Lényeges különbség a keTTő közöTT, hogy a Kühn-ben DCC dekoder is van. Történetesen örülök, hogy egyre jobban jönnek elő a TT gyártók modellekkel, de engem speciel a modern, V. korszakos gépek nem igazán érdekelnek, ezért többé-kevésbé lehetek pártatlan.
1 PIKO: ettől a gyártótól a BR182-es "Taurus" járt nálam. Már a H0 testvérétől is kirázott kicsit a hideg, sajnos a TT sem jobb. A motor a TT-ben jobban muzsikál, valahogy jobban eltalálták az áttételt. Ami nem tetszik, az a "konyhaasztalon" színvonalon készült elektromos panel, és a felhasznált műanyagok minősége, különösen a forgóvázról ordít a... nem éppen első oszt. minőség. Nem a kidolgozással van bajom, magával az anyagában színeztett, műanyag öntvénnyel. Hiába na: a PIKO szvsz. nem más, mint egy jól megépített Fuggerth, TT-ben. Mondjuk az ára is megfelelő ennek, és TT-ben nincs más választása annak, aki ilyeneket szeret. A Hercules, az más, abból itt a Kühn is, és meggondolandó a vásárlás!
2 Kühn: Hercules még nem volt a kezemben, de az E11-es, az igen. Mivel a technológia a Kühn modelleknél azonos, így technikailag nem sok különbség lehet a két tipus között. (Nem a hosszra, külcsínre értem, a konstrukcióra!) Nos, a Kühn az nagyon oTT van! Egyszerre fogdoshattam meg a Tillig, és a Kühn E11-esét, és az olcsóbb Kühn nálam nyert! Külcsínre szinte semmi különbség a kettő között, és mindkettő konstrukciója igen jónak, finomnak tűnik. Azóta aztán már járt a műhelyben egy másik E11 is, digizésen esett át, fájó szívvel adtam vissza a tulajának. Rendkívül szép, és precíz modell, ahogy mondani szokták: "anyagból van."
Na most akkor Herculesben Kühn, vagy Piko? Ismereve mindkét cég technológiáját, ennyi pénzért nem kérdés: Kühn! Miért is? Mert egy PIKO az cca 53Euro, ha digizni is akarod, akkor kell bele egy dekoder is, ami ebben a méretben cca 30Euro, vagyis összesen 83, és még vesződhetsz is a beépítéssel, ami ugyan nem nagy kunszt, mert előkészített a modell. Csak tájékoztatásul a dekoderekről: az idehaza nagyon elterjedt ESU LokPilot tipusai nem férnek bele a mozdonyainkba, csak a micro kivitel. A Tillig által is árult LENZ Gold mini idehaza 11-13.000Ft (amúgy intelligens, nagyon jó kis darab), az alternatíva a TRAN DCX74 az nálam 7500Ft körül van, ill. lenne, ha nem késne valamiért a tavaly ősszel megrendelt szállítmányom...:-( A Kühn Herculesében meg eleve benne van a Kühn dekodere, és BeTTina-nál cca 80Euro a modell. Így már kb azonos áran van a két modell, de a Kühn technikája egy osztállyal feljebb játszik, mint a Piko. Persze, aki analógban utazik, annak felesleges pénzkidobás egy dekódernyi árkülönbség. Ha a PIKO egyedül van a pályán, vagy a régi BTTB modellekkel, akkor nem lóg ki a sorból. Egy Tillig mellett már látszik, hogy nem egy osztály.
A fentiek szigorúan a magánvéleményemet tüközik, senki ne vegye szent írásnak!
Két kép két különböző gyártó: Az első kép a Piko 53€, második a Kühn 80€. Kinézetre mindkettő teljesen oké, talán egy hajszálnyit a Kühn részletesebb. A belső dolog más kérdés, nekem igazából nincs tapasztalatom egyikkel sem. Piko Taurusom karácsony óta van, ajándékba kaptam:) Szépen fut a régi sineken, no problémó, bár csak pár köre volt még. Ár/értékben szerintem korrekt.
