Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6060

Jó ez a térkép. van linked hozzá?

 

persze: http://roads.extra.hu/road_plans/m8_veszprem_dunaujvaros.jpg

(de, nézz szét a többi rajz között is... :-)

 

Melyik az zöld szaggatott út?   az M65.

Előzmény: ALPi (6054)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6059

Eleve nem értem, hogy oda miért 2*1 sáv épül. Eleve félautópálya kellett volna 2*2 sávval, főleg ha ez a távlati M8.

 

hát egy 2x2+leállós pálya fele csak 2x1-re jön ki (bár jó széles padkával)...

(akkor lehetne 2x2, ha az egy távlati 2x3+1-es pálya fele lenne, mint pl. az M0 esetében...)

 

de nem is ez az igazi problemma, hanem az, amit ALPI mond, hogy a csp.-ok körforgalmakkal lesznek ócsítva...

tényleg az az 1mrd hiányzott a rendes különszintű csp-okhoz?

(mint az M4 végén üllőnél?)

Előzmény: Rooger Preed (6053)
mzdude Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6058
No azért nem olyan nagy kín ám Pécs felől Siófok felé autózni. Némelyik (a közelmúltban felújított) szakasz messze jobb minőségű, mint pl. a hatos út volt még tavaly is.
Előzmény: BA123 (6056)
part_wish Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6057

2008 októberében lesz kész a észak-erdélyi autópálya első szakasza

 

eddig azt hittem, hogy viszonylag élenjárunk a gyorsforgalmiút-építési intézményesített mutyiban, de ami romániában zajlik, szerintem ahhoz képest seholse vagyunk.

 

1. kiválasztanak pályázat nélkül egy céget

2. többször évekre leáll az építkezés

3. 5 év alatt összesen egy 50 km-es szakaszt sikerül összehozni

4. a költségek akár háromszorosára emelkedhetnek, merthogy ugye

"nem voltak tekintettel az erdélyi domborzat sajátosságaira " (más kérdés, hogy a legelején kalkulált összeg csak arra volt jó, hogy pályazat nélkül elvigyék a beruházást)

 

ha jól számolom, a 415 km-es szakasz kb. 1785 mrd HUF-ba fog kerülni. ez 4,3 mrd HUF kilométerköltség, mely gyakorlatilag a most átadott zamárdi-szárszó szakasz 5,2 mrd HUF-os kilométerenkénti költségét majdnem eléri. (bár erdélyben is rohadtsok viaduktra és alagútra lesz szükség, de azt hiszem, ebben a végösszegben azért van némi tartalék...)

BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6056
Az a szaggatott út szerintem egy nagy hülyeség...
Pécsről a távlati tervekben szerepel egy út az M7 felé (korábban az M6 helyett is felmerült). Ez eredetileg a Balaton mellett kapcsolódott volna az M7-hez, de továbbvezették Fehérvárig, szerintem azért hogy Fehérvárnak a kapcsolata jobb legyen az M8-al Dunaújváros felől.
A Dél-dunántúliaknak meg majd alsórendű utakon kell elérni a Balatont, mikor ott vezet 50km-re a gyorsforgalmi.
A megoldás szerintem az lenne ha ez az (azt hisezm) M66-nak nevezett út Kaposvár felé menne és Fonyódnál érné el az M7-est. Így már jó a kapcsolat a Balatonnal, meg van oldva Kaposvár bekötése is, sőt ha az M9 Egerszegen nem Kanizsa, hanem a Balaton felé fordulna a 76-os vonalán, akkor megspórolhatnánk a Zeg-Kaposvár szakaszát is és Zeg is be lenne kötve gyorsfogalmival
Előzmény: ALPi (6054)
ALPi Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6055
elég keskeny, és a körforgalmak még lassítják is. Sajnos a hidak/felüljárók (a papkeszi bekötő úté biztos) is szűk nyílásúak, nem úgy tűnik, hogy könnyen lehetne szélesíteni.
Előzmény: Rooger Preed (6053)
ALPi Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6054

Elég kétértelmű a leírás. Remélem, hogy nem az akarattyai csomóponttól a világosi M7 felhajtóig tartó 71-es burkolatmegerősítésére gondoltak. az nem vezetne sehová.

Jó ez a térkép. van linked hozzá? (Melyik az zöld szaggatott út?)

Régen az AAK honlapján voltak ilyenek, de a NIF-esen már nem találom.

Előzmény: Törölt nick (6052)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6053
Eleve nem értem, hogy oda miért 2*1 sáv épül. Eleve félautópálya kellett volna 2*2 sávval, főleg ha ez a távlati M8.
Előzmény: Törölt nick (6050)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6052

...sőt tovább is építhetnék vagy 10km-rel az M7esen túl, legalább félpályán, így enyig elkerülése is megoldódna...

valahogy így...

