Keresés

Részletes keresés

Uplink Creative Commons License 2007.01.04 0 0 360

Nincs mit...

 

Kicsit nem lehettem világos....

 

Szóval:

A sínpályákon szakszonként általában 1 mozdony van, ennek a max fogyasztása legyen 1A, errre méretezd a kábelt a sínpályától a gerincig illetve digitális üzem esetén a foglaltságérzékelőig.... Én erre CAT5 UTP kábel 1 érpárját használom.

 

Váltóállításnál:

Pl a LENZ LS110es 1,7A max áramot illetve max 3A (20sec) bír kisajtolni magából anélkül, hogy elfüstölne benne valami.... Ez a teljes dekóderre értendő, függetlenül attól, hogy 1 vagy 2 vagy mind a 4 kimeneten folyik áram...

Egy váltóállítómű max 100mA-et vesz fel, ha valami relés sk. kapcsolással kombinálod, akkor mondjuk 250mA-t, padló alatti léptetőmotoros állítómű emlékeim szerint 75mA áramot eszik...

Ebből látható, hogy alapvetően nem kell durva drót ide se....

 

AMinek viszont vastagnak kell legyen, az a DCC tápgerinc, mert ezen az összes mozdony teljes áramfelvétele átszánkázik....

No de mivel az LV100-as max 3A-t bír el, ezért ennek sem kell túl vastagnak lennie...

(Az LV200 meg 10A-t bír.)

 

Mindent egybevetve, ha 3nál több mozdonyt akarsz a pályán egyszerre mozgatni, akkor több LV100 kell vagy LV200... Ekkor ha LV100assal dolgozol, akkor szét kell bontani a sinbetápokat több részre.

 

 

A csokizás jó ötlet volt, én is így csináltam, csinálom... Sokkal könnyebb így dolgozni vele..

Előzmény: szzo (358)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.04 0 0 359
Köszönöm jelzö ügyben mindenki segitségét,most megint sok jo dolgot tanultam.
szzo Creative Commons License 2007.01.04 0 0 358

Kösz a bíztatást! ;-)

 

Tehát akkor, ha jól értem:

váltókhoz inkább vastagabb madzag kell, a járműmeghajtáshoz elég a vékonyabb,

legyen szó akár digitális, akár analóg üzemről?

 

A "gerinchálózat" oké, de a teljes újradrótozást nem találom olyan vészesnek.

(A sínekről/váltókról/egyebekről az asztal alatt "csokira" kötve a drótok, úgyhogy föld alatti munkával alakítható a dolog.)

Előzmény: Uplink (356)
V41 523 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 357

Van valakinek tippje hogy melyik BTTB jármű alkalmas arra hogy leót készítsek belőle? Csinált már valaki ilyet?

 

Uplink Creative Commons License 2007.01.04 0 0 356

Úgyis újra kell majd vezetékezned az egészet, illetve a digit rendszer buszait kihúzni.... :)))

 

Ettől függetlenül célszerű egy gerinc táphálózatot építeni, ami kicsit vaskosabb vezetékekbúl áll és erről leágaztatni a szakaszok betápját.

 

A dekóderek áramfelvétele alatt két dolgot érthetek:

 

1. mozdonydekóderek - - TT-ben ez max 500-750mA és általában szakaszonként 1 mozdony van... Ezzel nem lehet gond még a vékonyabb deróttal sem.

 

2. Váltó, jelző modulok - ezekhez amúgyis külön 16 V AC ajánlott. Külön gerinchálózat jól megtermett vezetékkel...

Előzmény: szzo (355)
szzo Creative Commons License 2007.01.04 0 0 355

Sziasztok!

Új asztal építésbe kezdtem, és "mindenre" fel akarok készülni.

Egyelőre analóg lesz a szerkezet, ha nagyon "elvetemülök", akkor digitalizálásra adom a fejem.

Kérdésem, ha nem akarok kábeleket cserélgetni majdan akkor, elég-e a 0,22-es kábel, vagy valami nagyobbal (0,5) zsinórozzam be a művet?

(Váltókat egyesével állítgatom, mert abban van az élvezet, inkább a majdani esetleges dekóderek áramfelvétele lehet a szűk keresztmetszet, ha jól gondolom. Jól gondolom?)

Köszönöm segítségtek!

Üdv:

z

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 354
A DCC-nek mindegy, milyen sínen megy a mozdonyig. Tény, hogy a BTTB sínek munkásabbak, ha biztos érintkezést akarsz elérni.
Előzmény: szvoby-tt (351)
Uplink Creative Commons License 2007.01.04 0 0 353

A régi, kalapos sínrendszerrel saját meglátásom szerint az a baj, hogy nem jó az érintkezése...A DCC pedig erre igen érzékeny.

 

Előzmény: szvoby-tt (351)
Uplink Creative Commons License 2007.01.04 0 0 352

Nagyon hüjjén fog kinézni a H0-ás jelzőkkkel teletűzdelt pálya. :(

 

Inkább nézzél körül a http://www.viessmann-modell.com/en/produkte/tt.php?id=2&offset=0&sprache_nr=2&gr_nr=3

lapon, írd fel a jelző katalógus számát és ballagjál el az Erkel utcába...

