Kéne fotózni, csak ahhoz le kellene takarítani az asztalt, levinni a gépet, állványt, reflektort ... ;)
Ami változás van a novemberi állapothoz képest, az csak a hegyi szakaz egy kis része, mostanság főként az asztal alatt tevékenykedem és vadul kábelezek...
Jó 20 éve volt egy TT-s terepasztalom és most újból felmerült bennem, hogy összerakok egy kisebb asztalt. Van pár régebbi BTTB-s katalógusom, amelyekben több helyen emlegetnek egy Gleisplane című kiadványt. Megvan ez valakinek, mondjuk scannelt formában?
Örülök a TT-s lap indításának és újfiúként ide illő kérdéssel fordulok Hozzátok:
Van-e valakinek tapasztalata az új TT-Kupplungról (Tillig Nr. 08840, 08841, stb.)?
Tudtommal ez Peter Horn (peho) fejlesztése és Tillig felvette gyártmányai közé, vélhetően azért, mert a sajátjánál jobbnak tartja, de tényleg így van-e?
Én az egy váltó, két gomb felállásra gondoltam. A max 3-4 váltót én is az egy gombra kötött váltókra értettem korábban.
Ha már alapanyag: Én modulon gondolkodom. Mivel a szabvány szerint 180x500 mm a csatlakozó felület, ezért az általad ajánlott fenyőléc sjana stornó. Valahol azt olvastam, hogy használjunk bútorlapot. Van valakinek egyéb meglátása, ill. ehhez pontosítása (/pill nekem még minden deszka meg léc :-))?
Ha úgy gondoltad, hogy egyenként is állítja őket a kérdező, akkor nincs gond. Ha rendesen párhuzamosan vannak kötve, (sorbakötve nem is működnénk, lévén 16V-os tekercsek vannak beépítve), akkor a felvett áramok összeadódnak, amíg a trafó bírja. Ha nem, akkor a nem fog működni a rendszer, mert vagy belép a rövidzár védelem, vagy, ha nem, akkor a trafó kimenő feszültsége a névleges felére is leeshet, ez meg kevés a relék meghúzásához.
OSB, faforgács, pozdorja alapú lemezekez SÜRGŐSEN elfelejteni, mintha nem is léteznénk!!! Nem nekünk valók. Rétegelt lemez, ahova kell az alátámasztás, és 20x5mm-es fenyőléc keret alá, nagyjából olyan 50cm-kénti "négyzetrácsban".
Igaz, a képek ebben a topicban OFF-ok, mert a Z méretű készülő asztalomról készültek.
Valóban ez volt a baj. Most két trafó között szétosztottam a váltókat, eddig úgy néz ki minden rendben. Köszönöm mindenkinek a hasznos és gyors válaszokat!
Üdv mindenkinek remélem jol telt a karácsony mindenkinek.Holnap indulok szétnézni, illetve megvenni a terepasztalomnak valo anyagot.Van néhány kérdésem aki tud segitsen nekem tehát a méret 110x250cm van valakinek ötlete hogyan ,és mivel kezdjem pl.OSB laprol tud valaki véleményt mondani és milyen keret kell alá?Ha esetleg tudnátok képeket küldeni a menetröl hogyan csináljam hálás lennék érte.Köszönöm elöre a segitséget
Ott a baj! A régi Zeuke rendszerű kitérők simán zabálhatnak 0,3-0,5A-t is. Ha ezekből egyszerre akarsz állítani 5-6 darabot, akkor túlléped a trafód max. terhelhtőségét, leesik a feszültség, és nem lehet állítani a váltókat. Szerezz egy 16V-os, legalább 1,2-1,5A-es trafót ilyen célra! A Mechano ezt a kiképzést nem bírja.
pár évvel ezelőtt magekptad a 6. sz. TT-híreket (postán). Ha igen, megvan még? Szükségem lenne egy példányra szkennelés céljából, mivel nekem sajnos nincs egy se... (géphalál...)
A váltó ill. egyenáramú kapcsok összekötése azt a célt szolgálja, hogy az elektromos berendezéseket a vonat a kapcsolósín segítségével tudja kapcsolni. Alapállapotban nem szükséges...
Két dolgot néznék meg: az egyik: a CsíkosháTTú által betett elvi kapcsolási rajzon látható, a trafó két kivezetése közötti kötés megvan-e, illetve, hogy ha sorba kapcsolod a váltók visszavezetéseit, lehet, hogy a hátrébb álló váltókra nem jut elég áramerősség, mert azért a vezetékeknek is van ellenállása.
Ezt már ismerem. Ez egy kellemes játék. Arról van szó, hogy valahol szorulás van a mechanikában. Ez lehet az elhajlott összekötőrúd, az alaphoz hozzáérő csúszka, morzsa a mechanikában, vagy csak a váltó saját, rendes belső surlódása is. A lényeg, hogy terheletlenül még meg tudja mozdítani magát a hajtómű, de ha rajta van a hasznos terhelés (a váltó csúcssínjei), akkor már nem moccan. Megoldás: a surlódás felderítése és megszüntetése, pl. a mechanika levegőbe helyezése (a mozgó alkatrészek alatt kivésni az alapot, hogy ne az alapon csússzon az összekötőrúd és a csúszka), kipucolni a váltót, stb. Ez persze nem biztos, hogy eredményre vezet, mert lehet, hogy nem a terhelés nőtt meg, tehát új surlódás került a rendszerbe, hanem az elektromágnes gyengült el, és nem tudja már az üzemszerű terhelést sem megmozdítani. Ilyenkor eldobós, vagy a Börzén pl. Kardos Józsival lehet jutányos cseréhez folyamodni.