Keresés

Részletes keresés

szzo Creative Commons License 2007.01.08 0 0 395

Sziasztok!

Legutóbbi asztalom utolsó napjáról néhány képet feltöltöttem ide.

A többi kolléga képtárait is ajánlom kellemes időtöltésre, tanulásra, ötletszerzésre.

üdv:

z

digittrain Creative Commons License 2007.01.08 0 0 394

Sziasztok!

 

A Piko 2007-ben kiadja a ICE3-at, méghozzá nagyon jutányos áron: http://modellbahnshop-sebnitz.de/

ZolTTán Creative Commons License 2007.01.08 0 0 393
Sziasztok. Sajna nem a legjobb kép, illetve a munka hibáit is kérem elnézni. Na jelenleg ő készül, illetve utána a párja is. Jelenleg félkész, bár már működik, de itt éppen nincs benne a motor.
Szuszidi Creative Commons License 2007.01.08 0 0 392
Üdv!
Tudja valaki hogy a sorompót hogyan kell bekötni hogy ha a vonat a jelzőhöz ér lecsukódjon s ha elhagyta kinyíljon!
Üdv:Szuszidi
Gashpy Creative Commons License 2007.01.07 0 0 391
Üdvözöllek a fedélzeten!

Szerintem hajrá, hajrá!

Várjuk a képeket, rajzokat...
Előzmény: umbriel73 (387)
Szuszidi Creative Commons License 2007.01.07 0 0 390
Üdv minden TT rajongónak!
Szeretnék csatlakozni a társasághoz, mivel most kezdtem el 13 éves fiammal építeni a terepaszalt még a tervezés fázisában, járunk, minden segítséget elfogadok! Megpróbálok első lépesben visszaolvasni, nagyon remek a fórún! Nagyon örülök hogy rátaláltam!
Üdv mindenkinek: Szuszidi
vasutTOM Creative Commons License 2007.01.07 0 0 389

Töltsed le innen az Irfan View nevű programot! Mindent meg tudsz oldani a fotóiddal! És magyarul beszél!

http://www.honositomuhely.hu/index.php?option=com_remository&Itemid=1&func=fileinfo&filecatid=413&parent=folder

Előzmény: sikumegalifter (388)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.07 0 0 388
Üdv tt-sek ma kint jártam a börzén vettem egy marék sint,de ágyazati követ csak HO-s ban kaptam sok töprengés után elhoztam.Ahogy haza értem ki is probáltam egy ocska sin darabon,nekem nem olyan rossz a mérete a köveknek igaz nem is vagyok profi vasutas.van néhány kép csak kamerás mert a digit géppel készült képeim nem tudom le csökkenteni,de ha látszik valami a képen szivessen fogadom az észrevételeket ,javaslatokat.Persze ha az alap nem natur fa volna hanem szürke az még dobna rajta lehet
umbriel73 Creative Commons License 2007.01.07 0 0 387
Sziasztok TT-sek! :-)

Szeretnék én is csatlakozni hozzátok! :-)
Sok évvel ezelőtt én is elkezdtem egy terepasztalt építeni, de mint ahogy szokott lenni idő hiány és egyéb okok miatt (nálam sajnos a lustaság is...) végül sose készült el. Mivel ebben a témában én mindig próbáltam maximalista lenni és mindig jöttek a jobb és jobb ötletek, ezért sokszor nem haladtam az építéssel. A váltók állítóművei nálam alapból a terepasztal alján voltak (volt velük baj, amit nem tudtam megoldani sajnos) és a visszajelentések, valamint a saját készítésű fényjelzőim digitálisan működtek.
Mostanában ahogy végig olvastam ezt a jó kis topicot mertült fel bennem, hogy azért csak be kellene fejezzem az asztalomat. Sajnos mivel most még nem igazán alkalmas a dolog, valószínű csak később kezdem el újra. Remélhetőleg még ebben az évben... :) Mérete nem túl nagy: 90x190-es.
A pályarajzot majd megpróbálom feltenni, ha megtalálom valahol.

Üdvözlet mindenkinek!!!
norbi145 Creative Commons License 2007.01.07 0 0 386
Köszönöm szépen a teljeskörű választ.
Előzmény: vasutTOM (385)
vasutTOM Creative Commons License 2007.01.06 0 0 385

Az lenne a kérdésem, hogy milyen kiszerelésűek ezek az anyagok, és hogy mennyire "kiadós"?

 

Az Essil-120-s szilikongumi:

Kiszerelése: 1 kg-os, fém dobozban + katalizátor.

Keverési arány: 100/5, vagyis 1000 ml gumihoz 50 ml katalizátor.

Ára: kb 7500 Ft/komplett

 

F-18, vagy F-33 műgyanta:

Kiszerelése: 1 kg-os, vagy 4,5 kg-os műanyag kannában A+B komponens.

