Keresés

Részletes keresés

sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.29 0 0 244
A sineket milyen festékkel kell festeni?A másik gondom az hogy csak ecsetet tudnék használni mert  szoropisztoly használatához nincs lehetöségem ecseteléssel hogy nézne ki?
sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.29 0 0 243
Hali ez tök jo ,mert minden utobbi idöben vett vagonhoz adtak ujfajta kuplungot is én meg hülye modon lehet hogy kidobtam öket
Előzmény: Gashpy (241)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 242
No, akkor a szkennelést megúsztam!

Viszont a katalógusoknál légyszi javítsd ki a Tilling-et Tillig-re. Kicsit bántja a szemem...
Előzmény: alfalf (240)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 241
Készüljön fel mindenki, mostantól minden új ezzel a kapcsolóval jön majd. NEM-szabványos csatlakozóval (a TT és az N - tudomásom szerint - u.a.).
Ha tervezed újabb járművek beszerzését, akkor vedd meg az egész csomagot.
A német TT-board fórumon nagyon meg vannak elégedve az új kapcsolóval. Állítólag jól kapcsolódik kanyarban is, sokkal kevésbé érzékeny a pálya egyenetlenségeire, ezért nem kapcsolódik szét magától. A kapcsolási távolság is lecsökkent. Lasssan kapható minden felvevő szerkezethez (az elhúzós rugóshoz is) Én tervezem a lecserélést, de előtte azért próbálnék. Egyébként még van régi - (Zeuke féle) kapcsolóm is. Anno eljátszottuk már egyszer ezt a dolgot... Pár év kellett az átállásra...
Előzmény: HarciSün (239)
alfalf Creative Commons License 2006.12.29 0 0 240

"...BTTB-s katalógusom, amelyekben több helyen emlegetnek egy Gleisplane című kiadványt. Megvan ez valakinek, mondjuk scannelt formában?"

 

Szia!

A oldalamon fönn van ez a katalógus!

www.tt.gportal.hu

Előzmény: G-cart (232)
HarciSün Creative Commons License 2006.12.29 0 0 239

Van új kuplung tapasztalatom... Egyébként is terveztem hogy írok ide egy kis megemlékezést a Tillig új agyréméről, szóval következzen:

 

Tillig és MH - az új kuplung c. mű :)

 

23.-án gondoltam meglepem magam egy új tehervagonnal - a képen is látható szépséggel. Rég kinéztem az MH lapján úgyhogy elsétáltam a Lehel úti boltba ahol volt is belőle raktáron (összesen 4 db, de nekem csak egy kellett) Tömegnyomor volt a karácsonyra való tekintettel de nem gondoltam semmi rosszra - a képen a szokásos BTTB kuplung szerepelt, megaztán ugye manapság úgyis cserélhető tehát mi baj lehet? Hazahoztam, kibontottam és fejcsóválásba keztem hogy "hát-hát, ezek a Fritzek megint kitaláltak valamit" ugyanis egy -eddig számomra ismeretlen- kuplung volt a kocsin. Sebaj! Van itthon elég "régebbi" típus, lecseréljük! Ill. cseréltem volna de akárhogy néztem se a megszokott elhúzható rugó se más ismerősnek tűnő dolog... Látszott ugyan haloványan hogy kihúzható az eredeti kuplung a helyéről de teljesen máshogyan volt rögzítve mint az eddigiek. Azért lefotóztam új szerzeményemet és eldöntöttem hogy visszasétálok vele a bóótba nehogy tudatlanságommal kárt okozzak. Így is lett...

Előrebocsájtom a bolt dolgozói nagyon segítőkészek voltak - nem rajtuk múlt a tor-túra. Szóval mondom hogy mi a nyűgöm, jött is egy srác hogy akkor kicseréli nekem. Kiszedte az új típusú előre kihúzható "pattintós" kuplungot és egyből látszott hogy a ferdén csapott foglalatú kuplung nem passzol bele. Ok, hosszas tanácskozás az ottaniakkal mire előástak egy csomag kuplungot aminek pattintós volt a vége. Ezzel meg is oldódott volna a dolog de kiderült hogy mivel a 10 db-os csomag egy cikkszámon szerepel (így kapták a Tilligtől) nem tudják darabra adni, azaz a vagon mellé kellett volna fizetnem még 2600 Ft-ot a 10, egyébként számomra haszontalan kuplungért... (azaz ez az egy vagon 8000 lett volna így) Ekkor már több mint egy órát voltam a boltban és kicsit elegem lett az egészből, így - egyébként nagyon korrekten - visszakaptam a pénzemet és vagon nélkül távoztam... Az MH-sok is nagyon sajtálták és értették a dolgot, Ők is most szembesültek ezzel először és végülis a gyár szivatta meg Őket.

