Amit Uplink kolléga leírt, én is megtapasztaltam, javítottam is. De rosszabb az, hogy a forgóvázban csak a két belső tengely szedi az áramot. a legbelső meg nem hajtott tengely és úgy vettem észre, csak ritkán forog rendesen. Többnyire finoman csúszik, vagy fennakad és nem ér a sínhez. Ilyenkor csak a középső tengely szedi az áramot. Amióta PWM tápot használok, sokat élvezkedtem a szép lassú menetekkel. Ilyenkor néha megakad a gép, ahol a pályán fekszint hiba, vagy szakaszhatár, kitérő van. Nagyobb sebességnél átlendül. Csak a Szergej csinálja, más gép nem. Olyan, mintha a nem hajtott időnként lebegő tengelyü kerékpár lenne az oka az egésznek.
Az árambetáp annyira szarul lett megkonstruálva, hogy az én Szergejemmel is ez volt a baj..
Amennyire én látom a következő a probléma:
A két forgózsámoly 1-1 csappal lehet úgy ahogy rögzíteni, ezért a zsámolyok "lógnak" kissé; a forgózsámolyokon van két-két rézlap, melyek végei hajlítottak és a géptest - szintén réz - érintkezőihez érnek hozzá elméletileg...Na ha valaki mondjuk 3x szétszedi a gépet, akkor ezek a sz@r rézlapkák behajolnak és máris nem érintkeznek....
Kicsit érzéssel ki kell egyenesíteni a rézlapkákat és probléma eltűnik...
Kis ízelítő, sajna képek nélkül, mert a Tűzróka nem másolja be, BeTTina-ék legújabb hírlevele:
TT- Neukonstruktion ICE 3 vierteilig in TT!
(Bild zeigt HO- Modell) 26-47005 ICE 3 von Piko in TT Auslieferung ab Quartal IV 2007 unser Preis: nur 109.99 Euro --------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------
(Bild zeigt HO- Modell) 26-47417 BR 182 Taurus EVB in TT unser Preis: nur 54,99 €
26-47417.8 BR 182 Taurus EVB digital unser Preis: nur 84,99 € --------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------
(Bild zeigt HO- Modell) 26-47418 BR 182 Taurus RAG in TT unser Preis: nur 54,99 €
26-47418.8 BR 182 Taurus RAG digital unser Preis: nur 84,99 € --------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------
(Bild zeigt HO- Modell) 26-47580 Herkules Diesellok ÖBB in TT unser Preis: nur 52,99 €
26-47580.8 Herkules Diesellok ÖBB digital unser Preis: nur 84,99 € --------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------
(Bild zeigt HO- Modell) 26-47582 Herkules Diesellok LTE European Bulls in TT unser Preis: nur 52,99 €
26-47582.8 Herkules Diesellok LTE European Bulls digital unser Preis: nur 84,99 € --------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------
(Bild zeigt HO- Modell) 26-47583 Herkules Diesellok Pressnitzbahn in TT unser Preis: nur 52,99 €
26-47583.8 Herkules Diesellok Pressnitzbahn digital unser Preis: nur 84,99 € --------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------
(Bild zeigt HO- Modell) 26-47581 sofort lieferbar ! Herkules ER20 "Simens-Dispolok" unser Preis: nur 52,99 €
26-47581.8 Herkules ER20 "Simens-Dispolok" digital unser Preis: nur 84,99 € --------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------
TT- Modelle von Kres
215-77241 LVT 772 der DB Ep. IV bzw. V grün- mint unser Preis: nur 129,99 € --------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------
215-17232 LVT VT2.09 und Beiwagen VS 2.08 DR III unser Preis: nur 149,99 € --------------------------------------------------- --------------------------------------------------- --------------------------------------------------
"Én anno rendeltem tőlük, csak éppen sosem érkezett meg..."
Jaja, sajnos ezzel én is így jártam. Több mint egy év után már én sem remélem hogy becsönget a postás a rendelésemmel...
