Ha már át lesz építve a teljes szakasz akkor igazán lehetne sebességemelés is, az új pálya bírna 25-nél is többet. Attól, hogy a nézelődős, kirándulós vonat 25-el megy, a hivatásforgalmat is betöltő reggeliek pl. mehetnének dupla annyival, iskolába, munkába hamarabb be lehetne érni vel,e meg a délutánival haza. A kocsik tudják, az Mk48 is tudja az 50-et, csak engedélyezni kéne.
Na, már érdemes volt. Mikor én még a szocializmusba igyekeztem beilleszkedni több-kevesebb sikerrel, azt mondták, nem kell ide egyetem, pár év gyakorlat többet ér, mint az a sok tanulás. Meg is volt a látszatja, sok szakirányító az ország pénzén tanulta ki a szakmát, hogy az mibe került, máig benne van a gazdasági mutatóinkban.
Végül is, repülőgépet is meg lehet tanulni vezetni szimulátor nélkül, legfeljebb néha törik egy-két futómű, farok, miegyéb, mint a (OFF) hajdani HA-LIG, mikor újra és újra rosszul helyezkedett be a leszálláshoz, aztán, mikor a vizsgáztató beígérte a pilótajelöltnek, hogy még egy ilyen, és megbuktatja, úgy leszállt a törökbálinti HÉV vágányaira, mint a pinty. Annyi, hogy eléggé újjá kellett építeni.
de azért ez a műszaki ellenőrtől is függ nagymértékben, hogy mit fogad el, mennyire áll rá a szeme
Hacsak nincs parancsba adva, hogy márpedig át_kell_venni, bármekkora sz@r is az egész.
Ez a műholdas ketyere, amit sokszor használnak, sz..-t sem ér.
A koma is ilyennel mérte végig a pályát pár éve újraengedélyezési doksihoz, az speciel pontos volt. Nem egy árkategória a kis nyakbaakasztós túracuccal.
"Bár, amiket látok, már járdákba se íves kanyarokat építenek, hanem ilyen sokszögletűeket, ez a nem euklidészi geometriának valami újraértelmezése."
Sajnos sok helyen igazad van, de azért ez a műszaki ellenőrtől is függ nagymértékben, hogy mit fogad el, mennyire áll rá a szeme. De sajnos sokan nem foglalkoznak ezzel.
(Épp a múlt héten szedettem szét egy ilyet, az alvállalkozó [aki csinálta] sírt is, mint a fürdősk..., de vele együtt tűztem ki a jó ívet, nem tudott vitatkozni. Persze a geodétát sem értem, mert a kitűzött pontoknál is fordult elő 10-15 cm-es eltérés. Ez a műholdas ketyere, amit sokszor használnak, sz..-t sem ér. Viszont a bontatásnak, újraépítésnek meg lett az eredménye, amit ma láttam, az kifejezetten szép volt.)
Mai napon jártam arra. Sok állomáson a váltókezelők pl farmer, sportcipő, szerkóban voltak. Felül zakó azért többnyire volt de elég erős a kontraszt. Miért voltak ma így?
A gyermekvasúton mi ez a szedett vedett megjelenés? Farmergatya meg szürke Nike cipő, meg barna sportcipőben van a személyzet? Ennyire fellazult az egész? Jövőre strandpapucs lesz?
Csinálják az aljzat cserét, de nen úgy volt hogy teljes felújítás lesz? Nem lenne jobb betonaljakkal? Meg Hárshegyen a karos jelzőket minek kicserélni fényjelzőre?
A vízháznál levő két ellenívre gondolsz? Ott is van kitéve lassú, az is elég érthetetlen. Beljebb a két utcánál gondolom a rálátási háromszög nincs meg.
Én nem tudom, mint amikor egy kezdő vasútmodellező nekiáll ismerkedni a sínösszerakással. Bár, amiket látok, már járdákba se íves kanyarokat építenek, hanem ilyen sokszögletűeket, ez a nem euklidészi geometriának valami újraértelmezése. Közgazdaságilag meg az jön le, hogy, ha valamit sz@rul csinálunk meg, az drága, ha viszonylag jól, az csillagászati.
(OFF: az is igaz, ha bemegyek valamiért a boltba, ugyanezt kapom.)
Az át nem adott rész persze hogy annyi, Fenyves előtt rémlett egy 10-es lassú. Annyit mondott egy képben levő utas, "a közelben lakók harcolták ki". Mi volt előbb? :-)
Nem védve a védhetetlent, majd meglátjuk. Ha ennyiből ilyenre futja akkor eláshatja magát mindenki. Ha ilyen lesz, akkor meg kell barátkozni azzal a gondolattal hogy Magyarországon egy jó minőségű kisvasúti pálya kilométere bizony közelítheti a 300 milliót.
Gyanítom, hogy a politikusok összemosnak minden számot, hogy minél nagyobb összegekkel tudjanak dobálózni - különösen így az önkormányzati választások előtt.
Szerintem ez a 2,1 Mrd tartalmazza a somogyszentpáli vonal mostani felújítását, a vonal mentén lévő (idézem:) "állomások, pályaudvarok" felújítását, illetve Csiszta esetén valami új, nagy, "multifunkcionális" fogadóépület építését, valamint a Csisztai vonal (7,8) újjáépítéssel felérő felújítását, ami jövőre elkezdődHET, és reményeik szerint 1 éven belül be is fejeződhet.