Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.13 0 0 63762

Autoval 315km.

5 liter, 450Ft. 7088Ft.

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63759)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.13 0 0 63761

Realisan sir a polgar a szennyezett levego miatt, de 3000es suvval araszolva ingazik a Balatonra.

Nem lesz olcso elektromos kozlekedes. Azert nem, mert a fosszilist sem adjak alacsony aron.

Huzd az igat szolga es fizess, ez letezesed celja.

Előzmény: jee_c (63760)
jee_c Creative Commons License 2021.08.13 0 0 63760

Én most reálisan értettem, nem idealizáltan.


Ki vezet 800cm3-as autót, aki mondjuk a hét végén kb 100km-es távolságba (pl. a Balatonhoz) megy az autójával? Ez nem reális. 3-4 literes fogyasztás? Milyen jó is lenne.. (egyébként az a durva, hogy lehetne is, talán, ha még drágább lesz a benya, akkor lesznek ilyenek - hacsak addigra az elektromos és egyéb meghajtásúak nem szorítják ki teljesen a benzines és dízel motoros autókat)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63759)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.13 0 0 63759

Rogtongorongyos-Pusztakotkodacs 100km, kis tempoval 800as autoval 3-4 liter.

Gazzal is mehetne, de azt is ellehetetlenitik szandekosan.

Nezem a jegyarat.

Előzmény: jee_c (63757)
jee_c Creative Commons License 2021.08.13 0 0 63758

A logisztika az kemény lenne, valóban. Valószínűleg ezért is nem csinálnak ilyesmit.

 

Előre kellene jelentkezni (ez már az applikációk világában azért megoldható lenne), leadni a kocsit (mert gondolom nem engednék, hogy a tulaj hatson fel a szállító vagonra), közben beülni a személykocsikba..

 

Ki kellene számítani a kapacitást is, hogy egy szerelvény hány autót tudna vinni.. (két szinten lehetnek az autók).

További bonyolódás lenne a vagonra fel és leszállításkor. Hirtelen rengeteg autó jelenne meg az állomsá környékén, tehát ott alakulna ki dugó.

 

Speciel sokkal jobb lenne, ha a Balatonon lehetne autót (vagy egyéb kisebb járművet) bérelni a hét végére. Ember lemegy vonattal, ott bérel vmit, ez akár elektromos is lehet, használja a hét végén, majd leadja, és felszáll vonatra, és azzal tér vissza Budapestre (vagy ahonnan jött), mindenfajta dugózás nélkül.

Sőt, a legmájerebb az lenne, ha önvezető autót lehetne bérelni úgy, hogy csak akkor bérli az ember, ha épp szüksége van rá, hiszen az autó úgy is csak áll kihasználatlanul az idő nagy részében. Az önvezető azért lenne jó, mert elmenne az illető tartózkodási helyére, így kényelmes is lenne a kölcsönzés.

 

Persze, ha valaki ragaszkodik a saját autójához, akkor ez a bérlés dolog nem játszik.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63756)
jee_c Creative Commons License 2021.08.13 0 0 63757

Ezt nem tudom, hol nézted (jegyárak), de pl Budapest-Siófok jegy ár 2000 - 2800 Ft. Necces (nem minden autóval), de le lehet érni kb 5 liter benzinnel (spec a mi kb új autónkkal nem), de akkor az autó egyéb amortizációját nem vettük figyelembe, és egy esetleges sztráda matricát sem. Szóval ugynannyi - neccesen, és autója és sebessége válogatja, de olcsóbbnak nem mondanám semmiképp.

 

Az tény, hogy két felnőtt utasra már egyértelmű a képlet.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63756)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.13 0 0 63756

Logisztka.Kb. egyszerre kene felhajtaniuk a kocsikra, lassan felhajtva sok idot igenyelne.

Sajnos a jegyarakon nem latszik a kisebb energiaigeny.

