Keresés

Részletes keresés

sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.06 0 0 381
Sziasztok ezekre lenne szügségem tud valaki segiteni?Holnap megyek börzére valamit venni Zzemoki holnap hoz ki nekem töltést a sinek közé,nekem szürke bazalt lesz a talpfák közt
ZolTTán Creative Commons License 2007.01.06 0 0 380
Én 110-esből csináltam meg az M 412002-t. Majd rakok fel képet róla. A motor áthelyezése nem probléma, sőt így a súlyok áthelyezése is megoldható. Nekem a Leohoz hasonlóan helyezkedik el a vezetőállás és viszonylag egyszerűen volt megoldható. Legközelebb hétfőn leszek gépközelben, ha sikerül rakok fel képet róla. üdv.
Előzmény: Törölt nick (375)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.06 0 0 379

 

Kedves vasutTOM!

 

 

A kispénzű modellvasutasok topikban olvastam írásodat a szilikon és műgyanta felhasználásodról.

Írtad, hogy drágább, mint az általad eddig használtak, de jobb minőségű.

Az lenne a kérdésem, hogy milyen kiszerelésűek ezek az anyagok, és hogy mennyire "kiadós"?

 

Segítségedet előre is köszönöm.

 

Üdv.norbi145

alfalf Creative Commons License 2007.01.06 0 0 378

Köszi-köszi!

 

Igazából az végén olvashattad, hogy nem én vagyok a szerzője az írásnak. Így nem is akarok kitörölni vagy átírni benne semmit. Viszont utólagos engedélyeddel beszúrtam a szöveg végére amit írtál...

Ha van még hiba, akkor szóljatok!

Előzmény: Törölt nick (375)
V41 523 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 377

Igen valóban igazad van ,de megpróbálok vagy új alvázat építeni vagy áthelyezni a motort.,vagy másik motor. meglátom majd ha sikerül beszereznem egy BR110-et.

Köszönöm a meglátásodat és továbbra is várom!

Előzmény: Törölt nick (374)
V41 523 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 376

Azt mondom ne habozz tovább és vágj bele.  Az az igazság hogy valamikor én is TT-ben kezdtem, de gépeket még csak H0-ban készítettem. Asztal helyszűke miatt csak TT-ben jöhet szóba nálam (jobban is szeretem) és szeretnék látni egy Leót rajta. Ezért vágok bele ebbe a projektbe.

Ezek után , gondolhatod hogy nem félek egy alvázat meg vágni esetleg egy újat építeni. Lehet hogy nem a V42 lenne a legalkalmasabb erre, talán még az M63 is könnyebb lenne.

 

H0-ban ezt követtem el.  Nem a legszebb de mégis a kezem munkája az egész. Kell egy legalább ilyen TT-ben is nekem!

Előzmény: BbojsziI (373)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 375
Bocsánat, hogy iTT veszem észre, de azt írod a honlapodon:

"A digitális technika lényege az, hogy a váltóáram görbéjére elektronikus jeleket (adatokat) lehet ráültetni, így az áram mint adathordozó forrás van jelen. Ezeket a jeleket a különböző egységek értelmezik (dekódolják) és ennek megfelelően továbbítanak áramot az egyes végeszközök felé."

A mondat első felében van egy jókora pongyolaság. Nem a váltóáram görbéjére ültetünk rá digitális információkat. Maga a központi egység állít elő egy olyan digitális impulzus sorozatot, aminek van pozitív, és negatív összetevője is, vagy nem egy klasszikus impulzus sorozat, ami a 0-és a max tápfesz között változik, mint egy négyszög jel, hanem pl. -18V és +18V között. Valójban az adatfolyam maga akkora erősségű áram, hogy alkalmas arra is, hogy meghajtsa a modelleket a dekóderekkel.

Előzmény: alfalf (368)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 374
Passz, még 199x-ben egy kiállításon, de nem emlékszem már rá, hogy ki követte el.

Ilyen régebbi mozdonyok mindig vannak a Bözén a Lángban.

Egyébként egy ilyen (német szóval: umbau) átépítés valahol mindig egy jelentős kompromisszum, lévén pont ilyen alvázat, és megfelelő hajtást fix, hogy nem fogsz találni. A TT egyik gyártójának sincs olyan modellje, ami az asszimetrikus felépítésű V41/V42 sorozathoz passzolna. A BR110-nek eleve középen van a vezetőállása, és ebben a motor, a BR107-nek meg az egyik végén.
Előzmény: V41 523 (366)
BbojsziI Creative Commons License 2007.01.05 0 0 373
Szerintem a 110-es nem igazán alkalmas az átépítésre. Legalábbis jócskán bele kell nyúlni az alvázba is.
Amúgy érdekel a projekted én is szeretnék már régóta építeni egyet de egyenlőre a jellegrajzoknál elakadtam (úgy 3 éve).
Előzmény: V41 523 (366)
alfalf Creative Commons License 2007.01.05 0 0 372
Szia!

