Keresés

Részletes keresés

HarciSün Creative Commons License 2006.12.29 0 0 256

Szia Csíkos!

 

Ok, én csekély értelmű medvebocs vagyok a modellezés terén (ez nem új) de ez a kuplung téma akkor is fura nekem. Lehet hogy szabvány és lehet hogy X éve van de én még sem a kb fél éve vett 2. oszt MÁV-os Y kocsimon nem láttam ilyet sem a síntisztítókocsin (szintén kb fél éves). De engem nem is ez zavar... Nem tudom egyről beszélünk-e egyáltalán, én NEM a Zeuke féle hosszú egyenes kuplungot hiányolom! (ha esetleg arra gondoltál az persze hogy kihalt) Azt is elhiszem hogy ez modernebb, szabványosabb, jobb meg mittomén de a cserélhetősége... :( Aszondod jobb a rugó elhúzós helyett ez a bepattintós? Elhiszem Neked ha Te mondod - mégis több százzal több modellt láttál mint én - de nekem nem tűnt stabilabbnak... pár ki-be pattingatás és vagy elrepül (mint a boltosnak) vagy beletörik, esetleg kilazul. Ok hogy nem cserélgetünk kuplungot nap mint nap, egy modell életében állt. csak egyszer...

 

Szabványok és jóság tekintetében persze nem is nyitok vitát mert értelmetlen lenne - Te jobban képben vagy. Buta felhasználó oldalról viszont a tanulság annyi hogy akkor lassan be kell ruházni pár zacskónyi ilyen-olyan végű kuplungra ha az ember új járművet is akar - ennyi a tanulság részemről. Az sajna engem nem boldogít ha a boltos a lüke, én akkor is csak úgy és annyiért kapnám... :(

Egyébként költői jellegű kérdés hogyha lecserélem is a kuplungot, attól még a régi járműveknél megmarad a távolság nem?! (vagy ha lecserélem a gyorsvonati kocsiaim kapcsolóját akkor már közelebb lesznek és mégis beveszik a kanyarokat?)

 

Más: nem tudja valaki hogy mennyit kóstál mostanság egy modellváltó? Esetleg 10 db-ra vetítve nem boltban véve (börze, behozatal nemtoommi) Ugyan így érdekelne számolgatás végett a modellsínek "kézalatti" ára is. (próbálgattam most kicsit az asztalt és elkezdett foglalkoztatni a gondolat hogy a modellváltók talán stabilabbak lennének elektromos szempontból)

Előzmény: Törölt nick (254)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 255
Még valami ehhez a 10-es csomag ügyhöz:

Nem a gyár a lüke, és nem is akar szívatni senkit, pláne nem a TT méretben modellezőket! Az, hogy egy alkatrészt egységcsomagban árulnak a kereskedőiknek, az egy dolog. (Mellesleg a katalógusban a égi, rugós kupplung van ekkora kiszerelésben.) Hogy a mákát gondozó importőr a kedves vevőnek ezt hogyan tálalja, az egy másik kérdés, nyugodtan bonthatá a csomagot, ha igazi kereskedő lenne. (Egy másik topicban már írtam, hogyha a Tillig ló lenne, a hazai gondozójától már régen döglött lenne...) Szép is lenne, hogyha én is megvetetnék még 6db tapadógyűrűt a Gützoldot javíttató kuncsaftjaimmal, mert akkora zacskónyit adnak.

No Comment
Előzmény: Törölt nick (254)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 254
Drága, egyetlen, rubintos Tündévirágszálam!:-)

Az a kupplung, amiről Te beszélsz, azóta kezdett kihalni, amióta a Tillig átvette a hajdani BTTB-t, és a rövid ideig újra feltámadt Zeuke-t. Gyakorlatilag 1998 óta minden TT kocsi megkapta azt a kulisszát, amit NEM358 szabványúnak hívnak. Van, ami kinematikát is kapott, pl. az újabb 3 tengelyes REKO kocsik, olyam szorosan záródnak az új kurz-zal, hogy öröm nézni, és tolt menetben sem siklanak ki 286mm-es íven sem.

