Amíg nem jön rá ez az ország, hogy a klasszikus elosztási rendszer, nevezetesen hogy mindenkinek adjunk, még ha kicsit is - ma már nem működik. Ostoba vagy szándékosan rosszat akaró emberek döntenek ezekben a kérdésekben - és ezért lesz nekünk egyre rosszabb, ha másért nem. Mindenkinek ki akarják szúrni a szemét - akár ócska ígéretekkel, akár 19 ezer forinttal, akár azzal - mint esetünkben - hogy oda is jusson az új buszból, pedig nem indokolná semmi, aztán meg majd csak néznek, ha jönnek a problémák. Sajnos a volánok jó része még mindig nem tudja normálisan kezelni a kocsiparkját abban a tekintetben, hogy mit hova. Talán túl hirtelen kellett megbírkózniuk azzal, hogy egyszerre csak ennyi különféle típus lett. Azért kellene előre is látni, és ez a másik baj, hogy ebben az országban sajnos csak kevesen tudnak.
Ide kapcsolódóan: A Tv-nál is tudják, hogy a háromtengelyesek nem jók egy-az egyben az Ik 280-asok cseréjére-ezt a meglevő, Rába és Volvo típusaik üzemeltetési tapasztalataiból vonták le. Valószínűnek látszik, hogy a Volvo-k az IK 280-asok mellé fognak kerülni, nem pedig a helyükre. A csere aztán majd szép lassan megy végbe, ahogy majd látszik, melyik vonalnak elég a Volvo, és melyiken kell hozzátenni még férőhelyet. A kompetencia abszolút találó.Valóban oda tartozik.
"Jónéhány csuklós Sándorfalvára, Kübekházára, Tiszaszigetre, Domaszékre is jár"
meg Röszke,Röszke OH...legalábbis sokszor szoktam ott csuklóst látni,sőt egyszer még utaztam is trilexes 280-sal...maga volt az élmény..azt hittem nem tesszük meg a 20 kilóméteres távot a határtól Szegedig
akkor gondolom ezek a trilexes kocsik szép lassan eltűnnek
Egy kérdés, ide kapcsolódva: Annakidején, mielőtt a 400-as sorozatú buszok bejöttek volna, az Ikarus (más még nem nagyon volt), bemutatta egy új szóló busz protoítpusát, amiben 4 ajtó volt. A 2. és a 3. között volt egy keskeny ablak. Ki tud erről a buszról valamit?
Az Csepel volt. 1992-ben mutatták be. Valahol van róla egy újságból kivágott képem, de most nincs kéznél, úgyhogy sajnos nem tudom megmutatni. Egyéb infót nem tudok róla.
Mivel minden olyan városban, ahol kötelező az első ajtózás, a legtöbb utas az 1. és a 2. ajtó között van, és utaslemaradást is láttam, annak ellenére, hogy hátul sakkozni lehetett :) , így nem biztos, hogy annyira haszontalan. (Bár a felszállás elől jóval tovább tart minden esetben, mint a leszállás, az ilyen helyeken.)
Egy kérdés, ide kapcsolódva: Annakidején, mielőtt a 400-as sorozatú buszok bejöttek volna, az Ikarus (más még nem nagyon volt), bemutatta egy új szóló busz protoítpusát, amiben 4 ajtó volt. A 2. és a 3. között volt egy keskeny ablak. Ki tud erről a buszról valamit?
Szerintem te is nyugodtan visszahúzhatod a karszalagodat.
Pusztán arra utaltam, hogy akkora hülyeséget írt, hogy azzal még vitatkozni sem érdemes. Akinek például a betűkkel is ekkora gondjai vannak, attól mit is várhatunk.
Bpesten kívűl mindenhol lehetőség, vagy kötelesség az első ajtózás. Nos innentől kezdve értelmét veszti a második második ajtó. Nem igazán értem mit akar a Vasi Volán egy ilyen ajtóelrendezésű busszal, hazánkban véleményem szerint ennek az előnyeit a budapesti 7-es család járatain lehetne kiaknázni, máshol feleslegesnek tartom. Vagy mehetne repülőtérre ennyi ajtóval.