 

Előzmény: Törölt nick (6050)
ALPi Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6051

Kár... jó lett volna, ha én olvasom félre...

a litéri elágazóban a különszintű csomópont viszont tényleg épül majd, kellett is már nagyon.

Előzmény: BA123 (6048)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6050

nekem ez a "Lepsény M7–Balatonakarattya" az M7 bekötésnek tűnik...

(remélem az is)

 

... és ez megint egy jó példa arra, hogy 10enmilliárdos project (új 71es) használati értékét erősen redukálják, idióta néhánymilliárdos spórolás (M7 bekötés) miatt...

Előzmény: BA123 (6047)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6049

szép gyűjtemény...

a topic témájához viszont régen szóltál... :-)

Előzmény: urál (6046)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6048
Megnéztem a térképet, azon nem jelölik a 71-es felújítását sem, úgyhogy valószínűleg úgy olvastam ahogy szerettem volna...
Előzmény: ALPi (6044)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6047
"71. sz. főút elkerülő (távlati M8, Lepsény M7–Balatonakarattya, Balatonfűzfő–Veszprém burkolatmegerősítés"

Én erre gondoltam, bár ha jobban megnézem lehet hogy csak én képzeltem bele az új csomópontot és azt a rövid szakaszt az M7-ig...

Előzmény: ALPi (6044)
urál Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6046

Rendszeresítsetek egy Polfórumos topikot a politikai témára, van bőven:

 

1 km autópálya 5 milliárd Ft???

1 km autópálya=1 milliárd forint

1km autópálya 12.5 milliárd?!

300 km autópálya 2006-ig

600 Km autópálya???

800 km Autopálya - MSZP módra

Autópálya - van bármi egyéb dolguk?

Autópálya -teljesítjük az 5 éves te

Autópálya ajánlatok

Autópálya és bankgarancia

Autópálya is eladó.:-(

AUTÓPÁLYA Minusz 71 %

Autópálya-matrica tranzitutakra

Autópályafinanszírozás röviden köz

Egészséges autópálya kht

Cinizmus és szemétség(M7 autópálya)

Budapest-Sanghaj autópálya

Az autópálya beruházások befagyaszt

Az Áll.Autópálya Kezelő hirdet az RT

autopalya , iskolatej

Az állam rátenyerelt az EU-s kanyira.

Autópálya panamák a múlt ciklus idej

Autópálya-matrica SMS-ben

DUNAÚJVÁROSI HÍD - (Arany János Híd, kiá

eladó az M5-ös!?

Észak-erdélyi autópálya

Európa autópálya -kontra M 5.-ös!

Jólét helyett autópálya

Ingyenes autópálya?Nagy dobás!

Hétmilliárdos bírság az autópálya-

Kell most az autópálya?

Háromsávos autópálya

Horvát autópálya: 1,15 M / km

Kartelleztek az autópálya-építők?

Kóka:1000 km autópálya.

Kedves Állami Autópálya Kezelő (ÁAK

lms és az autópálya-építés

M0 autópálya

M0-ás körgyűrű. Mikor lesz kész?

M3 autopalya kamerak

M3-as autopalya: Kinek epul?

M3-mas autópálya: Barabás vagy Záhon

M5 autópálya - fizetős?

M5 autópálya, inárcsi lejáró

M5-ös autópálya

M7-es autópálya hosszabbítása...

M5-ös autópálya... Korrekt megoldás

Mi lesz Veled M5-ös autópálya???

Minden autópálya fizetős lesz

Milliárdos autópálya-botrány

Nesze neked autópálya!!

NSZ: Leépül az autópálya-program

Négy év alatt 7 km autópálya?

Most akkor még is?"autopálya"

Román autópálya magyar (fél)pénzbő

Svájcba kötelező az éves autópálya

Szlovák autópályadíjak 2007

Öt autópályát avatnak 2007-ben

Új balatoni autópálya szakasz!!!!

Előzmény: Törölt nick (6045)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6045
Azért tessék megengedni nekem azt a megjegyzést, amelyet a margójára írnám, miszerint sajnálatos módon a topik témája, a topikban leírt építményekről való vitázgatás politika függő :):):)

Persze valóban kell kerülni a politikai irányultságot... csak sok esetben a miértekre a magyarázat: mert a politika ezt mondja...

Ezt a megjegyzésemet erősíti az, hogy útépítéssel, tervezéssel, kezeléssel foglalkozó szervezetek igenis politika függők, nem mindengy hol milyen szín a domináns, hiszen erősen függ a mindennapi kenyere a topik témájában dolgozó szakembereknek is ettől...

