Keresés

Részletes keresés

Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 210
A váltó ill. egyenáramú kapcsok összekötése azt a célt szolgálja, hogy az elektromos berendezéseket a vonat a kapcsolósín segítségével tudja kapcsolni. Alapállapotban nem szükséges...
Előzmény: gmarc (208)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 209
Régi tipusú (ex Zeuke!) A váltó hajtóműve fixen rá van építve -> nincs terhelt/terheletlen...
Előzmény: Benbe 3.0 (207)
gmarc Creative Commons License 2006.12.27 0 0 208
Két dolgot néznék meg: az egyik: a CsíkosháTTú által betett elvi kapcsolási rajzon látható, a trafó két kivezetése közötti kötés megvan-e, illetve, hogy ha sorba kapcsolod a váltók visszavezetéseit, lehet, hogy a hátrébb álló váltókra nem jut elég áramerősség, mert azért a vezetékeknek is van ellenállása.
Előzmény: alfalf (204)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2006.12.27 0 0 207
Ezt már ismerem. Ez egy kellemes játék.
Arról van szó, hogy valahol szorulás van a mechanikában. Ez lehet az elhajlott összekötőrúd, az alaphoz hozzáérő csúszka, morzsa a mechanikában, vagy csak a váltó saját, rendes belső surlódása is. A lényeg, hogy terheletlenül még meg tudja mozdítani magát a hajtómű, de ha rajta van a hasznos terhelés (a váltó csúcssínjei), akkor már nem moccan.
Megoldás: a surlódás felderítése és megszüntetése, pl. a mechanika levegőbe helyezése (a mozgó alkatrészek alatt kivésni az alapot, hogy ne az alapon csússzon az összekötőrúd és a csúszka), kipucolni a váltót, stb. Ez persze nem biztos, hogy eredményre vezet, mert lehet, hogy nem a terhelés nőtt meg, tehát új surlódás került a rendszerbe, hanem az elektromágnes gyengült el, és nem tudja már az üzemszerű terhelést sem megmozdítani. Ilyenkor eldobós, vagy a Börzén pl. Kardos Józsival lehet jutányos cseréhez folyamodni.
Előzmény: alfalf (204)
alfalf Creative Commons License 2006.12.27 0 0 206
Na azt még nem próbáltam, de mindjárt megnézem...
Előzmény: Gashpy (205)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 205
Hmm.

És ha átteszed másik, jól működő váltó helyére?

Előzmény: alfalf (204)
alfalf Creative Commons License 2006.12.27 0 0 204
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam az előbb. Megpróbálom mégegyszer. A következő a felállás: van 13 db váltó. A bekötés a következőkép történt. A trafó egyik kimeneteléből húztam egy szálat amit bekötöttem az első váltó „visszavezető” csatlakoztatójába, majd onnan a következőbe és így tovább az utolsóig. A trafó másik kivezetését bekötöttem a TT kapcsolópultba. Onnan minden váltóhoz húztam 2 vezetéket (egyenes vagy kitérő kapcsolása). Ez eddig rendben is van. Forrasztani nem kellett, mert ez mind régi Zeuke váltó, amin ugye mindegyiken kis kapcsocskákkal lehet rögzíteni a vezetékeket. A hiba jelenség, hogy van 3-4 váltó, ami hol csak egyik irányba hajlandó váltani, hol egyik irányba sem, de van, hogy tökéletesen működnek. Viszont ha kiveszem és egymaga ráteszem a trafóra egyedül bekötve a kapcsoló pultba, akkor váltogathatok 100-szor is, működik tökéletesen…     

Törölt nick Creative Commons License 2006.12.27 0 0 203
Nnna üdv TT-seknek iTT is! (Még jó,hogy rátaláltam, azt hiTTem, hogy nincs külön topicunk...)