(Amikor 1 éve karácsony előtt rendeltem hötyögött valamit a tulaj arról hogy némi jogi problémájuk akadt - valami adóhatósági gond rémlik -de erre nem esküszöm meg... Utána tűntek el a TT-s dolgok is bár nem hiszem hogy sok köze lenne egymáshoz a kettőnek - mindenesetre sajnálom hogy ez a lehtőség is megszűnt)
Valamikor még az 50-es években a Zeuke&Weghwerth cég 0-ás méretű modelleket gyártott (Lásd börze topicon tt-modell kolléga árul ilyen múzeumi ritkaságokat.). Valamikor annak az évtizednek a végén gondoltak egy merészet, és Otto Zeuke vezetésével 1:120 méretűre kicsinyített modelleket is kezdetek gyártani. (Mellékszál: H0m méretű keskeny nyomközűt is.) Németország nyugati felében a ROKAL gyártott ilyen méretű modelleket, de hamar be is fejezték. Megjegyzés: a ROKAL modellek nem igazán passzolnak a szabványos TT mérethez, mivel az űrszelvényük nagyobb. Az NEM a Zeuke TT rendszerét szabványosította. Nagyon sok modell került ki ebbl az üzemből, sok kooperációs modell is született: pl. a NoHAB is, és a Gützolddal az E11/E42, valamint az E499 villanygépek. Igazi nagy tömegtermelésre a kis Zeuke üzem nem volt képes, meg vadabb idők is kezdtek fújni, 1972-ben a Zeuke-t államosították, ekkor lett belőle VEB (népi tulajdonú) Berliner TT Bahnen, rövidítve BTTB. Habá létezett angliban és az USA-ban is ilyen méret, igazából csak Európa keleti felében terjedt el a méretünk. A BTTB már igazi tömegtermelést csinált, sok jó, de sok barkács megoldással, de szvsz. még mindig nem sűlyedtek olyan mélyre, mint pl. a PIKO a H0 méretű CSD "Gorilla" villanygéppel, az egy agyrém konstrukció. Az NDK életének a végén kezdtek új dolgokkal is foglalkozni, ekkor jelent meg közös alapon a BR119-es, és a BR250-es mozdony, valamint elkezdték a BR01-est, és az Eilzugwagen tervezését is. A két német állam egyesülése után az állami tulajdon megszűnt, rövid igeig újra Zeuke név alatt futott a dolog, de nagyon izzadság szagúan ment a bolt, csődhelyzetbe került az egykori NDK modellipara. Hans-Jürgen Tillig vezette cég került előre, miután elkezdte felvásárolni a csőd felé hajló gyárakat. Mivel igazából sín sem volt, a régi TT-s kalapsín nem igazán megoldás a soki nyugati sínrendszer mellett, a Pilz-zel kezdte. Később sorra került a MaTTra (csak ekkor lett tulajdoos benne), majd a BTTB maradéka, a Zeuke, stb, stb. A modelleket többé-kevésbé áttervezték, látványosan a két utolsó BTTB modellt a BR119, és a BR250-t. Befejezték a BR01-et, az Eilzugwagen-ket, és meg is érkeztünk a mához. A Tillig a legnagyobb, legszélesebb választékot kínáló gyár, TT méretben. Jelentősebb versenytrsai (nem teljes a lista, és van, akivel kooperál is!!!) - Beckmann-TT - JAGO - pmt - Kühn - Gützold - Modellbahnmanufaktur Sebnitz (habár ez is a Tillig család tualjdonában van, a hajdani JATT fém modellei készülnek itt.)
A TT-re máig megmaradt az, hogy akinek kisebb helye van, az rendes modellüzemet tud csinálni, és a legnagyobb DR választékot ebben a hobbiban.
Én anno rendeltem tőlük, csak éppen sosem érkezett meg...
Gondolom így kb 2 évvel a rendelés után már nem nagyon kellene abban reménykednem, hogy megkapom...
A vasútmodellezés topikban rendszeresen írnak valami német siteről, ahonnan lehet gyártatni matricát.... Több ívet kellene rendelni és akkor talán megérné..
Azt tudom, hogy H-J T a MaTTra tulajdonosa vette meg először a Pilzet, majd a "VEB Fabrik" utódot. Ezt a Roco dolgot a katalógusból vettem (pl http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=75&kat=2001) ahol azt írják: "Die Weichenantriebe (Kooperation mit Fa. ROCO) sind endabgeschaltet) De lehet, hogy ez csak a mágneses állítóműre vonatkozott (mármint a kooperáció)? Nincs külön feltüntetve...
