Nézd, autópályát kétféle szemlélettel lehet építeni:
1. Ahol túlterhelt a közúthálózat építünk mellé autópályát. Ezzel ugye a kívánatos strukturális átalakulásból nem lesz semmi. mert a főút ott megy, ahol a középkorban kialakult, azóta változott a településstruktúra, de mi erről nem veszünk tudomást, ergo megerősítjük a többszázéves rendszert. nagyon távlatos hozzáállás. Ez történik nálunk.
2. Lehet területhasználati és térszerkezeti alapon autópályát építeni, ez esetben az autópálya nem egy szimpla forgalomleeresztő csatorna, hanem eszköze annak, hogy a szándékaink szerinti térszerkezet alakuljon ki. Ez nem történik nálunk, sőt, istenments tőle. Ehhez buták vagyunk.
Ha az 1-es és 7-es utakon igancsak érződött a forgalom, akkor távlatos helyen gondoltak volna arra, hogy ez még valószínűleg tovább fog nőni, abból pedig semmi jó nem lészen, ha ezt autópálya formájában direkt módon beerisszük a városba. Ergo ki lehetett volna alakítani egy olyan hálózatot, ami a tranzitforgalmat messze elviszi a várostól.
Az aszfaltfelületben gondolkodó közlekedéstervezőnek viszont érdekében állt egy újabb zsíros megrendelés kicsikarása, erre ragyogó jó dolog az M0. Nem szeretem az összeesküvés elméleteket, de az M3-nak a logikai folytatásástól (M7) több, mint 180-fokkal elforgatott, ellentétesoldalú begyötrése a városba nem volt más, mint ürügy arra, hogy az M0 budai szakaszát muszáj legyen megépíteni. Hatvantól letörhették volna Ferihegy felé, akkor ma okafogyott lenne az egész M0 keleti szektor.
néhány terven szerepel egy budai újabb körút, a hegyek alatt (gondolom) ez szerintem a barlangok miatt is megvalósíthatatlan lenne, kivéve ha nem alagútban hanem pilonokra emelve menne végig, de ez utóbbi is kivitelezhetetlen
nem tudom az új budapesti hidak milyenek lesznek műszakilag, de remélem mindháromra terveznek villamosnak helyet és legalább 3 sávot erről lehet tudni valamit? pl. hogy milyen típusú hidak lesznek?
ti. az m0 még nem létezett, amikor az 1-es, 7-es és 3-mas utakon már igencsak érződött a forgalom ekkor épült meg a jelenlegi 1-es út, az M7 félpályán, aztán másik félpályán, aztán az M1-es, M3-mas, M5-ös elsö nyúlfarknyi szakaszai
az M0D pedig szintén nem mai, a 80-as évek terméke, annak minden velejárójával; de ne tegyünk úgy, mintha az is az elmúlt 6-8 év "boom"-jának a terméke lenne, mert korántsem az
Itt http://index.hu/politika/belfold/budapest/nemhid6224/ részletesen van szó egy bizonyos "Budapest Közlekedési rendszerfejlesztési Terve" c. valamiről. Ez valahol megtalálható?
azt az apróságot leszámítva, hogy még nem karika, és délen pötit csúszik a II.ütem, tökéletesen megfelel annak a célnak, amire szánták..."
Az a baj, hogy sem Te, sem a tervezői nem gondolták át, hogy mire is szánták. Az aszfalt bűvöletében éltek. Erre valóban jó. Egyébként egy nagy önellentmondás az egész. Értsed, először építek olyan nyomvonalon autópályákat, amelyek sugárirányban megcélozzák a város közepét. Aztán nyavajgok, hogy túl nagy az átmenőforgalom, karika kell. Aztán építek karikát. Ugye nem kell külön magyaráznom, hogy hol van elcseszve az egész koncepció?
"szóval jól írtam korábban, hogy böpö+agglóból kb. 2M humanoidot kellene deportálni a decentralizációs hadművelet során..."
Csakhogy rajtad kívül a kutya nem beszélt ám deportálásról, mint ahogy ugye a népeket most sem deportálják a pesti agglomerációba. Hanem arról van szó, hogy a jelenlegi folyamatoknak kéne aktívan elébe menni, részben mert ez a vállvonogatás sok érintettnek végül elég rosszul végződik, részben meg mert könnyen lehet, hogy ez a drágább (ld. amiket múltkor írtam).
"Vajon volt közületek valaki 2007-ben Nagyszebenben, amikor Kulturális Főváros volt? Nem. Pedig több, mint 1 millió látogatója volt. Rossz, hogy már előre leírunk valamit. Pedig még meg sem történt. Nyilatkozni 2011-től lehet. Sajnos, ilyen a magyar hozzáállás..."
