Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.01 0 0 283
Kis ízelítő, sajna képek nélkül, mert a Tűzróka nem másolja be, BeTTina-ék legújabb hírlevele:

TT- Neukonstruktion
ICE 3 vierteilig in TT!


(Bild zeigt HO- Modell)
26-47005
ICE 3 von Piko in TT
Auslieferung ab Quartal IV 2007
unser Preis:
nur 109.99 Euro
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------

(Bild zeigt HO- Modell)
26-47417
BR 182 Taurus EVB in TT
unser Preis:
nur 54,99 €

26-47417.8
BR 182 Taurus EVB digital
unser Preis:
nur 84,99 €
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------


(Bild zeigt HO- Modell)
26-47418
BR 182 Taurus RAG in TT
unser Preis:
nur 54,99 €

26-47418.8
BR 182 Taurus RAG digital
unser Preis:
nur 84,99 €
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------


(Bild zeigt HO- Modell)
26-47580
Herkules Diesellok ÖBB in TT
unser Preis:
nur 52,99 €

26-47580.8
Herkules Diesellok ÖBB digital
unser Preis:
nur 84,99 €
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------


(Bild zeigt HO- Modell)
26-47582
Herkules Diesellok LTE European Bulls in TT
unser Preis:
nur 52,99 €

26-47582.8
Herkules Diesellok LTE European Bulls
digital
unser Preis:
nur 84,99 €
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------


(Bild zeigt HO- Modell)
26-47583
Herkules Diesellok Pressnitzbahn in TT
unser Preis:
nur 52,99 €

26-47583.8
Herkules Diesellok Pressnitzbahn digital
unser Preis:
nur 84,99 €
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------


(Bild zeigt HO- Modell)
26-47581 sofort lieferbar !
Herkules ER20 "Simens-Dispolok"
unser Preis:
nur 52,99 €

26-47581.8
Herkules ER20 "Simens-Dispolok" digital
unser Preis:
nur 84,99 €
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------

TT- Modelle von Kres



215-77241
LVT 772 der DB Ep. IV bzw. V grün- mint
unser Preis:
nur 129,99 €
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------




215-17232
LVT VT2.09 und Beiwagen VS 2.08 DR III
unser Preis:
nur 149,99 €
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
--------------------------------------------------
HarciSün Creative Commons License 2007.01.01 0 0 282

"Én anno rendeltem tőlük, csak éppen sosem érkezett meg..."

Jaja, sajnos ezzel én is így jártam. Több mint egy év után már én sem remélem hogy becsönget a postás a rendelésemmel...

 

(Amikor 1 éve karácsony előtt rendeltem hötyögött valamit a tulaj arról hogy némi jogi problémájuk akadt - valami adóhatósági gond rémlik -de erre nem esküszöm meg... Utána tűntek el a TT-s dolgok is bár nem hiszem hogy sok köze lenne egymáshoz a kettőnek - mindenesetre sajnálom hogy ez a lehtőség is megszűnt)

Előzmény: Uplink (278)
alfalf Creative Commons License 2007.01.01 0 0 281
Igazán köszönjük ezt kis történelmi áttekintést! :)
Előzmény: Törölt nick (280)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.01 0 0 280
Elször is BUÉK!

A történet a röviden a következő:

Valamikor még az 50-es években a Zeuke&Weghwerth cég 0-ás méretű modelleket gyártott (Lásd börze topicon tt-modell kolléga árul ilyen múzeumi ritkaságokat.). Valamikor annak az évtizednek a végén gondoltak egy merészet, és Otto Zeuke vezetésével 1:120 méretűre kicsinyített modelleket is kezdetek gyártani. (Mellékszál: H0m méretű keskeny nyomközűt is.) Németország nyugati felében a ROKAL gyártott ilyen méretű modelleket, de hamar be is fejezték. Megjegyzés: a ROKAL modellek nem igazán passzolnak a szabványos TT mérethez, mivel az űrszelvényük nagyobb. Az NEM a Zeuke TT rendszerét szabványosította. Nagyon sok modell került ki ebbl az üzemből, sok kooperációs modell is született: pl. a NoHAB is, és a Gützolddal az E11/E42, valamint az E499 villanygépek. Igazi nagy tömegtermelésre a kis Zeuke üzem nem volt képes, meg vadabb idők is kezdtek fújni, 1972-ben a Zeuke-t államosították, ekkor lett belőle VEB (népi tulajdonú) Berliner TT Bahnen, rövidítve BTTB. Habá létezett angliban és az USA-ban is ilyen méret, igazából csak Európa keleti felében terjedt el a méretünk. A BTTB már igazi tömegtermelést csinált, sok jó, de sok barkács megoldással, de szvsz. még mindig nem sűlyedtek olyan mélyre, mint pl. a PIKO a H0 méretű CSD "Gorilla" villanygéppel, az egy agyrém konstrukció. Az NDK életének a végén kezdtek új dolgokkal is foglalkozni, ekkor jelent meg közös alapon a BR119-es, és a BR250-es mozdony, valamint elkezdték a BR01-est, és az Eilzugwagen tervezését is. A két német állam egyesülése után az állami tulajdon megszűnt, rövid igeig újra Zeuke név alatt futott a dolog, de nagyon izzadság szagúan ment a bolt, csődhelyzetbe került az egykori NDK modellipara. Hans-Jürgen Tillig vezette cég került előre, miután elkezdte felvásárolni a csőd felé hajló gyárakat. Mivel igazából sín sem volt, a régi TT-s kalapsín nem igazán megoldás a soki nyugati sínrendszer mellett, a Pilz-zel kezdte. Később sorra került a MaTTra (csak ekkor lett tulajdoos benne), majd a BTTB maradéka, a Zeuke, stb, stb. A modelleket többé-kevésbé áttervezték, látványosan a két utolsó BTTB modellt a BR119, és a BR250-t. Befejezték a BR01-et, az Eilzugwagen-ket, és meg is érkeztünk a mához. A Tillig a legnagyobb, legszélesebb választékot kínáló gyár, TT méretben. Jelentősebb versenytrsai (nem teljes a lista, és van, akivel kooperál is!!!)
- Beckmann-TT
- JAGO
- pmt
- Kühn
- Gützold
- Modellbahnmanufaktur Sebnitz (habár ez is a Tillig család tualjdonában van, a hajdani JATT fém modellei készülnek itt.)

A TT-re máig megmaradt az, hogy akinek kisebb helye van, az rendes modellüzemet tud csinálni, és a legnagyobb DR választékot ebben a hobbiban.
Előzmény: Gashpy (275)
dijoTTa Creative Commons License 2007.01.01 0 0 279

B.Ú.É.K

minden kedves TTopikolónak

Uplink Creative Commons License 2006.12.31 0 0 278

Én anno rendeltem tőlük, csak éppen sosem érkezett meg...

Gondolom így kb 2 évvel a rendelés után már nem nagyon kellene abban reménykednem, hogy megkapom...

 

A vasútmodellezés topikban rendszeresen írnak valami német siteről, ahonnan lehet gyártatni matricát.... Több  ívet kellene rendelni és akkor talán megérné..

 

 

Előzmény: HarciSün (277)
HarciSün Creative Commons License 2006.12.30 0 0 277

Régebben mintha lett volna a Byg modellnél, de már nem láttam jóideje... (ahogy valamiért a műgyanta kaszniaik is eltüntek)

Mindenesetre engem is érdekelne Bhv vagonra való (passz hogy hol lehet szerezni)

Előzmény: J.B.07 (276)
J.B.07 Creative Commons License 2006.12.30 0 0 276
Azt szeretném megtudni , hol lehet, lehet-e egyátalán, szerezni, venni,.... TT méretű MÁV-os matricákat (feliratokat logot stb) köszi a segítséget

Attila
Gashpy Creative Commons License 2006.12.30 0 0 275
Azt tudom, hogy H-J T a MaTTra tulajdonosa vette meg először a Pilzet, majd a "VEB Fabrik" utódot.
Ezt a Roco dolgot a katalógusból vettem (pl http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=75&kat=2001) ahol azt írják: "Die Weichenantriebe (Kooperation mit Fa. ROCO) sind endabgeschaltet) De lehet, hogy ez csak a mágneses állítóműre vonatkozott (mármint a kooperáció)? Nincs külön feltüntetve...
Előzmény: Törölt nick (272)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.30 0 0 274
Például itt van egy rövid:
http://www.fortunecity.com/underworld/genesis/605/TT_1_h.htm
Előzmény: alfalf (273)
alfalf Creative Commons License 2006.12.30 0 0 273

Valaki leírná a TT történetét, történelmét ? Föltenném a honlapomra is, ha hozzájárul a "szerző"...

Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 272
"A mostani asztal alá szerelhető állító kockák (amik mellé a katalógusban egy érmét tesznek) tudomásom szerint Rocoval közös fejlesztés. motorosak, véglekapcsoltak."