Ha épp a kőröshegyi völgyhídról, ha épp az M8-ról, vagy az M9-ről és M6-ról vagy épp a tatabányi déli elkerülő útról beszélünk mi csak itt a saját ötleteinket tudjuk megvitatni, azonban mindenki tudja, hogy az összes ilyen jellegű projekt politikai kérdés...

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (6043)
ALPi Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6044

Sziasztok!

 

Nézegettem én is a fejlesztési terveket, közelsége miatt az M7-M8, 8-as témához szólnék.

A 8-ason a várpalotai elkerülő már nagyon hiányozna - bár a fakabátok biztos nem örülnének, ha  mérési pontokat fel kéne számoliuk a városban.

8-ason új burkolat: hát igen, jelenleg katasztrófa.

 

BA123 hol láttad a 71-M7 csomópont kialakítását? Én sajnos nem találtam erre utalást az anyagban, de kétségtelen, hogy nagyon jó lenne, mert a most épülő, 2x1 sávos 71 elkerülő a benne lévő 4-5 körforgalommal sztem egyelőre nem gyorsít számottevően, a szűk keresztmetszet miatt. (bár a tervezett dec 15-i átadás idején biztos nem lesznek dugók...:)

Remélem ezek a tervek meg is valósulnak.

 

ALPi

Előzmény: BA123 (6030)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6043
Politizálásról tisztán nickje önérdekéből most mindjárt mindenki leszokott itt, mivel nem a PoliDiliben van a topic. Köszönöm a figyelmet. /a/
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6042
A választó meg csak abban különbözik a politikustól hogy egyedül semmit sem ér csak nagy tömegben értelmezhető, nagy tömegnek meg könnyű minden hülyeséget beadni...
Előzmény: Törölt nick (6040)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6041
Jogos, lehet hogy a "csak" nem a legmegfelelőbb kifejezés.

Én azt szoktam mondani magamnak amikor fafejű emberekkel találkozom (pl az utakon), hogy ez olyan mint az időjárás, halandó ember számára nem befolyásolható. Szóval egy csomó ember és egy csomó dolog olyan mint az időjárás, meg kell érteni a saját törvényeit amik mozgatják. Ha az ember ezeket nem fogadja el akkor legfeljebb az marad hogy mindenkit lebarmoz.

Én elfogadom hogy politikusok a maguk kis világuk szerint gondolkoznak, és a saját érdekeik szerint osztják a pénzeket, persze a kritika azért helyénvaló.
Előzmény: Törölt nick (6040)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6040

nem így gondolkodnak a politikusok...

nem is a politikus, hanem a választó szemszögéből vizsgáltam a dolgot...

 

de szerintem csak azért képesek ilyen gyorsan építeni, mert az egész nemzet összefogott, mindenki érzi hogy ez egy nemzeti stratégiai ügy.

 

ez neked "csak"?

hisz ez a lényeg. hogy van összefogás, egyetértés.

 

miközben nálunk, még itt az útépítős topicon is igen eltérőek a vélemények az ágazatok közti fejlesztési prioritásokról...

sőt sok közútfejlesztés szükségessége is megkérdőjeleződik... (nem csak az ütemezése, hanem hogy kell-e egyáltalán...)

Előzmény: BA123 (6035)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6039

igen, a rajz jó lenne... (részletes TSzT nincs véletlenül?)

 

BMW:  felháborító!

kellene valami szégyenlista a megfelelő infrastruktúra hiánya miatt elmaradt beruházásokról...

 

noha ma is napi 10000 jármű felett halad át a településen,

 

pont ilyenekre gondolok, mint magasabb prioritás, amikor a felesleges ap. kapacitások kiépítését kritizálom...

 

annak ellenére, hogy az ap tata és tb között ingyenes a szgk részére...

 

nem is tudtam, hogy a tatai csp.-ig ingyenes...

(http://www.autopalya.hu/engine.aspx?page=Map)

(az atlaszom még csak a 2 tatabányai között ábrázolja díjmentesnek..)

