A képpontok számának növekedése nem okvetelnül előnyös...
Alapvető jelenség, hogy ha összehasonlítasz egy 1Mpixel-es és a 1.55Mpixel-es Sony kamerát, akkor a videóminőségben nem látsz a TV-n jelentős különbséget. Az álló képeknél igen. AZONBAN, a nagyobb felbontású CCD több fényt igényel, amit az ugyanakkor lencsék nem tudnak bizotsítani ezért ez a kis fénynél történő használatot negatívan befolyásolja.
A 3CCD-s kamerák általában gyengébben viselkednek a "low light" környezetben, de megfelelő megvilágítás esetén sokkal jobb a színhűségük. Ezekben jellemzően optikai stabilizátor van, szemben az kis 1CCD-ekkel, ahol az elektronikus stabilizátor a leeső részeket használja a remegés kiküszöbölésére.
???? 340.000, az sok, vagy kevés? Gyorsan kaptam a fejem, és megnéztem áhitott kamerám adatait, és lám a nagy koppanást, 320.000 amit adni tu egy 1.2 millába kerülő 3CCD-s kamera?? Elírták? Vagy te artad el? vagy most mi van? XL1-es barátunk gagyi lenne?
Nem gagyi. Sokkal jobb, mint bármely 1 CCD-s kamera.
HA-SLN
ez nem erdekel inkabb
van 1 digi-videokameram elado, jvc gr-dvp5 ,MMara 549000 350ert viheti ,ujj ,dobozos garancialis,nem lopott!!neten utanna nezhersz es csak 30al tobb
(1/6" CCD, 340.000 keppont, 18x optikai zoom)
???? 340.000, az sok, vagy kevés? Gyorsan kaptam a fejem, és megnéztem áhitott kamerám adatait, és lám a nagy koppanást, 320.000 amit adni tu egy 1.2 millába kerülő 3CCD-s kamera?? Elírták? Vagy te artad el? vagy most mi van? XL1-es barátunk gagyi lenne?
Ha már itt tartunk, hozzáértők véleményére lennék kíváncsi! XL1-es masinéria 500 sor felbontással bír el, míg "gagyibb" kameráknál ezt így nem látom feltüntetve. Kérdés annyi, hogy ha másodkamerának használom az MV500-at, akkor érezhető minőségkülönbséget fog e tapasztalni a néző, vagy sem. Ha nem, akkor minek a XL1?? Ha igen, akkor nem kell MV500. Végül is az XL1 cserélhetq optikás, és nagylátószögq, tehát azért tud ő valamit, csak .....
aua:
Örülök, hogy ilyen olcsón hozzájutottál az MV500i-hez.
Egy időben én is gondolkodtam az 500i-ben, de azt hiszem végül egy Sony TRV345-ös lesz nálam a befutó.
A következő hétvégén családi okból kifolyólag Pest környékére kell utaznom, ezért jó lenne, ha szombaton meg tudnám venni a kiszemelt kamerát.
Tudtok nekem boltokat ajánlani, ill. mely cégeket kerüljem nagy ívben?
A telefonkönyv és a Net segítségével már találtam jó néhány címet, ahol előfordulhat a TRV345-ös, de sajnos - vidéki lévén - egyik céggel sincs tapasztalatom (hol, mennyire hozzáértőek és korrektek, stb.).
Nincs.
Legalabbis eddig meg nem talaltam benne hibat. A korlataival tisztaban voltam (1/6" CCD, 340.000 keppont, 18x optikai zoom), ellenben analog (AV, S-video) es digitalis (FireWire) ki/be, 120 oldalas magyar kezikonyvel, plusz FireWire kartya.
Entry level.
Köszi, ez már valamivel emberibb, de a Media Marktban annyiért vesztegetik. Akkor az csak szimpla lehúzás ezek szerint? Azt hittem, már valami különleges oka van a drágaságnak.
(Megoldottam különben a kérdést, mert átraktam egy 990 ft-os USB-kábel csomagolásába, nem volt kedvem annyit adni érte.)
Kamera vásárlás előtt állok, és azon tűnődöm, mit kellene vennem, ami elég profi, de azért még nem a csúcs áron van!
A Canon XL1 , vagy az XL1S úgy tűnik megfelelne.
Szeretnék tőletek segítséget kérni a választásban! Mi a különbség a 2 közt? Mik a tapasztalaok a géppel kapcsolatban? Mi jó benne, és mik a hibái? Érdemes esetleg használtan megvásárolni?
A kamerához hozzá adják megvásárláskor az optikát is? vagy ez külön szokott lenni?
Egy USA oldalon mindösszesen 3000USD az XL1S nálunk 1.3 milla. Ez azért különbség! Ki kéne menni érte? De akkor mi van a garóval?
Szóval minden érdekel, és esetleg más típus is!
Vagy ha valakinek épp van egy eladó gépe, vagy tartozék hozzá annak a levelét is várom ide, vagy magánban!
