Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16442

hmmm... rossz adatra emlékeztem... ezexerint még akkora jelentősége sincs ennek a városnak, mint gondoltam... :-))

 

 

Nem kéne először körülnézni?

 

nem.

ugyanis ami nincs kinn a zindex címlapon egy pár napig, az totál marginális...

 

(merdzsó/kecskemét vagy hankukk/dújváros kaliberű beruházásokat hiányolok)

 

az ESS-hez minek a pálya?

hogy a nyútronok már ott elkezdhessék a gyorsulást? :-))

(ehhez az M35 nem elég lineáris...)

Előzmény: Roger Preed (16441)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16441
400 ezres város? Hol?
Nem jelezte szándékát? Nem kéne először körülnézni?
Pl ott van az ESS pályázat, ami remélem sikerül is.
De ezen kívül az ipari parkjuk is szépen benépesedett (National Instruments), a reptér mellé most épül a következő ipari park. Ha nem lenne érdeklődés biztos belevágnának...
Előzmény: Törölt nick (16440)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16440

kb. halvány lila dunsztom sincs, hogy miről beszélsz... :-)

 

de nézzük az egyetlen konkrétumot, amit említettél: debrecen

 

szerintem ez pont egy ellenpélda arra, amit mondasz:

annak ellenére, hogy megkapta a politikai pályáját (mertugye azt már kitárgyaltuk, hogy egyelőre korai volt), még 1etlen jelentős beruházó sem jelezte szándékát, hogy egy pár1000 főt foglalkoztató összeszerelő üzemet telepítene oda...

pedig egy 400.e lakosú városról van szó ugyebár...

 

tökéletes példa arra, hogy nincs varázssztráda...

 

(az már csak hab a tortán, hogy a gyártósorok épphogy nem pestre települnek: itt túl drága a munkaerő ahhoz, hogy megérje...

vagy tudsz említeni komolyabb szereldét pesten?)

 

 

az M0-val meg mi bajod?

 

azt az apróságot leszámítva, hogy még nem karika, és délen pötit csúszik a II.ütem, tökéletesen megfelel annak a célnak, amire szánták...

 

Előzmény: Törölt nick (16438)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16439
ezek megvoltak már?
budapesti 2020-ig (némileg vérlázító ötletekkel is, pl. az ingyenes parkolás teljes megszüntetése -ha jól értelmezem a város teljes területén-, kb. mintha pokióban vónánk)

http://www.vilaggazdasag.hu/index.php?apps=cikk&cikk=257431

http://www.vilaggazdasag.hu/index.php?apps=cikk&cikk=257426
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16438
értem, úttervezés topik, de tényleg túlzás, hogy mindehova aszfaltot kívánnál, ami szűsz terület még létezik :):):)

gondolataimban eléggé komplexen jelenik meg az a téma, amire egyszerűen azt írtam: elszívja.

M0??? hagyjuk... vidékfejlesztés?? tényleg felesleges. Érdemes debrecenből feljárni pestre mezei főúton gyártósori munkatársnak.

Szakmai érdek?? ÁÁÁ olyan nem létezik, csak a jogászoknak és a közgazdászoknak...

Lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett?? Igen!

Terveztünk már utat???
Előzmény: Törölt nick (16437)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16437

De ezt nem én mondom, hanem ez a valóság, minden pestre összpontosul és ez szar, ez ellen tenni kellene..

 

konkrétan?

mégis hány centrum lenne az ideális egy bolhfasznyi országban?

 

Minden pesten fejlődik, máshol semmi..

 

öööö... te jártál már pesten? :-))

mertén meg azt látom, hogy pesten alig van fejlődés (az elmúlt 18 évben építettek kb. 25km városi főutat, ez kb. 1,5km/év, hatalmas fejlődés...)

 

 

Nézd csak meg azt, hogy mikor elhagyod pest határát: gyálon még csatorna sincs mindenhol, nemhogy aszfaltozott utak...

 

hát a csatorna egy faluban télleg qrva fontos.

én megfordítanám a sorrendet, mert a burkolt utak, kb. 1 nagyságrenddel fontosabbak, mint a csatornázás...

 

 

Mindent elszív pest. undorító.

emiatt a fasz régijós rencer miatt pest megyétől valóban.

de országos szinten, pest van kiszipolyozva a vidék által...