 

Akkor válaszolok a általad felvetett problémákra.

 

A radiátor már az asztal építése előtt fejtörést okozott. Beszéltem egy épületgépésszel és azt javasolta, hogy szerezzek hőálló fóliát és rakjam az asztal alá. Sikerült beszerezni… föltettem, kokszra tekertem a fűtést és vártam… semmi. Nem melegedett az asztal felülete. Egyébként nem faros lemezből van az alap. Igazából nem tudom megmondani mi a pontos megnevezése, de 8mm vastag és olyan stabil, erős anyag, hogy ha ráállok a magam 120kg-jával, meg sem hajlik a 83x130-as lap. Egy barátom szerezte a faanyagokat a fatelepről, ahol dolgozik J ( a legjobb anyagokat hozta ).

 

A ragasztóval kapcsolatban, amit írtál, sajnos nem tudtam. Sőt, a modellboltban kifejezetten ezt ajánlották a töltés készítéséhez. Most már mindegy, remélem nem lesz gond.  Egyébként mivel érdemes ragasztani ?

 

Köszi a hasznos meglátásokat, várom továbbra is.  

 

Előzmény: vasutTOM (370)
hamel Creative Commons License 2007.01.05 0 0 371
A laposelemnek köszönhetek néhány 500 forintos mozdonyt. A használt cikkes boltban az eladó elővett egy használt lapos elemet, rányomta a kerekekre. Semmi. Mondta, hogy rosszak a mozdonyok, odaadja vagon árban. Persze mindegyik jó volt, de a régóta állt gépek nem túl finom hajtását megindítani többre volt szükség.  Kb 5 V indítófeszt igényeltek. Egyszóval biztosabb a 9 V telep. És ha nem indul, akkor ki kell pucolni a szőnyegcsomókat az áramszedőkből. :-))
Előzmény: siófok35 (363)
vasutTOM Creative Commons License 2007.01.05 0 0 370

Helló!

 

Szép lesz az asztalod. Nekem csak néhány dologgal lenne problémám, de félre ne érts ez nem kritika, csak tapasztalat:

- Úgy látom az asztalodat egy radiátor fölé raktad. Az itt kiáramló meleg hamar kiszáríthatja a fa keretet, ami deformálódhat.

- A terep alá vékony farostlemezt raktál. Ez pedig a levegő párataltalmára rendkívül kényes. Na meg ennek sem használ a radiátor. Nekem már volt ilyen anyagból készűlt asztalom. Én is rácsos szerkezetű vázat készítettem. Ezekbe a rácsokba utólagosan kellett beraknom merevítőket, mert a farostlapok behajlottak és a vonatok nem mentek el siklás nélkül a "hullámvasúton".

Ilyen célra a legmegfelelőbb a rétegelt lemez.

- A kavics immitációt barkácsragasztóval ragasztod. Ezt csak az ún. profil sínekhez szoktam javasolni, mert vízbázisú és a régi harganylemez sínek hajlamosak a rozsdásodásra. 

Előzmény: alfalf (368)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.05 0 0 369
Hali látom tegnap ment a melo
Előzmény: alfalf (368)
alfalf Creative Commons License 2007.01.05 0 0 368

Sziasztok! Elkészült az kis terep részlet az asztalomon... :)

www.tt.gportal.hu

 

 

vasutTOM Creative Commons License 2007.01.04 0 0 367
V41 523 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 366

Való igaz! Mst néztem meg egy régi katalógusba hogy is néz ki a BR110. Meg tudod mondai hol is láttad azt a leót ami eből készült?

 Esetleg nem tudsz eladó BR110-est?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (361)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 365
Esetleg olyan műszerész teszterrel meg lehet "hajtani"?
norbi145 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 364
Köszi!
Valami ilyesmi nekem is bevillant, de nem voltam benne biztos.
Előzmény: siófok35 (363)
siófok35 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 363
Laposelemet a kerekekhez...
Előzmény: norbi145 (362)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 362
Mágusok!
Hogyan tudom a legegyszerűbben letesztelni a mozdonyaimat, hogy egyáltalán jók e a motorok, szal működőképesek e? Nincsen sem sinem, sem trafóm :-((
Tippek?
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 361
A BR110-esből láTTam már ilyet, a régi BTTB-sből. Ez ugyanaz, mint a BR107, csak középen van a motorja.
Előzmény: V41 523 (357)
Uplink Creative Commons License 2007.01.04 0 0 360

Nincs mit...

 

Kicsit nem lehettem világos....

 

Szóval:

A sínpályákon szakszonként általában 1 mozdony van, ennek a max fogyasztása legyen 1A, errre méretezd a kábelt a sínpályától a gerincig illetve digitális üzem esetén a foglaltságérzékelőig.... Én erre CAT5 UTP kábel 1 érpárját használom.