Regen kevesbe draga volt a jegy a benzin arahoz kepest. 

1 embernek vasuton, 2 embernek mar autoval volt kevesbe draga.

Ma mar 1 embernek is ugyananyi v. olcsobb autoval mint vasuton.

Nem akarjak a vilanyvasut fele terelni a tomegek kozlekedeset...

Előzmény: jee_c (63754)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.13 0 0 63755

Most jutott eszembe a vasuti (lend)kerekek felesleges koptatasa fekezeskor.

Ha megsporoljuk a vasuti kocsik tomeget es csapagyazasat egy konnyebb es erosebb jarmuvet/kocsit kell epiteni kis gordulesi ellenallassal. Vas a vason, vagy maglev.

A sok gumipor, kopott gumi is szennyezo, a gumibelapulas okozta deformacio energiazabalo.

Előzmény: pert2 (63753)
jee_c Creative Commons License 2021.08.13 0 0 63754

Abszolút jogos.

És ha az autót nem visszük, csak az embereket, akik az autóval utaznáűnak, akkor még jobb a helyzet.

 

Autós utaztatással kapcsolatban volt egy öteletem: a hét végi M7 tumultus csökkentése érdekében lehetnének autó szállító vonatok forgalomban. Másnak is eszébe jutott, persze. Nem tudom, lesz.e belőle vmi egyszer.. (Bp-Balaton és vissza)

Előzmény: pert2 (63753)
pert2 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 63753

Ha tiz autot felraksz egy kamionra, akkor csak 4-5 litert fogyasztanak szaz kilometerenkent, ha meg vasuti kocsira akkor csak egy litert.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63750)
jee_c Creative Commons License 2021.08.12 0 0 63752

https://www.nextbigfuture.com/2021/08/iron-air-utility-scale-stationary-battery-at-1-10th-the-cost-of-lithium-ion.html#more-172336

 

"The iron-air battery takes in oxygen and then uses it to convert iron inside the battery to rust, later converting it back to iron again. Converting back and forth between iron and rust allows the energy that is stored in the battery to be stored longer than conventional batteries."

 

"Lithium ion batteries typically cost up to $80 per kw/hour of storage. The new battery costs under $6 per kw/hour in its most basic form, and approximately $20 per kw/hour when outfitted as part of a total system—a price point. Bill Gates and Jeff Bezos have invested. They have already forged deals with some utilities, such as Great River Energy in Minnesota."

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.12 0 0 63751

A napon hagyott femkulcs megegette a kezem. Sok jo hasznositando energia...

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.12 0 0 63750

Nalunk ki van.

Kerekpar 10-20kg, teherbiras 200kg.

Szemelyauto 1500kg, teherbiras 400-500kg.

 

Mennyit csokken a fogyasztas jarmuvenkent ha sik uton 40km/hval 1-2 masik autot vontat?

Gyanitom nem 10 litert fog fogyasztani a magasabb hatasfokon mukodo motor.

(Vagy 50km/hnal egy 400cm3 motornak kene mozgatnia 1 jarmuvet, toredek fogyasztassal az 1000-3000cm3 motorokhoz kepest.

Előzmény: pert2 (63747)
pert2 Creative Commons License 2021.08.12 0 0 63749

Az usaban mar harminc eve is draga penzt fizettek azok akik megtehettek, hogy par peec autozas utan a konditeremben fel egy orat tekerhessek a szobakerekpart majd hazaautozzanak. Mondjuk olcaobb lett volna venniuk egy valodi kerekpart es korbetekerni a varosban.

Előzmény: jee_c (63748)
jee_c Creative Commons License 2021.08.12 0 0 63748

A Black Mirrorban mutattak is pont egy ilyen társadalmat.

Abban a nagyobbik része a társadalomnak ül a bicikliken, és termeli a delejt. Ezért kap pontokat, amiért aztán mindent vehet - sok felesleges dolgot is.