 

Pesten pedig mindenkinek át kell menni, ha az ország egyik végéből a másikba akar menni...

ezexerint nem hallottál még az M0-ról... ami akár körbe is érhetne, nem "vidékfejlesztésre" baxuk el a pénzt...

Előzmény: Törölt nick (16430)
Aladár46 Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16436
Hát azért ezt az "írást" fenntartással kell kezelni. Teli van csúsztatásokkal. Szerintem a srác a Blikk főszerkesztői posztjára pályázik.

Vajon volt közületek valaki 2007-ben Nagyszebenben, amikor Kulturális Főváros volt? Nem. Pedig több, mint 1 millió látogatója volt. Rossz, hogy már előre leírunk valamit. Pedig még meg sem történt. Nyilatkozni 2011-től lehet. Sajnos, ilyen a magyar hozzáállás...
Előzmény: attus germanicus (16432)
AcidMan Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16435
A bécsi újévi koncert alatt voltak bevágások onnan is.
Előzmény: attus germanicus (16432)
BoGar Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16434
Nem kel ahhoz elhagyni Pest határát. Nálunk sincs csatorna.
Előzmény: Törölt nick (16430)
BoGar Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16433
Az a baj, én elöregedő falvakról beszéltem, te meg hoztad Pest megyéből az ellenpéldákat, mintha csak itt lennének falvak és nem lenne igaz, hogy vidéken a falvak elöregednek.
Előzmény: Törölt nick (16429)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16432

Két rövid olvasmány azok számára, akik még mindig azt hiszik, hogy a "kulturális főváros" projekt miatt szükség van az M6-ra.

 

http://vastagbor.blog.hu/2009/01/23/pecs_2010_mikor_lovik_mar_le_a_haldoklo_lovat

http://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/2009/01/18/title_67598

 

Ne legyen illúzióink: ebben az országban élünk, pontosan tudjuk, hogy állami/önkormányzati beruházás ritkán szokott elkészülni határidőre és/vagy  annyiba kerülni, mint amennyi a szerződésben foglaltatik.

Pedig micsoda buli lehetett volna.

Most meg már azt sem remélhetjük, hogy legalább a belvárosból kihordják a szemetet. Ha meg véletlenül igen, kerül helyette újabb.

 

Ezt még kiegészíteném egy szemponttal. Az idén (2009) a kulturális fővárosok Linz és Vinius. Ez utóbbit hagyjuk, de Linz kb. ötórányi autózásra van Budapesttől. Van az ismeretségi körötökben bárki is, aki tervezi, hogy kimegy oda valamilyen programra? Egyáltalán, van az ismeretségi körötökben bárki is, aki tudja, hogy az idén Linz Európa kulturális fővárosa?

Na, kb. ennyien fognak tudni jövőre Pécsről, és kb. ennyien fognak jönni Pécsre.

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16431
"mindenki ingából él."

kihúz...
Előzmény: Törölt nick (16430)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16430
Amúgy meg valóban: Pest az pest, a többi meg egy ország! De ezt nem én mondom, hanem ez a valóság, minden pestre összpontosul és ez szar, ez ellen tenni kellene.. De nem ellene teszünk, hanem rá egy lapáttal. Minden pesten fejlődik, máshol semmi.. Nézd csak meg azt, hogy mikor elhagyod pest határát: gyálon még csatorna sincs mindenhol, nemhogy aszfaltozott utak... Mindent elszív pest. undorító.
Tatabánya melletti falvak viszont egytől egyik szuperek! Fos az úthálózat a természeti kötöttségek miatt, de dugó sehol, pedig itt abszolút nincs átmenőforgalom, mindenki ingából él. Csak sajnos a tömegközlekedés szándékos leépítése miatt egyre több autó van, de ez más kérdés.
Pesten pedig mindenkinek át kell menni, ha az ország egyik végéből a másikba akar menni...
Na ennyit erről, remélem már más szemmel nézel..
Előzmény: BoGar (16428)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16429
Akkor topiktárs nagyon félreértettél...
Olvasd el azt is amit te írtál, amire én válaszoltam...
Mivel érzésem szerint általánosan a városokba ingázásról írtál, általánosságban írtam én is, hogy rohadt sok kihasználatlanság van. Mivel dugóról is beszéltél, így írtam példának a budapest körüli falvakat, mert hiszen szinte csak ott van dugó pont ama bizonyos pestközpontúság miatt.
Ha ezek után is azt gondolod, hogy én azt hiszem, hogy csak pest körül vannak falvak, akkor csak gratulálni tudok...
Még a 6 évesek is tudják: nem csak pest megyében vannak falvak...
Közlekedési szakemberként virtuálisan én is harcolok a pestközpontúság ellen...
Előzmény: BoGar (16428)
BoGar Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16428
Bocs, de úgy írtad a válaszod, mint ha csak Pest megyében lennének falvak és Pest megye lenne maga az ország. De nem így van. Akár ynugatra, akár kelete indulsz el, láthatod, tapasztalhatod ezt.
Előzmény: Törölt nick (16427)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16427
Ezt nem is tudtam... hmmm...

