Nagyon érdekes és tanulságos volt olvasni a Rolling Stones-fanek homepage-ét. Nem akarok "ellenlábaskodni", vagy fölemlegetni holmi ostoba "Beatles kontra RS" vitát (mellesleg ez a vita nem, vagy legföljebb RS-oldalról létezik), mindenesetre azt javaslom: nyissunk mi is itt egy oldalt, azaz írjon mindenki, aki vonzalmat érez a Történelem Legnagyobb Zenekara, a BEATLES iránt! Kicserélhetnénk egymással a véleményünket, információinkat stb. Profi rajongók, figyelem! Máris a figyelmetekbe ajánlok egy hasznos weboldalt: www.rarebeatles.com
Ezt a fényképet Hoffman Dezső készítette és kis híján ez került a Please Please Me LP borítójára. Kíváncsi vagyok, ha így történt volna, hogy csinálták meg volna a 69-es verzióját... :)
(L. kék és piros albumok)
nesze nekem, minek kotnyeleskedem bele olyasmibe, ami nem nekem való, sose tudytam megjegyezni a ki kivelt. Egyébként Patty Boydra gondoltam, na ennyi, maradok a zeneélvezetnél
JANE ASHER was a household name in the sixties. She was, after all, the girl that Paul was dating. Rumors abound that he asked her to marry him, that she refused, that Linda spirited him away, and on and on. But she was the subject of such songs as "And I Love Her," and the bane of many a teenage girl's existence. Today Jane Asher is 54 and married to a British cartoonist. She has three children, writes books, does TV shows, and is a popular British celeb.
RINGO SAYS GEORGE IS FINE
Ringo Starr has spoken about George Harrison's health and says the musician is "fine".
The former Beatles drummer told American television's Access Hollywood programme he had last seen Harrison three weeks ago, before beginning a tour of the US.
His comments came after 58-year-old Harrison and his wife, Olivia, denied reports he was near death's door following treatment at a Swiss clinic for a brain tumour earlier this month and had an operation on his lung earlier this year for cancer. "I did see George three weeks ago and he was fine," Starr told the programme. He said he had not believed the reports and added: "If he had been bad he would have told me. "I didn't panic because I will wait until it becomes a reality. "The news is real when either George tells me or Paul tells me. "We do that to each other. We say, 'Watch out, something's happened and they will be calling you'. "The thing is people still think we're one body with three heads."
The statement denying Harrison was close to death said: "The reports were unsubstantiated, untrue, insensitive and uncalled for, especially as Mr Harrison is active and feeling very well in spite of the health challenges he has had this year."
Hát... én is nehezen álltam volna ellen...
Olvastam, hogy a turnék alkalmával a koncertek után nem volt ritka, hogy 10-20 lánnyal hancúroztak a srácok, főleg John és Paul igyekezett e téren.
Igazából Miss Asher mondta ki a végszót, megunván vőlegénye félrek.f.léseit, ám hogy McCartney miért k.f.lt félre, az ok bizonyára a kis vörösben keresendő.
George első felesége Patty Boyd (asszem, így hívták) volt, akit aztán sikeresen elszeretett tőle egy bizonyos Eric Clapton nevű manus. Állítólag az is tudott gitározni :) Ennek a csajnak a húga pedig Mick Fleetwood neje volt, aztán persze ő sem maradt meg nyugton, de ez más történet.
Jane Asher McCartney barátnője volt63-tól 68-ig, vörös hajú szépség, színésznő és showwoman, a "Hogyan szabaduljunk meg a férjünktől?" és más bestsellerek írója.
Én nem így látom (hallom). Szerintem Lennon képes volt ilyen megoldásokra maga is. És mint elmondta, sokszor segített Mekinek, pont az ominózus közép részeknél. Az I'll be Back című dalában pedig túl is lép a szokványos váltáson: egészen érdekes (és egyedi) harmoniákat vonultat fel a "híd" részben.
Az I Want To Hold Your Handet Jane Asher szüleinek házában írták, és szerintem a dallamvezetés (amikor mindne átmenet nélkül átmegy ilyen dúrból amolyan dúrba) éppenséggel McCartneyé, az ilyen zenei finomsághoz az ő füle és hallása kellett.