Vagyis, a Tillig nem tett mást, mint első lépésben szabványosította a kocsikapcsolók befogását, majd előrukkolt egy meglehetősen szép, és jó kurzkupplunggal. Egyébként mér van mindenféle belőle, a NEM358 foglalattal nem rendelkező mozdonyokhoz is, és a régi rugós befogásúhoz is. Mivel a rendszer szabványos, így a kurz kapcsolófej kicserélhető egy mozdulattal, mindenféle rugó elpiszklása nélkül a régebbi TT kapcsolóra, vagyis olyan fejre, ami egyezik kifelé a régi TT kapcsolóval. Tilligéknél 210190 a cikkszáma.

csíkos
Előzmény: HarciSün (239)
Uplink Creative Commons License 2006.12.29 0 0 253

Sínfektetés ügyben én a következőket csináltam:

 

Verzió 1:

3mm-es parafacsíkokat ragasztottam le, ami kb 3mm-es volt szélesebb, mint a talpfa amikor megszáradt, akkor átmentem rajta valamilyen sötét festékkel, általában barnával.

2 oldalas ragasztószalaggal rögzítettem a síneket.

 

Verzió2 :

Mivel a fenti verzió nem bizonyult tartósnak, azaz hol itt hol ott de elengedett a ragasztó jött a következő megoldás...

 

3mm-es parafacsíkokat ragasztottam le, ami kb 3mm-es volt szélesebb, mint a talpfa, amikor megszáradt, akkor átmentem rajta valamilyen sötét festékkel, általában barnával, de csak ott, ahol váltók voltak... Praktikerben kapható szilikont kentem a parafára és elhúztam úgy, hogy 1 -1,5 mm legyen max, ebben nyomtam bele a sínszálat, amely szépen beleágyazódótt a szilikonba, de nem túl mélyen. Szilikonból van többféle színben, szóval lehet a későbbi kőzúzalék színéhez választani....

Amikor megszáradt, akkor higított Palma ragasztóval a közben levágott parafát bekentem majd megszórtam kőzúzalékkal....

 

 

Festés:::

 

Használtam ecsetet is meg szórópisztolyt is, a szórópisztoly sokkal jobb, mert sokkal kevesebb festék kell, de leginkább azért, mert szebb felületet lehet elérni vele.

Száradás után pedig sínradirrral végig kell takarítani a sinkoronát és már kész is...

Előzmény: HarciSün (250)
sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.29 0 0 252
Ez a modszer nekem megfelel mert én csak valoban hobby szinten csinálom az asztalt nem vagyok profi csak egy kis szabadidö kihasználás köszönöm a segitséget igy már eltudok indulni
Előzmény: HarciSün (251)
HarciSün Creative Commons License 2006.12.29 0 0 251
Ecsettel festve (modellfestékkel) és vékony faragasztóra helyezett sínnel kb ilyesmire számíthatsz...
Előzmény: HarciSün (250)
HarciSün Creative Commons License 2006.12.29 0 0 250

Korábban írtam hogy a profik azt javasolják hogy a gombostűvel rögzített (lefestett - szvsz összekötött és bevezetékelt-szakaszolt) sín talpfáinak közét feltöltötték egyesével ragasztóval (Palma Fa ragasztó tökéletes - esetleg kicsit higítva) majd erre szórták a szóróanyagot.

 

Én spec egy fokkal egyszerűbben oldottam meg (persze kevésbé szép az eredmény) Én a parafacsíkot bekentem egyenletesen (vékonyan) ragasztóval majd erre tettem a sínt és úgy szórtam be. Menet közben találtam ki ezt, mindjárt csinálok Neked képet a végeredményről...