Hm, nem tudom, én még nem láttam ezeket a buszokat élőben, így nincs róla semmiféle tapasztalatom, ezért kialakult véleményem sincs igazán. Az, hogy külsőre hogy néz ki, az egy dolog. Az ajtóelrendezés megint egy másik dolog, az 1-1-0-t én sem tartom a legszerencsésebbnek, de nem tudom, hogy milyen buszokat, milyen utastarhelésű vonalakon akarnak ezekkel kiváltani.
A kényelmetlen utastérhez nem tudok hozzászólni. Ezt kifejthetnéd, hogy mit értesz alatta? Az ülések kényelmetlenek, a hely szűk, vagy miért?
A nyitható ablakok hiánya valóban lehet kellemetlen, de úgy látom, hogy a buszon van légkondi. Ez nyáron igen jó szolgálatot tehet. Pl. a kunságos háromtengelyes MAN-en sincs egyetlen nyitható ablak sem, nyáron mégis igen kellemes benne a hőmérséklet (csakúgy, mint télen). Sokkal kellemesebb, mint egy nyitható ablakú 200-ason.
Az erős motorzaj pedig relatív. Attól függ mihez képest. Én még nem hallottam, hogy mennyire hangos, de nem gondolnám, hogy a 200-asoknál zajosabb lenne (lehet, hogy tévedek).
Én nem akarom védeni a buszt, mert mint írtam, nem is ismerem (épp ezért szidni se), de szerintem írtál néhány olyan dolgot, ami nem jogos bántás a busz irányába. De ez csak az én véleményem.
(Ja, és persze én is jobban örültem volna, ha ezek helyett háromtengelyes E94-eseket vesznek.)
"1990-ben szétválláskor pont a létszámmegtakarításból vettek két darab Cummins motoros 396-os buszt."
Szerintem az 1992-ben volt.
"Elővárosi közlekedésre másfajta kocsi kell, mint a távolsági forgalomhoz, az egy ajtós meg a "turista" jellegű buszok utascseréi hosszabbak, alkalmatlanok az elővárosi közlekedésre."
Kérem szépen, a frankó ki lett mondva, ezért van bajom a Tisza Volán 17 db most beszerzett, 1-1-0 ajtóelrendezésű 15 méteres kocsijával. Ismét csak ne jöjjön senki üzemeltetési meg ilyen szempontokkal, nem kell hozzá nagy ész, hogy előre meg lehessen mondani, az utasok hihetetlenül elégedetlenek lesznek a buszokkal a kevés és szűk ajtók miatt - ha másért nem, pl: kényelmetlen utastér, alig nyitható ablakok (vagy esetünkben nincsenek is?), erős motorzaj, stb. Nagy rá az esély, hogy a Tisza Volán belefutott egy jókora baklövésbe ezzel az alkalmi vétellel, bár nem vagyok rosszindulatú, kívánom, hogy minél jobban jöjjenek ki belőle.
OFF-Tudod ezen a topicon rengeteg ember dolgozik, vagy nőtt fel ezen a szinten. Ha ez nem tetszik neked akkor szerintem jobb ha máshol terjeszted a világmegváltó nézeteidet.
ON A tartalékos buszok kivételével a sofőrök nagy többsége (vannak kivételek) takarítja szépítgeti a kocsiát.
Carpy: nincs igazad, de szerencséd viszont igen, mert most nem érek rá szétcincálni a felvetéseidet :)
Várom a válaszod, különösen arra vagyok kíváncsi, hogy miért jó az utasoknak, hogy esetleg évekig azért nem indul egy járat, mert a T. volánok egyezkednek :)
Az tény, hogy a sofőrök és buszok gyakran szorosan összetartoznak. Ez meg az embert arra ösztönzi, hogy jobban vigyázzon rá. Amúgy meg pl. a Vasi Volánnál egyes buszokat kiadnak maszekba, és ilyenkor a sofőr üzemelteti a buszt. (Nem tudom, hogy a karbantartás-javítás hogyan kerül elszámolásra.) De a busz ugyanúgy rendes menetrendszerinti forgalmat lát el, mint az összes többi.