Nem, ez nem ROCO-s, ez a régi PILZ mai reinkarnációja. Az egész Tillig story a hajdani PILZ megvásárlásával indult.
Előzmény: Gashpy (271)
Gashpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 271
Nem a megbízhatóságot, az impulzust kérdőjeleztem meg. Azon meg nem csodálkozom, hogy a középső csatlakozót kapcsolta hol az egyik, hol a másik szálra, mert így volt eredetileg kitalálva. Btw detto ugyanezt csinálja a Zeuke is... (de most 2xra olvasva látom, hogy te is ezt írtad :-) )
Anno izzóra dolgozták ki, nem LEDre. Polarizálásra legfeljebb egy párhuzamosan kapcsolt relét tudnék elképzelni.
A gyári elképzelés az alábbi volt:





Viszont: Mivel ezek az állítóművek már véglekapcsoltak (átállás után a kapcsolófeszejt leveszik a tekercsről), a visszajelzők elvileg használhatók más el. eszközök kapcsolására és mindez időben eltolva kicsit, ami a terhelési gondokon is segíthet. vagy nem?

A mostani asztal alá szerelhető állító kockák (amik mellé a katalógusban egy érmét tesznek) tudomásom szerint Rocoval közös fejlesztés. motorosak, véglekapcsoltak. A belsejét is szokták mutatni a katalógusban (kapcs. rajz) Ezek helyett szoktak valamit emlegetni a Conrad electronicstól, ami árban kedvezőbb.
Előzmény: HarciSün (266)
dijoTTa Creative Commons License 2006.12.29 0 0 270
Ismerem és nagyrabecsülöm a cikked, már kb. 2 éve felzárkózzTTam rá, de khm ez a sok Z egy kicsit gyanús. Tréfán kívül, én azt probáltam tudatni a  kézügyességgel kevésbé megáldott nagyérdeművel, hogy létezik jó pénzért megoldás a házilagos kurzkuplung-osításra. Ez ugyebár nem a kispénzű topik, tehát ilyesmi is szóbakerülhet, persze nem vagyok peho ügynök és nem is árasztom el megrendeléseimmel, de tetszik, amit csinál és már van, amit ki is próbáltam.
Előzmény: Törölt nick (268)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 269
Nem.

A TT régi snírendszerében egyenes, belső íves, és átszelési kitérő van. (Ez utóbbit angol váltónak csúfolják.)
Előzmény: sikumegalifter (263)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 268
www.vasutandmodell.hu
modellezés rovatban a cikk címe "Zárkózz" már vagy 3 éve követtem el, azóta van fenn a weben...
Előzmény: dijoTTa (261)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 267
Stimmel, a régebbi katalógusban. A 2006/2007-ben már ezen cikkszámon van.
Előzmény: dijoTTa (259)
HarciSün Creative Commons License 2006.12.29 0 0 266

Pedig sajnos hidd el, valóban megbízhatatlanok.

Az előző asztalomnál az állítóművek vezérelték a jelzőket - az eredmény lehangoló volt... Ha átkapcsolt (már ha igen) hajlamos volt a másik ledet is kis fénnyel ugyan de világíttatni, másrészt amikor elhaladt a váltómű közelében a vonat (meg leginkább még a légy röptére is) képes volt villogni. A "legjobb" az volt amikor egyáltalán nem volt hajlandó váltani a kimenetet, a váltó átállt szépen a jelző meg tiloson maradt.. Egyébként is volt vele az elején némi küzdés mivel a középső szálat kapcsolta vagy az egyik vagy a másik kimenetre és a tekercs miatt a váltáskor rendszeresen "visszarúgott" - ezt végül sikerült kiküszöbölni két diódával de még mindig elég hülyén nézett ki hogy vagy váltott vagy nem, váltáskor erősebben/gyengébben villogtatta meg a ledeket stb... Ja, és ezt a vadi újonan vett állítómű is ugyan így eljátszotta, nem csak a használt! Polarizálásra azért sem lenne alkalmas egyébként mert mint mondtam a tartozék vezeték középső szálát kapcsolja rá valamelyik első kimenetre és így nemigen lehetne a vonatási feszülség kapcsolgatására használni...

Ebből a szempontból (meg egyébként is) a régi Zeuke váltók sokkal strapabíróbbak - csakhát azok állítóművét meg nem lehet az asztal alá szerelni és így igencsak randák...

A mostani asztal alá szerelhető állítóművekről nincs tapasztalatom (de kiváncsi lennék) - azok egyáltalán motorosak vagy azokat is impulzus rángatja? Mondjuk azoknak meg az ára veri tudtommal a csillagos eget ha beszorozzuk egy asztalnyi váltóval...