Előzmény: sikumegalifter (249)
sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.29 0 0 249
Köszi a segitséget lassan megkezdem a sinek fektetését te hogy csináltál ágyazatot
Előzmény: HarciSün (248)
HarciSün Creative Commons License 2006.12.29 0 0 248

Sínek festéséhez modellfestéket, pl ModelMaster-t szoktak javasolni. Azért fontos hogy ne víz alapú legyen mert könnyen rozsdásíthatja (ha más nem idővel) a sínt.

 

A szakértők biztosan le fognak hurrogni (és jogosan) de én kipróbáltam egy másik módszert is: lebontottam a sínszálakat és csak magát a műanyag talpfákat lefestettem jó sűrű temperával (olcsóbb kikeverni több féle árnyalatot) Persze a tempera (mint minden vízfesték) fakul/kopik idővel... Magát a sínszálat viszont CSAK modellfestékkel!!! (lehet ecsettel is az oldalát, de legyen higítód és vagy sebbenzined hogy utána a tetejét teljesen tisztára tudd törölni!)

 

Biztosan van szépségbeli különbség is az ecsetes és a szórópisztolyos festés között de én azt vettem észre fő különbségnek hogy légecsettel sokkal kevesebb festék fogy és egyenletesebben lehet felvinni - nem utolsó sorban gyorsabb is.

 

(Én is idegenkedtem tőle sokáig - mondván azt csak a profik használják. Esetleg mégis érdemes megfontolnod mert 4000-ért már kapsz egy egyszerűbbet + a levegő, viszont kisebb munkával szebb eredményt érhetsz el)

Előzmény: sikumegalifter (244)
sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.29 0 0 247

Értem köszi,sinfestés,fektetés készitésben tudsz segiteni

 

Előzmény: Gashpy (246)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 246
Vigyázz, az elmúlt 2 évben nem a legújabbat adták, hanem egy "merev" kapcsolót - Steifkupplungot, amivel ki lehetett használni a beépített kinematikát, de önműködő oldástnem tett lehetővé. Használata főleg egységvonatoknál javallott, amiket nem akarsz megbontani, tolatgatni.

Ez a legújabb kb az év közepén jelent meg.
Előzmény: sikumegalifter (243)
alfalf Creative Commons License 2006.12.29 0 0 245
Javítva... köszi, hogy szóltál!
Előzmény: Gashpy (242)
sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.29 0 0 244
A sineket milyen festékkel kell festeni?A másik gondom az hogy csak ecsetet tudnék használni mert  szoropisztoly használatához nincs lehetöségem ecseteléssel hogy nézne ki?
sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.29 0 0 243
Hali ez tök jo ,mert minden utobbi idöben vett vagonhoz adtak ujfajta kuplungot is én meg hülye modon lehet hogy kidobtam öket
Előzmény: Gashpy (241)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 242
No, akkor a szkennelést megúsztam!

Viszont a katalógusoknál légyszi javítsd ki a Tilling-et Tillig-re. Kicsit bántja a szemem...
Előzmény: alfalf (240)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 241
Készüljön fel mindenki, mostantól minden új ezzel a kapcsolóval jön majd. NEM-szabványos csatlakozóval (a TT és az N - tudomásom szerint - u.a.).
Ha tervezed újabb járművek beszerzését, akkor vedd meg az egész csomagot.
A német TT-board fórumon nagyon meg vannak elégedve az új kapcsolóval. Állítólag jól kapcsolódik kanyarban is, sokkal kevésbé érzékeny a pálya egyenetlenségeire, ezért nem kapcsolódik szét magától. A kapcsolási távolság is lecsökkent. Lasssan kapható minden felvevő szerkezethez (az elhúzós rugóshoz is) Én tervezem a lecserélést, de előtte azért próbálnék. Egyébként még van régi - (Zeuke féle) kapcsolóm is. Anno eljátszottuk már egyszer ezt a dolgot... Pár év kellett az átállásra...
Előzmény: HarciSün (239)
alfalf Creative Commons License 2006.12.29 0 0 240

"...BTTB-s katalógusom, amelyekben több helyen emlegetnek egy Gleisplane című kiadványt. Megvan ez valakinek, mondjuk scannelt formában?"