Tökéletesen egyetértek veled.
A legtöbb közös dal valóban a korai időszakban volt jellemző a bandára, de pont az az érdekes a dologban, hogy valahogy ezeken a dalokon is a Lennon-féle dallamvezetés jön át. Még akkor is, ha Paul is ott volt, és nyílván segített. Iletve -- elképezelhetően -- övé volt a dal alapötlete.
Tipikusan ilyen szám, pl. az általad említett I Want to Hold your Hand - amin nehéz felfedezni Paul hatását. Egyszerűen Lennonos az egész, úgy ahogy van.
Az I Feel Fine-ról szintúgy nehezen hihető, hogy Harrisoné lenne. Az egész dal: maga a fiatal Lennon. Szóval No comment.
Nos, a korai számok között van a legtöbb közös munka - a dalírásba néha még Harrison is beszállt, bár a nevét nem írták oda, ő egyébként a nyolcvanas években azt mondta, hogy pl. az I Feel Fine az ő szerzeménye, ám a többieknek annyira megtetszett, hogy elvették tőle...
Tipikusan közös szerzemény pl az I Want To Hold Your Hand, a From Me To You, az I Wanna Be Your Man.
A korai hangzásvilágban a szájharmónika és a feszes tempó mellé Lennon hangja illett, McCartney kapta a lassú balladákat (And I Love Her, All My Loving), bár kivételek természetesen vannak.
A Help körül kezdett a szerzőpáros egyre élesebben különválni.
Viszont egy Beatles comeback-nek semmi értelme nem lett volna. És ezt (szerencsére) ők is tudták.
Nem véletlenül nem sikerült összehozni a bandát újra -- amíg Lennon is élt --, bármilyen magas összeget kínáltak is nekik.
Így volt -- öregfiúk koncert nélkül! -- szép ez a mesés karrier.
Szabolcs: van egy halom kompozíció, ami miatt viszon Lennonnak fájhatott a feje, amiért Meki is osztozik a dicsőségben.
És érdekes a korai számok szinte majd mindegyikénél-- még akkor is, ha valóban közös dalként vannak számon tartva -- legtöbbszőr a Lennon-dominancia érvényesül. Főleg a gyors daloknál.
Kétségtelen, hogy Lennon halála sokat alakított a Beatles-mítoszon. Azzal, hogy a zenekar soha többé nem állhat össze, óhatatlanul a legendák világába került.
Szerintem a Beatles és Lennon munkásságában is az a döntő, hogy egyszeri és megismételhetetlen dolog - na jó, ebben a zene "is közrejátszott", de értitek, mire gondolok.
A Beatles soha nem állt össze még egyszer ilyen öregfiúk koncertre, és már sajnos soha nem is állhat...
Azért ez az öt év apaság még mindig nem teljesen tisztázott ügy. Ma már tudjuk, hogy Lennon akkoriban is írt dalokat, sőt Ballad Of John and Yoko címmel musicalfélét is tervezett (ennek egy darabja a Free As A Bird). Hogy lemezt miért nem készített, azt csak ő tudná megmondani.
A Yesterdayre visszatérve: Macca egyébként azt mondta nemrégiben, hogy sajnálja, hogy annak a dalnak a szerzőségében Lennon-nal osztozik, úgy értve, ez egy olyan dal, amire tényleg bánja a Lennon-McCartney nevet...
Igazad van a "jobb"-ságban. Ez valóban egy problémás terület.
Az viszont -- szerintem -- nyílvánvaló, hogy Lennon több, ma már klasszikusnak minősíthető dallal rendelkezik -- mégha ezek nem is feltétlenül voltak NO 1-ok anno.
Azaz az életmű (bátran hívhatjuk így) súlyosabb mint McCartney-é.
És két dolgot még érdemes számításba venni. Lennon elvonulását az apaságba (majd öt év); illetve azt a tényt, hogy a Staring Over-ben megénekelt újrakezdés végét egy félőrült kezében elsült fegyver jelentette.
Ki tudja megmondani milyen lett volna a nyolcvanas illetve a kilencvenes évek Lennon hangja?