Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2005.11.24 0 0 887
>>Jugókhoz is vittek anno komplett szerelvényeket,

Ez az.
Előzmény: Törölt nick (883)
pancserzoli Creative Commons License 2005.11.24 0 0 886
Kösz a képet! Váalszként a 66-os és a 67-es tétel érdemel figyelmet, MÁV és CSD, nagyban hasonlóak.csd - mav
Előzmény: kisvautas (882)
pancserzoli Creative Commons License 2005.11.24 0 0 885
A nickből ítélve, szerintetek a "keskeny nyomközű" elsősorban 760mm-t jelent.

Matiz (882)-t illusztrálva a II.vh. előtti bolgár és jugoszláv szállításokról két kép - ezek fazonra nagyon hasonlítanak az 50-es évek Ságvári-ligeti képein lévő vonatokra, persze valójában teljesen mások.

A Lillafüredi kocsik a Ganz gyár legelső motorkocsi típusai közé tartoznak (1929), nincs is máshol ilyesmi - normál nyomtávon is többnyire kéttengelyes kocsik készültek ezidőtájt ilyen magashomlokú formában.

De persze keskeny-nyomtávú motorvonatnak nevezhető az 1000mm-es cucc is, amit találhatunk

- a Tátrában (1910-es évek)
- Baszkföldön (1928)
- Argentinában (1930-1960-as évek)
- Braziliában (1970-es évek)
- Tunéziában (1980-as évek)
- Görögországban (1980-as évek)
- Spanyolországban és Baszkföldön Ganz tervek alapján (1980-as évek)jugoszláv 1938bolgár 1941-51
Előzmény: MÁV Rt Gyermekvasút (878)
kisvautas Creative Commons License 2005.11.23 0 0 884
O meg a Kínai vasutat koptatta,
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.23 0 0 883
Bulgária? Ott van egy, használaton kívüli.

Jugókhoz is vittek anno komplett szerelvényeket, de nem tudni, megvannak-e még.
Előzmény: MÁV Rt Gyermekvasút (878)
kisvautas Creative Commons License 2005.11.23 0 0 882
Tudomásom szerint o is  Ganz termék és a hajdani CSD számára készult ,
gw Creative Commons License 2005.11.23 0 0 881

Mindegyik múzeumi darab Ganz gyártmányú.

 

Előzmény: kisvautas (879)
kisvautas Creative Commons License 2005.11.23 0 0 880
Az Árpádkedveloknek egy kép a családi archívumból, állítólag az Északi fomuhelyben készult
kisvautas Creative Commons License 2005.11.23 0 0 879
Azthiszem a Tátrai erdei vasút egyik múzeumi darabja is Ganz gyártmányu villamos motorkocsi, errol képet  még régebben tettem fel valamelyik topikba, nézzetek utánna.
Előzmény: MÁV Rt Gyermekvasút (878)
MÁV Rt Gyermekvasút Creative Commons License 2005.11.23 0 0 878

Segítséget kérek!

Kutatunk és keressünk Ganz keskeny-nyomközű motorvonatokat, motorkocsikat. Akinek van informácíója a fellelési helyről, elérési címről, nagyon szívesen veszem. Az info@gyermekvasut.hu kérnénk informácíót, de természetesen ezt az oldalt is olvassuk.

Köszönettel: Nagy Lajos Gyeva

kisvautas Creative Commons License 2005.11.23 0 0 877
Minden Árpád kedvelonek: egyenlore semmi hír az Szomolányi roncsról, máskulonben meg csodálom, hogy az MDC- tehát az itteni vasúttorténeti múzeum semmi érdeklodést nemmutatott ebben az ugyben. Továbbra is kutatok utánna és ha bármi fejlemény van TUDATOM !!!
Előzmény: vasutTOM (868)
kaucsukdániel Creative Commons License 2005.11.16 0 0 876
Mindenkinek köszönöm az Árpád-családról írottakat.
pancserzoli Creative Commons License 2005.11.16 0 0 875
Köszönöm, nem könnyen, de megtaláltam. Írtam is neki, küldtem linket, adatokat és képeket, még a DR-nek szállított "Hargitáról" is. Kértem, ha van még ilyen remek fotója, küldjön.

