A hegyalja-rákóczi tengely az aglomerációból a belvárosba autóval naponta beutazók érdekeit szolgálja. Fizessenek!
A rakpart valóságosabb problémának tűnik. Mivel nem vagyok fundamentalista sötétzöld, ezért az M0 nyugati bezárásáig ezt a kérdést óvatosabban kezelném.
milyen falukra gondolsz??? Herceghalomra?? Biatorbányra?? És még soroljam azokat a helyeket, ahol fiatalabbnál fiatalabb úrigazdag és úrigazdag hátán??? Budapesti ingázók legalább 80%a itt és ezekhez hasonló településeken él. (Bár nincsenek adataim) Az hogy picinyke fővárosunknak nem tesz jót a sok bevándorló az elved szerint, igenis vannak olyan városok, ahova elkelne a betelepülés! Minden megvan, csak kihasználatlan sok esetben.
"Persze, mindenki beköltözik a városokba, a városok nagysága nő, fejleszteni kell, nő az ingázók száma, még többen ülnek autóba, nő a környezetszennyezés, több utat kell építeni."
Meg, amit mondok: egyre drágábban, mert szépen felkúsznak a telekárak. :-)
Nem véletlen talán, hogy az M6-M0 volt eddig a legdrágább pálya Ft/km-ben (ha jól tudom). Oké, meg megdobta a sok közmű, meg fel-lehajtó, de az is az elég felkapott környéken vezetés következménye.
Betonbuzi szempontból a vidékről a városba település elég nagy gáz lenne, mert út helyett metróra meg villamosra lenne szükség ;-)
Kivéve persze, ha a várost úgy építjük, mint Amerikában. Végülis hely van rá. Igaz, hogy km-ben számolva két-háromszor annyit ingázna mindenki, mint most vidéken, de városi lenne ;-)
Persze, mindenki beköltözik a városokba, a városok nagysága nő, fejleszteni kell, nő az ingázók száma, még többen ülnek autóba, nő a környezetszennyezés, több utat kell építeni. Nem biztos, hogy olyan jó a te kis ötletecskéd.
Egyébként milyen ingázásról beszélsz? Városon belül nem nagy az ingázás? Csak növeled a dugót a beköltözők által. Nem mindenki akar a faluból a városban dolgozni. Sőt a falvakban sajnos inkább idősek élnek, ők nem dolgoznak, nem ingáznak, max felülnek a biciklire, elmennek a boltba, a templomba, kocsmába, és haza.
hát nem is úgygondoltam, hogy kiaggyuk a zukázt, és öt év alatt lezavarjuk a falutlanítási programot... :-)
inkább úgy, hogy az életképteleneket nem tartjuk életben, és a városba költözést támogatjuk) pl. azzal, hogy nem sarcolunk le róla félmilliót, mert vett egy likat, meg adunk neki 10 évre szóló ingyenes tömközl bérletet, stb...)
Azért többről van szó, mint 3-4 farmercsaládról falunként. Mi van az odatelepült gyárakkal, üzemekkel?
Abban igazad van, hogy nagyon drága fentartani 3200 települést (átlagosan 2600 lakos), de nem vagyok biztos, hogy lényegesen olcsóbb lenne egy 10 milliós metropolisz annak mindenféle infrastruktúraigényével.
A 8-10 ezer fő alatti települések garantáltan halálra vannak ítélve (tisztelet néhány kivételnek), csak az ezzel kapcsolatos döntéseket senki nem meri bevállalni. A maradék településeken viszont koncentrálódni fog a lakosság.
"a vidéket hagyni kéne leépülni a g.cibe, és inkább a városba költözést kéne támogatni...."
Te miféle településen is laksz, úgy egyébként? :-)
(Megjegyzem, ha úgy igazándiból elkezdődik majd egyes környékek no man's land-esítése, ki fog derülni, mennyi pénzt visz majd el legalább a minimális közbiztonság fenntartása...)
De látom, érved még mindig nincs, ha annyit tudsz mondani, hogy dede, az az ócsóbb. :-) Komolyan, ural, gyere vissza!
>Ha nem termel évente 20-30 Mrd Ft pluszt a rendszer (üzemeltetéssel és rendelkezésre állással), akkor tökönszúrom magam. Hááát, akkor kezdjél nézelődni az üzletben alkalmas kések tárgyában. Nullszaldó körül lesz, én arra tippelek. Talán kis veszteség is lehet rajta.
"hát a rencer üzemeltetésére! (meg a lízingdíjra, hisz nyilván magántőkéből fog kiépülni)"
Ha nem termel évente 20-30 Mrd Ft pluszt a rendszer (üzemeltetéssel és rendelkezésre állással), akkor tökönszúrom magam.
""
Háát.... Abba ez nem férne bele.
100 km 2*2 városi főút legalább 3-400 Mrd lenne, ha nem több. (2*2 + középen egy esetleges busz/villamossáv + kerékpárút/kerékpársáv + megfelelő zöldsáv) Nyugati M0 28 km. Alaphangon 60-80 Mrd lenne, de lesz benne 10 km alagút. Inkább 100-130 mrd lesz. 3 híd 100-120 Mrd.