"A mostani asztal alá szerelhető állító kockák (amik mellé a katalógusban egy érmét tesznek) tudomásom szerint Rocoval közös fejlesztés. motorosak, véglekapcsoltak."
Nem, ez nem ROCO-s, ez a régi PILZ mai reinkarnációja. Az egész Tillig story a hajdani PILZ megvásárlásával indult.
Nem a megbízhatóságot, az impulzust kérdőjeleztem meg. Azon meg nem csodálkozom, hogy a középső csatlakozót kapcsolta hol az egyik, hol a másik szálra, mert így volt eredetileg kitalálva. Btw detto ugyanezt csinálja a Zeuke is... (de most 2xra olvasva látom, hogy te is ezt írtad :-) ) Anno izzóra dolgozták ki, nem LEDre. Polarizálásra legfeljebb egy párhuzamosan kapcsolt relét tudnék elképzelni. A gyári elképzelés az alábbi volt:
Viszont: Mivel ezek az állítóművek már véglekapcsoltak (átállás után a kapcsolófeszejt leveszik a tekercsről), a visszajelzők elvileg használhatók más el. eszközök kapcsolására és mindez időben eltolva kicsit, ami a terhelési gondokon is segíthet. vagy nem?
A mostani asztal alá szerelhető állító kockák (amik mellé a katalógusban egy érmét tesznek) tudomásom szerint Rocoval közös fejlesztés. motorosak, véglekapcsoltak. A belsejét is szokták mutatni a katalógusban (kapcs. rajz) Ezek helyett szoktak valamit emlegetni a Conrad electronicstól, ami árban kedvezőbb.
Ismerem és nagyrabecsülöm a cikked, már kb. 2 éve felzárkózzTTam rá, de khm ez a sok Z egy kicsit gyanús. Tréfán kívül, én azt probáltam tudatni a kézügyességgel kevésbé megáldott nagyérdeművel, hogy létezik jó pénzért megoldás a házilagos kurzkuplung-osításra. Ez ugyebár nem a kispénzű topik, tehát ilyesmi is szóbakerülhet, persze nem vagyok peho ügynök és nem is árasztom el megrendeléseimmel, de tetszik, amit csinál és már van, amit ki is próbáltam.
Az előző asztalomnál az állítóművek vezérelték a jelzőket - az eredmény lehangoló volt... Ha átkapcsolt (már ha igen) hajlamos volt a másik ledet is kis fénnyel ugyan de világíttatni, másrészt amikor elhaladt a váltómű közelében a vonat (meg leginkább még a légy röptére is) képes volt villogni. A "legjobb" az volt amikor egyáltalán nem volt hajlandó váltani a kimenetet, a váltó átállt szépen a jelző meg tiloson maradt.. Egyébként is volt vele az elején némi küzdés mivel a középső szálat kapcsolta vagy az egyik vagy a másik kimenetre és a tekercs miatt a váltáskor rendszeresen "visszarúgott" - ezt végül sikerült kiküszöbölni két diódával de még mindig elég hülyén nézett ki hogy vagy váltott vagy nem, váltáskor erősebben/gyengébben villogtatta meg a ledeket stb... Ja, és ezt a vadi újonan vett állítómű is ugyan így eljátszotta, nem csak a használt! Polarizálásra azért sem lenne alkalmas egyébként mert mint mondtam a tartozék vezeték középső szálát kapcsolja rá valamelyik első kimenetre és így nemigen lehetne a vonatási feszülség kapcsolgatására használni...
Ebből a szempontból (meg egyébként is) a régi Zeuke váltók sokkal strapabíróbbak - csakhát azok állítóművét meg nem lehet az asztal alá szerelni és így igencsak randák...
A mostani asztal alá szerelhető állítóművekről nincs tapasztalatom (de kiváncsi lennék) - azok egyáltalán motorosak vagy azokat is impulzus rángatja? Mondjuk azoknak meg az ára veri tudtommal a csillagos eget ha beszorozzuk egy asztalnyi váltóval...