 

Mondjuk ha igazán szép dolgot akarsz, akkor válasz karos jelzőket, ehhez mondjuk cca 6cm mélység kell a szint alatt, mert ekkora az állítómű, de megéri, mert szépen, lassan lehet átállítani őket..

Előzmény: sikumegalifter (345)
szvoby-tt Creative Commons License 2007.01.04 0 0 351
Köszönöm a részletes ismertetőt. Valóban a Kühn már digi, elsiklottam eme "apróság" felett... Így már egész más a leányzó fekvése:) Bár nálam analóg rendszer van csak.

BTTB sínrendszerrel amúgy tényleg nem érdemes digizni? Mi a probléma vele?
Előzmény: Törölt nick (339)
gmarc Creative Commons License 2007.01.03 0 0 350
Előzmény: norbi145 (349)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 349
Ismét csak megköszönni tudom a segítséget.
Előzmény: Törölt nick (346)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 348
Könyorgöm, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

A Viessmann-nak vannak TT fényjelzői, a Modellkitnél kaphatóak.
Előzmény: sikumegalifter (345)
gmarc Creative Commons License 2007.01.03 0 0 347
Van TT-hez fényjelző, a ZZemokinál legalábbis én tudtam venni, van 2, 3 és 4 fényes is. Vagy az talán H0/TT, szóval nem gáz.
Előzmény: sikumegalifter (345)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 346
www.csikos-muhely.hu
Budapest.

A képen látható dízel, és rokonai (V180, NoHAB, BR130) panelestül 2000Ft. Plusz a dekoder, ha kell bele.
Van még ilyen panel a BR23 (később BR35) szekocsis gőzösbe, és a BR56 szerkocsis gőzösbe is, ezekbe 2750Ft, beépítéssel.

A többi BTTB modellbe nem éri meg foglaltos panelt tenni, ezekbe be kell forrasztani a dekodert, ennek munkadíja 1000-1500Ft között van.

Lehet postázni, de a postaköltség erre még rájön.

Mint korábban írtam, a szóbajöhető dekoderek:
LENZ 521,
LENZ Gold mini
TRAN DCX74D
vagy egyéb, mini kivitelű dekoderek. Tran-t tudok (jelenleg elvileg) adni én is.

A többi e-mailben.

A többiektől bocs a reklámért.
Előzmény: norbi145 (344)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.03 0 0 345
Tudnátok segiteni milyen jelzöket jobb lerakni,mármint vasuti fényjelzöt azért mert itthon tt-ben nem találtam.Arra gondoltam HO-s jelzök kicsit lentebb rakva,ja és még valami találtam egy funkcio nélküli jelzö készletet HO-ban.Én nem igazán vagyok elektronikai zseni nekem elég is lenne csak azért kell hogy legyen rajta jelzö.Szerintetek nagyon kokány lenne?Én nem nagyon akarok komolyan belemerülni csak volt néhány régi tt-s cuccom és nem akarom hogy tönkre menjen,ezért épitek egy asztalt csak ugy ,de azért szép lesz
norbi145 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 344
Következő kérdésem az lenne, hogy mennyibe fáj ezeknek a mozdonyoknak az átalakítása?
Mennyire igényel szakértelmet, mert azt már tudom, hogy nálad készülnek ilyen átalakítások, csak még azt nem tudom, hogy tulajdon képpen melyik városban. Megoldható e csomagküldéses módszerrel?
Előzmény: Törölt nick (343)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 343
FélreérteTTél, ezeket a Gützold gyártotta régen. Csak olyan panelt nem érdemes belekílódni, mint amilyet a képen látsz, egyszerűbb fixen beforasztani a dekodert, nagyon sok lenne a macera a felsővezetékes üzem lehetősége, meg a teljesen eltérő mechanikai kialakítás miatt.

Igen, a dkoderrel felszerelt mozdonyok mennek aanlóg pályán, hacsak le nem tiltod a programozáskor ezt a lehetőséget. De csak kb. 5-7V fesztől indulnak meg, ekkor "kapnak észbe" a dekoderek, hogy most sima egyenfeszt kapnak, nem DCC sínjelet. Fordítva nem megy, az analóg mozdonyokat nem lehet digitális pályán használni.
Előzmény: norbi145 (342)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 342
Akkor tulajdon képpen a két villanygép nem ér "semmit"? :-((
A digitalizált mozdony használható együtt, egy pályán az analóggal?
Előzmény: Törölt nick (340)
gmarc Creative Commons License 2007.01.03 0 0 341
Szép lett!
Előzmény: MV.hu (334)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 340
Szia!
Mindegyik TT modell digitalizálható. Akár úgy is, hogy beépítünk egy foglalatos elektromos panelt (lásd a képen, ami egy olyan gép, mint a dízeled, csak későbbi kiadás), vagy csak simán beforrasztva a dekodert. A két villanygépedet anno a Gützold építette a Zeuke-nek, később a BTTB-nek. Ezekbe nem érdemes panelt építeni.
Előzmény: norbi145 (335)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 339
Lényeges különbség a keTTő közöTT, hogy a Kühn-ben DCC dekoder is van. Történetesen örülök, hogy egyre jobban jönnek elő a TT gyártók modellekkel, de engem speciel a modern, V. korszakos gépek nem igazán érdekelnek, ezért többé-kevésbé lehetek pártatlan.

