A sineket milyen festékkel kell festeni?A másik gondom az hogy csak ecsetet tudnék használni mert szoropisztoly használatához nincs lehetöségem ecseteléssel hogy nézne ki?
Készüljön fel mindenki, mostantól minden új ezzel a kapcsolóval jön majd. NEM-szabványos csatlakozóval (a TT és az N - tudomásom szerint - u.a.). Ha tervezed újabb járművek beszerzését, akkor vedd meg az egész csomagot. A német TT-board fórumon nagyon meg vannak elégedve az új kapcsolóval. Állítólag jól kapcsolódik kanyarban is, sokkal kevésbé érzékeny a pálya egyenetlenségeire, ezért nem kapcsolódik szét magától. A kapcsolási távolság is lecsökkent. Lasssan kapható minden felvevő szerkezethez (az elhúzós rugóshoz is) Én tervezem a lecserélést, de előtte azért próbálnék. Egyébként még van régi - (Zeuke féle) kapcsolóm is. Anno eljátszottuk már egyszer ezt a dolgot... Pár év kellett az átállásra...
Van új kuplung tapasztalatom... Egyébként is terveztem hogy írok ide egy kis megemlékezést a Tillig új agyréméről, szóval következzen:
Tillig és MH - az új kuplung c. mű :)
23.-án gondoltam meglepem magam egy új tehervagonnal - a képen is látható szépséggel. Rég kinéztem az MH lapján úgyhogy elsétáltam a Lehel úti boltba ahol volt is belőle raktáron (összesen 4 db, de nekem csak egy kellett) Tömegnyomor volt a karácsonyra való tekintettel de nem gondoltam semmi rosszra - a képen a szokásos BTTB kuplung szerepelt, megaztán ugye manapság úgyis cserélhető tehát mi baj lehet? Hazahoztam, kibontottam és fejcsóválásba keztem hogy "hát-hát, ezek a Fritzek megint kitaláltak valamit" ugyanis egy -eddig számomra ismeretlen- kuplung volt a kocsin. Sebaj! Van itthon elég "régebbi" típus, lecseréljük! Ill. cseréltem volna de akárhogy néztem se a megszokott elhúzható rugó se más ismerősnek tűnő dolog... Látszott ugyan haloványan hogy kihúzható az eredeti kuplung a helyéről de teljesen máshogyan volt rögzítve mint az eddigiek. Azért lefotóztam új szerzeményemet és eldöntöttem hogy visszasétálok vele a bóótba nehogy tudatlanságommal kárt okozzak. Így is lett...
Előrebocsájtom a bolt dolgozói nagyon segítőkészek voltak - nem rajtuk múlt a tor-túra. Szóval mondom hogy mi a nyűgöm, jött is egy srác hogy akkor kicseréli nekem. Kiszedte az új típusú előre kihúzható "pattintós" kuplungot és egyből látszott hogy a ferdén csapott foglalatú kuplung nem passzol bele. Ok, hosszas tanácskozás az ottaniakkal mire előástak egy csomag kuplungot aminek pattintós volt a vége. Ezzel meg is oldódott volna a dolog de kiderült hogy mivel a 10 db-os csomag egy cikkszámon szerepel (így kapták a Tilligtől) nem tudják darabra adni, azaz a vagon mellé kellett volna fizetnem még 2600 Ft-ot a 10, egyébként számomra haszontalan kuplungért... (azaz ez az egy vagon 8000 lett volna így) Ekkor már több mint egy órát voltam a boltban és kicsit elegem lett az egészből, így - egyébként nagyon korrekten - visszakaptam a pénzemet és vagon nélkül távoztam... Az MH-sok is nagyon sajtálták és értették a dolgot, Ők is most szembesültek ezzel először és végülis a gyár szivatta meg Őket.
Jódolgában már nem tudja mivel szivassa a népet a Tillig?! Ok hogy kitalál egy új típust, lehet hogy jó is, az is ok hogy azt adja innentől alapból - de a foglalatot miért változtatja meg - az új típust meg mééé 10 db-os csomagolásban adja??? Égbekiáltó költői kérdés volt természetesen...
Szóval csak óvatosan mert lehet ezután ez lesz a tendencia. (és előbb-utóbb be kell szerezni egy csomag új foglalatú régi kuplungot)
Ezzel úgy jártam valamikor hogy felcsiszoltam a síneket 1000-es papírral és jó lett csak valami védő bevonat kell neki, mert különben gyorsan korrodál. A rozsda miatt az eredeti bevonat már úgy sincs meg, ezért mertem csiszolni.