Előzmény: pert2 (63747)
pert2 Creative Commons License 2021.08.12 0 0 63747

Az emberi energia az meg nincs kihasznalva. Egy ember kerekparozva szaz vatt teljesitmenyt kepes kifejteni akar egy ket oran at. Ha kiosztunk kb egy millio aramfejleszto szbakerekpart, az reszben egeszseges mert a csalad minden tagja edzzhet, es energiatermelo is csaladonkent napi ket ora tekeressel 200 vattora energiat termelnek ami boven eleg a mobilok feltoltesere, es orszagosan napi 200 megawattora energia. Ezzel mar egy tiz megawattos eromu teljesitmenye is megsporolhato.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63746)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.06 0 0 63746
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.05 0 0 63745
Helem3 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 63744

Ez más, ha beleolvasol.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63743)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.02 0 0 63743

Hőpumpa es hőerőgep kombinalva.

Előzmény: Helem3 (63742)
Helem3 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 63742

Egyetlen dolgon áll vagy bukik a dolog. Ez a lényege. Lent és fent van -e hőmérséklet különbség. Ha van akkor ez egy másodfajú perpetuum mobile. Hani nincs akkpor nem. A számítógépes szimuláció azt mutatja van. Hamarosan egy mérés fog összeállni ami kimutatja az effektet vagy sem. 

Előzmény: jee_c (63737)
jee_c Creative Commons License 2021.08.02 0 0 63741

Tengeri turbina az áramlások (ár-apály is) megdolgoztatására:

https://www.inceptivemind.com/orbital-o2-world-most-powerful-tidal-turbine-about-go-operation/18703/

https://www.inceptivemind.com/o2-world-most-powerful-tidal-turbine-starts-exporting-clean-power/20304/

 

 

"... the Orbital O2 consists of a 73m long floating superstructure, supporting two 1 MW turbines at either side for a nameplate power output of 2MW, at a tidal current speed of 2.5 m/s. With rotor diameters of 20m, it will have a 600sq meter rotor area, the largest ever on a single tidal generating platform to date. The blades on those can rotate a full 360-degrees. This will allow the O2 to generate power from currents without having to move entirely when they change direction. And in the future, the company will also be able to switch to a larger rotor to provide more power. ..."

 

"... Another groundbreaking element of the project is that the O2 will provide power to EMEC’s onshore electrolyzer to generate green hydrogen that will be used to demonstrate decarbonization of wider energy requirements. ..."

 

Ez a zöld hidrogén szerintem nem annyira jó irány, de talán mégis.

jee_c Creative Commons License 2021.08.02 0 0 63740

Nem néztem végig rendesen, nem volt rá időm, de az látszik, hogy lett bele téve rendesen meló.

Attól még lehet benne hiba, nyilván.

Előzmény: Hehe164 (63739)
Hehe164 Creative Commons License 2021.08.01 0 0 63739

"A lényeges eközben, hogy összességében hőáramlás történt az alacsonyabb hőmérsékletű "T1" hőmérsékletű testről a magasabb hőmérsékletű"T3" testre, és közben semmiféle plusz energia befektetés nem történt, elméletileg."

 

Hosszadalmas, ámde marhaság a lényege. A vákuum sincs ingyen.

Előzmény: jee_c (63737)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.01 0 0 63738
jee_c Creative Commons License 2021.08.01 0 0 63737

Ez elég komoly, részletes levezetésnek tűnik.  Sok sikert hozzá!