 

 

Előzmény: Törölt nick (6037)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6038
Bocs...
Előzmény: attus germanicus (6036)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6037
na akkor megpróbálok választ adni:
A rajzod, melyet ábrázoltál tatabánya elkerülőre nem így van a valóságban.
Mivel feltehetően sokan azt hiszik, hogy ilyen azért nem tartják szükségesnek.
Azonban a déli elkerülő út az 1. sz. főút kb 48 km szelvényétől indulna valóban déli irányban elkerülve a várost, de a kikötése a várostól délnyugatra 3 km-re Környe település északi határában a 8135. j.ök. útnál lenne, keresztezve a tatabánya oroszlány vvolanat. Ehhez kapcsolódna egy átkötés a 8119.j. Velence-Csákvár-Tata ök úthoz, amely a tatabányai ipari park teherforgalmát tudná kezelni. Ezért mondtam tegnap, hogy ez az elkerülő út nem egy "klasszikus" értelembe vett jelen esetben 1.sz. főút déli elkerülő, hanem a jelenlegi és fejlesztés alatt álló közúthálózati elemekhez igazodik. (egy BME-n készített diplomamunka igen részletesen és komlexen kezelte ezt a kérdéskört)
Este megpróbálok képet küldeni a várost érintő fejlesztési elképzelésekről, amelyeket sajnos folyamatosan lesöpörnek az asztalról és valljuk meg őszintén, a BMW gyár is azért állt el az itt letelepüléstől, mert nincs az ipari parknak közvetlen kapcsolata az autópályával, noha 2-3 km-re fekszik tőle...
Ami pedig az újvárosi csomópontot érinti:
Mivel ugye az M1 autópálya első ütemben eddig épült ki, így az akkori párhuzamos 1. főközlekedési út a jelenlegi csomóponti felvezető területén volt. Azonban az egyes út ráfordításra került a tatabányai bekötő útra, mely alárendeltséget eredményezett.
A közelmúltban napvilágra került több tanulmányban, egyéb munkában, hogy az egyes utat felemelnék (átívelne a bp-hegyeshalom vvonalon) és mintegy 1.5 km re tata irányába helyeződne el az ap csomópont! Itt ugyan kedvezőbb helyzetben lenne, azonban az 1. sz. főút vértesszőllős (tata és tatabánya között félúton) elkerülőjén (több engterv készült már rá) évtizedek óta vitatkoznak, noha ma is napi 10000 jármű felett halad át a településen, annak ellenére, hogy az ap tata és tb között ingyenes a szgk részére...
Előzmény: Törölt nick (6001)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6036
Aligha hiszem, hogy ez a topic a VEKE tevékenységének megítéléséről szólna.
Előzmény: BA123 (6035)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6035
Én ebben nem hiszek. Mármint abban hogy erre képesek a politikusok. Nem ez mozgatja a politikát, nem így gondolkodnak a politikusok. Jobb ha megpróbálunk az ő érdekeik figyelembevételével gondolkodni, mert csak így lehet eredményt elérni. A VEKE is sokkal hatékonyabb lehetne ha a Demszky szapulása helyett konstruktívabban állnának a dologhoz. Ezzel nem a Demszkyt akarom védeni, mert egyáltalán nem tartozom a támogatói közé, de ha folyton az arcába dörgölöd valakinek hogy mekkora barom, akkor ne várd el hogy figyelembe fogja venni a véleményedet.
Meg kell tanulni a politikusok érdekeinek és az ebből fakadó gondolkodásának a kezelését. Ha valakinek fontos a metró projekt mert azt fújja pólyás kora óta, akkor az M4+ VEKE által való tálalása az ő szemében nem más mint a személye ellenirányuló támadás, hiszen ha a VEKE terveit elfogadták volna, akkor újra csúszik a metró, és bukik a Demszky.
Horvátországban lehet misztifikálni a dolgot, de szerintem csak azért képesek ilyen gyorsan építeni, mert az egész nemzet összefogott, mindenki érzi hogy ez egy nemzeti stratégiai ügy. Ha nem lett volna háború, sokkal lassabban haladnának az autópályaépítéssel, és ők is négyévente újabb tervekkel állnának elő.
Ismerem a krabótokat, mellettük nőttem fel, Becsehely az első magyar falu a környéken. Nem olyan pontosak és ügyes szervezők ők mint azt mi most gondoljuk, de azért jó srácok, én általában bírom őket.
Előzmény: Törölt nick (6032)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6034

jaaa, azt láttam, csak rooger hsz-ére hivatkoztál, ott meg nem volt térkép... :-)

Előzmény: BA123 (6033)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6033
Roadrunner küldte:
http://www.gkm.gov.hu/sajtoszoba/sajtoanyagok/2007/07auguszt/kozop.html
Előzmény: Törölt nick (6031)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6032

szerintem meg le kéne szokni a választási ciklusban gondolkodásról... (a horvátok megint jó példa)

1. aki nem hüje úgyis látja, hogy épül, nem csak az átadottat veszi észre...

2. aki meg az, annak úgyis mindegy, az átadott kákán is a csomót keresi...

Előzmény: _roadrunner_ (6029)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6031
melyik térkép?
Előzmény: BA123 (6030)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!