Madár ellen milyen háló bizonyult kevésnek? Én eddig nem láttam olyan házat, ami rendesen be lett volna vakolva, és a madarak szétszedték a szigetelést... a felragasztott/felbübelezett de csupaszon hagyott EPS táblán még a macsek is elkezdi a körmét élesíteni, de azon nincs vékonyvakolat ugyebár...
Pince nincs és a fal alatt nincs szigetelés, az aljzatbeton alatt van sok réteg ami szigetel, de nem nevezhető az sem vízszigetelésnek. Ilyen formán a falon lévő kőzetgyapot szigetelést meddig lehet/tanácsos leengedni, hogy a pára még ki tudjon szellőzni?
A rétegek úgy alakulnak, hogy van 20cm XPS amin egy szerelőbeton terpeszkedik amin az összes víz/villany/fűtés el van vezetve, majd ezekre még 10cm EPS és az aljzatbeton padlófűtve. Az XPS a talajon fekszik, és természetesen a technológiai fóliák ott vannak ahol kell. Ez a párát szerintem fékezi de nem vízszigetelés. Az agyaghabarcsos kőfalat meg gyakorlatilag lehetetlen vízszigetelni. Láttam sokakat akik a lábazatot is leszigetelték de ezek szerint nem tanácsos csak a falat.
Tervben van idén a ház részleges külső hőszigetelése és nyílászárók cseréje. Mindenhol olyan vastag grafitos EPS anyaggal, amivel csak lehet. Ez 15 és 27 cm között változik (a 27 cm esztétikai okokból kell, nem volt épp igényes az előző tulaj, mikor épített a ház mellé még 2 szobát, jelentős a falsík beli eltérés). Kérdéseim a következők:
- Megéri-e a plusz pénzt az automata résszellőzős ablak? Van egy helyiség, ahol nem megoldható a kereszthuzatos szellőztetés hőigényes állat tartása miatt, illetve a szülők lakásrészében télen a szellőztetés ritkaság, aminek az okát nem tudom, de ők így csinálják. Emiatt gondolkodtam rajta, valamit azért is, mert ha nem vagyunk otthon egész nap, akkor is képződik pára az akvárium által, és ilyenkor nincs, aki szellőztessen. Megoldás ez a problémákra, vagy pénzkidobás?
- Egy barátoméknál a szigetelést kikezdték a madarak elég durván. Elkerülhető ez azzal, ha a felső 20 centit lábazati anyaggal oldom meg? Vagy van erre valami egyéb megoldás? Sajnos az ismerősöknél a háló kevésnek bizonyult.
100 nm-es üres padlásteremben 8 fok van és 83%-os a páratartalom a mostani mérés szerint. A gerendákon, padlón nincs páralecsapódás, 4 db tetőablak résnyire nyitva, most mondjuk kinyitottam teljesen, hadd szellőzzön. Sajna bitumenes zsindely van fent, jó tömött tetőlécen, légrés nemigen van. 30 cm gyapot van a padlón egyébként. A tetőablakok belül párásak voltak, illetve fagyott pára volt rajtuk, amíg zárva voltak, most, hogy résnyire nyitottak, most nem. Mondjuk az, hogy fagy a padláson zárt ablakkal, azt jelenti, hogy jó a födém höszigetelése :)
Azt gondolom, hogy nagyon sok a 83%, a kérdésem, hogyha egyébként a 4 ablak résnyire nyitva van és (sorház egyébként) az egyik oldalon lyukak vannak a téglák között akkor foglalkozzam-e továbbra is a kérdéssel, vagy ha megmarad ez a szellőzés akkor páralecsapódás sem lesz a gerendákon? (okoskodásom alapján akkor hűl lejjebb csak a gerendák hőmérséklete, amikor a réseken amúgy is hűvösebb levegő jön be, tehát nem alakul ki harmatpont - gondolom én)
Szerintetek a Multipor jó kémény utólagos külső hőszigetelésére? Most olcsó a Baumaxban, a habarcsra eleve van 70% diszkont, aminek a 60%-át kell kifizetni (azaz 0,3*0,6-tal szorzódik az eredeti ár).
Azt tudom, hogy nedvesen nem fagyálló.
Lapos tetőn lévő kéményről van szó, jelenleg évente javítani kell a fúgákat, gondoltam kapna még +7,5 centi Multiport, hálózással, vakolással, alul meg kátrány kenést a felcsapódó-folyó víz ellen, felül meg valami bádogperemet eső ellen. Vagy kellene még rá hidrofobizálás? Vagy eleve hülyeség, mert a béleletlen kémény eleve nagy páraterhelést jelent?