 

Jódolgában már nem tudja mivel szivassa a népet a Tillig?! Ok hogy kitalál egy új típust, lehet hogy jó is, az is ok hogy azt adja innentől alapból - de a foglalatot miért változtatja meg - az új típust meg mééé 10 db-os csomagolásban adja??? Égbekiáltó költői kérdés volt természetesen...

 

Szóval csak óvatosan mert lehet ezután ez lesz a tendencia. (és előbb-utóbb be kell szerezni egy csomag új foglalatú régi kuplungot)

Előzmény: dijoTTa (230)
V41 523 Creative Commons License 2006.12.28 0 0 238

Ezzel úgy jártam valamikor hogy felcsiszoltam a síneket 1000-es papírral és jó lett csak valami védő bevonat kell neki, mert különben gyorsan korrodál. A rozsda miatt az eredeti bevonat már úgy sincs meg, ezért mertem csiszolni.

Előzmény: sikumegalifter (146)
G-cart Creative Commons License 2006.12.28 0 0 237

Igen, a német kiadványokra gondoltam, csak nem tudtam, hogy ennyi van :-)

Ezeket már tükrözöm is. Ha van még, én kivárom a jövő évet....Alapvetően egy kicsi pályában gondolkodom, még így is be kell adagolnom a feleségemnek, hogy tulajdonképpen nem is én szeretnék újból vasútmodellezni, mert én egyébként makettezek, hanem a 4 éves fiam. (Na jó, persze ő is.)

Köszönöm.

Üdv: G'

Előzmény: Gashpy (235)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.28 0 0 236
Gratulálok a barátnődhöz!
Előzmény: sikumegalifter (231)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.28 0 0 235
szerintem erre:

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=p_02

vagy erre

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=p_63

vagy erre

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=p_01

vagy erre:

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=g_1

vagy erre:

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=g_2

vagy arra, amelyik ezek között nincs. (Kék alapon vágányok, mint a narancssárgában)

Láttam már a vaterán is, de ha nem oly sürgős akkor jövőre beszkennelem...
Előzmény: Uplink (234)
Uplink Creative Commons License 2006.12.28 0 0 234

Gondolom erre gondolsz...

 

http://ys.mmc.ru/imgr/GFromm/

Előzmény: G-cart (232)
Uplink Creative Commons License 2006.12.28 0 0 233

Kéne fotózni, csak ahhoz le kellene takarítani az asztalt, levinni a gépet, állványt, reflektort ... ;)

 

Ami változás van a novemberi állapothoz képest, az csak a hegyi szakaz egy kis része, mostanság főként az asztal alatt tevékenykedem és vadul kábelezek...

Előzmény: toth_bela (229)
G-cart Creative Commons License 2006.12.28 0 0 232

Sziasztok!

Jó 20 éve volt egy TT-s terepasztalom és most újból felmerült bennem, hogy összerakok egy kisebb asztalt. Van pár régebbi BTTB-s katalógusom, amelyekben több helyen emlegetnek egy Gleisplane című kiadványt. Megvan ez valakinek, mondjuk scannelt formában?

Válaszaitokat előre is megköszönve:

G'cart

sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.28 0 0 231
Elment ma a barátnöm vásárolni és én is kaptam valamit ime
dijoTTa Creative Commons License 2006.12.28 0 0 230

Üdv minden TTopicolónak.

 

Örülök a TT-s lap indításának és újfiúként ide illő kérdéssel fordulok Hozzátok:

Van-e valakinek tapasztalata az új TT-Kupplungról (Tillig Nr. 08840, 08841, stb.)?

Tudtommal ez Peter Horn (peho) fejlesztése és Tillig felvette gyártmányai közé, vélhetően azért, mert a sajátjánál jobbnak tartja, de tényleg így van-e?

toth_bela Creative Commons License 2006.12.28 0 0 229
Nagyon jó kis képek, tetszetős a részlet a terepasztalról. Friss képeket nem raksz fel?
Előzmény: Uplink (228)
Uplink Creative Commons License 2006.12.28 0 0 228

Üdv mindenkinek....

 

Jó ötlet volt külön TT-s topikot nyitni...

 

Kis önreklám ;)

A kep.tar.hu/lhalmos címen található jópár kép a készülő asztalomról...