Ide is jut vidám és szomorú az El Condorról. Mottó: bőrülés, légkondi és bársarok 1951-55 között Budapestről!

http://www.ferrofe.com.ar/cochemotores.htmargentin
Előzmény: Gúnár Nordlúd (873)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.11.16 0 0 874
 Címe: Ungarischer Stromlinienzug für Argentinien auf deutschem Schienennetz 1953
Előzmény: pancserzoli (870)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.11.16 0 0 873
 Próbáltam közvetlenebbet is, csak nem jött össze és 1 km hosszú...a Historische Bahn-ban Klaus Wedde hozzászólása 14.11.05 9:29-kor.
Előzmény: pancserzoli (870)
seTTebello Creative Commons License 2005.11.16 0 0 872
Igen, mintha a 2. kétszínű lenne, az első meg csak 1. De a színükből még csak a fénykép készítésének ideje derül ki, az állományba vétel ideje nem.
Előzmény: pancserzoli (869)
pancserzoli Creative Commons License 2005.11.16 0 0 871
Az idézett 22622-re egyfajta válasz, bár itt konkrétan OFF:

Volt egy link egy orosz lapra, azon találtam ezt a képet. Sajnos a link most nem működik, de hátha egyszer még fog, mert egy jó ganzos oldal volt.

http://www.mavag.spb.ru/tekst/abmot.htm

Ök ott ABmot-nak hívják, ée a képen jól láthatóan Malaxa. Mindeddig nem tudtam, mi is lehet ez, mert persze az orosz szöveget nem olvastam el.

orosz malaxa
Előzmény: seTTebello (858)
pancserzoli Creative Commons License 2005.11.16 0 0 870
Tudnál valami közvetlenebb linket is ide, mert ez csak a főoldalra visz, és ott ne találom a konkrét hozzászólást. Kösz.
Előzmény: Gúnár Nordlúd (854)
pancserzoli Creative Commons License 2005.11.16 0 0 869
Akkor jó kérdés, hogy az a két kép, amiket 853-ba vasárnap feltettem, azokat mutatja-e, amelyeket pénzért vásároltak a háborű előtt, vagy azokat, amelyeket rekviráltak a háború alatt. (Sajnos számomra az oldalról nem derül ki, hogy mikoriak a képek, csak gyanítom, hogy a háború előtt készültek.)
Előzmény: seTTebello (867)
vasutTOM Creative Commons License 2005.11.15 0 0 868

De akkor a Te listád szerint 2 még került hozzájuk pluszban. Azok is lehetnek Szomolányban.

 

Lehet. De sajnos a háborús keveredések miatt bárhová elkerülhettek. Talán egy Cseh vasúttal foglalkozó egyén pontosabb adatokat adhatna róla. 

Előzmény: seTTebello (867)
seTTebello Creative Commons License 2005.11.15 0 0 867
De akkor a Te listád szerint 2 még került hozzájuk pluszban. Azok is lehetnek Szomolányban.
Előzmény: vasutTOM (866)
vasutTOM Creative Commons License 2005.11.15 0 0 866

Van egy Árpád roncs Nagyszombat mellett Szomolányban, de, hogy az eredetiled MÁV - os volt -e, azt nem tudom.

 

 

A Szlovákiába került motorkocsikról a következőket írta a DRAHA nevezetű újság:

"Az M283.0 sorozatú motorkocsikat az újjáalakult Szlovák Vasút rendelte meg a Ganz gyártól. 1942-ben 2 db. és 1943-ban is 2 db lett leszállítva. Az M283.001 - M283.004 pályaszámokat kapták.

A motorkocsik gyorvonati forgalomban Pozsony - Zsolna Tátra között közlekedtek. Honos fűtőházuk Pozsony volt.

A háború után a Pozsony -Kassa közötti "TATRAN" gyorvonatot továbbították kettesével.

1961. szeptember 1-én az M283.003 és 004 motorkocsikat átállomásították Kassára. Itt 1965. május 5-én selejtezték őket és átadták a kassai ELEKTROÚSEK (villamos felsővezeték fenntartó) cégnek.

A M283.003-as karosszériája még sokáig a Pelsőczi (Plesivec) fűtőházban állt, mint raktár."

Az M283.001 és 002 motorkocsikról nem találtam adatokat.  

Előzmény: seTTebello (861)
seTTebello Creative Commons License 2005.11.15 0 0 865
Most nem lehet, mert hamar sötétedik és hideg van és magánterületen áll, ahol nem örülnek az érdeklődőknek.
Előzmény: hkv (862)
vasutTOM Creative Commons License 2005.11.15 0 0 864

A 25 psz. motorkocsi a Szent László nevet viselte a MÁV-nál. A háborús események miatt azonban annyira megsérült, hogy 1948-ban Ausztriában selejtezték. Ezért a CFR szintén ott rekedt ABam 759 psz. (licenc-Árpád) motorkocsival pályaszámot cserélt és ez utóbbit bocsátották a szovjet katonai hatóság rendelkezésére. Ez a kocsi 1955 szeptembertől az Magyarországon állomásozó szovjet hadseregcsoport parancsnoki vasúti járműve volt.
Sajnos a további pályafutását nem tudom, de lehet hogy átszerelhették és átvihették valamikor...
Erről tud valaki bővebbet?

