Keresés

Részletes keresés

BGab Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30459

Megvan az általam ismert első volános alvállalkozós tender, ami eredményes volt (bár kicsit érdekes az eredménye).

Jászkun Volán

Két ajánlat érkezett, a nyertes a Panoráma Tourist Kft. Kíváncsi lennék, hogy ki volt a másik pályázó.

sosiforda Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30458

Országos közlekedési szövetség tudtommal csak Hollandiában létezik, de náluk sem teljeskörűen.

 

Náluk a vasúton kívül valamenyi más tömegközlekedési eszköz (vagyis a helyközi, távolsági, helyi buszok, a villamook, metrók) beletartozik ebbe, de a vasút nem (bár vannak szép számmal kombinált ajánlatok).

 

Van a közlekedési szövetség keretében egy övezetes jegy a "Nationale Strippenkaart", amivel bárhol, bármely cég buszán, villamosán utazhatsz, az átutazott zónáknak megfelelő sávokat érvényesítve, a 2 zónás: 1,60 EUR = 400,- Ft, a 45 zónás: 19,20 = 4.800,- FT és közötte többfajta.

A 4-11 éveseknek, 65 év felettieknek és diákoknak létezik egy kedvezményes változaa: 15 zónás: 6,50 (teljesárú) helyett 4,30 EUR-ért.

 

Létezik országos busz+helyijárat napijegy 12,80 EUR = 3.200,- Ft-os áron ( a nyári "holtszezonban" bagóért kedvezményes napijegy is ZomerZwerfkaart néven, ennek az ára már csak: 8,60 EUR = 2.150,- Ft/nap ) ,sőt kombinált országos napijegy csak az NS (államvasút) járataira ( 39,80 EUR = 9.950,- Ft) éskombináltan, az NS és az "összes többi" tömegközlekdés , vagyis valamennyi holland tömegközlekedési eszköz igénybevételére (OV-Dagkaart - 44,80 EUR = 11.200,- Ft).

 

Léteznek heti, havi és éves bérletek erre a tarifaközösségre és az NS-sel kombinálva is.

 

Emellett megvannak a cégek házi tarifái is (pl. az Amszterdami Közl. Váll. napijegye, stb.)

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (30446)
callaghan Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30457

 

 Kétségtelen tény, hogy a hazai városok többségében jelenleg még a Volán üzemelteti a helyijáratos autóbuszokat, de azt mindenki - a döntéshozók is - érzik, h. ez alapjában véve számukra profilidegen tevékenység. A VOLÁN TRÖSZT 1983-as megszűnése - az anyagi érdekeltség bevezetése - óta a cégek a városi közlekedés területén nagyon sokáig igen mérsékelten ruháztak csak be. A városi közösségi közlekedés nem volt rentábilis, és ma sem az. (Az új helyijáratos kocsik vétele tudomásom szerint egyértelműen önk.i támogatásnak köszönhető) Az EU-ban az az általános gyakorlat, h. kvázi minden város saját BKV-t tart fenn. valószínűleg Mo.n is errefelé fogunk menni, ha lesz Volán privatizáció, ha nem. Az értékesítés előtt ugye meg kell szabadítani a cégeket a veszteség legfőbb forrásától, de ha az állam meg is tartaná az elővárosi - helyközi - távolsági autóbusz-közlekedést, a városi tömegközlekedés veszteségeinek finanszírozását - a szolgáltatás leromlásának/lerontásának ódiumát az önkormányzatokra fogja áthárítani á lá Margaret Thatcher - Ronald Reagen. Megérzésem szerint ha nem lenne a helyijárat üzemeltetésének kötelezettsége - kolonca a Volán vállalatok nyakán, a MÁV már megnézhette volna magát...

Előzmény: volánbarát (30422)
callaghan Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30456

 

 Gyuri!Tudod, h. nekem abszolút nem erősségem a matematika, de azt már megtanultam, hogy a részek optimuma nem = az egész optimumával. Hazánk a maga 10 M lakosával nyugodtan lehetne közlekdési szempontból "egy egész", ui. a Duna és a Tisza elválasztó jellege az elkövetkező 15 évben a hídépítéseknek köszönhetően csökkeni fog. Tisztában vagyok vele, h. v_peti kiátkoz ezért, de az új hidak - különösen a kapcsolódó úthálózat biz, szintű kiépítésével  - egyértelműen az autóbusz-közlekedést mozdítják elő. Pl. Győr/Veszprém/Zeg/Kaposvár/Szekszárd/Székesfehérvár - Szeged között a majdani M8 - M9 autóutak jóvoltából egyértelműen kedvezőbb eljutási lehetőséget fog adni a távolsági autóbusz, mint a Bp. érintésével történő vasúti utazás. Viszont - ennél sokkal fontosabb - az agglomerációk, ill. vonzáskörzetek kiterjesztésének lehetősége (lásd Dunaújváros)

Előzmény: István Gyuri (30444)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30455
Még '98-ban is készült belföldre. Sőt, 2002-ben is készült még orosz piacra.
Előzmény: T.Pisti (30454)
T.Pisti Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30454
Tényleg? Ejha, nem is tudtam hogy még '97-ben is gyártották ezt a fajta 256-ost
Előzmény: Alkaa (30452)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30453
GYT-879 a rendszáma, valóban az ex BVX-480, és nem a Kisalföld tulajdona jó ideje.
Előzmény: bzbx (30447)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30452
Ezt a buszt amúgy '98-ben vették, "használtan" ('97-es a busz).
Előzmény: T.Pisti (30443)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30451
Mik vannak!