Keverési arány: 100/100

Ára: kb 8400 Ft/2x1 kg.

 

A kiadósság mindig a kiöntésre kerülő modell méretétől függ.

Pl: Egy 1/87-s személykocsi (~280 mm) mintavételéhez kb 1 kg gumi szükséges.

A műgyantából kb 45/45 ml kell.

Egy gumimintával kb 35-50 db kasznit lehet kiönteni. Utánna új gumimintát kell készíteni, sérülés, nyúlás stb miatt! 

Előzmény: norbi145 (379)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.06 0 0 384
Gyorsan írj egy mailt ZZemokinak, hogy a fűtőházat is hozza ki Neked a Börzére, szokott lenni nála. A két tehervagon kitt is elő-előfordul a börzén, különösen, ha a szlovák srác is ott lesz.
Előzmény: sikumegalifter (381)
TTbakter Creative Commons License 2007.01.06 0 0 383

Sziasztok!

Akkor újra itt!

Mondanom sem kell, a két ünnep között nem akadt időm modellezni....

De a mai nap óriási!

Leraktam életem első állomását az asztalra!

(képek később)

Akkor ennyi:

 

TTbakter

sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.06 0 0 382

Ilyen lesz

 

sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.06 0 0 381
Sziasztok ezekre lenne szügségem tud valaki segiteni?Holnap megyek börzére valamit venni Zzemoki holnap hoz ki nekem töltést a sinek közé,nekem szürke bazalt lesz a talpfák közt
ZolTTán Creative Commons License 2007.01.06 0 0 380
Én 110-esből csináltam meg az M 412002-t. Majd rakok fel képet róla. A motor áthelyezése nem probléma, sőt így a súlyok áthelyezése is megoldható. Nekem a Leohoz hasonlóan helyezkedik el a vezetőállás és viszonylag egyszerűen volt megoldható. Legközelebb hétfőn leszek gépközelben, ha sikerül rakok fel képet róla. üdv.
Előzmény: Törölt nick (375)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.06 0 0 379

 

Kedves vasutTOM!

 

 

A kispénzű modellvasutasok topikban olvastam írásodat a szilikon és műgyanta felhasználásodról.

Írtad, hogy drágább, mint az általad eddig használtak, de jobb minőségű.

Az lenne a kérdésem, hogy milyen kiszerelésűek ezek az anyagok, és hogy mennyire "kiadós"?

 

Segítségedet előre is köszönöm.

 

Üdv.norbi145

alfalf Creative Commons License 2007.01.06 0 0 378

Köszi-köszi!

 

Igazából az végén olvashattad, hogy nem én vagyok a szerzője az írásnak. Így nem is akarok kitörölni vagy átírni benne semmit. Viszont utólagos engedélyeddel beszúrtam a szöveg végére amit írtál...

Ha van még hiba, akkor szóljatok!

Előzmény: Törölt nick (375)
V41 523 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 377

Igen valóban igazad van ,de megpróbálok vagy új alvázat építeni vagy áthelyezni a motort.,vagy másik motor. meglátom majd ha sikerül beszereznem egy BR110-et.

Köszönöm a meglátásodat és továbbra is várom!

Előzmény: Törölt nick (374)
V41 523 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 376

Azt mondom ne habozz tovább és vágj bele.  Az az igazság hogy valamikor én is TT-ben kezdtem, de gépeket még csak H0-ban készítettem. Asztal helyszűke miatt csak TT-ben jöhet szóba nálam (jobban is szeretem) és szeretnék látni egy Leót rajta. Ezért vágok bele ebbe a projektbe.

Ezek után , gondolhatod hogy nem félek egy alvázat meg vágni esetleg egy újat építeni. Lehet hogy nem a V42 lenne a legalkalmasabb erre, talán még az M63 is könnyebb lenne.

 

H0-ban ezt követtem el.  Nem a legszebb de mégis a kezem munkája az egész. Kell egy legalább ilyen TT-ben is nekem!

Előzmény: BbojsziI (373)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 375
Bocsánat, hogy iTT veszem észre, de azt írod a honlapodon:

"A digitális technika lényege az, hogy a váltóáram görbéjére elektronikus jeleket (adatokat) lehet ráültetni, így az áram mint adathordozó forrás van jelen. Ezeket a jeleket a különböző egységek értelmezik (dekódolják) és ennek megfelelően továbbítanak áramot az egyes végeszközök felé."

A mondat első felében van egy jókora pongyolaság. Nem a váltóáram görbéjére ültetünk rá digitális információkat. Maga a központi egység állít elő egy olyan digitális impulzus sorozatot, aminek van pozitív, és negatív összetevője is, vagy nem egy klasszikus impulzus sorozat, ami a 0-és a max tápfesz között változik, mint egy négyszög jel, hanem pl. -18V és +18V között. Valójban az adatfolyam maga akkora erősségű áram, hogy alkalmas arra is, hogy meghajtsa a modelleket a dekóderekkel.