Igen, a német kiadványokra gondoltam, csak nem tudtam, hogy ennyi van :-)
Ezeket már tükrözöm is. Ha van még, én kivárom a jövő évet....Alapvetően egy kicsi pályában gondolkodom, még így is be kell adagolnom a feleségemnek, hogy tulajdonképpen nem is én szeretnék újból vasútmodellezni, mert én egyébként makettezek, hanem a 4 éves fiam. (Na jó, persze ő is.)
Kéne fotózni, csak ahhoz le kellene takarítani az asztalt, levinni a gépet, állványt, reflektort ... ;)
Ami változás van a novemberi állapothoz képest, az csak a hegyi szakaz egy kis része, mostanság főként az asztal alatt tevékenykedem és vadul kábelezek...
Jó 20 éve volt egy TT-s terepasztalom és most újból felmerült bennem, hogy összerakok egy kisebb asztalt. Van pár régebbi BTTB-s katalógusom, amelyekben több helyen emlegetnek egy Gleisplane című kiadványt. Megvan ez valakinek, mondjuk scannelt formában?
Örülök a TT-s lap indításának és újfiúként ide illő kérdéssel fordulok Hozzátok:
Van-e valakinek tapasztalata az új TT-Kupplungról (Tillig Nr. 08840, 08841, stb.)?
Tudtommal ez Peter Horn (peho) fejlesztése és Tillig felvette gyártmányai közé, vélhetően azért, mert a sajátjánál jobbnak tartja, de tényleg így van-e?
Én az egy váltó, két gomb felállásra gondoltam. A max 3-4 váltót én is az egy gombra kötött váltókra értettem korábban.
Ha már alapanyag: Én modulon gondolkodom. Mivel a szabvány szerint 180x500 mm a csatlakozó felület, ezért az általad ajánlott fenyőléc sjana stornó. Valahol azt olvastam, hogy használjunk bútorlapot. Van valakinek egyéb meglátása, ill. ehhez pontosítása (/pill nekem még minden deszka meg léc :-))?
Ha úgy gondoltad, hogy egyenként is állítja őket a kérdező, akkor nincs gond. Ha rendesen párhuzamosan vannak kötve, (sorbakötve nem is működnénk, lévén 16V-os tekercsek vannak beépítve), akkor a felvett áramok összeadódnak, amíg a trafó bírja. Ha nem, akkor a nem fog működni a rendszer, mert vagy belép a rövidzár védelem, vagy, ha nem, akkor a trafó kimenő feszültsége a névleges felére is leeshet, ez meg kevés a relék meghúzásához.
OSB, faforgács, pozdorja alapú lemezekez SÜRGŐSEN elfelejteni, mintha nem is léteznénk!!! Nem nekünk valók. Rétegelt lemez, ahova kell az alátámasztás, és 20x5mm-es fenyőléc keret alá, nagyjából olyan 50cm-kénti "négyzetrácsban".
Igaz, a képek ebben a topicban OFF-ok, mert a Z méretű készülő asztalomról készültek.
Valóban ez volt a baj. Most két trafó között szétosztottam a váltókat, eddig úgy néz ki minden rendben. Köszönöm mindenkinek a hasznos és gyors válaszokat!
Üdv mindenkinek remélem jol telt a karácsony mindenkinek.Holnap indulok szétnézni, illetve megvenni a terepasztalomnak valo anyagot.Van néhány kérdésem aki tud segitsen nekem tehát a méret 110x250cm van valakinek ötlete hogyan ,és mivel kezdjem pl.OSB laprol tud valaki véleményt mondani és milyen keret kell alá?Ha esetleg tudnátok képeket küldeni a menetröl hogyan csináljam hálás lennék érte.Köszönöm elöre a segitséget
Ott a baj! A régi Zeuke rendszerű kitérők simán zabálhatnak 0,3-0,5A-t is. Ha ezekből egyszerre akarsz állítani 5-6 darabot, akkor túlléped a trafód max. terhelhtőségét, leesik a feszültség, és nem lehet állítani a váltókat. Szerezz egy 16V-os, legalább 1,2-1,5A-es trafót ilyen célra! A Mechano ezt a kiképzést nem bírja.