Keresés

Részletes keresés

Roger Preed Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16465
Ezek szerint M6, M44, M8, M9 a 2-es ponthoz tartozó autóút/autópálya?
Előzmény: felucca (16464)
felucca Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16464
Nézd, autópályát kétféle szemlélettel lehet építeni:

1. Ahol túlterhelt a közúthálózat építünk mellé autópályát. Ezzel ugye a kívánatos strukturális átalakulásból nem lesz semmi. mert a főút ott megy, ahol a középkorban kialakult, azóta változott a településstruktúra, de mi erről nem veszünk tudomást, ergo megerősítjük a többszázéves rendszert. nagyon távlatos hozzáállás. Ez történik nálunk.

2. Lehet területhasználati és térszerkezeti alapon autópályát építeni, ez esetben az autópálya nem egy szimpla forgalomleeresztő csatorna, hanem eszköze annak, hogy a szándékaink szerinti térszerkezet alakuljon ki. Ez nem történik nálunk, sőt, istenments tőle. Ehhez buták vagyunk.

Ha az 1-es és 7-es utakon igancsak érződött a forgalom, akkor távlatos helyen gondoltak volna arra, hogy ez még valószínűleg tovább fog nőni, abból pedig semmi jó nem lészen, ha ezt autópálya formájában direkt módon beerisszük a városba. Ergo ki lehetett volna alakítani egy olyan hálózatot, ami a tranzitforgalmat messze elviszi a várostól.

Az aszfaltfelületben gondolkodó közlekedéstervezőnek viszont érdekében állt egy újabb zsíros megrendelés kicsikarása, erre ragyogó jó dolog az M0. Nem szeretem az összeesküvés elméleteket, de az M3-nak a logikai folytatásástól (M7) több, mint 180-fokkal elforgatott, ellentétesoldalú begyötrése a városba nem volt más, mint ürügy arra, hogy az M0 budai szakaszát muszáj legyen megépíteni. Hatvantól letörhették volna Ferihegy felé, akkor ma okafogyott lenne az egész M0 keleti szektor.
Előzmény: Törölt nick (16460)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16463

Beruházások a GDP %-ában

ez a különbség a többi városhoz képest engem egy kissé meglepett.

a tömegközlekedésre fordított összeg aránya még rendben is lenne úgy tűnik,

más kérdés, hogy azt is mire költjük el.

 

útfejlesztés nagyobb projektek:

 

körvasút menti körút két duna-híddal tervezett költség: 290 mrd HUF (24 km)

galvani utca duna-híd + kapcsolódó úthálózat: 44 mrd HUF

M4 autópálya bevezetés: 70 mrd HUF (20 km)

KKK M0 Soroksári út között: 40 mrd HUF (19 km)

M0 déli szektor bővítés + új pálya építés: 78 mrd HUF (23 + 7 km)

M0 11-es és 10-es út között: 48 mrd HUF (7 km)

M0 M1 - 10-es út között: 135 mrd HUF (18 km)

Duna alatti alagút: 90 mrd HUF (5 km)

Budai körgyűrű alagút: 180 mrd HUF (10 km)

körvasút menti körút budai szakasz: 30 mrd HUF (4 km)

Hidegkúti átkötés (Hűvösvölgyi út - 10-es út): 30 mrd HUF  (6 km)

 

hát ezek csak a nagyobb projektek, de már ezekre elmenne több mint 1000 mrd HUF, lehetne fogadni, hogy ezekből melyikünk mit fog megélni..

 

Előzmény: Hanzi13 (16459)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16462
néhány terven szerepel egy budai újabb körút, a hegyek alatt (gondolom)
ez szerintem a barlangok miatt is megvalósíthatatlan lenne, kivéve ha nem alagútban hanem pilonokra emelve menne végig, de ez utóbbi is kivitelezhetetlen
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16461
nem tudom az új budapesti hidak milyenek lesznek műszakilag, de remélem mindháromra terveznek villamosnak helyet és legalább 3 sávot
erről lehet tudni valamit? pl. hogy milyen típusú hidak lesznek?
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16460
de, kell, mert annak nincs értelme, amit mondassz