én kiszedttem ezeket. Az így keletkezett vályút körben feltöltöttem isocellel (darált papír), amit zsákban préselve lehet kapni. Amikor kiszedd belőle, kitágul, és egy kézzel nagyn jól bedolgozható "habod" lesz. Ez tökéletesen kitölti a rést, amivel a szarufák miatt nehéz dolgozni. Nekem akkor már fent volt a homlokzatimszigetelés, így avval is szépen összedolgozta, egységes burokká. Aztán ha evvel beton szintbe hozod, akkor már csak egyenes felületen kell teríteni a gyapotot.
A válaszolónak erős hőszigetelési fóbiája lehet, valamint még néhányszor részt kéne venni épületfizikai órákon...
Alap dolog, hogy lábazatot CSAK akkor hőszigetelünk, ha van a fal alatt vizszigetelés rendesen.
A felszivárgó kapilláris nedvesség TALAJPÁRA, és nem tud olyan megnövekedett terhelést tenni a vizszigetelésre, amitől az funkcióját vesztené.
Ráadásul ugye a terméskő lábazat hőszigetelése zártcellás habbal történik, ami által a csapóeső már nem fogja áztatni kivülről ezt, tehát sokkal kevesebb vizet fog kapni.
Tegnap volt egy kis időm és olvasgattam lábazat-szigetelésekről.
Belefutottam egy "kérdezzük meg a szakértőt site"-ba. Bemásolom a kérdést, választ:
Kérdés:
"A családi házam lábazata 1,25 m magas és terméskőből készült vagyis a felülete nagyon egyenetlen, ezért a kérdésem a következő: Hogyan készítsem elő a lábazatot a szigeteléshez, milyen anyagokkal és mi módon szigeteljem?"
Válasz:
"Legelőször is a lábazatszigetelés szerepét kell tisztázni. Általában a lábazat nem éri el a lakás belső padlóvonalának a magasságát, 10-15 cm-el annak alatta van, így nincs egyenes kapcsolatban a lakás légterével. Amiért mégis javasolják a lábazat szigetelést az a szigeteletlen lábazat miatti belső padló alatti feltöltés lehűlése lehet, ami tovább hűti a padlószerkezetet, és így a lakásbelsőt is. De ez a lehűlési intenzitás nagyban függ a talajon fekvő rétegrendtől. Ha van a padló alatt valamilyen hőszigetelés, akkor a lábazatszigetelésnek nagy szerepe nincs. Különösen akkor nem ér semmit ha az csak a terepszintig engedik le a hőszigetelést. Ez esetben a talajszintnél a teljesen szigeteletlen lábazat lehűl és a lábazat anyagától függő intenzitással vezeti fel a hideget a padlószerkezetbe és a falakba. Sajnos az igen agresszív reklám elérte azt, hogy gondolkodás nélkül rakják fel a hőszigeteléseket a ház minden részére, épületfizikai számítások nélkül , de sok esetben a ezen számítások ismeretének teljes hiányában hoznak döntést a hőszigetelésekről. Terméskő egy természetes anyag, melynek a kő fajtájától függően van valamekkora vízfelszívó képessége. De ezzel nincs semmi baj, mindaddig, míg a mostani agymosás eredményeként rá nem rakják a páradiffúzióra teljesen képtelen műanyag rendszert. A kő természetesen továbbra is felveszi a talajpárát, de a lezárás miatt már nem tudja a szél kiszárítani, így a nedvesség feldúsul a kövekben, továbbítva azt a belsőoldali földnek, falaknak. Az épület szigetelésére a feldúsult nedvesség hatására nagyobb igénybevétel adódik , így elképzelhető, hogy a hőszigetelés előtti száraz falak fokozatosan nedvesednek, és megindul a penészesedés. Ez a folyamat különösen fel tud gyorsulni, abban az esetben, ha az oldalfalakat is lefojtják műanyag szigetelőrendszerrel. Nem lehet olyan indokot, érvet találni, amiért a terméskő lábazatot érdemes lenne hőszigetelni. "
Több kérdés is felmerül bennem:
- "ha padló alatt van valamilyen hőszig., akkor nincs nagy szerepe a lábazatszigetelésnek" - miért nincs? A két szigetelt réteg között (homlokzat és padló) nem fog a beton/kő lábazat egy nagy hőhidat okozni?
- "akkor nem ér semmit ha az csak a terepszintig engedik le a hőszigetelést. Ez esetben a talajszintnél a teljesen szigeteletlen lábazat lehűl és a lábazat anyagától függő intenzitással vezeti fel a hideget a padlószerkezetbe" - hogy? Ha nincs leszigetelve, akkor nem hűl le? Vagy nem értem...
- "A kő természetesen továbbra is felveszi a talajpárát, de a lezárás miatt már nem tudja a szél kiszárítani, így a nedvesség feldúsul a kövekben, továbbítva azt a belsőoldali földnek, falaknak." - Ha van vízzárás, miért venné fel a talajpárát? Ha eddig felvette a talajpárát, akkor az nem csak kifelé, hanem befelé is nedvesítette volna a falat, tehát vizesedne, salétrom"virágok" már jelentkeztek volna.