 

Szia!

A oldalamon fönn van ez a katalógus!

www.tt.gportal.hu

Előzmény: G-cart (232)
HarciSün Creative Commons License 2006.12.29 0 0 239

Van új kuplung tapasztalatom... Egyébként is terveztem hogy írok ide egy kis megemlékezést a Tillig új agyréméről, szóval következzen:

 

Tillig és MH - az új kuplung c. mű :)

 

23.-án gondoltam meglepem magam egy új tehervagonnal - a képen is látható szépséggel. Rég kinéztem az MH lapján úgyhogy elsétáltam a Lehel úti boltba ahol volt is belőle raktáron (összesen 4 db, de nekem csak egy kellett) Tömegnyomor volt a karácsonyra való tekintettel de nem gondoltam semmi rosszra - a képen a szokásos BTTB kuplung szerepelt, megaztán ugye manapság úgyis cserélhető tehát mi baj lehet? Hazahoztam, kibontottam és fejcsóválásba keztem hogy "hát-hát, ezek a Fritzek megint kitaláltak valamit" ugyanis egy -eddig számomra ismeretlen- kuplung volt a kocsin. Sebaj! Van itthon elég "régebbi" típus, lecseréljük! Ill. cseréltem volna de akárhogy néztem se a megszokott elhúzható rugó se más ismerősnek tűnő dolog... Látszott ugyan haloványan hogy kihúzható az eredeti kuplung a helyéről de teljesen máshogyan volt rögzítve mint az eddigiek. Azért lefotóztam új szerzeményemet és eldöntöttem hogy visszasétálok vele a bóótba nehogy tudatlanságommal kárt okozzak. Így is lett...

Előrebocsájtom a bolt dolgozói nagyon segítőkészek voltak - nem rajtuk múlt a tor-túra. Szóval mondom hogy mi a nyűgöm, jött is egy srác hogy akkor kicseréli nekem. Kiszedte az új típusú előre kihúzható "pattintós" kuplungot és egyből látszott hogy a ferdén csapott foglalatú kuplung nem passzol bele. Ok, hosszas tanácskozás az ottaniakkal mire előástak egy csomag kuplungot aminek pattintós volt a vége. Ezzel meg is oldódott volna a dolog de kiderült hogy mivel a 10 db-os csomag egy cikkszámon szerepel (így kapták a Tilligtől) nem tudják darabra adni, azaz a vagon mellé kellett volna fizetnem még 2600 Ft-ot a 10, egyébként számomra haszontalan kuplungért... (azaz ez az egy vagon 8000 lett volna így) Ekkor már több mint egy órát voltam a boltban és kicsit elegem lett az egészből, így - egyébként nagyon korrekten - visszakaptam a pénzemet és vagon nélkül távoztam... Az MH-sok is nagyon sajtálták és értették a dolgot, Ők is most szembesültek ezzel először és végülis a gyár szivatta meg Őket.

 

Jódolgában már nem tudja mivel szivassa a népet a Tillig?! Ok hogy kitalál egy új típust, lehet hogy jó is, az is ok hogy azt adja innentől alapból - de a foglalatot miért változtatja meg - az új típust meg mééé 10 db-os csomagolásban adja??? Égbekiáltó költői kérdés volt természetesen...