ti. az m0 még nem létezett, amikor az 1-es, 7-es és 3-mas utakon már igencsak érződött a forgalom
ekkor épült meg a jelenlegi 1-es út, az M7 félpályán, aztán másik félpályán, aztán az M1-es, M3-mas, M5-ös elsö nyúlfarknyi szakaszai

az M0D pedig szintén nem mai, a 80-as évek terméke, annak minden velejárójával; de ne tegyünk úgy, mintha az is az elmúlt 6-8 év "boom"-jának a terméke lenne, mert korántsem az
Előzmény: felucca (16457)
Hanzi13 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16459
Itt igen.
Előzmény: rPál (16458)
rPál Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16458
Itt http://index.hu/politika/belfold/budapest/nemhid6224/ részletesen van szó egy bizonyos "Budapest Közlekedési rendszerfejlesztési Terve" c. valamiről. Ez valahol megtalálható?

Köszi,

P.
felucca Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16457
"....az M0-val meg mi bajod?

azt az apróságot leszámítva, hogy még nem karika, és délen pötit csúszik a II.ütem, tökéletesen megfelel annak a célnak, amire szánták..."


Az a baj, hogy sem Te, sem a tervezői nem gondolták át, hogy mire is szánták. Az aszfalt bűvöletében éltek. Erre valóban jó. Egyébként egy nagy önellentmondás az egész. Értsed, először építek olyan nyomvonalon autópályákat, amelyek sugárirányban megcélozzák a város közepét. Aztán nyavajgok, hogy túl nagy az átmenőforgalom, karika kell. Aztán építek karikát. Ugye nem kell külön magyaráznom, hogy hol van elcseszve az egész koncepció?
Előzmény: Törölt nick (16440)
ghosty9 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16456
"szóval jól írtam korábban, hogy böpö+agglóból kb. 2M humanoidot kellene deportálni a decentralizációs hadművelet során..."

Csakhogy rajtad kívül a kutya nem beszélt ám deportálásról, mint ahogy ugye a népeket most sem deportálják a pesti agglomerációba. Hanem arról van szó, hogy a jelenlegi folyamatoknak kéne aktívan elébe menni, részben mert ez a vállvonogatás sok érintettnek végül elég rosszul végződik, részben meg mert könnyen lehet, hogy ez a drágább (ld. amiket múltkor írtam).
Előzmény: Törölt nick (16444)
kese123 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 16455

"Vajon volt közületek valaki 2007-ben Nagyszebenben, amikor Kulturális Főváros volt? Nem. Pedig több, mint 1 millió látogatója volt. Rossz, hogy már előre leírunk valamit. Pedig még meg sem történt. Nyilatkozni 2011-től lehet. Sajnos, ilyen a magyar hozzáállás..."

 

Ne általánosítsunk! Én pl voltam Nagyszebenben a kérdéses évben. Az "ilyen" hozzáállást sem "magyar"-nak becézném, ez szvsz inkább csak valami konstruktív szardobálás. (Fujj!) :)

Előzmény: Aladár46 (16436)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.25 0 0 16454
Közben rájöttem. Itt a változatok össz hosszáról van szó, csak mindenki hülyén vette át a hírt.

http://roads.extra.hu/road_plans/m4_puspokladany_artand_oh_b1.jpg
A korábbi Ártánd felé vezető nyomvonalak olyan 70 km hosszúak voltak.

Más: Van valami hír, hogy az idei ROP keretében milyen utak újulnak meg országszerte?
Előzmény: Törölt nick (16453)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 16453
nono, tekintettel kell lenni az üregi nyulakra meg a réti pockokra is ám!-)
Előzmény: Roger Preed (16452)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.25 0 0 16452
Kiírták az M4 Püspökladány-Nagykereki (oh) szakaszra a tervezési tendert.

"2009. január 23.