Igaz ugyan, hogy nem váltó, csak jelző, de az elvi megoldás ugyanaz. Nem értem a sorba kötést, a kapcsolópoltról egy-egy vezeték megy a váltó egy-egy állítótekercsére, és egy közös madzag megy közvetlenül a trafóra. (A trafó másik kivezetéséről értelemszerűen a kapcsolópultra megy a drót.)
Előzmény: alfalf (194)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 202
Váltóáramnál dióda?! Nem értem...
Előzmény: Benbe 3.0 (199)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 201
A vágányútállításhoz szolgáló kapcsolás vázlata. Forrás: "Ins Richtige Gleis mit Berliner TT Bahnen"

szvsz ki lehet venni belőle, melyik csatlakozó mire való...

szintén szvsz a közösítést jobb megcsinálni a középső csatlakozón (új BTTB állítómű). Ekkor dióda sem kell, és működtethető a visszajelzés is...

Az állítóművek kivezetései és fukciójuk:
gerade - egyenes
Rückleiter - visszavezetés
Abzweig - kitérő
Előzmény: Benbe 3.0 (200)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2006.12.27 0 0 200
Izé, ez most mi?
Mert ha vágányútállító, akkor elnagyolt a bekötés, ha egyedi állító, akkor nagyon elnagyolt a bekötés...
Előzmény: Gashpy (197)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2006.12.27 0 0 199
Üdv!

Mi az, hogy + szál? A váltók minden áramirányban, vagy váltóárammal is üzemelnek. Csak közös és vezérlő vezetéknek van értelme.
Két bekötés lehetséges:
1) A közös vezeték a középső kivezetés (ez a legtöbb váltónál házra kötött). Az összes váltó közös vezetékét párhuzamosan kapcsoljuk, és egybe vezetjük a trafó valamelyik kimenetére. A másik kimenet a kapcsolópultba megy, amin minden váltóhoz két gombot rendelünk: az egyik egyenesebe, a másik kitérőbe állít. Így két független drót megy a váltóhoz (és a közös).
Buktatók: a házat egy műanyag lap szigeteli a tekercsek érintkezési pontjaitól a hajtómű belsejében. Ez a lap legtöbbször hiányzik, rövidzár csak az asztalon kereletkezik, mikor a csavarral leszorítod a hajtóművet.
2) Az egyenesbe állító, illetve a kitérőbe állító vezetékek vannak közösítve az összes váltón, és a középső papucsot választod a kapcsolópulton. Tehát lesz egy közös váltóállító gombod egyenes irányba, egy közös váltóállító gomb kitérő irányba és minden váltóhoz egy szelektor, egy egyedi állítógomb (KA-69 bekötés). Ez a fentinél kevesebb kábelt és kapcsolót kíván, de nem lehet használni a visszajelentő kimeneteket.
Buktatója: a váltók egy része elé diódákat kell beépíteni, ennek hiányában minden össze lesz kötve mindennel.

Nálad melyik bekötés van, és pontosan mi a hibajelenség? A közvetlen táplálást a kivezetéseken vagy a hajtómű tetején levő rögzítőpeckeken csináltad? A kapcsolópult milyen rendszerű? Forrasztást hogyan végezted, hol forrasztottál? A kapcsolópulthoz hogyan kötötted a kábeleket?

B
Előzmény: alfalf (194)
nastu pista Creative Commons License 2006.12.27 0 0 198
Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 197
Az irodalom alapján egy váltóállítómű működése közben 0,8 A-t vesz fel. A trafó teljesítménye alapján meghatározható, mennyi az egy gombnyomással egyszerre működtethető váltók száma. Ha ettől többet raksz egy gombra, akkor fordul elő, hogy nem működnek megfelelőképpen. (bár lehet, hogy nem ez a helyzet van nálad, mert nem gondolom, hogy az _összes_ eszközt _egyszerre_ működteted.)


Egy kis súgás, ha kell...
Előzmény: alfalf (196)
alfalf Creative Commons License 2006.12.27 0 0 196
13 váltó és 2 szétakasztó... most csak egy tarfóról megy teszt üzemben az összes. 2 trafóról gondoltam az áramellátást. Menjen 3-ról ?
Előzmény: Gashpy (195)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 195
Az első részt most nem értem, késő van. Hány váltót akarsz _egyszerre_ üzemeltetni?
3-4 a maximum.

