Keresés

Részletes keresés

GyöBzs Creative Commons License 2008.01.12 0 0 981
Nem-nem.
Előzmény: Törölt nick (980)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 980
Úgy, hogy az alatt a két sárga alatt ott figyel még egy függőleges sárga csík. :-)
Előzmény: GyöBzs (979)
GyöBzs Creative Commons License 2008.01.11 0 0 979
Ha már így találós kérdés fronton kalandozunk:

Hol van olyan, hogy az egy sárga fénnyel adott előjelzés a következő főjelző vörösről kettő sárgára váltásakor sem kezd el villogni?
Előzmény: gyakesz (971)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 978
Jó lehet. Kelenföldön is hasonló a helyzet. :-D
Előzmény: Törölt nick (977)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 1 977
Nem, de lehet, hogy ott is láthatnék ilyet.

Ezt a 17-es vonalon láttam, közvetlenül Nagykanizsa kijárata után. A kijárati jelző után következik egy kiágazást fedező főjelző, ezen láttam a lentebb írtakat. Ezen jelző után ugyanis nincs meg a féktáv, így a szabadra állításkor két sárgával nyit. Mivel a következő jelző után sincs meg, a szóban forgó jelzőn a következő a villogó sárga. Aztán mikor az az utánit is szabadra állítják, akkor jön meg a zöld. És mivel automatába vannak kötve a dolgok, szép sorban jönnek egymás után. Szép látvány. :-)
Előzmény: Törölt nick (976)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 976
Nem Kelenföldön láttad?
Előzmény: Törölt nick (975)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.09 0 0 975
Én pl. láttam olyat is, hogy vörös főjelzőből lett két sárga, aztán egy villogó sárga, aztán egy zöld. Mindez kb. 5 másodperc leforgása alatt. :-) És itt sem volt hókuszpókusz, minden jól működött.
Előzmény: Tamasch (973)
IPG Creative Commons License 2008.01.09 0 0 974
Ez akár előfordulhat Kelenföldön, ha Déli felé kitérőben jársz ki, és kezelnek a Déliben egy bejáratot.
Előzmény: Tamasch (973)
Tamasch Creative Commons License 2008.01.09 0 0 973

Olyat is láttam már, hogy sárga-villogó sárgából sárga-zöld lesz.

 

Üzemszerűen, jól működő bizt. bernél, semmi hókusz pókuszra nem kell gondolni.

:)

 

160-as pálya, állomási sorompó, jobb vg-ról bal vg-ra...

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.09 0 0 972
Így van, de persze nem szükségszerű, hogy a történetben szerepeljen térközjelző. A Nagykanizsáról induló 17-es vonal elején is ez van (pedig ott nincs térközjelző), ill. a Nyugati bejáratánál is (ott sincs). Az elv ettől még persze ezeknél a helyeknél is az, amit leírtál.
Előzmény: gyakesz (971)
gyakesz Creative Commons License 2008.01.09 0 0 971
Én onnan merítettem a példát, hogy:

A állomás kijárati jelzője - 1. (négyfényű) térközjelző - 2. (négyfényű) térközjelző - B állomás bejárati jelzője.

Nomost, ha B állomás nem kezeli a bejáratot, akkor ugye az 1. térközjelzőn villogó sárga fény lesz, viszont ha éppen akkor kezeli, akkor lesz szerencsénk azt látni, hogy az első térközjelző fénye zöldre vált.

Persze négyfényű térközjelzőt ott alkalmaznak (általában), ahol a két főjelző között nincs meg a általános fékúttávolság, vagy éppen a lejtviszonyok olyanok, hogy egy megállj állású főjelzőre kettő sárgával kell előjelzést adni.
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.09 0 0 970
Tudom, csak a Rákosrendező kezdőponti kijárata utáni jelzőről (ami a Nyugati első bejárata) nem volt kéznél fotó. :-) Mondjuk az tényleg 40, és pont illene is ide.
Előzmény: Albertus (969)
Albertus Creative Commons License 2008.01.09 0 0 969

Persze ez a negyven igazából nem negyven, csak úgy néz ki. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (968)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.09 0 0 968
Nem, mert háromfényű jelző is tud adni olyan jelzést, hogy most 40. :-) Pl.:

Előzmény: gyakesz (966)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.09 0 0 967
Elő, persze. Csak el kell menni a Kaposvári utca végénél lévő térközjelzőkig, várni, amíg Fc bejáratot húz, és pontosan az történik, amit leírtál. :-)

Négyfényű jelzőkkel ugyanilyen okok miatt szintén megtörténhet.
Előzmény: gyakesz (964)
gyakesz Creative Commons License 2008.01.09 0 0 966
De az az egy, ami miatt előfordulhat, az csak 4 fényű lehet, nem?
Előzmény: benbe.extra.hu (965)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.01.09 0 0 965
Szerintem ebben a fórumban már mindenkinek könnyű kell legyen. Egyébként háromfényű jelzővel ugyanúgy előfordulhat!
Előzmény: gyakesz (964)
gyakesz Creative Commons License 2008.01.09 0 0 964
Egy kis találós kérdés.

