Félreérthetően fogalmaztam. Valóban nem a start akarta, hanem a csefere. A drasztikus járatszámcsökkentés programjuk áldozata lett ez a vonat. Megjegyzésképp: annyit áll Kolozsváron a szerelvény, hogy még egy budapesti kanyar is beleférne a visszaindulás előtt!!! A Máramarossziget-Temesvár vonatot is ki akarták nyirni, de az hatalmas felháborodást váltott ki, mert az egy végig tömött vonat az útvonalán. Sokszor helyet nem lehet rajta találni... igyhát a csefere visszarakta a vonatot.
Pedig jó kis vonat volt... volt hozzá szerencsém ötször :( Amúgy, megéri a startnak, hogy majdnem egy napot Kolozsvárod rohad a szerelvény? Gondolom nem kevés tárolási lóvét kell kicsengetni a CFR-nek..
A Máramaros IC neve Bihar lesz, és csak Kolozsvárig jár, illetve este a Neszebar és az Albena külön jön, nem a Traianusssal. Korábban indulnak a határról,de a Keletibe később érnek be, gondolom valahol félrevágják őket, ha amúgy nem késnek.:)
Voltam én ott, csak a visszaválaszodra már nem tudtam mit mondani... noha azok a képeid jók. :-) A többi kocsim meg majd csak akkor jön, ha a kereskedőhöz befutnak, de egyelőre a Bemo nem csipkedi nagyon magát...
Van hatágyas, de belföldön most nem használják, csak a Thello-kban. A második bekezdésed pedig csak a Spar-jegyekre lehet igaz, ha meglévő jegyed mellé foglalsz, akkor a háló mindig drágább a fekvőnék.
(megjegyzésem, ezért az 1 évért kár volt szegény Kvarnert kinyírni...)
Én most, a szokásos nyári horvát tengerparti út tervezésénél szembesültem a Kvarner IC megszűnésével. Remek: most már nappali utazással lehetetlen eljutni Budapestről Rijekába és onnan a tengerparti üdülőhelyekhez. És ezen az új, tervezett IC sem segít, mivel az is délután indul majd. És ez visszafelé is igaz: eddig reggeli indulással a tengerpartról estére haza lehetett érni, most már csak éjszakai átszállással, várakozással és utazással (és így is csak a hét két napján).
Nem tudom, hogy ez rajtam kívül még hány embernek fáj, de én elég dühös vagyok...
Helló! Utazott már valaki Olaszországban Treno Notte 6 személyes couchettes fülkében? Ezek külön férfi és női fülkék vagy vegyes? FIP es jegyhez kellene Messina Cl. és Róma viszonylatban jegyet váltanunk. Köszi
Május 26.-án az EN 462-t a Teisendorf – Lauter közötti hídon folyó munkálatok miatt, Salzburg Hbf.-től Mühldorf (Oberbay) felé terelik, jó 20 perc késéssel fog megérkezni a vonat München Hbf.-re.
Szintén május 26.-án az EN 477 Berlin Hbf.- Děčín hl.n. között nem közlekedik. Drezdáig az IC 2071-el lehet utazni, majd Drezdától Ústí nad Labem-ig vonatpótló autóbusszal.
Május 27.-én az EN 476 Děčín hl.n. - Berlin Hbf. között nem közlekedik. Az utasoknak Ústí nad Labem-től Drezdáig vonatpótló autóbusszal kell utazni, majd Drezdától az IC 2070-el Berlinbe. Ok:
Kíváncsiságból megkérdeztem a Wasteels-ben is (ahol egyébként nagyon korrekt módon segítenek mindig) mennyi lenne a Trondheim-Bodo vonalra a jegy, ők sajnos csak normál árat tudtak mondani ami egy útra ~41,000 volt akkor. Minipris-el sikerült oda-vissza (visszaúton Komfortkocsival) kihozni 20,000 ből az egészet :). És ahogy látom, annyira előre nem is kell foglalni, én már 1,5 hónapja megvettem (és még mindig van 1 hónapom) de most is van még ugyanolyan áron jegy.