Előzmény: Gashpy (262)
G-cart Creative Commons License 2006.12.29 0 0 265
Köszönöm!
Előzmény: G-cart (264)
G-cart Creative Commons License 2006.12.29 0 0 264

Köszünöm mindenki segítségét a pályatervek ügyében.

Üdv: G'

Előzmény: alfalf (240)
sikumegalifter Creative Commons License 2006.12.29 0 0 263
Üdv tt-ben létezik ilyen de régi fajta sinböl?
Gashpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 262
BTTB állítóművek visszajelzői megbízhatatlanok, viszont impulzus működésűek, azaz nem tudom összerakni egyetlen váltókapcsolóra a váltást és a polarizálást :( )

Ez így, ebben a formában szvsz nem lehet igaz,mert különben miért hívnák visszajelzőnek?
Állítás után azon állandó kimenetnek kell lennie, ami aztán használható pl. az állítópulton lévő izzó működtetésére.
Előzmény: HarciSün (258)
dijoTTa Creative Commons License 2006.12.29 0 0 261

Ajánlom figyelmedbe: www.peho-kkk.de t

Itt az Y-kocsik és egyebek Kurzkupplung-osítására találsz megoldást, sajnos nem kispénzűt.

Előzmény: HarciSün (258)
dijoTTa Creative Commons License 2006.12.29 0 0 260

Egy cipőben járunk, én is szeretném kipróbálni, vagy legalább mérvadó hazai TT-sek véleményét megismerni, ezért is hoztam szóba ezt a kisded (hisz csak fél éves) "TT-Kupplungot". A Tillig jövője nyilván ez, ezért nem az új szerzeményeink kuplungjait kell lecserélnünk régi "bepaTTintósra" /ez jó szó, kösz csíkosháTTú/ (cikkszáma: 08872), hanem régi gördülő állományunkét az újra. 28 vagonra való (Nr. 08841) kb. 25 Euró, azaz egy vagon árából megfeleltethetjük a (sokunk) teljes vagonparkját az új idők szellemének, persze csak akkor, ha ez tényleg sokkal jobb! A német kollégák valóban repesnek érte, de ők minden újjal így vannak és mivel nem kispénzűek, ezt könnyen tehetik, sőt versengenek, különösen a topicolók.

Előzmény: Gashpy (241)
dijoTTa Creative Commons License 2006.12.29 0 0 259

Mondandóddal egyetértek,de korrigálnom kell a kuplung Tillig számát:

210190 helyett 08872-n található meg

Előzmény: Törölt nick (254)
HarciSün Creative Commons License 2006.12.29 0 0 258

Szóval akkor nem érdemes az összes kocsin nekiállni lecserélni újra, inkább az új kocsikon régire... Ok, köszi!

 

Az új sínek inkább a váltók megbízhatósága miatt érdekelnek.

A szitu most az hogy van ugye az asztalom ami "kissé" megtépázódott a szállításban + mindig is volt a nyűgöm a váltókkal, nevezetesen hogy a középső rész nem mindig kap áramot. (a polarizálását eddig nem tudtam megoldani mert a BTTB állítóművek visszajelzői megbízhatatlanok, viszont impulzus működésűek, azaz nem tudom összerakni egyetlen váltókapcsolóra a váltást és a polarizálást :( ) Szóval vagy lecserélem az összes vágányt, váltót és állítóművet a régi sínek meg mennek a fiókba, vagy rendbehozom a jelenlegi alapanyagból ami van is. Megér-e megbízhatóság szempontjából egy teljes cserét a profil modellsín? (a szépséget azt tudom, azt most hagyjuk)

 

Más: Tudja valaki hogy lesz-e börze vasárnap?

Előzmény: Törölt nick (257)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 257
Keresd meg a Börze topicon tt-modell kollégát sín ügyben.

Nem törtik az olyan könnyen, mármint a kulisszás kapcsoló, csak nem kell fakezű boltos kezébe adni. Elvileg le lehet cserélni az Y kocsikon lévőt is, de nem érdemes, mert nem lesznek ezzel a módszerrel látványosan közelebb. Az új helyére kell venni régi fejet, "bepaTTintósat".
Előzmény: HarciSün (256)
HarciSün Creative Commons License 2006.12.29 0 0 256

Szia Csíkos!