A második:

Szvsz mindkét megoldás megfelelő. A sinek elvágása nincs igazából helyhez kötve, ezért talán többcélúan alkalmazható, mint a vágánycsatlakozásokba tett tüskék. Itt figyelni kell, hogy a két elválasztott vágány ne csúszhasson össze. A BTTB erre a közepén kis orrokkal rendelkező plasztikcsatlakozókat gyártott, ami a fém csatlakozók helyére volt betehető.
Előzmény: alfalf (194)
alfalf Creative Commons License 2006.12.26 0 0 194

Tanácsot kérek TT mágusok!

 

Mi lehet a probléma akkor, ha a váltó önmagába, ha csak a trafóval próbálom, akkor jól működik, de ha be van kötve a többi váltóval a kapcsolópultba, sokszor csak egyik irányba, vagy egyik irányba sem vált, de van hogy 4-5-ször egymás után teljesen jó. Már próbáltam másik pultot is, de ugyan ezt csinálta. Ezek régi váltók, de soha sem voltak használva, új állapotban vannak. ( Annyi infó még, hogy a + szál egy vezeték, azon vannak sorba kötve a váltók. Lehet hogy ez a gond ? )

 

Másik kérdésem, hogy ha két külön áramkör lesz, két külön trafóval irányítva, akkor hogy érdemes a két kört külön választani egymástól ? Vágjam át a sín mind két oldalát, vagy az illesztésnél rakjak műanyag tüskéket ? Hogy érdemes ezt megoldani ?

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

nastu pista Creative Commons License 2006.12.26 0 0 193
Ez a Pozsonyi modellező klub terepasztala!
Előzmény: seTTebello (181)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.26 0 0 192
A Dragon cég 1:144 - ben gyárt német harcjárműveket. Bár ez elég nagy eltérés az 1:120 - tól, de egyelőre nincs jobb. Azt hiszem a Vaterán árult Tigrisek is ilyenek lehetnek.
http://www.dragon-models.com/html/modelnews.html
vasutTOM Creative Commons License 2006.12.26 0 0 191

Attól függ milyen feiratot ha elég kép akkor olyant tudok ha sablon olyant nem!

 

Hát igen, fotóm az nekem is van! Csak a modellre való felíratokkal van gond. Azokat nehéz lenne kézzel felírni. Valami matricára gondoltam!

Előzmény: Törölt nick (189)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.26 0 0 190
Igen. Átnéztem a többi képet is, és azon a pozsonyi alagút bejárata és a pályaudvar is rajta volt. Ennek ellenére rontottam el.
Előzmény: vasutTOM (185)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 189

Mi a mail címed??

Attól függ milyen feiratot ha elég kép akkor olyant tudok ha sablon olyant nem!

Előzmény: vasutTOM (188)
vasutTOM Creative Commons License 2006.12.26 0 0 188

A DB Taurusomat áttudod festeni olyanra mint amit a GySEV bérel az ÖBB-től??

Ha igen akkor Kb.menyiért??

 

Ha tudsz hozzá felíratot szerezni, a többi megoldható!

Előzmény: Törölt nick (187)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 187

A DB Taurusomat áttudod festeni olyanra mint amit a GySEV bérel az ÖBB-től??

Ha igen akkor Kb.menyiért??

Előzmény: vasutTOM (186)
vasutTOM Creative Commons License 2006.12.26 0 0 186

Nekem csak egy taurosom van, de azt én festettem:

 

Előzmény: Törölt nick (182)
vasutTOM Creative Commons License 2006.12.26 0 0 185

Ez a komáromi asztal. Egyszer voltak a Füstiben, ezek a képek ott készültek.

 

Bocsi, de ez nem a komárnói klub asztala! Ha jól tudom, akkor ez a pozsonyi asztal. De majd nastupista helyesbít!

A komárnói asztal csak egy oldalról tekinthető meg:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62247599&t=9155436

Előzmény: seTTebello (184)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.26 0 0 184
Ez a komáromi asztal. Egyszer voltak a Füstiben, ezek a képek ott készültek.
Előzmény: Törölt nick (183)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 183
Az a te terepasztalod mert már sokszor láttam itthon meg szlovákiában is és nagyon tetszik.Ha a tied garulálok hozzá!
Előzmény: seTTebello (181)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 182

TT-s Taurus modelleim:

seTTebello Creative Commons License 2006.12.24 0 0 181

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!