Az M4-es gyorsforgalmi út Püspökladány–Berettyóújfalu–Nagykereki – vagyis az országhatár – közötti szakasz tervezésére írt ki nyílt közbeszerzési eljárást a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. A felhívás a mai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A pályázónak vállalnia kell a környezeti és örökségvédelmi hatástanulmány elkészítését, a környezetvédelmi engedély beszerzését, valamint a nyomvonal megállapításához szükséges dokumentáció elkészítését. A legrövidebb nyomvonal 121,7 míg a leghosszabb 146,6 kilométer lehet. A munkával 2011. december 31-ig kell elkészülni.
Ajánlatot olyan cég tehet, amelynek az elmúlt három lezárt üzleti évben generáltervezőként elkészített új gyorsforgalmi út környezeti, valamint örökségvédelmi hatástanulmány, illetve előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készítéséből összesen legalább 60 millió forint nettó árbevétele származott.
Az ajánlattételi határidő március 9. A kiírás szerint a nyertes a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást kérő vállalkozó lesz.

Az eredményhirdetés tervezett időpontja március 17., a szerződéskötésre várhatóan március 26-án kerül sor."

Csak tudnám, hogy ami most 65-70 km a 4-42 nyomvonalán az hogy a fenébe lesz 120-145 km autópályán...
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 16451
autópályán a városhatárig simán megvan ez az átlagsebesség, de még az 1 számjegyű utakon is

az hogy mi történik a városhatáron belül, más kérdés


ha az elővárosi vasutak tudnának 160-nal menni, akkor bőven kijönne a 100-as átlag, most persze jóval alacsonyabb, de néhány év múlva ez meg fog változni


és ha hiszed ha nem, _ezen_ a planétán sokezer ember kel fel reggel salgótarjánban, tatabányán és szolnokon 2-3 órával munkakezdés előtt és késő este ér csak haza
sok-sok-sok ezer embernek ez a mai valóság
Előzmény: Törölt nick (16448)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 16450

+vác +esztergom...

Előzmény: Roger Preed (16449)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.25 0 0 16449
Én az agglot most még egy kicsit közelebb venném a Tatabánya-Fehérvár-Dunaújváros-Kecskemét-Szolnok-Gyöngyös vonalig.
Előzmény: Törölt nick (16447)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 16448

ha így nézem, 100 km/órás átlagsebességgel...

 

te melyik bolygóról jöttél?

 

itt az agglóban a 40km/h már extrém jó érték, de én már ingáztam 20km/h-val is...

(monnyuk nem sokáig, mert ez nem fehér embernek való, én meg az vagyok....)

Előzmény: Törölt nick (16447)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16447
nézőpont kérdése, mármint hogy meddig terjed az agglomeráció

egy átlag dolgozó simán ingázik 1-1,5 órát oda, ugyanennyit vissza, ez simán benne van a pakliban

ha így nézem, 100 km/órás átlagsebességgel (autó, vonat egyaránt) győr-veszprém-paks-kecskemét-szolnok-eger az agglomeráció határa.., a fél ország
Előzmény: Törölt nick (16446)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16446

nade nem a zisten háta megé, csak az agglóba...

(én úgytom, hogy a böpö+aggló léccám nőtt az elmúlt 20 évben...)

Előzmény: Törölt nick (16445)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16445
mennek az emberek maguktól is

az elmúlt húsz évben jó félmillió

lesz itt még prága :D
Előzmény: Törölt nick (16444)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16444

klassz.

 

szóval jól írtam korábban, hogy böpö+agglóból kb. 2M humanoidot kellene deportálni a decentralizációs hadművelet során...

 

Előzmény: Roger Preed (16443)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16443
Előzmény: Törölt nick (16442)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16442

hmmm... rossz adatra emlékeztem... ezexerint még akkora jelentősége sincs ennek a városnak, mint gondoltam... :-))

 

 

Nem kéne először körülnézni?

 

nem.

ugyanis ami nincs kinn a zindex címlapon egy pár napig, az totál marginális...

 

(merdzsó/kecskemét vagy hankukk/dújváros kaliberű beruházásokat hiányolok)

 

az ESS-hez minek a pálya?

hogy a nyútronok már ott elkezdhessék a gyorsulást? :-))

(ehhez az M35 nem elég lineáris...)

