Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
"...semmi köze a radiátor hőleadásának a kazán teljesítményfokozatához..." Innentől kezdve nem igazán vagyunk közös nevezőn.
"...Igy nagyobb delta T (kisebb sziv fokozat) esetén nagyobb a radiátor hőleadása. Úgy ,hogy a kazán teljesítményéhez nem nyúltunk. ..." Hát, ez sem lesz tankönyvi példa az energiamegmaradás törvényére :)
"...Azonos kazánteljesítmény mellet ,NEM lehet fix előremenő ugyanazon rendszerben ha a sziv.fokozatát (át)állítgatod...." Nem is állítottam ilyet.
Na, én lezárom a témát, ne trollkodjuk szét a fórumot feleslegesen. (legalábbis én nem akarom a magam részéről)
Ha a kazán teljesítményfokozata nem változik, ahogy írod, akkor hogy adnak le több hőt a radiátorok? Veszik a piacon a különbséget?-nálad lehet igen a te elméletedben
A valóság meg az ,hogy semmi köze a radiátor hőleadásának a kazán teljesítményfokozatához.Magasabb előremenővel - nő a radiátor (átlaghőmérséklete) hőleadása ugyanazon visszatérő esetén. Nálam a példaként említett 60/40 fok átlaga 50 fok, míg nagyobb sziv.fokozaton a 45/40 átlaga meg 42.5 fok. Igy nagyobb delta T (kisebb sziv fokozat) esetén nagyobb a radiátor hőleadása. Úgy ,hogy a kazán teljesítményéhez nem nyúltunk.
Q=c*m*deltaT A képletből kiolvasható,hogy ha a Q ugyanaz (kazán telj) a c meg állandó, akkor ha az m-et( sziv által szállított vízmennyiség-azaz kisebb vagy nagyobb fokozat) változtatjuk akkor a delta T is kell változzon .Így jön ki azon egyszerű tény,hogy kisebb fokozaton lesz pl 60/ 40 fok nagyobb fokozaton meg pl 45/40...és így jutunk el odáig,hogy kisebb seb.fokozaton ugyanazon kazán telj.mellett 50 fok átlaggal több hőt ad le ugyanazon radiátor.
"Az én felvetésemben a kazán előremenője fix hőmérsékletű"- A te felvetésed még elméletben sem létezik,nemhogy fűtési rendszerekben. Azonos kazánteljesítmény mellet ,NEM lehet fix előremenő ugyanazon rendszerben ha a sziv.fokozatát (át)állítgatod.
Nem úgy megyek neki, hogy nem hiszek benne, csak azért írtam, hogy gondolom nyitva vannak, mert most nem vagyok otthon és nem látom. De annyi biztos, hogy senki nem állította el, úgy vannak ahogy a dobozból ki lettek csomagolva.
De ha úgy mész neki, hogy magad sem hiszed / érted, hogy mi történik, csak megcsinálod, mert annyira erősködött a fórumos csávó, akkor nyugodtan ráhagyhatod, úgysem érsz el eredményt.
Ha a kazán teljesítményfokozata nem változik, ahogy írod, akkor hogy adnak le több hőt a radiátorok? Veszik a piacon a különbséget?
Az én felvetésemben a kazán előremenője fix hőmérsékletű, mint ahogy az nagyjából igaz bármilyen gázkazános esetben mindegy, hogy radiátorok vagy padlófűtés a hőleadó. (állandó külső hőmérséklet esetén, hiper-szuper szábalyzasok nélkül)
A konvenció mértéke szerintem nem attól függ, hogy milyen hideg a radiátorok alja, hanem hogy a szobahőmérsékletű levegő mennyire melegszik fel a radiátoron áthaladva. Ez a hőmérsékletkülönbség lesz az, ami megmozgatja a levegőt. Az meg a radiátor nettó hőleadásától, azaz átlaghőmérsékletétől fog függeni. Egy magasabb átlaghőmérsékletű radiátor ugyanazon körülmények között mindig több hőt fog leadni a környezetének. Azon már lehet vitatkozni, hogy azonos radiátor átlaghőmérséklet mellett mi a jobb, a nagyon vagy a kisebb deltaT (valószínűleg a nagyobb).
Gondolatkísérlet: melyik radiátor ad le több hőt a környezete felé az, amelyiknek az alja tök hideg (alacsony szivattyú fokozat) vagy az, amelyiknek az alja is meleg (magas szivattyú fokozat).