Előzmény: BoGar (16422)
BoGar Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16426
Nekem ezzel a behajtással kapcsolatban egy kérdésem merült fel. Mi lesz a határon belül lakókkal, vagy ott lévő cégekkel, akik mondjuk árut szállítanak a telephelyükre/ről?
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16425

A hegyalja-rákóczi tengely az aglomerációból a belvárosba autóval naponta beutazók érdekeit szolgálja. Fizessenek!

 

ez nem igaz, mivel igen jelentős pest-buda belső tranzit szerepe is van...

ennek a tengelynek a megszüntetése csak úgy lehetséges, ha javítjuk a körirányú kapcsolatokat...

 

Előzmény: esencia (16417)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16424

nem azonos.

igen.

Előzmény: esencia (16416)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16423

Esetleg áthajtási díjat az agglomerációban lakóktól?

 

Esetleg áthajtási díjat minden településen minden idegentől...

mi lennénk a 3200 kiskirályság...

Előzmény: mzdude (16414)
BoGar Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16422
Nem csak Pest megyében vannak falvak!
Előzmény: Törölt nick (16415)
BoGar Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16421
Arra aztán kár, mert téged nem lehet beelőzni. Bocs!
Előzmény: Törölt nick (16410)
BoGar Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16420
Nem kérdezünk vissza! Előbb válaszolunk! Hajrá!
Előzmény: Törölt nick (16409)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16419
És ahogy látom a 67-es utat a 21-es módjára kezdik turbózni.

Település elkerülők, 110 km/h tervezési sebesség, 10 csomópontból 6 különszintű, egy 4 km-es előzési szakasz.
Előzmény: Roger Preed (16418)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16418
Mai TED:

(M)86 Szombathely-Vát
451 Csongrád déli elkerülő
esencia Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16417

A hegyalja-rákóczi tengely az aglomerációból a belvárosba autóval naponta beutazók érdekeit szolgálja. Fizessenek!

 

A rakpart valóságosabb problémának tűnik. Mivel nem vagyok fundamentalista sötétzöld, ezért az M0 nyugati bezárásáig ezt a kérdést óvatosabban kezelném.

Előzmény: Törölt nick (16389)
esencia Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16416

Ez amit itt állítasz azonos a Caucescu féle falurombolással!

Magadnál vagy?

Előzmény: Törölt nick (16384)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16415
milyen falukra gondolsz???
Herceghalomra??
Biatorbányra??
És még soroljam azokat a helyeket, ahol fiatalabbnál fiatalabb úrigazdag és úrigazdag hátán???
Budapesti ingázók legalább 80%a itt és ezekhez hasonló településeken él. (Bár nincsenek adataim)
Az hogy picinyke fővárosunknak nem tesz jót a sok bevándorló az elved szerint, igenis vannak olyan városok, ahova elkelne a betelepülés! Minden megvan, csak kihasználatlan sok esetben.
Előzmény: BoGar (16404)
mzdude Creative Commons License 2009.01.22 0 0 16414
Esetleg áthajtási díjat az agglomerációban lakóktól?

De ez itt OFF
Előzmény: Törölt nick (16413)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.21 0 0 16413

szerintem jó lesz ez...

ez majd kihajtja az irodákat, bankokat üzleteket (és ezáltal a munkahelyeket) a tiltott városon kívűlre, ahol könnyebben elérhetők lesznek autóval...

a belvárosiak meg csak hadd pislogjanak majd, hogy miért lesz drágább minden... :-))

 

apropó: a zónán kívüli kerületek szedhetnek "kihajtási díjat" a tiltottvárosiaktól? :-))

Előzmény: Törölt nick (16412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!