Adjatok ötleteket mit lehetne még föltenni TT-vel kapcsolatban. Persze ami fönn van eddig, az sem teljes, de dolgozom rajta, csak idő nincs. A cél, hogy TT-vel kapcsolatban egy helyen sok információ legyen. Amikor belekezdtem "újra" a modellvasútazásba, napok mentek el arra, hogy megtaláljak dolgokat... Szerintem ez egy kis segítség lenne a kezdő TT-seknek. Úgy hogy várom az ötleteket, mivel lehetne bővíteni még az oldalt.
Akkor Neked is, meg Nekem is a régi változatú Szergej van, ill. az enyémet Taigatrommelnek becézik, lévén DR-es BR120. Ismerős ez a dolog, de _KERÉK NEM CSÚSZHAT A SÍNEN_ ehhez azért kicsit túl nehéz ez a mozdony (a Tillig majdnem legnagyobb tömegű gépe). Egyébként meg eléggé jó modell, ilyen gondom sose' volt, ha a nem hajtott keék csúszik menetben, ott egy komoly méretű, de banális gond van.
Lemez sineken használom, analóg az asztal. Mondtam is, hogy van egy - két fekszint hiba, elég változatos a terep. Azonban eddig minden mozdony simán elment, még a régi NDK termékek is. A pályahibát eddíg a Piko Taurussal indikáltam, ahol a kocsi leakadt róla, ott a bibi. Sajnos mindíg a legeldugottabb helyeken :-((. A Taurus erre érzékeny, mert a kupplung nem a forgóvázban van, hanem a főkeretben. Ez a Szerdzsó most nagyon kifogott rajtam. Mikor lépésben megy, látom, hogy a belső szabadon futó tengely hol forog, hol nem. Ha nagyon megmérgesít, lehet, hogy a külső tengelyek kerekeihez is szerelek áramszedő lemezt. U.I. A Roco Ludmilla miért tud olyan hibátlan lenni?
Leglassabb döcögő meneten is szépen ment a gép, ha meg gyorsabb, akkor is..
Én az összes kitérőn, angolváltók, kereszten átkergettem lassan is meg gyorsan is, ahol megállt ott a probléma mindig a sinnel volt... Sinradír, újabb próba és máris ment. Általában felkapcsolt lámpa mellett indítottam lassan, ha villogott a lámpája, akkor le a mozdonyt, pályát takaríts és újból lassúmenet.
Lehet, hogy hüjje kérdés, de milyen sínt hasnálsz???
A régi U profilos, kalapos, nem túl jó a digit rendszerekhez....
Nekem van Mákos is meg I profilos Tillig is és ég és föld a különbség a kettő között.. asszem nem meglepő, hogy a Tillig javára.
Szia Csíkos! Megpróbálom két képpel illusztrálni a problémát. Mivel a gép nem a forgóváz közepére támaszkodik, úgy tűnik, alapban az első tengelyre nyomul inkább. A forgóváz hátsó tengelyét kétkaru emelőként egy kicsit megemeli. Az egyik képen alapban van a másik képen a mozdony elejét kézzel megemeltem, hogy a forgóváz a géptesttel párhuzamos legyen. Talán látszik a különbség. Ezt a jelenséget pucolással nem lehet kiküszöbölni. Inkább konstrukciós probléma.
Mégegyszer bocs! Az Y kocsi, az a hosszú, négytengelyes gyorsvonati személyvagon. Trafó ügyben nézz körül a Börze topicon, tt-modell kolléga árulgat TT-s cuccokat, árai korrektek, és Neked szomszéd, debreceni. Vagy: www.csikos-muhely.hu
Utaztál már az M7-en Siófokra? A jobb oldalon a kaposvári vonal keresztezésénél (az ipartelepen) egy jó kispénzű ötlet van (de láttam már máshol is ilyet). Sajnos fényképem nincs, ezért megpróbálom leírni: A gabonatároló silókra (2x4 db) üdítőitalreklámok vannak festve (nem a CC, hanem a PC termékei). Az egész úgy néz ki, mint egy-egy üdítősdoboz. Ez adta az ötletet: üres 0.33 l dobozokat ügyesen összeforgatva (hogy a vonalkód ne látszódjék), a tetejükre egy-egy kúpot fabrikálva és azokat festett szívószálakkal összekötve egész jó és érdekes épületet lehet szvsz összehozni.
Persze lehet kedvenc malátaszörpünket is népszerűsíteni... :-)
BeTTina-nál Halberstadtban már van, 53Euro. Szvsz. inkább Kühn, a Piko Taurusai alapján. MÁS:
Uplink! Sajna nem, és ma nem is tudtam beszélni velük, karácsonykor meg bezártak, elvileg máig...:-((
hamel! Valami nagy gáz van a forgóvázakkal, vagy az egyikkel. Szedd szét, és alaposan pucold ki, csúszó kerék nem lehet egy ekkora tömegű mozdony alatt! Vagy: csíkos-műhely, ha nem boldogulsz.:-)
Üdvözletem a megszálottaknak! Újjév tiszteletére, egyszuszra végigolvastam a topikot! Nagyon érdekes volt. Amiért ide merészkedtem az az, hogy "örököltem" egy pár drágaszágot, TT méretben. Mivel elég régiek(szerintem legalább 20 év fölöttiek) eldni nem akarom, inkább kezdenék vele valami okosságot. Sajnos, csak négy mozdonyom van és egy pár kocsim. Nuku sin, nuku trafó. Először is ezeket kellene beszereznem, aztán jöhetne a többi. Ha esetleg használt, fölösleges készlete van a fentiekből, akkor némi pénzmag ellenében szívesen veszem (félre ne értse senki, nem ingyen kérem, hanem korrekt áron). Emil elérhetőségem ratvain@t-online.hu (Nyíregyháza mellett lakom). Kicsit később felteszem a képeket is csak át kell konvertálni, met túl nagyok...