Gondolatkísérlet2: Ugyanazon teljesítményfokozat mellett alacsony szívattyúfokozat esetén az előremenő hőmérséklet fog emelkedni így pl alacsony fokozaton: 60/40 fok míg magas fokozaton 45/40 fok. Tehát a visszatérő (kb) ugyanaz marad ,tehát a radiátor alja tök ugyanaz a hőmérséklet lesz, ,viszont az alacsony fokozaton a magasabb előremenő miatt jóval több hőt ad le ugyanazon radiátor .A helyiség is jobban melegszik mert minél nagyobb a hőfok különbség a radiátor teteje és alja között ,annál jobban beindul a konnvekciós (hatás) fűtés.
Az az érzésem te összekevered a felületfűtést és a radiátoros (konvekciós) fűtést.
A felületfűtésnél valóban az a nyerő amit írtál,nagyobb szivattyú fokozat minél kisebb különbség az előremenő és visszatérő között,de a radiátornál ez ponto fordítva vagyon.
Ha már nyelvtannáciskodtam, akkor magamat is javíthatom: "...tökéletesen mértezett rendezrnél folytnk bizonyos hőleadókat..." - természetesen fojtjuk a hőleadókat
Alul azok a torló szelepek pont beszabályzásra valók. Én elindulnék a beszabályzás irányába először, nem kezdenék el cserélgetni vaktában. A tesztelés ingyen van és információval szolgál minden más későbbi alakításhoz. Azt tudod már egyáltalán, hogy a fürdőben lévő radiátornak teljesen nyitva vannak-e a szelepei alul és felül is?
De itt úgy látom vannak extra igények, amikkel nehéz mit kezdeni:
- "a másik két radiátort meg nem nagyon fojtanám vissza ha nem muszály" (helyesen: muszáj, de ez nem fontos): a beszabályzásnak pont az a lényege, hogy a nem küllőre tökéletesen mértezett rendezrnél folytnk bizonyos hőleadókat.
- "... de zaj szempontjából bőven jó lenne így a kapcsolgatások száma ahogy most van. Így most kb óránként kapcsolja be az adott ciklusra a termosztát kinti 0 fok körüli hőmérsékletnél": Mondtam már, de megismétlem: ha a termosztát marad a helyén, mert "jó ez a kapcsolgatási ciklus", akkor radiátormérettől függetlenül a fürdőben mindig nagy lesz a hőingadozás a fűtési ciklusok hossza és a fürdőszoba energetikai lemaradása miatt. A nagyobb radiátorral csak azt fogod elérni, hogy egy ciklus alatt majd vissza tudja fűteni az elveszített hőmennyiséget egy magasabb szinten is.
Az nem lenne baj meg még utána is lehetne szabályozni, csak így az a baj a fürdő le van maradva, a másik két radiátort meg nem nagyon fojtanám vissza ha nem muszály.
Ha harmadával növelném a fürdőben lévő méretét (mondjuk a 80 cm széles helyett lenne 120 cm) az már gondolom jelentene egy-két fokot és utána még mindig lehetne szabályozni. Vagy akkor már lehetne a fürdőben is a termosztát csak most azért nem akartam, hogy akkor többször bekapcsol a renszer, mert hamarabb lehúl de zaj szempontjából bőven jó lenne így a kapcsolgatások száma ahogy most van. Így most kb óránként kapcsolja be az adott ciklusra a termosztát kinti 0 fok körüli hőmérsékletnél.
De ilyen az elrendezés, a belmagasság kb 2,3-2,4 m
- fürdőben 600x800-as radiátor ~ 8 m2, de itt vékonyabb a fal a fél oldalon és megfigyeltem hogy éjszaka a termosztát a szobában 19 fokra állítva, amikor a szobában 19 fok van, akkor a fürdőben már csak 17, de amikor bekapcsol a termosztát és felmegy a szobában 19,5-re akkor a fürdőben max 18-ra. Ebből kéne kihozni még vagy +3-4 fokot a mostani állapothoz képest
- konyhában 1600x800-as radiátor ~ 16,5 m2
- szobában 2000x800-as radiátor ~ 20 m2
Mindegyiken normál csap felül:
alul pedig ilyen, van benne egy imbusz fejű valami a műanyag kupak alatt ez a torlószelep talán?
