.-t is, amely mögött, úgy tudni, részben az állami tulajdonú Volán-társaságok állnak."
Ha pedig a Volán cégeknek valóban tulajdona van az Alfabuszban, akkor semmi sem ment meg minket attól, hogy a jövőben ne minden tendert ők nyerjenek meg. Vagy ez csak nekem új információ?