Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Tavaly februárban cseréltettem ki a kazánt kondenzációsra (Ariston Genus One lett). Tavaly év elején nem is volt semmi gond, nagyon örültünk az új kazánnak, elégedetten konstatáltam, hogy az ideje túlnyomó részében 38-55 fok között duruzsol, és zajlik a kondenzáció. De elég enyhe tél volt, és már kifelé jöttünk belőle, mire a kazán beüzemelésre került. Aztán pár napja volt itt -12 fok, és a gyerekszoba (mi más... :( ), baromi lassan melegedett. Gyakorlatilag ahhoz, hogy a hőfokot tartani lehessen benne, folyamatosan ment a kazán 75 fokos előremenővel késő estétől délelőttig, és így nagyon lassan el tudott jutni 20-21 fokra és tartani azt. A többi radiátort direkt nyitva hagytam, hogy megnézzem máshol mi a helyzet, azok a helyiségek 22 fölé szaladtak ennél érezhetően gyorsabban, de ezeknél is kb. 23-23.5 volt a vége, ennél melegebb sehol nem volt. A radiátorok egyébként homogénen forrók voltak, levegő vagy egyéb anomália nem volt tapasztalható.
A ház 17 éves 2cm-es "hőszigetelő vakolatnak" hívott valami van rajta, illetve 38-as porotherm külső falak vannak. Fa, kétrétegű nyílászárók vannak, még az eredetiek, vélhetően a szigetelésük nem valami jó, de egyébként jó állapotban vannak.
A problémás szobában 2db ablak van, és az egyik alá 1db 120x60-as 22K-s radiátor van felszerelve. A légköbméter kb. 36m3. Láttam, hogy pár napja pont erről a témáról volt itt beszélgetés, az alapján elég kellene hogy legyen.
Le kell ülnöm, és erősen át kell gondolnom hogy mi legyen, hogy induljak neki további felújításoknak, de a tél közepén nem állnék neki se szigetelni, se nyílászárót cserélni, ugyanakkor az sem oké hogy beüt egy -15, és félteni kell a gyerkőcöt, meg hősugárzót működtetni.
A kazán maximum 82 fokos előremenőt tud, jelenleg 35 fok min, 75 fok max van rajta beállítva (a maxot amúgy én vettem vissza a 82-ről év a beüzemelés után, a telepítő magasról szart az egészre, megnyomta az automatikus kalibrációt, és közölte hogy készen vagyunk). A rendszer a kazán felszerelése előtt Fernox technológiával át lett mosva, valamint egy TF1 filter fel lett szerelve, jelenleg semmilyen adalék nincs benne.
Bocsánat a hosszú postért, de szerettem volna minden infót átadni a kérdés előtt, ami a következő: ha tavaszig beüt megint a -10-15, vagy még hidegebb, akkor mennyire problémás a szinte statikus 75 fokos előremenő a vázolt radiátoros rendszernek? Tüneti kezelés gyanánt visszatehetem 82 fokra az előremenőt?
Erre a megállapításra jutottam én is! Csak fura ,hogy a beállított hőfokon már túllépet ! Arra gondolnék ha már a célhőfokon túl van ,akkor visszább venné és megpróbálná minimumon tartani . Vagy a parancsolt kazán hőfokot venné visszább független,hogy a görbe milyen hőfokon van metszésben a kinti hőmérséklettel. De oké , ez így működik lassan kezdem megérteni! viszont ebben az esetben a tervezési hőfokot érdemes feljebb vinni ? -vagy teljesen mindegy mert csak a görbe metszését nézi a szent és sérthetetlen? Illetve a hőmérséklet befolyásolás mivel befolyásolja a szabályzást? valamint még az ofszet +,- -al mikor érdemes játszani?
Az első emeletet lebetonozták, utána törték át a kéményt a földszinti lakás felé. Így nem lett igazán függőleges. Az áttört betont megvésni, csak az első emeleti alkásból lehetne. Nem tudom mit szólt volna a felső szomszéd, ha becsengetünk és mondom: jöttünk bontani.....
Én választhattam volna azt a megoldást, osztott rendszernél, amit írtam korábban, egyik kémény furánflex a másikba 80 -as égéstermék elvezető.
Az egymáshoz közel lévő kémény az előszobából elérhető , nem kell kivinni a friss levegő beszívást oldalfalra a szobán keresztül.
"Én úgy gondolom, hogy szétválasztott rendszernél a friss levegő beszívására alkalmas a furánflex."