Ha mondjuk kicserélném a radiátort akkor a felső és ezzel alsó szeleppel is le tudom zárni a vizet és akkor csak a radiátorban maradt víz folyhat maximum ki ha jól gondolom? Persze majd megkérdezem a szerelőt is mit gondol erről.
Szóval a fürdő veszíti a hőt leggyorsabban azonos induló hőmérséklet mellett. Ez lényegében nem változtatja meg az eredti ajánlásom, a beszabályzás szükséges, de a termosztátot főszabály szerint a leggyorsabban hűlő helyiségbe illik tenni.
Ha termosztát marad az eredeti helyén és beteszel egy nagyobb radiátort a fürdőbe, akkor az lesz a szitu, hogy ugyanez a hőingás meglesz a fürdőben, csak felfelé eltolod 1-2 fokkal.
Mert most ha felveszem 22 fokra a termosztátot a szobában akkor a fürdőben is meglesz a 22 fok (előbb utóbb), persze lehetne itt több is akár és most így az a baj, hogy az a 22 már csak 21 lesz míg a szobában csak mondjuk fél fokot hűlt a hőmérséklet.
Vagy reggelre is pl a szobában 19 fok volt addigra a fürdőben már lement kb 17,5 fokra. Ezért nem zárnám ki azt, hogy ide kerüljön egy nagyobb teljesítményű radiátor csak ugye kérdés, hogy mekkora kéne hogy mondjuk tudja hozni ha a szobában 21-22 fok van akkor a fürdőben lehetne 24 is, még ha hamarabb lehűl, mint a szobában akkor is. Mert itt fél oldalon sajnos csak 30 cm-s fal van míg a többi helyen megvan a másfél sor vályog csak ugye ezzel már sok mindent nem lehet kezdeni. Illetve a 30 cm-s fal ha minden jól megy jövőre kapna 10 cm kőzetgyapotot (esetleg 15-öt), ahogy a pénztárca engedné, ahol meg 45 cm a fal az max 5 cm-t kapna. Többre nem nagyon van keret, még ugye így is húzós az ára sajnos.
Nekem úgy tűnik, hogy ha 40 fok alá van véve az előremenő akkor kapcsolgat a kazán (de közben még a termosztát kéri a fűtést), úgy hogy lekapcsol a láng és közben keringtet 2-3 percet és visszakapcsol a láng és ekkor visszakapcsolásnál felmegy 45-50 fokra majd vissza 40 alá az előremenő.
Efölött szerintem nem csinálja, legalábbis a mostani 45 fokon még nem vettem észre, hogy csinálná és csak akkor kapcsol ki vagy be ha a termosztát kéri.
Majd lerajzolom, hogy van elhelyezve a 3 db radiátor, tehát kb egyszerre fel tud melegedni a 3 helyiségben mindhárom radiátor, csak az a baj, hogy a fürdőben már visszahűl kb 1 °C fokkal, mire a szobában a termosztát azt mondja, hogy kapcsoljon be a kazán. Ezért merült fel, hogy akár beleférne még a fürdőbe egy nagyobb radiátor is akár, esetleg még annyit kibírnánk anyagilag hogy a 22K-s helyett akár lehetne 33K-s is ugyanabban a méretben, ha jól értem akkor az azt jelenti, hogy 1/3-dal nagyobb teljesítménnyel rendelkezik a 33K-s a 22K-s helyett. Vagy még hely is lenne akár hosszabb radiátor beépítésére. Ahogy néztem a 22K-sból kb 40 ezerből jönne ki egy nagyobb, míg a 33K-s ugyanakkora méretben már 60 ezer illetve afölött van kb kicsivel.
Azt hogy mit hogyan kéne állítanom nem tudom, de majd csinálok egy rajzot később ha lesz egy kis időm rá.
Laikusként azt mondom, hogy szerintem van még tér a próbálkozásra a fürdőszobai komfort kapcsán. Igen, tudjuk, hogy kevés a hőleadó felület (összesen 3 db radiátor), ezért picit magasabb előremenő hőmérséklettel (45 fokon már jó) kell üzemeltetni a kazánt az ideálisnál. Itt jegyezném meg, hogy a kondenzáció szempontjából kevésbbé az előremenő, mint inkább a visszatérő hőmérséklket számít igazán. Az aktuális beállítás alapján a fürdő alul van fűtve a többi helyiséghez képest, pedig egy méretezett rendszernél ennek a fordítottják szokták tervezni. Egy darab termosztát van. Nincsenek termofejek.