Üzemszerűen előfordulhat-e, hogy a négyfényű főjelző villogó sárga jelzése az orrunk előtt zöldre vált?

Több konkrétumot nem árulnék el a jelzőkkel kapcsolatban, mert az nagy segítség lenne :)

Egyeseknek biztos baromi könnyű lesz a kérdés, de pár embert már sikerült elgondolkodtatnom vele :)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.02 0 0 963
Szerintem nem tudod, hogy mire válalkozol. :-))))
Előzmény: Bandi-079 (962)
Bandi-079 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 962

Sziasztok!

 

Még új vagyok a fórumon, s lehet nem is ide tartozik.

Vasútmodellezéssel foglalatoskodom, s fényjelzőkkel kapcsolatban lenne egy kérdésem hozzátok.

 

Esetleg, nem tudtok-e hasznos infókat a jelzőoszlopokról, ill. a felsővezetékek oszlopairól, esetleg tudnátok nekem ebben segiteni? leírás, jellegrajz, méretek, hol lehet ezeknek utánna nézni?

Próbálkoznék ezek "legyártásával", egyenlőre a gyári megoldást egy picit drágának tartom, de majd meglátjuk.

 

Köszi a segítséget

 

Bandi

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 961
Köszi!
Előzmény: V46 021 (959)
V46 021 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 960

 

ALLAC = Alacc

 

Bocsánat!

Előzmény: V46 021 (959)
V46 021 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 959

 

Mondjuk inkább úgy, hogy a jelzésfogalmak átvitele nem foglal ereket a kábelben.

Van azért néhány információ amit küldözgetni kell Pl.: (amit ALLAC is írt) az utolérés és ellenmenet kizáráshoz, persze ez függ az állomásköz biztosítottsági szintjétől is.

 

Előzmény: Törölt nick (956)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 958
Szerintem azért használnak. Az ellenmenetet ki kell zárni.
Előzmény: Törölt nick (956)
Jacquemin Creative Commons License 2008.01.01 0 0 957

Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!:-)

Nyitásként: Pilis állomás bejárati- és ismétlőjelzői.

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 956
Értem. Magyarul akkor ilyen esetekben nem is igazán használnak vonalkábelt (merthogy felesleges)?
Előzmény: V46 021 (955)
V46 021 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 955

 

Mennyire gondolom jól?

 

Gondold végig!

Ha sötét az előjelző, az egyenértékű az egy folyamatos sárgával, tehát fel kell készülni a hozzá tartozó főjelzőnél való megállásra.

A jelző jellegszínében nincs vörös, és alsó sárga sem világít rajta sosem, tehát minden további nélkül lehet mellette haladósra venni a dolgot.

Előzmény: Törölt nick (954)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 954
Fiúk, adott két állomás, köztük állomásközi közlekedés. Ilyenkor ugyebár általában az van, hogy az egyik állomás kijárati jelzője a másik állomás bejárati jelzőjének előjelzőjére ad előjelzést, vagyis az első állomás kijáratán vagy zöld, vagy sárga-zöld van.

Azt mondtátok itt korábban, hogy egy biztosított főjelző _mindig_ előjelzést ad a következő jelzőre, jelen esetben az első állomás kijárata a következő előjelzőre. Viszont ha jól sejtem, az említett példában nincs vonalkábel, főleg ha nagyon messze van a két állomás, hanem egyszerűen csak úgy van beállítva a biztber, hogy mindig zöld előjelzést adjon, hiszen a következő jelző úgyis előjelző. Ilyenkor tehát nem szigorú értelmben vett elektronikus jellegű a biztosítás, hanem úgymond gyakorlati jellegű.

Node mi van akkor, ha az előjelző működésképtelenné válik? Ilyenkor vonalkábel híján változatlanul a zöld előjelzés jön meg az első állomás kijáratán, pedig a helyes a sárga előjelzés lenne (mert ugye hibás jelző mellett még akkor sem lehet vmax-szal elhaladni, ha az előjelző). Mennyire gondolom jól?
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 953
Tudjuk. Profiban űzzük. :-))))))
Előzmény: Törölt nick (950)
exmv Creative Commons License 2007.12.30 0 0 952
Nem kell, de lehet... :)
Előzmény: ROCOman (951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!