 

Ok, én csekély értelmű medvebocs vagyok a modellezés terén (ez nem új) de ez a kuplung téma akkor is fura nekem. Lehet hogy szabvány és lehet hogy X éve van de én még sem a kb fél éve vett 2. oszt MÁV-os Y kocsimon nem láttam ilyet sem a síntisztítókocsin (szintén kb fél éves). De engem nem is ez zavar... Nem tudom egyről beszélünk-e egyáltalán, én NEM a Zeuke féle hosszú egyenes kuplungot hiányolom! (ha esetleg arra gondoltál az persze hogy kihalt) Azt is elhiszem hogy ez modernebb, szabványosabb, jobb meg mittomén de a cserélhetősége... :( Aszondod jobb a rugó elhúzós helyett ez a bepattintós? Elhiszem Neked ha Te mondod - mégis több százzal több modellt láttál mint én - de nekem nem tűnt stabilabbnak... pár ki-be pattingatás és vagy elrepül (mint a boltosnak) vagy beletörik, esetleg kilazul. Ok hogy nem cserélgetünk kuplungot nap mint nap, egy modell életében állt. csak egyszer...

 

Szabványok és jóság tekintetében persze nem is nyitok vitát mert értelmetlen lenne - Te jobban képben vagy. Buta felhasználó oldalról viszont a tanulság annyi hogy akkor lassan be kell ruházni pár zacskónyi ilyen-olyan végű kuplungra ha az ember új járművet is akar - ennyi a tanulság részemről. Az sajna engem nem boldogít ha a boltos a lüke, én akkor is csak úgy és annyiért kapnám... :(

Egyébként költői jellegű kérdés hogyha lecserélem is a kuplungot, attól még a régi járműveknél megmarad a távolság nem?! (vagy ha lecserélem a gyorsvonati kocsiaim kapcsolóját akkor már közelebb lesznek és mégis beveszik a kanyarokat?)

 

Más: nem tudja valaki hogy mennyit kóstál mostanság egy modellváltó? Esetleg 10 db-ra vetítve nem boltban véve (börze, behozatal nemtoommi) Ugyan így érdekelne számolgatás végett a modellsínek "kézalatti" ára is. (próbálgattam most kicsit az asztalt és elkezdett foglalkoztatni a gondolat hogy a modellváltók talán stabilabbak lennének elektromos szempontból)

Előzmény: Törölt nick (254)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 255
Még valami ehhez a 10-es csomag ügyhöz:

Nem a gyár a lüke, és nem is akar szívatni senkit, pláne nem a TT méretben modellezőket! Az, hogy egy alkatrészt egységcsomagban árulnak a kereskedőiknek, az egy dolog. (Mellesleg a katalógusban a égi, rugós kupplung van ekkora kiszerelésben.) Hogy a mákát gondozó importőr a kedves vevőnek ezt hogyan tálalja, az egy másik kérdés, nyugodtan bonthatá a csomagot, ha igazi kereskedő lenne. (Egy másik topicban már írtam, hogyha a Tillig ló lenne, a hazai gondozójától már régen döglött lenne...) Szép is lenne, hogyha én is megvetetnék még 6db tapadógyűrűt a Gützoldot javíttató kuncsaftjaimmal, mert akkora zacskónyit adnak.

No Comment
Előzmény: Törölt nick (254)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 254
Drága, egyetlen, rubintos Tündévirágszálam!:-)

Az a kupplung, amiről Te beszélsz, azóta kezdett kihalni, amióta a Tillig átvette a hajdani BTTB-t, és a rövid ideig újra feltámadt Zeuke-t. Gyakorlatilag 1998 óta minden TT kocsi megkapta azt a kulisszát, amit NEM358 szabványúnak hívnak. Van, ami kinematikát is kapott, pl. az újabb 3 tengelyes REKO kocsik, olyam szorosan záródnak az új kurz-zal, hogy öröm nézni, és tolt menetben sem siklanak ki 286mm-es íven sem.

Vagyis, a Tillig nem tett mást, mint első lépésben szabványosította a kocsikapcsolók befogását, majd előrukkolt egy meglehetősen szép, és jó kurzkupplunggal. Egyébként mér van mindenféle belőle, a NEM358 foglalattal nem rendelkező mozdonyokhoz is, és a régi rugós befogásúhoz is. Mivel a rendszer szabványos, így a kurz kapcsolófej kicserélhető egy mozdulattal, mindenféle rugó elpiszklása nélkül a régebbi TT kapcsolóra, vagyis olyan fejre, ami egyezik kifelé a régi TT kapcsolóval. Tilligéknél 210190 a cikkszáma.

csíkos
Előzmény: HarciSün (239)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!