 

 

Annyi biztos, hogy:

1963.02..       állagba veszi a MÁV a CCCP-től

1969.03...      állagból törölve, vissza CCCP-be.


Előzmény: seTTebello (858)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.15 0 0 863
Rajta.
OFF: ha érdekelnek még eladó PV modellek, íjr egy mailt. csaba_t kukk freemail.hu ON
Előzmény: hkv (862)
hkv Creative Commons License 2005.11.15 0 0 862
Aha kikéne deríteni, és azért ha mégis eredeti MÁV-os lenne haza kéne hozatni!
Előzmény: seTTebello (861)
seTTebello Creative Commons License 2005.11.15 0 0 861
Van egy Árpád roncs Nagyszombat mellett Szomolányban, de, hogy az eredetiled MÁV - os volt -e, azt nem tudom.
Előzmény: hkv (860)
hkv Creative Commons License 2005.11.15 0 0 860
Vajon a CSD két Árpádja még megvan vagy sem? A 24-es 25-ös!
Előzmény: vasutTOM (857)
seTTebello Creative Commons License 2005.11.15 0 0 859
Ezt annyival egészíteném ki, hogy a 758 és a 764 Malaxa Árpádok. Közülük a 758 néhány éve még megvolt Susariban Szentpétervár mellett.
Előzmény: seTTebello (858)
seTTebello Creative Commons License 2005.11.15 0 0 858
Néhány régebbi hozzászólás. Van még több is, de azokat nem kerestem meg.

M41.2208 aliasM41-001. 2005-09-11 16:19:34 (#197778)
Szegény Árpád hát nem csak a GySEV vonálán törték össze az autósok szinte minden héten.
Mig a Pomogyi oldalon járt az autósok voltak a rémei./ Fertőszentmiklós-Pámhágen./

Bárdos Imre 2005-09-11 10:24:45 (#197727)
Néhány éve az Árpád motorkocsi gázolt el egy autőt Örkény - Táborfalva között. A benne ülők éppen üzleti úton voltak, táblalopásból hazatérőben érte őket a halál. A mozdonyvezetők elmondása szerint perceken belül legalább 150 nagy hangú ember érkezett a helyszínre, a személyzet szerencséjére a rendőrök is hamar oda értek. Ezek uttán a vonalban lehetett hallani, hogy a rokonság keresi a szerintük vétkes mozdonyvezetőt, valanint a legtöbb esetben szerelvénymenetben hazatérő nosztalgia nem álhatott meg és nem keresztezhetett Örkényben, mert az egykori barátok, elveszett társaik emléke előtt adózva, az áthaladó szerelvényt kővel dobálták meg.

rm40 2001.01.11 18:30:13 (22622)
két Árpád került ki a SZU-ba Moldávia átcsatolásakor, méghozzá a 758, és a 764 pályaszámúak. Annyit lehet még tudni, hogy a 758-as 1949-töl a vilniusi fütöházhoz tartozott.

Egy harmadik motorkocsi is orosz tulajdonba (azt már nem tudom, hogy vajon Oroszhonba is) került, de ennek kicsit kalandosabb története van. Számos MÁV járművet "szabadított fel" a szovjet hadsereg az ÖBB hálózatán. Ezek között volt 5 db motorkocsi is, melyeket a szovjet katonai hatóság átcégjelezett és saját céljaira használt fel:
MÁV 1 -> CCCP VT 3901
MÁV BCmot 374 -> CCCP VT 4004
MÁV BCmot 354 -> CCCP T8
MÁV BCymot 422 -> CCCP T9
MÁV 25 -> CCCP A10

A 25 psz. motorkocsi a Szent László nevet viselte a MÁV-nál. A háborús események miatt azonban annyira megsérült, hogy 1948-ban Ausztriában selejtezték. Ezért a CFR szintén ott rekedt ABam 759 psz. (licenc-Árpád) motorkocsival pályaszámot cserélt és ez utóbbit bocsátották a szovjet katonai hatóság rendelkezésére. Ez a kocsi 1955 szeptembertől az Magyarországon állomásozó szovjet hadseregcsoport parancsnoki vasúti járműve volt.
Sajnos a további pályafutását nem tudom, de lehet hogy átszerelhették és átvihették valamikor...
Erről tud valaki bővebbet?

Bárdos Imre 2000.12.25 10:16:02 (21763)
Az egyik az Árpád sorozat ötödik darabja volt az Aamot 24 psz. Szent István.
Előzmény: kaucsukdániel (855)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!