 

 

Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 227
Alapvetően én is, de megadnám a lehetőséget. Az asztalomat modulokból építeném fel (ld 131. hsz). Így a tárolás is könnyebbnek tűnik.
Előzmény: Törölt nick (226)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.27 0 0 226
Na, ja nálam a modul az OFF téma, magányos farkas tipus vagyok.:-))))
Előzmény: Gashpy (225)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 225
Én az egy váltó, két gomb felállásra gondoltam. A max 3-4 váltót én is az egy gombra kötött váltókra értettem korábban.

Ha már alapanyag:
Én modulon gondolkodom. Mivel a szabvány szerint 180x500 mm a csatlakozó felület, ezért az általad ajánlott fenyőléc sjana stornó. Valahol azt olvastam, hogy használjunk bútorlapot. Van valakinek egyéb meglátása, ill. ehhez pontosítása (/pill nekem még minden deszka meg léc :-))?
Előzmény: Törölt nick (223)
sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.27 0 0 224
Köszi a segitséget igy már eltudok indulni holnap vásárolni
Előzmény: Törölt nick (222)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.27 0 0 223
"Bár ha minden váltó egyenként van bekötve..."

Ha úgy gondoltad, hogy egyenként is állítja őket a kérdező, akkor nincs gond. Ha rendesen párhuzamosan vannak kötve, (sorbakötve nem is működnénk, lévén 16V-os tekercsek vannak beépítve), akkor a felvett áramok összeadódnak, amíg a trafó bírja. Ha nem, akkor a nem fog működni a rendszer, mert vagy belép a rövidzár védelem, vagy, ha nem, akkor a trafó kimenő feszültsége a névleges felére is leeshet, ez meg kevés a relék meghúzásához.
Előzmény: Gashpy (219)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.27 0 0 222
OSB, faforgács, pozdorja alapú lemezekez SÜRGŐSEN elfelejteni, mintha nem is léteznénk!!! Nem nekünk valók. Rétegelt lemez, ahova kell az alátámasztás, és 20x5mm-es fenyőléc keret alá, nagyjából olyan 50cm-kénti "négyzetrácsban".


Igaz, a képek ebben a topicban OFF-ok, mert a Z méretű készülő asztalomról készültek.
Előzmény: sikumegalifter (220)
alfalf Creative Commons License 2006.12.27 0 0 221
Valóban ez volt a baj. Most két trafó között szétosztottam a váltókat, eddig úgy néz ki minden rendben. Köszönöm mindenkinek a hasznos és gyors válaszokat!

Előzmény: Törölt nick (218)
sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.27 0 0 220
Üdv mindenkinek remélem jol telt a karácsony mindenkinek.Holnap indulok szétnézni, illetve megvenni a terepasztalomnak valo anyagot.Van néhány kérdésem aki tud segitsen nekem tehát a méret 110x250cm van valakinek ötlete hogyan ,és mivel kezdjem pl.OSB laprol tud valaki véleményt mondani és milyen keret kell alá?Ha esetleg tudnátok képeket küldeni a menetröl hogyan csináljam hálás lennék érte.Köszönöm elöre a segitséget
Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 219
Ott leszen az kutymorgó elkaparva!
Köll az a teljesítmény.
Bár ha minden váltó egyenként van bekötve...

Úgy nézem, szükséges még néhány alapadat. Bár lehet, hogy már túlságosan unatkozunk és túlmagyarázzuk az egészet:-)
Előzmény: Törölt nick (218)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.27 0 0 218
Ott a baj!
A régi Zeuke rendszerű kitérők simán zabálhatnak 0,3-0,5A-t is. Ha ezekből egyszerre akarsz állítani 5-6 darabot, akkor túlléped a trafód max. terhelhtőségét, leesik a feszültség, és nem lehet állítani a váltókat. Szerezz egy 16V-os, legalább 1,2-1,5A-es trafót ilyen célra! A Mechano ezt a kiképzést nem bírja.
Előzmény: alfalf (216)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.27 0 0 217
Van veszteség, de nálam 1,5 m nem okozott gondot, pedog több minden is fel van fűzve.
Előzmény: gmarc (215)
alfalf Creative Commons License 2006.12.27 0 0 216
Mehano-t
Előzmény: Törölt nick (213)
gmarc Creative Commons License 2006.12.27 0 0 215
Én tapasztaltam némi veszteséget, ilyen kis szerkezeteknél esetleg számíthat.
Előzmény: Törölt nick (214)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!