Előzmény: alfalf (368)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 374
Passz, még 199x-ben egy kiállításon, de nem emlékszem már rá, hogy ki követte el.

Ilyen régebbi mozdonyok mindig vannak a Bözén a Lángban.

Egyébként egy ilyen (német szóval: umbau) átépítés valahol mindig egy jelentős kompromisszum, lévén pont ilyen alvázat, és megfelelő hajtást fix, hogy nem fogsz találni. A TT egyik gyártójának sincs olyan modellje, ami az asszimetrikus felépítésű V41/V42 sorozathoz passzolna. A BR110-nek eleve középen van a vezetőállása, és ebben a motor, a BR107-nek meg az egyik végén.
Előzmény: V41 523 (366)
BbojsziI Creative Commons License 2007.01.05 0 0 373
Szerintem a 110-es nem igazán alkalmas az átépítésre. Legalábbis jócskán bele kell nyúlni az alvázba is.
Amúgy érdekel a projekted én is szeretnék már régóta építeni egyet de egyenlőre a jellegrajzoknál elakadtam (úgy 3 éve).
Előzmény: V41 523 (366)
alfalf Creative Commons License 2007.01.05 0 0 372
Szia!

 

Akkor válaszolok a általad felvetett problémákra.

 

A radiátor már az asztal építése előtt fejtörést okozott. Beszéltem egy épületgépésszel és azt javasolta, hogy szerezzek hőálló fóliát és rakjam az asztal alá. Sikerült beszerezni… föltettem, kokszra tekertem a fűtést és vártam… semmi. Nem melegedett az asztal felülete. Egyébként nem faros lemezből van az alap. Igazából nem tudom megmondani mi a pontos megnevezése, de 8mm vastag és olyan stabil, erős anyag, hogy ha ráállok a magam 120kg-jával, meg sem hajlik a 83x130-as lap. Egy barátom szerezte a faanyagokat a fatelepről, ahol dolgozik J ( a legjobb anyagokat hozta ).

 

A ragasztóval kapcsolatban, amit írtál, sajnos nem tudtam. Sőt, a modellboltban kifejezetten ezt ajánlották a töltés készítéséhez. Most már mindegy, remélem nem lesz gond.  Egyébként mivel érdemes ragasztani ?

 

Köszi a hasznos meglátásokat, várom továbbra is.  

 

Előzmény: vasutTOM (370)
hamel Creative Commons License 2007.01.05 0 0 371
A laposelemnek köszönhetek néhány 500 forintos mozdonyt. A használt cikkes boltban az eladó elővett egy használt lapos elemet, rányomta a kerekekre. Semmi. Mondta, hogy rosszak a mozdonyok, odaadja vagon árban. Persze mindegyik jó volt, de a régóta állt gépek nem túl finom hajtását megindítani többre volt szükség.  Kb 5 V indítófeszt igényeltek. Egyszóval biztosabb a 9 V telep. És ha nem indul, akkor ki kell pucolni a szőnyegcsomókat az áramszedőkből. :-))
Előzmény: siófok35 (363)
vasutTOM Creative Commons License 2007.01.05 0 0 370

Helló!

 

Szép lesz az asztalod. Nekem csak néhány dologgal lenne problémám, de félre ne érts ez nem kritika, csak tapasztalat:

- Úgy látom az asztalodat egy radiátor fölé raktad. Az itt kiáramló meleg hamar kiszáríthatja a fa keretet, ami deformálódhat.

- A terep alá vékony farostlemezt raktál. Ez pedig a levegő párataltalmára rendkívül kényes. Na meg ennek sem használ a radiátor. Nekem már volt ilyen anyagból készűlt asztalom. Én is rácsos szerkezetű vázat készítettem. Ezekbe a rácsokba utólagosan kellett beraknom merevítőket, mert a farostlapok behajlottak és a vonatok nem mentek el siklás nélkül a "hullámvasúton".

Ilyen célra a legmegfelelőbb a rétegelt lemez.

- A kavics immitációt barkácsragasztóval ragasztod. Ezt csak az ún. profil sínekhez szoktam javasolni, mert vízbázisú és a régi harganylemez sínek hajlamosak a rozsdásodásra. 

Előzmény: alfalf (368)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.05 0 0 369
Hali látom tegnap ment a melo
Előzmény: alfalf (368)
alfalf Creative Commons License 2007.01.05 0 0 368

Sziasztok! Elkészült az kis terep részlet az asztalomon... :)

www.tt.gportal.hu

 

 

vasutTOM Creative Commons License 2007.01.04 0 0 367
V41 523 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 366

Való igaz! Mst néztem meg egy régi katalógusba hogy is néz ki a BR110. Meg tudod mondai hol is láttad azt a leót ami eből készült?

 Esetleg nem tudsz eladó BR110-est?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!