Felvetés: ha már a fürdőhöz nem tudunk hozzáadni fűtőfelületet, akkor vegyünk el a többi helyrőt!
Én úgy indulnél neki, hogy a fürdőben teljesen kinyitnám a radiátoszelepet (úgy sejtem, ez már eleve így van), majd a másik két (vagy csak a termosztátos helyiség) radiátor szelepén kezdenék zárogatni szép fokozatosan úgy, hogy egy állítás után pár napig csak figyelném az eredményt, majd szükség szerint újra állítás, stb. Ezzel a módszerrel biztosan javítható a fürdő relatív alulfűtése. Két probléma jöhet szóba:
- a már eleve kevés hőleadást csökentjük még jobban a radiátorok folytásával, tehát lehetséges, hogy 45 fok körül is előjőn a kazán kapcsolgatásos üzem, szükség lehet az előremenő további emelésére. Ezzel 1-2 % hatásfok elveszhet, de a komfort miatt ez bőven belefér(het).
- annyira lecsökkentjük a hőleadóképességet, hogy még magasabb előremenő esetében sem fúti ki a házat a rendszer a kinti leghidegebb időben. Ezért a leghidegebb időben szükséges lehet még emelni a kazán előremenő hőmérsékletén.
Nem egy nagy ördöglakat az egész, pláne 3 radiátorral. Türelem és sok nap, akár hetek kellenek hozzá Sok szerencsét, ha belevágsz!
Sajnos ez van, de akkor a tervező nem tudott ezek szerint számolni a tervezésnél én meg sajnos nem igazán értek hozzá.
Tudom az lenne az ideális, ha minél tovább menne a rendszer folyamatosan akár, de itt ez kb lehetetlen ahogy olvasgattam. Nyilván ha új házat építenék máshogy lenne, de ezzel már nem igen sokat lehet tenni. Így most kb 15-25 percet megy egy ciklus alatt a kazán míg a termosztát belapcsolja és ebben az időben eltelik kb 50 perc - 1 óra a bekapcsolások között.
Másrészt az nem zavar, ha ki és bekapcsol, mert legalább teljesen csend van amikor nem megy (még ha nem is olyan hangos a kazán) illetve most így mindenütt egyformára melegszik egyébként fel, de persze a fürdőben lehetne akár 2-3 fokkal melegebb is, de ha odarakom a termosztátot akkor a másik két helyen lenne melegebb a kelleténél.
Sajnos ott fél oldalon csak 30-as vályog fal van szigeteletlenül, tervben volt legalább egy 10 cm-s kőzetgyapot szigetelés rá de abból már idén semmi sem lesz. A födémen van 20 cm üveggyapot de akkor is vékonyabb a fal és emiatt legalább 1-1,5 °C-al hidegebb lesz reggelre, mint a másik két helyen, ott ugye vastagabb a fal is. Tehát ha beállítok a 19 fokot éjszakára akkor a fürdőben kb 18 fok lesz reggelre, éjszaka egyszer, esetleg kétszer kapcsol be a kazán ahogy néztem ha este 21-21,5 fok volt. Tudom nem a legjobb, de egy régi házzal nem sok mindent lehet kezdeni, a 40 éves ablakok és ajtók ki lettek cserélve az utóbbi 3-4 évben.
Ezért azon gondolkoztam, hogy mi lenne ha felkerülne a fürdőbe egy nagyobb radiátor (talán egy 120-as a mostani 80-as helyett), de persze nem tudom pontosan mekkora kellene, de akár nagyobbnak is lenne hely. Ha mondjuk a szobában lekapcsolna 20-21 foknál akkor a fürdőben még lehetne melegebb 2-3 fokkal is akár, mert ott úgyis valamivel hamarabb visszahűl és akkor nem kéne külön szabályozni sehol sem.
Szóval ezért kérdeztem, hogy kell-e vagy van-e értelme bármit is állítanom a menüben. Ahogy néztem az utóbbi pár napban amikor hidegebb volt (hétvégén egész nap 4-5 °C volt) akkor max 4 m3 gáz fogyott egy nap alatt (melegvízzel + főzéssel) úgy, hogy éjszaka le van véve 19-19,5 °C-ra, nappal 20,5 °C van, este 21 - 21,5 °C a max, de kb 0,4-0,5 fokkal lendül túl a hőmérséklet kikapcsolás után 45 fokos előremenővel még attól függően, hogy mennyire van hideg kint.