Hát időközben megcsináltam még egy tv-ből felvett korongot és tele is lett a hócipőm az egésszel. A 4 giga miatt két részben kell megcsinálni, külön felosztani jelenetekre, hogy gyorsan lehessen keresni. Szóval elegem lett :-))) nekem is.
Én is avi-ba dolgozom, pontosabban odáig avi, hogy a gépbe kerül a nyersanyag. Az aviból a vegas-szal kiszedem a reklámokat, ami nem egy nagy játék, mert mindig leállok felvételkor a hülye hirdetéseknél és a vágást a capture-kor automatikusan új clip-nek menti le. Tehát csak meg kell trimmelni az elejét-végét. Ja és automatikusan 4 GB-os adagokra szedi szét. (ez azért van, mert ennél nagyobb file-t nem tud kezelni a Millenium? Lehet ezen változtatni?)
Szóval a vágólista alapján aztán mpeg-2-be renderelem a cuccot. És itt lenne jó valami gyors hardveres megoldás. Amiket eddig láttam, azok mind a capture során írnak mpeg-be. De ettől még a vágás után nem lesz gyorsabb a dolog.
TV-filmekre persze használható lenne, ha lenne valami tök gagyi kis vágó cucc, ami nem változtat (kódol újra) vágás után, csak a file-t vagdalja valahogyan. Van ilyen? Mert akkor csak egy kicsit megnyírbálja az ember az mpeg-et, aztán már írja is.
Nem tudom mit tegyek. Most még a Napóleont megcsinálom DVD-re, de aztán lehet, hogy a gépen csak saját filmjeimet fogom készíteni. Tv-re meg marad a vhs.
Szerkeszteni mindenképpen avi-ban kell, ehhez tökéletes a DV kódolású avi, mely veszteségmentes tömörítés.
Nekem DV500-as kártyám van, mely hardveres MPEG2-t tud. Adobe Premiere-vel szerkesztem és a végeredményt egyből MPEG2-be teszi ki. Az idő szorzó 2,5 és 3,5 között mozog. Azt jelenti, hogy egy perc legyártásához legrövidebb esetben (kevés a trükközés) kb. 2,5 perc kell, ha sok a trükközés, mozgatás, stb. akkor kb. 3,5 perc kell.
Gépem P4 2GHz, 1GB RDRAM, 4 db emelt fordulatszámú vinyóval.
Tavaly én is kísérletezgettem tv-ből felvenni. De macerás. Egyszer felveszed, kb. 3-as időszorzóval megvágod, kb. 2,5 időszorzóval legyártod az MPEG2-t, majd szintén 2,5 szorzóval legyártod a DVD-t az authoring szoftverrel, majd 1-es szorzóval kiírod a filmet DVD-re. Ez azt jelenti, hogy egy óra végeredmény kb. 10 óra munkába kerül, és ezek után lehet hogy még egyszer megnézed. Ezért én benyomom a VHS kazettát a magnóba, aztán had szóljon.
A DVD írás ezen hiányosságát elfogadtam, meg igazából ritkán fogok olyan lemezt csinálni, ahol ilyen sok almenü és "extra" lesz, mint ezen az ominózuson volt.
Most másfelé érdeklődnék. Szeretnék TV-ből digitálisan felvett filmeket DVD-re írni. Tulajdonképpen megy a dolog pörfektül, csak nagyon lassan.
Vegyük azt, hogy az anyag (4gigás darabokban) megvan a gépen DV AVI-ban. Fogom a Vegas-t és kipakolom belőle a reklámokat, és esetleg kitakarom (kvázi szélesvásznúvá teszem) a tv logóját meg a korhatárkört. Majd renderelem DVD mpeg 2-be. És itt zavarodok meg, mert pl. tegnap a Napoleon kb 100 percét 16 óra 30 percig renderelte.
A kérdés: erre az esetre van-e olyan kártya, aminek a hardveres mpeg2 encodere megjelenik a vegas kimeneti formátumai listájában (ahogy a szoftveres kódolók) és lényegesen gyorsabban végez a feladattal?
Lehet, hogy ez egy irreális igény?
(nézegettem a neten. Volt valami olyan megoldás, hogy a kártya DV kimenetét belevezeted egy digitális kamerába, majd a kamera analóg!!! kimenetét vissza a kártya AV bemenetére. Mindez 60 rugó körül. Nem vagyok benne biztos, hogy a hardveres konverzióhoz a jelnek meg kéne járni az analóg állapot "poklát"... Ja és előtte avi-ba kell renderelni, tehát nem úszom meg a szoftveres kódolást)
Bár ide nem írtam, de az előzményből következik, hogy az asztali lejátszókról beszéltünk.
Már egy fél éve a piacon van az általad emített író, egy a gond vele, ha nem ismert pontosan a majdani lejátsó típusa, akkor - vagy + lesz a formátum ?