Friss rendelet:

AZ V. kerületben életvitelszerűen lakó, állandó bejelentett lakcímmel rendelkező, 18. életévét be nem töltött kiskorú, valamint a felsőfokú tanulmányokat folytató 23. életévét be nem töltő felnőtt szeptember elsejétől augusztus 1-jéig alanyi jogon tömegközlekedési támogatásra jogosult, melynek mértéke a mindenkori diákbérlet összege. A támogatást kérelem alapján az önkormányzat adózási okokból az oktatási intézménynek utalja át, ahol a jogosultak készpénzben vehetik fel.
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30450
Gondolkoztál már kérdéseimen? Vagy megint kényelmetlen a válasz?
Előzmény: Törölt nick (30449)
Nzsolti Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30448
Nem tévedsz! Valóban nem volt ilyen rendszámú busza a Kisalföld Volánnak. Valószínűleg ez az ex BVX-480, de hogy miért lett átrendszámozva, azt nem tudom.
Előzmény: bzbx (30447)
bzbx Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30447
Helló! Ha jól emlékszem a busztípusok honlapon láttam egy IK-396-osról fényképet, rajta a két Kisalföld Volános csíkkal. Ami számomra furcsa, hogy a busz rendszáma GYL-876! Tudtommal ilyen rendszámú IK-396-os nem volt a Kisalföld Volánnak. Vagy netán tévednék? Amikor a G-s rendszámok mentek, már rég nem vettek 396-ost, hanem 398/E98-at.
v_peti Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30446

Ausztriában TKSZ van, azaz tarományonként jöttek létre a szövetségek, és az ország területét 100%-ig lefedik. A távolsági buszokonés néhány kisvárosi helyijáraton kívül szinte minden busz vagy vonat benne van, néhány kivételtől eltekintve.

 

Németországban van regionális és tartományi szint is. Az előbbi nem fedi le teljesen az országot. Az utóbbi igen, de itt sok helyen csak napijegy van, kivéve, ha a tartomány=a régióval.

 

 

Előzmény: callaghan (30421)
v_peti Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30445

OKSZ=MÁV(AUT) Nem ismerős?

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (30444)
István Gyuri Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30444

callaghan: A magam részéről inkább az OKSZ - Országos Közlekedési Szövetség - híve lennék

István! Köszi, hogy (ha már más nem nagyon) legalább Te válaszoltál. Az OKSZ-t én már túlzott központosításnak tartom, a Duna eléggé ketté választja az országot.

A városi közlekedési társaságok (egye fene) megmaradhatnának :)

Előzmény: callaghan (30421)
T.Pisti Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30443

Üdv

Miért nincs ezen a buszon rajt a Somló Volán felirat?

Ez egy mai kép Győrből. Ugyanezen busz Tupolev honlapján is rajt van pl., ott még rajt a felirat. Itt már nincs. Mehet úgy Volános busz hogy nincs rajt az üzemeltető cég jelzése?

MALWIN Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30442
Az.ettől azonban lehetsz még fáradt:-))))
Előzmény: Dénes Balázs (30441)
Dénes Balázs Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30441
Ha jól látom, ez a KBS-644. Ha nem az, akkor már fáradt vagyok :) Na mindegy. Szóval szombat délelőtt épp vizsgára tartva várom a szokásos emmáennt az egyik megállóban egy Szeged melletti faluban, mikor is megjelenik "Őnagysága". Nagyon kényelmes, csendes, jó futású kocsi volt, néztem is nagyot több utas- és munkatársammal egyetemben, hogy mivel is érdemeltük ezt ki?! Az utasáramlás esetleges nehézségeiről nem tudok nyilatkozni, mivel nem volt zsufi a buszon (de ez nem azt jelenti, hogy el kell innen venni, mer' nincs reája igény... :)))
Előzmény: MALWIN (30440)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30440
Egy elég rossz kép, de sajna menet közben a bal egyből ez is csúcsteljesítmény....
Előzmény: sosiforda (30423)
svédasztal Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30439
Ezeket a buszokat itt a Swebus (a svéd "Volán") és sok más buszvállalat helyközi forgalomban használja 30-50 km-es távolságig. 120-180 km-es járatokon már csomagtartó igény van, ezért ezek ilyen vonalakon nem járnak, lévén a kocsi alacsonybelépös (low entry) így értelemszerüen a csomagtartó behatárolt. Az is hozzátartozik, hogy itt csak a kimondott városi forgalomban elfogadott az álló utas szállítasa. Helyközi járaton, ha elöfordul, azonnal jelenteni kell a menetirányítónak, távolsági járaton pedig tilos. Különben nagyon jó ezeket vezetni, csendesek, lágy futásúak. Ikarus 280-ast nem vezettem, de ezek "látatlanban" verik öket.
Előzmény: Törölt nick (30389)
BGab Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30437

