Szia!
Nekem egy C20XE (2.0 16V) motoros Kadettem van, de ugyanez a motor ment bele az Astrákba is (meg Calibrába és Vectrába is), leírok pár dolgot hátha segít.
Hidrotőke jellegzetes csattogó hangot ad, főleg hideg motornál beindításkor és utánna pár percig. Ha bemelegszik, akkor elhallgat.
Cseréjének darabja 5e ft, és 16db van belőle, tehát nem egy olcsó kicserélni, de kb 150e km körül a hajtósabb autókban cserélni kell.
Hengerfej. Ez egy elég sarkalatos pontja a C20XE motornak, elég könnyű tönkretenni, és ha a hengerfej gebaszos, könnyen rámehet a motor is.
Hidegen NAGYON nem szabad pörgetni, figyelni kell a megfelelő hűtővízre, és az olajat is illik sűrűn cserélni. Pár vízforralás alatt le lehet írni a hengerfejet is, elég költséges dolog, főleg ha gátszakadás is van.
Jellegzetes tünetei: Olaj a hűtővízben, víz az olajban.
2 fajta van, a Kolbensmidht és a Cosworth.
Utóbbi jobban bírja a strapát, ezt még a legendás Cosworth csapat csinálta, az előbbi az Opel saját gyártmánya.
Ha találsz Cosworth-ot, az nem egy rossz dolog, de önmagában sajnos nem biztosíték ez sem, főleg Magyarországon.
Ezeknek az autóknak a kíméletlen hajtás, és a nem hozzá értés, valamint a magyarországon jellemző gányolás, és az amíg működik addig nem cseréljük ki című fejezet :( Sok a hamvaiból feltámasztott TK-s, motorhibás vas :(
Vízcsövek.
Ha szar a hűtőkör, melegszik a víz, és a csövek régiek, akkor egy jó kis belvárosi dugóban simán szét lehet durrantani 1-2 csövet :( Volt részem benne nekem is.
Ha ugyanaz az új cső többször durran, akkor vagy valami komolyabb gond van a hűtőkörrel, vagy pedig a hengerfej halódik megfelé, és túl nagy a nyomás a hűtőrendszerben.
Nálam egy kisebb értékű hőgomba cseréjével(hamarabb kapcsol a venti), valamint az elöregedett csövek kicserélésével megszűntek a problémák (2 külön cső durrant el össz vissz, mindkettő el volt öregedve)
Sajnos itthon 1m alatt elég sok C20XE Gsi van, viszont nemhiszem, hogy azok között jót is lehet találni :( Legalábbis elég nagy mázli kell hozzá, sokan 15-20 autót is megnéznek mire találnak megfelelőt.
Egy jó szerelő, sokat segíthet, de a legtöbb a tulajon múlik :(
Esetleg megvenni egy lepukkant kocsit itthon, és Németországból hozni egy szép állapotút olcsón, és a kettőből össze lehet dobálni egy tökéletest :) Ez mostanában a bevett szokás.
A másik alternatíva a 8 szelepes C20NE motoros szívó 2.0 a maga fapados konstrukciójával, sokkal jobb alternatíva lehet szerintem.
Olcsóbb, könnyebben tuningolható, alkatrész annyi van hozzá, mint a szemét. (40 ért van komplett motor mindennel)
Azt sokkal nehezebb szétcsapni, és azért a maga 125 lóerejével nem egy rossz alternatíva. (tuninggal 150-160 körül van az elérhető plafon, ha elég elhivatott vagy)
Szóval nagyon jó motor a 16szelepes, de ha valami gond van vele, akkor nagyon drága is tud lenni.
Ha kezdő vagy a GSi témában, és nincsenek jó kapcsolataid, valamint olyan autót szeretnél amivel bárhova el lehet indulni, akkor csak drága és jó Astra Gsi 16V, vagy pedig egy olcsóbb gyengébb de kezdők által könnyebben fenntartható 8V az ajánlatom, de korrekt GSi- szerelővel át kell nézetni minden esetben.
Ajánlom az opelfórum GSi topikjának elolvasását (kb 500 oldals, regisztrálni kell a megtekintéséhez, de ingyenes, és végtelenül korrekt és segítőkész arcok vannak).
Több autónak a története is fentvan, valamint szemezgetünk az eladó autók között, leírogatva a jobb és rosszabb vételeket! Tippek trükkök stb :)
De először olvass, és csak utánna írogas......
Üdv: LML