Ne általánosítsunk! Én pl voltam Nagyszebenben a kérdéses évben. Az "ilyen" hozzáállást sem "magyar"-nak becézném, ez szvsz inkább csak valami konstruktív szardobálás. (Fujj!) :)
Kiírták az M4 Püspökladány-Nagykereki (oh) szakaszra a tervezési tendert.
"2009. január 23.
Az M4-es gyorsforgalmi út Püspökladány–Berettyóújfalu–Nagykereki – vagyis az országhatár – közötti szakasz tervezésére írt ki nyílt közbeszerzési eljárást a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. A felhívás a mai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg. A pályázónak vállalnia kell a környezeti és örökségvédelmi hatástanulmány elkészítését, a környezetvédelmi engedély beszerzését, valamint a nyomvonal megállapításához szükséges dokumentáció elkészítését. A legrövidebb nyomvonal 121,7 míg a leghosszabb 146,6 kilométer lehet. A munkával 2011. december 31-ig kell elkészülni. Ajánlatot olyan cég tehet, amelynek az elmúlt három lezárt üzleti évben generáltervezőként elkészített új gyorsforgalmi út környezeti, valamint örökségvédelmi hatástanulmány, illetve előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készítéséből összesen legalább 60 millió forint nettó árbevétele származott. Az ajánlattételi határidő március 9. A kiírás szerint a nyertes a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást kérő vállalkozó lesz.
Az eredményhirdetés tervezett időpontja március 17., a szerződéskötésre várhatóan március 26-án kerül sor."
Csak tudnám, hogy ami most 65-70 km a 4-42 nyomvonalán az hogy a fenébe lesz 120-145 km autópályán...
autópályán a városhatárig simán megvan ez az átlagsebesség, de még az 1 számjegyű utakon is
az hogy mi történik a városhatáron belül, más kérdés
ha az elővárosi vasutak tudnának 160-nal menni, akkor bőven kijönne a 100-as átlag, most persze jóval alacsonyabb, de néhány év múlva ez meg fog változni
és ha hiszed ha nem, _ezen_ a planétán sokezer ember kel fel reggel salgótarjánban, tatabányán és szolnokon 2-3 órával munkakezdés előtt és késő este ér csak haza sok-sok-sok ezer embernek ez a mai valóság
400 ezres város? Hol? Nem jelezte szándékát? Nem kéne először körülnézni? Pl ott van az ESS pályázat, ami remélem sikerül is. De ezen kívül az ipari parkjuk is szépen benépesedett (National Instruments), a reptér mellé most épül a következő ipari park. Ha nem lenne érdeklődés biztos belevágnának...
kb. halvány lila dunsztom sincs, hogy miről beszélsz... :-)
de nézzük az egyetlen konkrétumot, amit említettél: debrecen
szerintem ez pont egy ellenpélda arra, amit mondasz:
annak ellenére, hogy megkapta a politikai pályáját (mertugye azt már kitárgyaltuk, hogy egyelőre korai volt), még 1etlen jelentős beruházó sem jelezte szándékát, hogy egy pár1000 főt foglalkoztató összeszerelő üzemet telepítene oda...
pedig egy 400.e lakosú városról van szó ugyebár...
tökéletes példa arra, hogy nincs varázssztráda...
(az már csak hab a tortán, hogy a gyártósorok épphogy nem pestre települnek: itt túl drága a munkaerő ahhoz, hogy megérje...
vagy tudsz említeni komolyabb szereldét pesten?)
az M0-val meg mi bajod?
azt az apróságot leszámítva, hogy még nem karika, és délen pötit csúszik a II.ütem, tökéletesen megfelel annak a célnak, amire szánták...
ezek megvoltak már? budapesti 2020-ig (némileg vérlázító ötletekkel is, pl. az ingyenes parkolás teljes megszüntetése -ha jól értelmezem a város teljes területén-, kb. mintha pokióban vónánk)
Hát azért ezt az "írást" fenntartással kell kezelni. Teli van csúsztatásokkal. Szerintem a srác a Blikk főszerkesztői posztjára pályázik.
Vajon volt közületek valaki 2007-ben Nagyszebenben, amikor Kulturális Főváros volt? Nem. Pedig több, mint 1 millió látogatója volt. Rossz, hogy már előre leírunk valamit. Pedig még meg sem történt. Nyilatkozni 2011-től lehet. Sajnos, ilyen a magyar hozzáállás...