Erős a gyanúm, hogy nem méretezettek a radiátorok, ezt kompenzálná valamennyire a termofej.
Persze a mért helyiségben nem szabad.
A sima tekerős lekorlátozza a teljesítményt, és annyi marad, míg a termofej "dolgozik" a hőigénynek megfelelően.
Nyilván a leadott teljesítményt korlátozná, és szinte ugyan ott van, -kapcsolgatás.
Nálam 5 radiátor van, termoszeleppel. Még nem vettem észre, hogy teljesen lezárna.
Megfejeltem két helyről történő szabályozással, két programozható fejjel.
-Tudom, ez már beteg-... :-)
De jogos, a 3 radiátor nagyon kevés lehetőséget ad.
Ráadásul ekkora minimum teljesítmény mégjobban szűkiti a lehetőségeket.
Próbáltam megfejteni a kazán leírásában hogyan lehetne fix értékekre beállítan, de meghaladja a fordítóképességem.
...Fűtési vízhőmérséklet beállítása
00=a hőmérséklet a Távvezérlőn beállított értékkel egyezik meg 01=a hőmérséklet a Távvezérlő és a PCB közötti magasabb értékkel egyezik meg 02=a hőmérséklet a Távvezérlőn beállított értékkel egyezik meg. A Helyiség Termosztát engedélyezi/letiltja a kazán működését...
stb.
hááát... :-)
A lényeg szerintem is az, hogy most törekedni kell a fix tömegáramra, de a megoldás a fűtőfelület növelése, vagy több, vagy nagyobb radiátorokkal, így mondjuk majdnem csak turbós kazán.
Tök jó a számolás, amit írsz, szépen látszik, hogy 3 db radiátorral nehéz kiterhelni egy kazánt, kell a magasabb előremenő.
Már csak ezt a megjegyzést nem értem:
"Érdemes a radiátorokat termoszeleppel szerelni."
Fentebb kifejted, hogy csak magasabb hőfok mellett működik rendesen a rendszer ezzel a kevéske hőleadó felülettel (esetleg cseréljen háromsoros raiátorokra), majd utána leírod, hogy ajánlott beépíteni olyan eszközt a rendszerba, ami automatikusan lezárja a radiátort, tehát jobban csökenti a hőleadó felületet.
3 radiátornál életszerű a termofej? Nem járna jobban egy rendes beszabályzással és fix tömegáramokkal fűtés közben?
Ha jó használati útmutatót néztem a 14.oldalon a P15 -nél lehet állítani a minimális teljesítményt, aminél a gyári beállítás 00 tehát, amit betettél képet azon is látszik, hogy ekkor van 3,5 kw-on és ez alá nem megy.
A P13-ason a maximális fűtési teljesítményt lehetne állítani, nálad elég lenne a 12kw. (41%)
Viszont, ha ezt állítod, akkor kell teljes beszabályozást elvégezni.
Elég a fürdőbe az kis radiátor, ha zuhanyzáskor hideg van, be kell tenni egy elektromos hősugárzót, ha elbírja a kismegszakító.
Nem a nm számít hanem mennyi/mekkora radiátorok vannak rá akasztva.
Figyeli az előremenőt és ha közelít a víz hőfoka a beállítotthoz csökkenti a teljesítményt addíg amíg be nem áll a hőegyensúly. Ha túlmegy a beállított hőfokon leállítja a tüzelést, keringtet.
Vannak különböző paraméterek amivel a gyujtások számát lehet korlátozni illetve azt is meg lehet adni , hogy mennyi idő alatt terhelje fel a kazánt max-ra ha nem éri el a beállított hőfokot.
Ha kicsik a radiátorok eleve csak magas előremenővel fogod tudni pótolni a hőveszteséget, ( mondjuk 0 fok külsőnél szükséges lesz az 50 fok előremenő ) .Eleve fürdőszobát 24 fok belső hőfokra kellett volna számolni.