- "Nem lehet olyan indokot, érvet találni, amiért a terméskő lábazatot érdemes lenne hőszigetelni. " - valahogy nem győzött meg a szakértő...
Mindkettot elkerulnem, ha van olyan megbizheto megoldas, amivel kis nyilasokon befujnak valami szigeteloanyagot - habrol, cellulozrol hallottam, de semmit nem tudok roluk.
Sziasztok! Lenne még egy technikai kérdésem a födém szigetelésének megkezdése előtt. Adott a stukatúr födém, aminek a felső részén a deszkákon van még 5cm beton. A beton maradni fog és arra fogom kiteríteni a gyapotot. A födém szélén körbe van egy téglasor. (egy síkban a födémmel) Ez zárja körbe a födémben lévő gerendák közötti légréseket. (remélem nem írtam túl nagy marhaságot.) Ezek a téglák viszonylag egyszerűen kimozdíthatóak a helyükről. Mi a véleményetek felszedjem a födém széléről a téglákat szigetelés előtt? Azért gondoltam jó ötletnek, mert egyrészt így könnyebben vissza tudom fordítani a gyapotot a födém tetejétől az ereszdeszkához, másrészt ha van értelme, akkor ameddig a kezem könnyen be fog érni benyomnék gyapotot a légrések szélére. Kvázi két oldalról "ledugóznám" a gerendák közötti légréseket és utána még rá is hajtanám a gyapotot amit le fogok teríteni. Teljesen elvetemült/felesleges az ötletem? A válaszokat előre is köszönöm!!!
A terasznál és a bejárati ajtónál van két szép hőhidam, elég hideg szokott itt lenni a padló a padlófűtés ellenére. Az ajtók a BELSŐ falsíktól kb. 5cm-re vannak, tehát kívülről van kb. 30-35cm beugró (45-ös tégla). Azon gondolkozom, hogy amikor szigetelünk, ezt a beugró részt feltörném az ajtókig (tehát az ajtók alatt nem), lefektetnék 10cm XPS-t, dupla háló + glett, és vissza a burkolat. Szerintetek kivitelezhető lenne ez így? Illetve van értelme, érezhetően csökkentené a hőhidat?
Ujpesten zaraskor volt meg 30-40 guriga a Knaufbol, meg legalabb 20 az isoverbol. Tablas nincs. Gepekbol (furo, koszoru, dekopir, ilyesmik) semmi, vagy csak a nagyon alja. Sarga meg szurke cso meg volt, kicsi vizes szerelvenyekbol meg hegyek (de ezeket gondolom nem foleg itt vettek sem a szakik, sem a jonep, mert mashol olcsobb). Kadbol lattam meg sokat, meg ha esetleg haromfazisu 200 ezres betonkeverore vagysz, abbol is volt egy par :) Kezelt, kezeletlen tetolecbol is volt meg, meg volt vastagabb epitolec is. PVC/PC hullamlemez meg ureges is volt meg boven, ha epp ilyen kell a kertbe, teraszra/anyamkinja, arra esetleg erdemes ramozdulni, mert aranyaron vannak az ilyenek.
Nekünk egy rakat dolog kéne, de hétvégéig akkor ezek szerint nem tart ki az árukészlet, meg gyilkos tempóra számíthatunk... a végén még piszkosul megszedi magát még egyszer utoljára a baumax :D
Én holnap akartam menni, de olvasva a cikkeket erről, inkább kihagyom... a Brico megszűnésekor már voltam egy ilyen kamikaze akción, most nincs kedvem/időm hozzá, pedig kéne pár dolog.
Elotte neten korbeneztem, 290 alatti arat nem talaltam, es jellemzo volt a 300 feletti, ugyhogy belevagtam (nyilvan amikor gyorsan kell donteni, akkor nincs ideje alaposan utanajarni/kerdeznie az embernek). Vettem meg egy bala EPS-t is (~2600 penz), ugyis kell az oromra galler belulre. Azt a negyed orat, mire sikerult ezeket belegozni az autoba sokkal jobban utaltam, mint a sorbanallas negyed orajat :) Bejutasnal egybol volt taligam, nem kellett soban allni, hogy beengedjenek, szoval nem kellett belehalnom semmibe, teljesen standard vasarlas feelingje volt, csak egy alaposan tobben voltak a boltban.
Pár napja nézegetem az ide vonatkozó topikokat, az alábbi téma érdekelne. Az ablakaim felújítását tervezem tavasszal, de a csere / műanyag, fa /, csak az utolsó megoldás lenne. Kérdezném, hogy az ablakszárnyak szilikon gumival való szigetelése vagy az ablakszárnyak üvegének cseréje hőszigetelt /hungaropán üvegnek nevezték/ kivitelűre, hoz e valami kézzelfogható eredményt. Vagy mit javasoltok?