 

Szóval csak óvatosan mert lehet ezután ez lesz a tendencia. (és előbb-utóbb be kell szerezni egy csomag új foglalatú régi kuplungot)

Előzmény: dijoTTa (230)
V41 523 Creative Commons License 2006.12.28 0 0 238

Ezzel úgy jártam valamikor hogy felcsiszoltam a síneket 1000-es papírral és jó lett csak valami védő bevonat kell neki, mert különben gyorsan korrodál. A rozsda miatt az eredeti bevonat már úgy sincs meg, ezért mertem csiszolni.

Előzmény: sikumegalifter (146)
G-cart Creative Commons License 2006.12.28 0 0 237

Igen, a német kiadványokra gondoltam, csak nem tudtam, hogy ennyi van :-)

Ezeket már tükrözöm is. Ha van még, én kivárom a jövő évet....Alapvetően egy kicsi pályában gondolkodom, még így is be kell adagolnom a feleségemnek, hogy tulajdonképpen nem is én szeretnék újból vasútmodellezni, mert én egyébként makettezek, hanem a 4 éves fiam. (Na jó, persze ő is.)

Köszönöm.

Üdv: G'

Előzmény: Gashpy (235)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.28 0 0 236
Gratulálok a barátnődhöz!
Előzmény: sikumegalifter (231)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.28 0 0 235
szerintem erre:

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=p_02

vagy erre

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=p_63

vagy erre

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=p_01

vagy erre:

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=g_1

vagy erre:

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=g_2

vagy arra, amelyik ezek között nincs. (Kék alapon vágányok, mint a narancssárgában)

Láttam már a vaterán is, de ha nem oly sürgős akkor jövőre beszkennelem...
Előzmény: Uplink (234)
Uplink Creative Commons License 2006.12.28 0 0 234

Gondolom erre gondolsz...

 

http://ys.mmc.ru/imgr/GFromm/

Előzmény: G-cart (232)
Uplink Creative Commons License 2006.12.28 0 0 233

Kéne fotózni, csak ahhoz le kellene takarítani az asztalt, levinni a gépet, állványt, reflektort ... ;)

 

Ami változás van a novemberi állapothoz képest, az csak a hegyi szakaz egy kis része, mostanság főként az asztal alatt tevékenykedem és vadul kábelezek...

Előzmény: toth_bela (229)
G-cart Creative Commons License 2006.12.28 0 0 232

Sziasztok!

Jó 20 éve volt egy TT-s terepasztalom és most újból felmerült bennem, hogy összerakok egy kisebb asztalt. Van pár régebbi BTTB-s katalógusom, amelyekben több helyen emlegetnek egy Gleisplane című kiadványt. Megvan ez valakinek, mondjuk scannelt formában?

Válaszaitokat előre is megköszönve:

G'cart

sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.28 0 0 231
Elment ma a barátnöm vásárolni és én is kaptam valamit ime
dijoTTa Creative Commons License 2006.12.28 0 0 230

Üdv minden TTopicolónak.

 

Örülök a TT-s lap indításának és újfiúként ide illő kérdéssel fordulok Hozzátok:

Van-e valakinek tapasztalata az új TT-Kupplungról (Tillig Nr. 08840, 08841, stb.)?

Tudtommal ez Peter Horn (peho) fejlesztése és Tillig felvette gyártmányai közé, vélhetően azért, mert a sajátjánál jobbnak tartja, de tényleg így van-e?

toth_bela Creative Commons License 2006.12.28 0 0 229
Nagyon jó kis képek, tetszetős a részlet a terepasztalról. Friss képeket nem raksz fel?
Előzmény: Uplink (228)
Uplink Creative Commons License 2006.12.28 0 0 228

Üdv mindenkinek....

 

Jó ötlet volt külön TT-s topikot nyitni...

 

Kis önreklám ;)

A kep.tar.hu/lhalmos címen található jópár kép a készülő asztalomról...

 

 

Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 227
Alapvetően én is, de megadnám a lehetőséget. Az asztalomat modulokból építeném fel (ld 131. hsz). Így a tárolás is könnyebbnek tűnik.
Előzmény: Törölt nick (226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!