Ha nincs DTR akkor az fájdalmas. Átmenetileg próbálkozhatsz a jó reflexszel: amikor úgy látod, hogy kész a program fordítás és indulna a feltöltés, gyorsan nyomd meg a pro mini-n a reset gombot egyszer.
Az Arduino-s mikrokontroller reset után vár egy kicsit, hogy kap-e programozási parancsot, de ha nem, akkor továbbugrik és a már korábban feltöltött programot futtatja.
Régen 8 másodpercet várt, de mióta a DTR-es módszer van, ez már minimális idő, ezért kellenek jó reflexek :-)
Kár. Az a láb kezeli a reset-et bootloaderes feltöltéskor. Érdemes olyan átalakítót venni, amin ez ki van vezetve.
A PL2303-nak van DTR lába, forrassz rá egy kivezetést!
Nekünk mondjuk nem voltak jó tapasztalataink ezzel az IC-vel. Hiába kötöttük be a DTR lábat, nem resetelte az MCU-t. Valószínűleg driver probléma lehetett, de nem álltunk neki jelszintet mérni, meg hibát keresni.
A Silabs CP2102 hasonló áron van, WinCE-től kezdve Win 8-ig van hozzá driver, ahogy minden verziójú (Power és Intel architektúrájú) OSX-hez, Linuxhoz, és Androidhoz is. És rögtön működött a DTR lábra kötött reset is.
És tényleg, resetet nyomva átmegy a sketch. Na akkor mégis van bootloader, de összerakom az unot programmernek, ki kell próbálni azt is, meg meg akarom nézni a direkt sketch futtatást is.
Megérkezett a pro mini, táp bekapcsoláskor egy rövidet villan, és utána hosszú-rövid szünet-hosszú stb. ciklustba lép. A pin13 villogtatja a ledet, usb-soros konverterrel a sketcheket nem lehe áttölteni. Jól gondolom, hogy nincs benne bootloader, csak egy blinket írtak bele programozóval?
Barkács áruházakban kapható kisebb darab is, vagy ami jobb: polikarbonát. Nem reped, törik, mint a plexi. Dekoros cégek is foglalkoznak vele én is onnét szoktam rendelni méretre, van víztiszta és füstszínű. (Kaposvári címet tudok)
ugy 10 evvel ezelott a szokasos kisipari keszulekhaz a kovetkezokepp nezett ki:
1-1.5mm alulemez elolap. kijelzo helye kivagva, gombok helye 12-15mm kifurva. ketoldalas ragasztofolia, azon papirra nyomtatott elolap. azon vastag ontapados atlatszo folia. ez igy elegge rugalmas hogy a lukon at meg lehessen nyomni a nekinyomott nyakos gombokat.
Én rajtuk gondolkozom, de még várom az árat. Szimpatikus, hogy fa rétegelt lemezt is tudnak vágni (5 mm-est pl.) így a doboz is megoldható. Plexiből nekik van átlátszó, akkor már csak a fólia kell.
titusz: a fóliára nyomtatás lézerrel nem rossz, de ha maszkot akarsz, akkor nekem két fóliára kellett ugyanazt nyomtatni és egymás mögé tenni, és még úgy is csak 90%-os volt. De szerintem nem rossz.
obiban is kapsz kisebb plexit, meg dekoros cegeknel is kaphatsz vagott darabot.
pl: http://www.mkiplexi.hu/ de van sok kis ceg aki mindenfele plexi cuccot gyart es arul. nem az alapanyagkereskedot kell megtalald, hanem ilyen dekoros ceget.
a folia azert jo, mert abbol is vehetsz keveset, pl a meter szelesbol egy 10cm csikot olcson. es jatszhatsz a sotetseggel, ha keves akkor teszed duplan, triplan, nem fog latszani hogy tobb darabbol van.
De valóban az a gond, hogy ami Plexi lap, az legalább 1,5 m2-ben kapható és 10-15-20 ezer Ft, ami nekem túl sok (mennyiségben is, nekem kis lapok kellenek).
Ha valakinek van ötlete, segítsen! Napok óta keresem, hogy milyen előlapot szoktak egy LED kijelző elé rakni?
Van egy (több) mátrixos led modulom, és tudom, hogy ilyen sötétített szürke/fekete lapot szoktak elérakni a hasonló gyártott rendszerekben (pl. LED futófényes kijelzők, reklámok).
De mi ennek a neve? Találtam PlexiGlass-t és Acrylic sheet-et, de abból is van sok fajta, 17%-os áteresztésű, stb. Van valakinek ötlete arra hogy mire keressek pontosan?
Most játszok ezzel én is,a grbl tökéletesen lekezel 3 tengelyt és szinte minden g-kódot megeszik. A 9-es verzión már az előtolást tudod szabályozni potméterrel és a főorsónak pwm és irányjelet is küld. Meglepődtem,hogy a kis nano is tökéletesen tudja!
Igen, ez pont a kevés és a sok között van. Ha egy kicsit sűrűbben számolunk, akkor a kerekítés miatt szebb lehet a rajzolat. A szebbet nem úgy kell érteni, hogy kevesebb lépcső, hanem jobban fog illeszkedni az elméleti görbére.
megkeressem? valahogy ugy mukodik, hogy pitagorasz tetel van benne.
x*x+y*y=r*r
r negyzetet kiszamolod.
x mondjuk nullarol indul, annak a negyzete nulla. (x+1)^2=x^2+2x*1, tehat az x+1 negyzetet ki tudod szamolni az elozobol ugy, hogy hozzadsz ketixet meg egyet.
igy mindig tudod az xnegyzetet. ezt kell kivonni az rnegyzetbol. ugye az elozo mar ki van vonva, tehat csak a (2x+1)-et kell kivonni. meg is van az uj ynegyzet.
az ynegyzetet meg ugyanigy szamolgatod, ha tul nagy akkor hozzaadsz (-2y+1)-et.
kb asszem sikerult is osszeszednem.