Hali! Én abszolut laikusként, kezdőként kukkoltam meg, és szerintem nagyon sirály.... A vezérelv is nagyon dícséretes, mert mint ahogyan írtad is, egy kezdőnek, még ha használja is az internetet anyag gyűjtésére, sok időt emészthet fel a keresgélés, a kezdéshez. Így viszont, mindent egy helyen megtalálhat. Remélem, hogy a gyakorlatban is sok mindent tudok majd hasznosítani, alkalmazni.
Adjatok ötleteket mit lehetne még föltenni TT-vel kapcsolatban. Persze ami fönn van eddig, az sem teljes, de dolgozom rajta, csak idő nincs. A cél, hogy TT-vel kapcsolatban egy helyen sok információ legyen. Amikor belekezdtem "újra" a modellvasútazásba, napok mentek el arra, hogy megtaláljak dolgokat... Szerintem ez egy kis segítség lenne a kezdő TT-seknek. Úgy hogy várom az ötleteket, mivel lehetne bővíteni még az oldalt.
Akkor Neked is, meg Nekem is a régi változatú Szergej van, ill. az enyémet Taigatrommelnek becézik, lévén DR-es BR120. Ismerős ez a dolog, de _KERÉK NEM CSÚSZHAT A SÍNEN_ ehhez azért kicsit túl nehéz ez a mozdony (a Tillig majdnem legnagyobb tömegű gépe). Egyébként meg eléggé jó modell, ilyen gondom sose' volt, ha a nem hajtott keék csúszik menetben, ott egy komoly méretű, de banális gond van.
Lemez sineken használom, analóg az asztal. Mondtam is, hogy van egy - két fekszint hiba, elég változatos a terep. Azonban eddig minden mozdony simán elment, még a régi NDK termékek is. A pályahibát eddíg a Piko Taurussal indikáltam, ahol a kocsi leakadt róla, ott a bibi. Sajnos mindíg a legeldugottabb helyeken :-((. A Taurus erre érzékeny, mert a kupplung nem a forgóvázban van, hanem a főkeretben. Ez a Szerdzsó most nagyon kifogott rajtam. Mikor lépésben megy, látom, hogy a belső szabadon futó tengely hol forog, hol nem. Ha nagyon megmérgesít, lehet, hogy a külső tengelyek kerekeihez is szerelek áramszedő lemezt. U.I. A Roco Ludmilla miért tud olyan hibátlan lenni?
Leglassabb döcögő meneten is szépen ment a gép, ha meg gyorsabb, akkor is..
Én az összes kitérőn, angolváltók, kereszten átkergettem lassan is meg gyorsan is, ahol megállt ott a probléma mindig a sinnel volt... Sinradír, újabb próba és máris ment. Általában felkapcsolt lámpa mellett indítottam lassan, ha villogott a lámpája, akkor le a mozdonyt, pályát takaríts és újból lassúmenet.
Lehet, hogy hüjje kérdés, de milyen sínt hasnálsz???
A régi U profilos, kalapos, nem túl jó a digit rendszerekhez....
Nekem van Mákos is meg I profilos Tillig is és ég és föld a különbség a kettő között.. asszem nem meglepő, hogy a Tillig javára.
Szia Csíkos! Megpróbálom két képpel illusztrálni a problémát. Mivel a gép nem a forgóváz közepére támaszkodik, úgy tűnik, alapban az első tengelyre nyomul inkább. A forgóváz hátsó tengelyét kétkaru emelőként egy kicsit megemeli. Az egyik képen alapban van a másik képen a mozdony elejét kézzel megemeltem, hogy a forgóváz a géptesttel párhuzamos legyen. Talán látszik a különbség. Ezt a jelenséget pucolással nem lehet kiküszöbölni. Inkább konstrukciós probléma.