1 PIKO: ettől a gyártótól a BR182-es "Taurus" járt nálam. Már a H0 testvérétől is kirázott kicsit a hideg, sajnos a TT sem jobb. A motor a TT-ben jobban muzsikál, valahogy jobban eltalálták az áttételt. Ami nem tetszik, az a "konyhaasztalon" színvonalon készült elektromos panel, és a felhasznált műanyagok minősége, különösen a forgóvázról ordít a... nem éppen első oszt. minőség. Nem a kidolgozással van bajom, magával az anyagában színeztett, műanyag öntvénnyel. Hiába na: a PIKO szvsz. nem más, mint egy jól megépített Fuggerth, TT-ben. Mondjuk az ára is megfelelő ennek, és TT-ben nincs más választása annak, aki ilyeneket szeret. A Hercules, az más, abból itt a Kühn is, és meggondolandó a vásárlás!

2 Kühn: Hercules még nem volt a kezemben, de az E11-es, az igen. Mivel a technológia a Kühn modelleknél azonos, így technikailag nem sok különbség lehet a két tipus között. (Nem a hosszra, külcsínre értem, a konstrukcióra!) Nos, a Kühn az nagyon oTT van! Egyszerre fogdoshattam meg a Tillig, és a Kühn E11-esét, és az olcsóbb Kühn nálam nyert! Külcsínre szinte semmi különbség a kettő között, és mindkettő konstrukciója igen jónak, finomnak tűnik. Azóta aztán már járt a műhelyben egy másik E11 is, digizésen esett át, fájó szívvel adtam vissza a tulajának. Rendkívül szép, és precíz modell, ahogy mondani szokták: "anyagból van."

Na most akkor Herculesben Kühn, vagy Piko?
Ismereve mindkét cég technológiáját, ennyi pénzért nem kérdés: Kühn! Miért is? Mert egy PIKO az cca 53Euro, ha digizni is akarod, akkor kell bele egy dekoder is, ami ebben a méretben cca 30Euro, vagyis összesen 83, és még vesződhetsz is a beépítéssel, ami ugyan nem nagy kunszt, mert előkészített a modell. Csak tájékoztatásul a dekoderekről: az idehaza nagyon elterjedt ESU LokPilot tipusai nem férnek bele a mozdonyainkba, csak a micro kivitel. A Tillig által is árult LENZ Gold mini idehaza 11-13.000Ft (amúgy intelligens, nagyon jó kis darab), az alternatíva a TRAN DCX74 az nálam 7500Ft körül van, ill. lenne, ha nem késne valamiért a tavaly ősszel megrendelt szállítmányom...:-( A Kühn Herculesében meg eleve benne van a Kühn dekodere, és BeTTina-nál cca 80Euro a modell. Így már kb azonos áran van a két modell, de a Kühn technikája egy osztállyal feljebb játszik, mint a Piko.
Persze, aki analógban utazik, annak felesleges pénzkidobás egy dekódernyi árkülönbség. Ha a PIKO egyedül van a pályán, vagy a régi BTTB modellekkel, akkor nem lóg ki a sorból. Egy Tillig mellett már látszik, hogy nem egy osztály.

A fentiek szigorúan a magánvéleményemet tüközik, senki ne vegye szent írásnak!
Előzmény: szvoby-tt (331)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.03 0 0 338
Oké várni fogom a képeket ha lesznek,jó munkát
Előzmény: alfalf (330)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.03 0 0 337
Hüha ez nekem nagyon tetszik én is szeretnék majd egy nohabot
Előzmény: MV.hu (334)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 336
A harmadik képen "bontott" állapotban lévő mozdony átalakítható digitalizáltra? Illetve, mindegyik?

(jól tettem fel a kérdést?)
Előzmény: norbi145 (335)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 335


ez átalakítható digitesre
MV.hu Creative Commons License 2007.01.03 0 0 334
a kép lemaradt??Saját átalakítás!
MV.hu Creative Commons License 2007.01.03 0 0 333
Saját átalakítás![image1.]
MV.hu Creative Commons License 2007.01.03 0 0 332
TT-s igen,de várom már a KUEHN modellt is!
Előzmény: sikumegalifter (325)
szvoby-tt Creative Commons License 2007.01.03 0 0 331
Két kép két különböző gyártó:
piko
kühn
Az első kép a Piko 53€, második a Kühn 80€. Kinézetre mindkettő teljesen oké, talán egy hajszálnyit a Kühn részletesebb. A belső dolog más kérdés, nekem igazából nincs tapasztalatom egyikkel sem.
Piko Taurusom karácsony óta van, ajándékba kaptam:) Szépen fut a régi sineken, no problémó, bár csak pár köre volt még. Ár/értékben szerintem korrekt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!