De vissza haza, szóval rajzoltam 4 vázlatot milyen alternatívákat tudok a hajtásra elképzelni:
1. váltó végén kijön a tengely, kardáncsukló, kardán , megint csukló, tengely hátra a kúpkerékhez (ez valószínű nagyon hoszúvá tenné a gépet)
2. difiből kijön a tengely, lánckerék, lánc, lánckerék (ez az egyik befutó)
3. kuplungból kijön 1 tengely, lánckerék, lánc, lánckerék, tengely ami hátramegy a váltóhoz és ott a difi tengelye hajtaná a kereket
esetleg a lánc helyett az 1esben talállható kardánmegoldás is jöhetne(ez ugyan jár némi kompromisszummal de talán a difi el tudná látni a kerékagy szerepét is ??? ez azért tetszene mert csupakardános lehetne, ha nem muszály nem akarok láncot)
4. ez meg oldalt kihajtott kétszer tört kardán (szerintem ez igy nem megoldható)
Persze a hátsó rugózást nem tartom fontosnak, ez a gép nem hosszú utakra készülne.
Közben hozzáfértem a scannerhez. Ez itt egy érdekes szerkezet. Nem tetszik de annyira különleges hogy nem maradhatott ki, a kidolgozás minősége csodálatos, mint minden más Arlen Ness-től:
Azon gondolkodtam hogy végülis lehetne azon a motoron még "tisztítani" elektronikus befecskendezéssel-csipáttírással. Lenne egy kpm-es szoftwer meg egy teljesítményszoftver(munka nélkül új programozható elektronyikkal bontott egyéb anyaggal talán 200-250ben megállna). Persze ha a motor gyári paramétereit veszik alapul akkor bukott az egész.
Még ha autóról is van szó esetleg betehetnél róluk képet vagy linket.
Igen. Keresztben van, elsökerék hajtású. 205 le katalizátorral, 234-et megy vele a nagy böhöm Thema. Pont a befecskendezö a probléma, mert csak euro 1 ez a motor. Ferrari replikákat építek, abba akartam beletenni, de mindkét autó amire építek euro 2-es, ezért nem igazán díjazza a KPM, hogy rosszabb motort teszek bele. Vagyis fordítva, súlyos regadóval díjazná. A másik, hogy sokkal erösebb, ezért a régi fékek sem lennének jók az autón. A motorrevü legutóbbi száma után fordult meg a fejemben, hogy lehet motorba kellene tenni...
Jól látom mechanikus injektoros? elég kompaktnak néz ki, bocsásd meg tudatlanságom de nem ismerem a típust, jól látom hogy keresztbemotoros (gondolom akkor elsőkerekes)?
Soroksári úton van, közvetlenül a Közvágóhíd után (ha Bp-ről kifelé mész), a jobb oldalon.
Nekem is ők eloxálták az első felnimet, egy hét alatt készen volt és 4000 Ft-ba került (a f*szszopó gumis meg 5perc alatt hazavágta az egészet, hogy száradjon le a farka az összes ilyen g*cinek)!
Sziasztok, üdv itt. a szöghajtás alatt mit kell érteni? Egyelőre még semmi sem konkrét, tapogatózok a legjobb megoldást keresem a legjobb áron, az nagyon valószínű, hogy a hátsó kerék autós lesz, a motor váltó kuplung meg ami az R5audihoz tartozik. Holnap rajzolgatok valamit oszt felteszem ide.
A lerohadt kaszniból arra következtetek a motornak megvan minden kiegészítője estleg még be is indítható ebből akkor akármilyen gyönyörüség összehozható lenne. Hogy hogy még az autóba figyel?
Hali. Van nekem egy Lanciám, amiröl már lerohadt a kaszni. :) A múltkori motorrevüt nézegetve nekem is eszembejutott, hogy be lehetne rakni a motorját egy streetfighter stílusú motorba. Egy pici /3.l/ V8-as 32 szelepes Ferrari blokk van benne... Váltó nélkül, mint a tatra motoros gépben, sokkal rövidebb lenne mint a Bmw motoros szörny...
Motorbontó tipp 06209450610 póstáz is és elfogadhatóak az árak. Kerék agyat pár óra alatt lehet esztergálni, autókeréknek; szöghajtást is csináltam már az egy kicsit több idő, de olyan áttételt lehet csinálni amilyen kell.Váz átalakításhoz (acél) törött motor kidobott vázából használtam darabokat.
Ha jól emlékszem valamelyik multhavi motoros magazinban (Motorrevü vagy Motomix vagy Superbike) volt egy BMW motorral épített bike, azt hiszem V8-as volt, hosszában beépítve.
Egy német ürge építette, alig tudott ráülni, olyan széles lett.
Talán fel lehet vele venni a kontaktot és tud segíteni.
egyetértek. Ezért írtam a nincs olyan szerencsémet, mert tuti hogy a lánckerekek áttételezésén változtatni kell. A nagy erő jobban igénybeveszi koptatja, a dinamikus erő meg tépi.
a lánc huzó igénybevétele nem igazán változik hacsak nem a lánc fogszámát változtatod .
tegyük fel hogy felteszed a hayabusa lánckerekét ,kerekét ..
a láncra ható huzó igénybevétel akkor nö9vekszik ha a hajtott kerék külsö átméröjét növeeld ,vagy a keréken lévö hajtott lánckerék osztókörét ,(arányosan fogszámát csökkented ..
ha az audi moci váltójábol indulunk ki akkor a "féltengely" hajtását 1az 1 be rakjuk ki vagy nikább gyorsitó áttéteelzést használnák ,magyarul az elsö lánkerék nagyobb fogszámu lenne..
amivel nagyobb igáénybevétele lennne a láncnak az nem a motor vonóereje hanem a dinamikus terhelés amit a nem éppen könnyü lenditökerék fötengely stb...