A furénflexel meglévő tégla kéményt bélelsz ki,,,szétválasztott pl80/80 rendszernél a levegő beszívás 99.9% ban az oldalfalon vizszintesen történik...hát lehet,hogy én is le vagyok maradva de még nem láttam homlokzati falon kijövő téglakéményt:-) amit kibélelnének furánnal ,de ha még lenne is 10x annyiba kerűlne mint 2-3 méter pps 80as cső
Üdv. Aki érti a Bosch lelkivilágát attól kérdezném( lehet a többi is ilyen) ha eléri a beállított belső hőfokot,sőt túl is lendült 1-2 tizedet és a parancsolt vízhőfok is megegyezik a kazán hőmérsékletével ,akkor miért nem modulál vissza teljes minimumra ? ( felette megáll kb.3-5% -al)
Most kaptam le a burkolatot az elejéről, nincs víz szivárgás! Az is lehet, hogy felszárad, de inkább az, hogy a kondenzvíz már el tud menni a szifonba. Derűlátóbb vagyok és remélem bejön!? :)
Elég húzós lenne egy hőcserélő csere!
Előremenő 58 - visszatérő 48 - 9, tehát a szivattyúcserét is megúsztam (talán!?)!
A fő hőcserélőt mindenképpen ki kell vennem a nyáron és alaposan tisztítanom, mert ez így, csak ideiglenes, de megoldás! :)
"igen a kéményes javasolta "B tervként" a furanflexet ha nem fér be a flexicső és nem tudjuk kiszedni a jelenlegi bélést. 100mm átmérő van a jelenlegi bélés miatt, a 80-as felixicső külső átmérője állítólag 94mm, szóval elég neccess."
Van nemesacél flexi cső is és annak 85mm a külső átmérője, és jobb az ellenállási együtthatósága is.
Furánflex kondenzációs kazánnál, csak légoldalra használható ha koncentrikus a rendszer.
Szétválasztott rendszernél kondis kazánnál égéstermék elvezetésre nem alkalmas.
Legalábbis eddig én még nem hallottam ilyen furánról ami bírja a savas vizet... de lehet le vagyok maradva.
Sziasztok!Van egy házam, ahol központi fűtés van kièpìtve.Van egy vegyes tüzelésű kazán és egy kondenzációs kazán,a padláson van egy tartály,ha esetleg túl sok lenne a rendszerben a víz,akkor egy csövön kifolyik.(Nem igazán értek a kazànokhoz)
Szeretném kicserèlni a gàzkazânt,mert nem működik.Mondta az előző tulaj,hogy a panel hibás, de kiderült, hogy más baja van,így inkább tényleg vennék egy újat.Olyan 200 Forint körül gondoltam!Ki mit javasolna?
Igen osztott rendszer. @unicalfan kérdésére igen a kéményes javasolta "B tervként" a furanflexet ha nem fér be a flexicső és nem tudjuk kiszedni a jelenlegi bélést. 100mm átmérő van a jelenlegi bélés miatt, a 80-as felixicső külső átmérője állítólag 94mm, szóval elég neccess. Ő mondta, hogy a furanflex jóváhagyott technológia a kondentációs kazánokhoz is, nyilván csak így osztott módban. Másol is említik, mit hogy kondenzációsra hasznnálható, pl itt: https://attikemeny.hu/szolgaltatasaink/kondenzacios-kemeny
Levettem az égőrészt és azt a koszt!!! Pár hónapja volt pedig takarítva.
Ecettel át mostam az hőcserélőt, ecsettel át pucoltam, a hézagokat közte (el köszörült!) fém fűrészlappal át tisztítottam és leöntöttem az egészet vízzel. először az sem akart lemenni, tuti, hogy dugulás volt! Most tiszta az elektróda, a rózsa, a hőcserélő belül!
Ismét Reset - Légtelenítés - Hőfokok beállítása és egy kalibráció!
Azonnal indult is!
Azt is "értem", hogy lyukas lenne, de akkor a nyomás miért nem csökken a rendszerben? Havonta esetleg 3 tizedet esik!
Egyébként tuti, hogy a hőcserélőt az idén, ki kell vegyem a házból, mert így a tisztítása is csak felületes dolog.
Tartós hosszútávu megoldást csak a cserélye eredményez.Tisztitani még savazó géppel sem lehet,értelmesen mert a tisztító “nyomás” elmegy a párhuzamos még átjárható körökön.Amiket irtál azok alapján ez nem csak el van dugulva hanem lyukas is,akkor meg végképp kuka
Az eco módot felejtsd el, ha egyből melegvizet akarsz!
Mivel a kazánban 1db szekunder hőcserélő van amit a fűtő víz melegít, így nem tudod azt kicsikarni belőle hogy a hmv-t állandó 50 fokon tartsa mondjuk, mert non-stop megy a fűtés 40fokon. Ilyen lehetőség nincs. Maximum olyan melegen tudja tartani amilyen a fűtési előremenő hőmérséklet. Mivel bent van egy másodlagos szivattyú így a rendszert egyből visszahűti mert az állandóan megy! Ezt a szivattyút ki kell iktatni már leírtam! Mivel ez egy csak padlófűtéses rendszer, ha a szivattyú ki van iktatva vegyél egy gyári termosztátot CW400-at, a külső hőmérséklet érzékelőt be kell kötni, a termosztátot be kell lőni a ház paramétereihez, és tökéletesen fog működni minden.