 

Váltóállításnál:

Pl a LENZ LS110es 1,7A max áramot illetve max 3A (20sec) bír kisajtolni magából anélkül, hogy elfüstölne benne valami.... Ez a teljes dekóderre értendő, függetlenül attól, hogy 1 vagy 2 vagy mind a 4 kimeneten folyik áram...

Egy váltóállítómű max 100mA-et vesz fel, ha valami relés sk. kapcsolással kombinálod, akkor mondjuk 250mA-t, padló alatti léptetőmotoros állítómű emlékeim szerint 75mA áramot eszik...

Ebből látható, hogy alapvetően nem kell durva drót ide se....

 

AMinek viszont vastagnak kell legyen, az a DCC tápgerinc, mert ezen az összes mozdony teljes áramfelvétele átszánkázik....

No de mivel az LV100-as max 3A-t bír el, ezért ennek sem kell túl vastagnak lennie...

(Az LV200 meg 10A-t bír.)

 

Mindent egybevetve, ha 3nál több mozdonyt akarsz a pályán egyszerre mozgatni, akkor több LV100 kell vagy LV200... Ekkor ha LV100assal dolgozol, akkor szét kell bontani a sinbetápokat több részre.

 

 

A csokizás jó ötlet volt, én is így csináltam, csinálom... Sokkal könnyebb így dolgozni vele..

Előzmény: szzo (358)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.04 0 0 359
Köszönöm jelzö ügyben mindenki segitségét,most megint sok jo dolgot tanultam.
szzo Creative Commons License 2007.01.04 0 0 358

Kösz a bíztatást! ;-)

 

Tehát akkor, ha jól értem:

váltókhoz inkább vastagabb madzag kell, a járműmeghajtáshoz elég a vékonyabb,

legyen szó akár digitális, akár analóg üzemről?

 

A "gerinchálózat" oké, de a teljes újradrótozást nem találom olyan vészesnek.

(A sínekről/váltókról/egyebekről az asztal alatt "csokira" kötve a drótok, úgyhogy föld alatti munkával alakítható a dolog.)

Előzmény: Uplink (356)
V41 523 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 357

Van valakinek tippje hogy melyik BTTB jármű alkalmas arra hogy leót készítsek belőle? Csinált már valaki ilyet?

 

Uplink Creative Commons License 2007.01.04 0 0 356

Úgyis újra kell majd vezetékezned az egészet, illetve a digit rendszer buszait kihúzni.... :)))

 

Ettől függetlenül célszerű egy gerinc táphálózatot építeni, ami kicsit vaskosabb vezetékekbúl áll és erről leágaztatni a szakaszok betápját.

 

A dekóderek áramfelvétele alatt két dolgot érthetek:

 

1. mozdonydekóderek - - TT-ben ez max 500-750mA és általában szakaszonként 1 mozdony van... Ezzel nem lehet gond még a vékonyabb deróttal sem.

 

2. Váltó, jelző modulok - ezekhez amúgyis külön 16 V AC ajánlott. Külön gerinchálózat jól megtermett vezetékkel...

Előzmény: szzo (355)
szzo Creative Commons License 2007.01.04 0 0 355

Sziasztok!

Új asztal építésbe kezdtem, és "mindenre" fel akarok készülni.

Egyelőre analóg lesz a szerkezet, ha nagyon "elvetemülök", akkor digitalizálásra adom a fejem.

Kérdésem, ha nem akarok kábeleket cserélgetni majdan akkor, elég-e a 0,22-es kábel, vagy valami nagyobbal (0,5) zsinórozzam be a művet?

(Váltókat egyesével állítgatom, mert abban van az élvezet, inkább a majdani esetleges dekóderek áramfelvétele lehet a szűk keresztmetszet, ha jól gondolom. Jól gondolom?)

Köszönöm segítségtek!

Üdv:

z

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 354
A DCC-nek mindegy, milyen sínen megy a mozdonyig. Tény, hogy a BTTB sínek munkásabbak, ha biztos érintkezést akarsz elérni.
Előzmény: szvoby-tt (351)
Uplink Creative Commons License 2007.01.04 0 0 353

A régi, kalapos sínrendszerrel saját meglátásom szerint az a baj, hogy nem jó az érintkezése...A DCC pedig erre igen érzékeny.

 

Előzmény: szvoby-tt (351)
Uplink Creative Commons License 2007.01.04 0 0 352

Nagyon hüjjén fog kinézni a H0-ás jelzőkkkel teletűzdelt pálya. :(

 

Inkább nézzél körül a http://www.viessmann-modell.com/en/produkte/tt.php?id=2&offset=0&sprache_nr=2&gr_nr=3

lapon, írd fel a jelző katalógus számát és ballagjál el az Erkel utcába...

 

Mondjuk ha igazán szép dolgot akarsz, akkor válasz karos jelzőket, ehhez mondjuk cca 6cm mélység kell a szint alatt, mert ekkora az állítómű, de megéri, mert szépen, lassan lehet átállítani őket..

Előzmény: sikumegalifter (345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!