Előzmény: Roger Preed (16441)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16441
400 ezres város? Hol?
Nem jelezte szándékát? Nem kéne először körülnézni?
Pl ott van az ESS pályázat, ami remélem sikerül is.
De ezen kívül az ipari parkjuk is szépen benépesedett (National Instruments), a reptér mellé most épül a következő ipari park. Ha nem lenne érdeklődés biztos belevágnának...
Előzmény: Törölt nick (16440)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16440

kb. halvány lila dunsztom sincs, hogy miről beszélsz... :-)

 

de nézzük az egyetlen konkrétumot, amit említettél: debrecen

 

szerintem ez pont egy ellenpélda arra, amit mondasz:

annak ellenére, hogy megkapta a politikai pályáját (mertugye azt már kitárgyaltuk, hogy egyelőre korai volt), még 1etlen jelentős beruházó sem jelezte szándékát, hogy egy pár1000 főt foglalkoztató összeszerelő üzemet telepítene oda...

pedig egy 400.e lakosú városról van szó ugyebár...

 

tökéletes példa arra, hogy nincs varázssztráda...

 

(az már csak hab a tortán, hogy a gyártósorok épphogy nem pestre települnek: itt túl drága a munkaerő ahhoz, hogy megérje...

vagy tudsz említeni komolyabb szereldét pesten?)

 

 

az M0-val meg mi bajod?

 

azt az apróságot leszámítva, hogy még nem karika, és délen pötit csúszik a II.ütem, tökéletesen megfelel annak a célnak, amire szánták...

 

Előzmény: Törölt nick (16438)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 16439
ezek megvoltak már?
budapesti 2020-ig (némileg vérlázító ötletekkel is, pl. az ingyenes parkolás teljes megszüntetése -ha jól értelmezem a város teljes területén-, kb. mintha pokióban vónánk)

http://www.vilaggazdasag.hu/index.php?apps=cikk&cikk=257431

http://www.vilaggazdasag.hu/index.php?apps=cikk&cikk=257426
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16438
értem, úttervezés topik, de tényleg túlzás, hogy mindehova aszfaltot kívánnál, ami szűsz terület még létezik :):):)

gondolataimban eléggé komplexen jelenik meg az a téma, amire egyszerűen azt írtam: elszívja.

M0??? hagyjuk... vidékfejlesztés?? tényleg felesleges. Érdemes debrecenből feljárni pestre mezei főúton gyártósori munkatársnak.

Szakmai érdek?? ÁÁÁ olyan nem létezik, csak a jogászoknak és a közgazdászoknak...

Lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett?? Igen!

Terveztünk már utat???
Előzmény: Törölt nick (16437)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16437

De ezt nem én mondom, hanem ez a valóság, minden pestre összpontosul és ez szar, ez ellen tenni kellene..

 

konkrétan?

mégis hány centrum lenne az ideális egy bolhfasznyi országban?

 

Minden pesten fejlődik, máshol semmi..

 

öööö... te jártál már pesten? :-))

mertén meg azt látom, hogy pesten alig van fejlődés (az elmúlt 18 évben építettek kb. 25km városi főutat, ez kb. 1,5km/év, hatalmas fejlődés...)

 

 

Nézd csak meg azt, hogy mikor elhagyod pest határát: gyálon még csatorna sincs mindenhol, nemhogy aszfaltozott utak...

 

hát a csatorna egy faluban télleg qrva fontos.

én megfordítanám a sorrendet, mert a burkolt utak, kb. 1 nagyságrenddel fontosabbak, mint a csatornázás...

 

 

Mindent elszív pest. undorító.

emiatt a fasz régijós rencer miatt pest megyétől valóban.

de országos szinten, pest van kiszipolyozva a vidék által...

 

Pesten pedig mindenkinek át kell menni, ha az ország egyik végéből a másikba akar menni...

ezexerint nem hallottál még az M0-ról... ami akár körbe is érhetne, nem "vidékfejlesztésre" baxuk el a pénzt...

Előzmény: Törölt nick (16430)
Aladár46 Creative Commons License 2009.01.23 0 0 16436
Hát azért ezt az "írást" fenntartással kell kezelni. Teli van csúsztatásokkal. Szerintem a srác a Blikk főszerkesztői posztjára pályázik.

Vajon volt közületek valaki 2007-ben Nagyszebenben, amikor Kulturális Főváros volt? Nem. Pedig több, mint 1 millió látogatója volt. Rossz, hogy már előre leírunk valamit. Pedig még meg sem történt. Nyilatkozni 2011-től lehet. Sajnos, ilyen a magyar hozzáállás...
Előzmény: attus germanicus (16432)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!