0,0 kore rajzolok 10 sugaru kort. r^2=100, x indul nullarol, y 10-rol.
x=0, y=10
1. pont: 0,10
r^2=100
100-2*0-1=99 ez az uj r^2-x^2 azaz az uj szukseges y^2
az y=10, az y^2=100. ha az y csokkenne egyel akkor az y^2 100-2*10+1=81 lenne, az tul sok, ezert y-t nem csokkentjuk
2. pont 1,10
x-et novelem, az uj szukseges y^2: 99-2*0-1=99
mivel a kov y^2-em fent kiszamoltam hogy a 81, nem csokkentem az y-t meg mindig.
3. pont 2,10
x-et novelem, az uj szukseges y^2: 99-2*1-1=96
y marad
4. pont 3,10
x-et novelem, az uj szukseges y^2: 96-2*2-1=91
5. pont 4,10
x-et novelem, az uj szukseges y^2: 91-2*3-1=84
6. pont 5,10
x-et novelem, az uj szukseges y^2: 84-2*4-1=75
ez kisebb mint az y^2-em ami a 81
a kov y^2 az a 81-2*9+1=64
tehat az y 9-lett
7. pont 6,9
x-et novelem, az uj szukseges y^2:75-2*5-1=64
ez pont amennyi a kov y^2
8. pont 7,8
x-et novelem, az uj szukseges y^2: 64-2*6-1=51
a kovetkezo y^2 az a 64-2*8+1=47
ez meg keves, ezert y marad
9. pont 8,8
es igy tovabb. ez az iven kivuli pontokat adja, ezert 10 pontra meg nem tul szep. de lehet a felbontast novelni, es akkor 1 egysegen belul pontos. ha jol lekodolod is kioptimalizalod, tok kompakt kis kod lesz belole.
Vagy a sin/cos vagy az sqrt függvény kell, és vagy az
r^2=x^2+y^2
vagy az
x=r*cos(fi) y=r*sin(fi)
(r a kör sugara, x és y a két koorsdináta, fi az éppen számolt sugár x tengelyhez mért szöge)
módszerrel lehet a kör pontjait számolni. Kell egy lépésköz, ami ha túl durva, akkor nem használja ki a plotter rajzoló képességét, ha túl finom, akkor sokat kell számolni fölöslegesen. Kapunk egy számított pontot, mondjuk 0.95 és 0.32, és el kell végezni egy kerekítést, mert a plotter csak adott pontokra tud lépni. mondjuk 0.9-re és 0.3-ra, ettől a kerekítéstől lesz a körvonal lépcsős. Azt is meg kell nézni, hogy az előző pont két koordinátája közül nem egyezik-e meg valamelyik a most számított és kerekített koordinátákkal, mert akkor nem kell a tollat léptetni, hiszen éppen ott áll. Ha csak az egyik egyezik, akkor csak egy irányba kell léptetni.
Kösz neked is! A DS1624 a megbízhatatlanabb fajta vagy keverem valamivel? Olvastam itt, hogy van szenzor, ami olcsó és vacak, meg olyan, ami olcsó és sokkal jobb.:D
Gépre biztosan nem kötném fixen, esetleg a WiFivel bekötött távoli menedzsment szóba jöhet, mint amit az olvtárs linkelt. Mondjuk ha mindent elviszünk ilyen nagyon trendi irányba, akkor internet/router nélkül nem tudok majd fűteni?:DDD
A MAX31850K ha jól értem egy illesztő tetszőleges K-type szenzorhoz. Tehát akár a mostani szenzoraimat is felhasználhatom, csak nem a REX C-100-ba mennek majd, hanem minden szenzor 1-1 ilyen illesztőre. 4 helyen mérném a hőt, akkor 4 ilyen kis panel kellene majd. Ez darabonként, Londonból 25-30EUR körül van, nem olcsó. Ami zavaró még, hogy ez 3,3V-ra gyártott változat, szóval azt is illeszteni kell az 5V boardhoz, ha jól értem.
Volt itt valami egyszerűbb, talán ds1820-es szenzor, ami 2-3EUR áron van és könnyen kapcsolható az Arduino panelhez. Egy adat szálra fűzhető, meg az adaton táplálható táppal. Ez miért előny? Ha már elviszek hozzá egy nulla pontot, meg az adatot, akkor nem fér bele a 3. szál drót odaágazása? Az 1 vonalas felfűzés címzésileg mit jelent? Minden tranyónak van saját azonosítója, vagy távolság alapján lesznek megsorszámozva/lehet lekérdezni őket vagy hogyan megy ez? Ja megvan, közben megtaláltam, itt a titok:
"unique silicon serial number". Jól hangzik. Minden ilyen kis vacak egyedi számot kap? Hehe. Kár, hogy csak 125 fokig jó, a füstre más fog kelleni. A fenti MAX a hosszú K-val vagy van jobb?
Motorok, csengő meghajtása mivel megy? Relésor?
Kijelzésre tipp? Jó egy pár soros panel is, némi szöveg, pár szám, akár váltóban:
Növelni kell a felbontást, komoly mértékben. Vagyis az egy lépés közben megtett utat jelentősen csökkenteni kell (ne 2 mm legyen, hanem 0,2 vagy 0,05 pl, ami már egész elfogadható). Ha máshogy nem megy, áttételezni kell, de ez esetben a mechanikai tökéletlenség miatt esélyes, hogy az irányváltásoknál gondjaid lesznek a pontossággal.