Köszönöm a választ. Olyan szempontból megnyugtatott, hogy nem én szúrtam el valamit. Egyébként a megírt R DVD a szgépben a WinDVD alatt teljesen korrekt (mennek a menük), csak a lejátszóban nem. Maradtam hát a számoknál. Beszámoztam a gombokat, még az almenük "vissza"-ját is, és így működik. Mondjuk érdekes, hogy a számozást 2-től kezdi, de ez a legkevesebb. Istenem: nem a nyilakkal lehet mozogni.
Más: Az asztali lejátszó megeszi az RW lemzeket. Illetve a CD RW-t és a DVD+RW-t. De a DVD-RW-t nem. (először egy pluszos íróm volt, de nem ment rendesen, lecseréltem egy minuszosra.)
Van valami ilyesmi tapasztalatod?
Ez a DVD írás egyik szépséghibája (a másik száz mellett), mármint az, hogy az authoring szoftverek sok minden hanyagul kezelnek.
Én DV500-as kártyával szerkesztem a videókat, és a kártyához adott Minerva Imprssion authoring szoftverrel dolgozom. Na hát ez is csinál ilyenekt. Például fejezetcímnek teszek egy piros és egy kék szöveget azért, hogy ha lejátszáskor ráálsz, akkor pirosra váltson a színe. Ez a megoldás jó is addig, amíg teszteled, de ha megírta a DVD-t, akkor a piros színű felirat már sosem látszik. Ettől aztán érdekes az egész, mert a fejeztcímek láthatók, egészen addig amíg rá nem állsz, mert ekkor eltűnik, és így kell kiválasztani (rákattintani), hogy már nem látod.
Hosszas nyomozás után kiderült, hogy erre két megoldás van, vagy veszel fél milkóért egy authoring szoftvert ami még mindig nem biztos, hogy tökéletes (ez nem az én megoldásom), vagy kikerülöd azt ami nem megy. Én személy szerint nem teszek feliratokat címként, hanem kis képeket a filmből, ezt tudja kezelni, azaz teszek egy sötétebb és egy világosabb képet egymás felé, és amikor ráál, akkor a világosabb látszik, ha rákattint, akkor onnan indul a lejátszás.
Nem biztos, hogy segített a válaszom, de látod, hogy nem vagy egyedül.
Lodronat: Mint kiderült, tapasztalt DVD-író vagy, hadd kérdezzek valamit:
Ulead DVD Workshoppal megírok egy lemezt. Több anyag van rajta, amit menükből lehet elérni. A gépen tesztelve a menugombok működnek (mármint látszik a kiválasztott és választásra ismét színt vált) viszont a THOMSON DTH 5000-es asztali lejátszón nem!!! Be kellett számoznom a gombokat, hogy tudjak navigálni a lemezen. Tehát: miért nem látszik vajon a gombok státusza a lejátszón?
Tapasztaltál már ilyet? Milyen progival állítod össze a DVD menüket?
VCD számítógépen történő lejátszását megvalósító szoftver tud ilyet. Ha van Real Magig kártyád, annak a lejátszó szoftverje.
Egyébként ne vár csodát az ilyen képektől. Először is a képek "mozognak", ezért PhotoShop szűrőit ajánlott használni. Másodsorban a maximális nyomtatható méret egy ilyen képből kb. 4x6 cm (ekkor már sokat mondtam 150-200 dpi). Ha megnagyítasz egy ilyen képet, akkor látszik, hogy mennyire zajos, színeiben nem helyes, életlen, stb. Ez mind a video jellegéből adódik, ott a mozgáson a hangsúly és szemeiddel nem látod azokat a dolgokat, amelyek egy fényképen hibák.
Sziasztok!
segitséget szeretnék kérni a következőhöz: Digital 8 Sony kamerával készült VCD 1.0 formátumu film 1-1 kockájáról hogyan lehet digitális fotót csinálni?
Lehet, hogy nagyon egyszerű dolog nekem azonban jelenleg nagy probléma.
(az Irfan View tud ilyet csinálni, de ezt a formátumot nem ismeri)
A segitséget köszönöm
üdv fjuri
Jómagam másodállásban üzöm a videózást, így üzleti célú megrendeléseimet DVD-RAM-ra írom (előzetes egyeztetés alapján), a magam dolgait merevlemezen tárolom, illetve ha a család igényli VHS-re írom, de csak jó szalagra (TDK EHG).
Mindig Miro DV500-as kártyával vágom, MPEG2 "variable bitrate" beállítással és "8Mbit/s video bitrate" beállításokkal, így a jó minőségű TV adás elérhető. Majd DVD authoring.
A magam részéről nem szeretem a szalagokat, ezért kimondottan szalagot nem használok tárolásra.
Másoknak is ha kell írok DVD-R -t (talán ez a legjobban lejátszható, a lemez ára is mélyrepülésben van), de sosem szívesen, mert nagyon sok a kompatibiltási gond. Szeretem tudni előre a lejátszási hardvert.