Előzmény: Helem3 (63734)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.01 0 0 63736
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.30 0 0 63735

1. Rohadtul nem olcsóbb (eleve akkor alkalmaznák, de valamiért nem, kb sehol.... persze nem csak az ára miatt sem, hanem csak hátrányos tulajdonsága van egy sima vastartályhoz képest nulla előnynel). Főleg nem egy ilyennek a  teljes kivitelezése, ami x ember x napi munkája x m3 beton és alapanyagainak odaszállítása, kiásás földmunka, bezsaluzás, kiöntés, ezek mind nem ingyenes és emellett elég időigényes dolgok. Még akkor sem ha te csinálod hetekig hónapokig.  Egy vastartályt kihoznak letesznek, kész 5 perc alatt olyan csonkokkal és csatlakozásokkal ami kell.. Itt még egycsonkot is elég nehéz kivitelezni normálisan macerás megcsinálni rendesen légtömören mindenféle plusz egyéb szerelvény anyag stb kell. Értelmesen rendes bemászónyílást megcsinálni légtömören, ha be akarsz menni, és leemelni párszáz kilós fedelet, már nem egyszerű móka, kell egy bográcsgulyás az utca összes lakosával.  Ez is sokkal egyszerűbben megoldható vastartály esetén (bár nyilván a legjobb, ha soha nem kell bemenni.Azt meg se említem, ha utólag akarsz egy ilyen tartályra ráfaragni valamit mert jött az új ihlet, vastartálynál simáén megteszed egy kis lakatosmunkával, betonnál nemigen.

2. A betonba ugyanúgy kell vas főleg ha nyomástartó akkor még több is akár mint egy vastartály esetén. Merthogy az egész betont össze kell húznod és tartanod vele. AZ hogy a föld tart az oké, csak enm annyira, hogy en repedezzen el az egész ebben az esetben.

3. Nem hónapok hanem órák alatt elszivárog a levegő egy ilyen betonból önmagában, már ha eleve kibírná a 10 bart. Persze lehet tenni rá légzáró szigetelést magára a betonra, akkor nem fog szivárogni, cserébe ennek komoly ára lesz és brutális szerkezet mögötte.

4. Az hogy föld megtartja valamennyire egy dolog, még ha be is tömöríted mellette rendesen, akkor is repedezni fog, annyit mozog az egész, ami épp elég. 10 bar baromi nagy erő ám ekkora felületen, és magának a talajnak is van ám valamekkora mozgása víztartalomtól hőmérséklettől stb. függően.

6. Azért a korróziós probléma simán megoldható, megoldották már vagy 60 évvel ezelőtt is. ne jellemző hogy a sűrített levegős rendszerekben a tartály olyan nagyon korrodáljon. Nem is nevezném problémának. A titka a levegő előkészítés és kezelés, ez ma már minden rendes levegős rendszerben ott van. Kivétel persze ez alól a 30ezerért vett barkácsáruházas kompresszor amit használunk alkalmi céllal, illetve az ilyen kis mobil kézi kompesszorok, oda értelme nincs ilyet tenni.

7. Ha ciszternát akarunk építeni miért szívassuk magunkat egy sokkal rosszabb helykihasználású sokkal nehezebben macerásabban megépíthető tartállyal, amikor harmad áron is meg lehet ezt építeni ehhez képest? Marha macerás megcsinálni egy hengeres vasbetont tartályt egy sima kockához képest. Ez kb az az eset, mint székely asztalos vicc, hogy kivágunk egy fát hogy csináljunk egy fa asztalt, ha nem sikerül jó lesz fogpiszkálónak is.

 

De én szurkolok ténylrg a dologhoz. Vsjon más azért nem csinált ilyet mert nem jutott eszébe (mondjuk egy komplett iparágnak), vagy teljesen más az oka?

 

Előzmény: padisah (63731)
Helem3 Creative Commons License 2021.07.30 0 0 63734

Ezt a cikket írtam. Elképzelhető, hogy lesz belőle valami.

https://terszobraszat.hu/8-az-olvasok-irtak/8-16-helembai-ferenc-masodfaju-perpetuum-mobile/

 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.30 0 0 63733

Folyekony nitrogen lehuti, a levego bearamlik. Utana naphovel felmelegited, es munkat vegez.

;)

Előzmény: padisah (63732)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!