Értem, mondjuk az első tapasztalatok alapján úgy tűnik, hogy a fürdőszobába rakhattak volna nagyobb radiátort is a 22K 600x800-as helyett, mert itt vékonyabb a fal is sajnos meg a csempe miatt kicsit hűvösebb is.
Ez van a legközelebb a kazánhoz és ha nagyobb lenne a felülete akkor nagyobb hőt is le tudna adni. Azon gondolkoztam hogy oda kellene legalább 600x1200-as, nem is értem hogy számolták, mert akkor legalább egy 600x1000-est kellett volna felrakniuk ha a másik két helyen lévőhöz nézem, hiába mondtuk felszereléskor hogy nem kéne ide nagyobb, azt mondták elég lesz. Legfeljebb ha nagyobb lenne akkor kicsivel melegebb lenne, mint a másik két helyen de az nem lenne baj.
Azt hittem, ha állítom a menüben a kazán maximális teljesítményét, akkor akár használhatom kisebb előremenővel is és nem lesz az amikor visszakapcsol, hogy felmelegít 45-50 °C-ra és onnan veszi vissza megint az alacsonyabb hőmérsékletre. Mert van egy ilyen táblázat a gépkönyvben és aszerint a 9 kW-hoz elég lenne 27% a 80 helyett.
3 db radiátorom van:
600x800 (1640 W)
600x1600 (3281 W)
600x2000 (4102 W)
Ez összesen ~9 kW és itt a táblázat:
A kazán fűtési maximális teljesítménye csökkenthető a vezérelt fűtési rendszer igényeitől függően. Az alábbiakban feltüntetjük a P13 paraméter értékeit tartalmazó táblázatot az egyes kazán modellekhez kívánatos maximális teljesítménytől függően. A P13 paraméterhez féréshez és annak módosításához a PARAMÉTER BEÁLLÍTÁS fejezetben ismertetettek szerint járjon el.
Családi házunkat egy buderus logamax gb042-14 falikazán fűti, az egész házban egy fűtőkör van (padló, kb 200m2). Az épület alacsony energiaigényű. Mivel ekkora felületet a kazán szivattyúja képtelen lenne megmozgatni, a hőleadó körben egy nagyobb szivattyú dolgozik, és a gépész tervező a két szivattyú közé egy 200 literes puffertartályt helyeztetett el hidraulikus váltó gyanánt. A kazánhoz kapcsolódik még egy indirekt fűtésű HMV tároló is, ennek fűtését is a kazán intézi egy váltószeleppel. A vezérlés: időjárásfüggő előremenő hőmérséklet (csillapított külső hőmérséklet alapján) a pufferben a padló oldali kimenő ág közelében mért hőmérsékletre vezérelve (jelenleg 30-40°C között van ami bőven elég a 22°C-ra fűtéshez); a padlókörök szivattyúját pedig szobatermosztátok indítják, amik az osztógyűjtőkre szerelt elektromos szelepeket is nyitják-zárják. Az idei szezon indulásakor fura dologra lettem figyelmes: az indirekt HMV tároló felfűtésekor a kazán folyamatosan megy, 60% körüli részterhelésen, láng van és a szivattyú üzemel. A fűtő körön viszont sűrűn ki-be kapcsol az égő, mert a kazán mindig elkezdi megemelni a teljesítményét, és az előremenő hőmérséklet 95°C-ig emelkedik. Ekkor az égő kikapcsol, a szivattyú továbbra is megy és mikor visszahűl az előremenő, indul újra a ciklus (kb 2-3 percenként). Mindeközben a pufferben mért hőmérséklet - ha van kivét a padlókörön - 25°C körül alakul, tehát a parancsolt 35-40°C-ot bőven nem éri el. Kézzel ellenőrizve a kazánból belépő ág csöve forró, az alatta kb 8cm-rel, 90 fokkal arrébb kilépő padlóköri előremenő viszont hozzá képest hűvös. A rendszerben kb 1,2 m3 víz forog. A kazánszivattyú 3 állású (I-II-III), gyárilag a III-as fokozaton van. Sajnos a diag menüben sem mutatja a kazán visszatérő hőmérsékletet, de a cső tapintásra hűvös, nem úgy tűnik, hogy a visszatérő megemelkedése miatt kapcsolna ki az égő (na meg akkor elég lenne a teljesítményt leszabályozni, nem? 33%-ig le tud menni) Van esetleg ötletetek hogy mi okozhatja ezt?