"A cikkben az is szerepel hogy az Alfabusz irodája egy ideig a Volán egyesülés székházában volt."


Korábban meg úgy rémlik, hogy az MAN-ről hallottam ugyanezt. Akkoriban ők voltak a nyerők.
Előzmény: gmondi (30436)
gmondi Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30436

Az, hogy "mögötte állnak" nem feltétlenül jelent tulajdont. Sőt ha a cégeknek van egy kis esze, úgy oldották meg, hogy formálisan nincs a volánoknak tulajdona a cégben, mert akkor jogosan ki lehetne őket zárni a tenderekből. Ezen felül persze lehetnek komoly személyi és cégi átfedések, ami szintén nem elhanyagolható.

 

A cikkben az is szerepel hogy az Alfabusz irodája egy ideig a Volán egyesülés székházában volt.

Előzmény: Törölt nick (30435)
atinform Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30434
Csak kéttengelyes, szóló buszokat készítenek.
Előzmény: Jump424 (30433)
Jump424 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30433
Őszintén szólva erre lehetett számítani....

Kicsi a torta, de a meghívható gyerekek is kevesen vannak, hát nem lepett meg, hogy egyes döntéshozók akkor úgy gondolják, a saját kezükbe veszik az egészet, és akkor csak az ő fiaik kapnak...

Alfáék gyártanak csuklós buszt jelenleg?

Remélem, nem, és még sokáig nem, mert akkor legalább csekély esélye lesz másnak is...
Előzmény: gmondi (30427)
gmondi Creative Commons License 2005.12.18 0 0 30432
Te tudod melyik Volán cégek állnak az Alfabusz hátterében? Ha nem akarod itt, akkor megírhatod levélben is. Van tippem (egy cégre), nem tudom, van-e másik is.
Előzmény: Alkaa (30429)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.18 0 0 30431
Nyilván ez a KÖZPÉNZEK sorsának helyes útja Volán-módra. Így is lesz, amíg nincs igazi tulajdonos, addig csak a trükközések mennek.
Előzmény: gmondi (30427)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.18 0 0 30430
Sőt, van egy ilyen is:

Alfa Busz Projekt Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 8000 Székesfehérvár, Repülőtér 7609/4. hrsz.
Telephelyek száma: 2
Alapítás éve: 2005
Adószám: 13582896-2-07.


Tevékenységek: Gépjármű-kereskedelem
Gépjárműalkatrész-kereskedelem
Motorkerékpár kereskedelme, javítása
Gép, hajó, repülőgép ügynöki nagykereskedelme
Ingatlan bérbeadása, üzemeltetése (Főtevékenység)
Előzmény: gmondi (30427)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.18 0 0 30429
Volt az az Alfabusz-hoz közel álló cég, az írta ki mindig azokat a tendereket, ahol az Alfabusz győzött, vagy így valahogy. Na ez a botrányos, nem más.
Előzmény: gmondi (30427)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.18 0 0 30428
Még régebben írtál a veszteségkiegyenlítésről.


Saslics úr nyilatkozata:

"A törvény szerint először kérni kell a feladatellátás alóli mentesítést, ekkor a megrendelő eldönti, hogy pályázatot ír-e ki, vagy ha a pályázatra nem jelentkezett senki, elrendelheti a közszolgáltatási kötelezettség ellátását. Ez esetben ugyanakkor meg kell fizetnie a szolgáltatás ellenértékét."



1. Te nem pont így írtad. Kinek van igaza?


2. Írt ki a GKM az idén ilyen jellegű pályázatot?
Előzmény: Törölt nick (30404)
gmondi Creative Commons License 2005.12.18 0 0 30427

Ezt olvastátok?

http://hvg.hu/hvgfriss/2005.50/200550HVGFriss60.aspx

 

Ebben nekem a legjobban ez tetszik:

"2002 szeptemberében 119 millió forint törzstőkével létrehozták az Alfa Busz Járműgyártó Kft.-t is, amely mögött, úgy tudni, részben az állami tulajdonú Volán-társaságok állnak."

 

Ha pedig a Volán cégeknek valóban tulajdona van az Alfabuszban, akkor semmi sem ment meg minket attól, hogy a jövőben ne minden tendert ők nyerjenek meg. Vagy ez csak nekem új információ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!